Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czyli rozumiem że przede mną zabawa w uszczelnianie silnika? Już zaczyna wywalać olej z tyłu silnika tak więc pompa vacum albo uszczelka zaworów która w sumie była wymieniana krótko przed sprzedażą. Ponadto podstawa filtra oleju również zaczyna przypuszczać. Ale co sądzicie o oleju Mobil1 5W50? Nigdzie nie spotkałem się żeby ktoś na forum polecał olej o takiej specyfikacja.
Opublikowano

Nie musiał mieć zalanego uszczelniacza typu motodoctor.

N46 ze zużytymi uszczelniaczami zaworów tak właśnie potrafi zareagować po zalaniu świeżego oleju - zaczyna puszczać dymka po dodaniu gazu z wolnych obrotów.

U nie była identyczna historia.

Ale co sądzicie o oleju Mobil1 5W50?

Ja mam zalany ten olej.

Zarówno przy 40 stopniowych upałach w czasie wakacyjnych podróży i w czasie mrozów silnik pracuje jak zegareczek.

Na dystansie 11 tkm silnik wciągnął 1 litr oleju.

Mam przejechane 245 tkm z czego 11 tkm, po remoncie głowicy i po wymianie wszelkich możliwych uszczelnień.

Kolega od dłuższego czasu również jeździ na tym oleju w N46 i kilka dni temu gdy wymieniałem mu uszczelkę dekla zaworów, widać było, że góra silnika jest idealnie czysta.

Wałek valvetronika u mnie i u kolegi bez jakichkolwiek śladów zużycia.

Opublikowano

Kolego a czy przed uszczelnianiem silnika robiłeś jakąś płukankę? Czy skoro mam świeży olej to polatać na nim 10 tyś a później zrobić wymianę rozrządu i uszczelnienie silnika? Może jednak dolać czegoś do czyszczenia? Samochód z zachodu i wymiany oleju robione co 25 tys. tak więc za czysty nie będzie, ale podczas wymiany rozrządu się zobaczy dokładnie.

Przy uszczelnianiu używałeś dodatkowo jakieś pasty czy silikonu? Czy wystarczyły nowe uszczelki?

Opublikowano

Przed zlaniem starego oleju i rozebraniem silnika była wlana płukanka LM.

Masę uszczelniającą stosuje się tam, gdzie jest to wymagane w specyfikacji technicznej.

Dobry warsztat znający się na tych silnikach powinien mieć taką wiedzę.

Jeśli zaś sam będziesz wykonywał naprawę, możesz posłużyć się danymi z serwisówki:

http://workshop-manuals.com/bmw/3_Series_E90/320i_N46_SAL/page-146003.png

Nikt Ci nie powie czy masz robić serwis już, czy jeszcze pojeździć, twoja decyzja, twoja kasa.

Ja wiem tylko tyle, że szkoda katalizatora aby zawalał się spalonym olejem :twisted:

Opublikowano
Bardziej miałem na myśli pompę vacum, podstawę filtra olejowego, czy tam użyłeś jakiejś masy. Podobno same uszczelki po krótkim czasie przeciekały... Ale dzięki za wskazówki, na pewno się przydadzą.
Opublikowano
Kolego a czy przed uszczelnianiem silnika robiłeś jakąś płukankę? Czy skoro mam świeży olej to polatać na nim 10 tyś a później zrobić wymianę rozrządu i uszczelnienie silnika? Może jednak dolać czegoś do czyszczenia? Samochód z zachodu i wymiany oleju robione co 25 tys. tak więc za czysty nie będzie, ale podczas wymiany rozrządu się zobaczy dokładnie.

Przy uszczelnianiu używałeś dodatkowo jakieś pasty czy silikonu? Czy wystarczyły nowe uszczelki?

Co Ty się tak uparłeś z tym rozrządem i jaki to ma związek z zużyciem i wyciekami oleju? No chyba, że w serwisie stwierdzili to na podstawie innych objawów, bo zużycie oleju na pewno nie jest podstawą do wymiany rozrządu. Liqui Moly 5w30 top tec 4200 jest bardzo dobrym olejem aczkolwiek ja stosuje LM Special Tec LL 5W-30 jako bardziej właściwy do tego silnika. U siebie wymieniłem na taki i jakoś nie zauważyłem podwyższonego apetytu czy nagłych wycieków. Oczywiście nie jestem pozbawiony tego problemu bo wcześniej wymieniłem uszczelkę pokrywy i dwa razy podchodziłem do uszczelnienia pompy vacum a i tak od czasu do czasu sobie kapnie. Potrafi też puścić dymka po pracy na jałowym ale póki co dolałem od wymiany ok 1,2 l oleju, a wymiana była ok. 8,5 tys. km temu. Tak więc tragedii nie ma choć i nie ma powodów do dumy.

Opublikowano

Grzechem jest nie wymienić rozrządu mając zdjętą głowicę do wymiany uszczelniaczy zaworowych.

Jeśli auto jest z DE, ma jeszcze fabryczny rozrad i było serwisowane zgodnie ze specyfikacją LL, to rozrząd jest i tak już zmęczony. Łańcuszek wyciągnięty a prowadnice kruche / przegrzane i podatne na uszkodzenia.

Niektórzy wymieniają uszczelniacze bez demontażu głowicy, ale ja uważam to za złą praktykę, a też tak chciałem z początku zrobić.

Widziałem na serwisie kilka N46 ze zdjętą głowicą w celu wymiany uszczelniaczy i każda z głowic nadawała się do remontu mniejszego lub większego.

Dopiero po takich naprawach (wymiana uszczelniaczy, szlifowane gniazd i samych zaworów, wymiana prowadnic zaworowych, planowanie, wymiana rozrządu) N46 zaczyna pracować tak jak powinno a nie jak trzęsąca się sieczkarnia srająca olejem z każdej dziury :lol:

Po tych +/- 200-250 tkm. i 12 latach, każde N46 wymaga większego serwisu i nie ma zmiłuj.

Opublikowano
Grzechem jest nie wymienić rozrządu mając zdjętą głowicę do wymiany uszczelniaczy zaworowych...

Po tych +/- 200-250 tkm. i 12 latach, każde N46 wymaga większego serwisu i nie ma zmiłuj.

Nie twierdzę, że nie masz racji ale w sumie to trochę żałosne. Kupuje człowiek jakby nie było auto klasy premium, już nie młode ale jeszcze w cenie i praktycznie z silnikiem może nie do generalnego ale dość głębokiego remontu. Co to za trwałość? Jestem też rozczarowany choć nic jeszcze nie zamierzam robić. Mam drugie auto o wiele starsze z silnikiem grupy Vag 1.8 20V, ponad 250 tyś. nalotu z tego ponad 100 na gazie i nic się nie dzieje. Chyba nie bez powodu w znanym przysłowiu markę połączono z wydatkami.

Opublikowano

Wymiany oleju co 25-30 tkm i mamy efekty :cool2:

Inna sprawa, to materiały uszczelniające silnik i osprzęt nie są zbyt wysokiej jakości, a temperatura w jakiej pracuje silnik przyspiesza proces ich starzenia.

Opublikowano
Koledzy jak to możliwe że na pierwsze 1000km po wymianie oleju silnik pochłonął 1,3 l(przy wymianie wlane 4l) , a po kolejnym 1000 km i dolaniu 1l zgodnie z wskazaniem kompa auto pokazuje max? Myślałem że to może czujnik zabrudzony, ale jak przegonie auto pod czerwoną kreskę przez jakiś moment pokazuje 3/4 a później wraca do max. Skąd taka rozbieżność?
Opublikowano
Niestety taka jest precyzja tego czujnika i takie wskazania. Miałem po wymianie podobnie. Wskazywało w warsztacie 3/4 poziomu a po kilku kilometrach wołało na czerwono o dolewkę. Najlepiej pomiaru dokonywać gdy już silnik jest dobrze rozgrzany. Mi zawsze po kilku kilometrach jazdy pokazuje mniej niż rano po odpaleniu. Potrafi nawet z max spaść na min. Nie powiem bo wkurza mnie to strasznie. Dla komfortu niech by sobie była ta elektronika ale bagnet też bo to pewność na 100%.
Opublikowano
Potrafi nawet z max spaść na min.

To nie jest normalne i wskazuje na awarię czujnika.

Jest procedura kontroli poziomu oleju i tylko w określonych warunkach odczyt jest prawidłowy.

Opublikowano

To nie jest normalne i wskazuje na awarię czujnika.

Jest procedura kontroli poziomu oleju i tylko w określonych warunkach odczyt jest prawidłowy.

Nie ja pierwszy i ostatni co narzekają na niestabilne wskazania czujnika. Nie jestem pewien czy to jego awaria czy taka przypadłość. Podziel się tą wiedzą na temat procedury kontroli poziomu oleju bo pewnie nie ja sam jestem ciekaw i może rzeczywiście źle do tego się zabieram.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam

Czytając nasze forum odnalazłem parę postów na podobne tematy ale konkretnej odpowiedzi oraz porad nie znalazłem.

Otóż jak wiele innych osób które są posiadaczami E90 320i N46 mają podobne problemy.

Mój problem jest z wyciekiem oleju.Olej dolewam co 1000 km około 0,5 l. Codziennie pojawiają się krople pod samochodem.

Otóż zmieniłem uszczelkę na klawiaturze, oring z tyłu velvetronica, uszczelki na elektrozaworach i nadal cieknie.

Olej spływa-pojawia się na miskę olejową na sam dół. Również pojawił się na rynience (chyba aluminiowej) przy kolektorze oraz przy wlewie oleju - korku.

Jest jeszcze jeden problem związany z korkiem oleju [https://nfhost.me/image/mSmST][https://nfhost.me/image/mSzek]

Czy rozwiązałeś problem i czy miałeś podobne problemy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.