Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z racji, że to mój pierwszy post na forum, pragnę się przywitać ze wszystkimi!

Wieloletni zadowolony użytkownik Saabów namówiony przez znajomego na przejście na BMW i.. problem :)

 

Postanowiłem zapytać na forum, bo może problem jest powszechny albo błahy, a serwis nawymyśla nie wiadomo jakie problemy i odpowiednio skasuje :)

 

Posiadam BMW e90 320i od niespełna roku. Wszystko świetnie chodzi, nie widać żadnych oznak zużycia silnika, po prostu bardzo fajnie na co dzień działa (poza tymi jedynymi 150 KM ;)), a jednak jest problem - wyświetla się kontrolka oleju, a na wskaźniku pokazuje poniżej minimum lub poniżej minimum i +1l. Dolałem 3 miesiące temu pół litra i z poniżej minimum na skali wzrosło na maxa, przejeździłem bezproblemowo jakieś 3k km w tym w trasie ponad 1k i nie było problemów aż w końcu znowu wyskoczył problem. Dolałem 100 ml, na chwilę ucichło i po krótkim okresie znowu wyświetla niski poziom. Więc jest problem ze znikaniem oleju. W związku z tym mam pytanie, czy olej może być spalany? Samochód nie dymi, spaliny nie śmierdzą. Teraz jak mrozy to na zimno tylko para wylatuje. Olej nie ucieka do układu chłodzenia - brak osadu wewnątrz zbiorniczka, zasysałem też płyn i w porządku. Jedyne co zauważyłem - biały osad na korku od wlewu oleju, jednak czy będzie to spowodowane faktem, że na co dzień przejeżdżam tylko do pracy i z powrotem a samochód nie zdąży się nawet zagrzać? W środku olej jest ładny.

 

Boję się więcej dolewać stąd pytanie kieruje do Was i jadę do serwisu. Może problem jest z czujnikiem tylko? Nie widać wycieków, niepokoi mnie tylko ten biały osad pod korkiem (jednak z drugiej strony płyn chłodniczy nie ucieka, bo jest w porządku poziom).

 

Dziękuję za odpowiedzi!

Opublikowano

Witam,

kolego mi to wygląda na odmę. Jaki masz przebieg auta i czy była kiedyś wymieniana?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Na liczniku ponad 150k, jednak na ile prawdziwy to przebieg... Powiedz mi, da radę jakoś sprawdzić odmę? W którym ona jest miejscu? :)
Opublikowano
góra pod pokrywą też mi to wygląda na uszkodzoną/zapchaną odmę
Bayerische Motoren Werke
Opublikowano
Na liczniku ponad 150k, jednak na ile prawdziwy to przebieg... Powiedz mi, da radę jakoś sprawdzić odmę? W którym ona jest miejscu? :)

 

Hmm... jak sprawdzić. Jest sporo porad jak to zrobić ale napiszę Ci tak. Mam takie samo auto jak Ty z bardzo podobnym przebiegiem (151k) i w sobotę miałem "przyjemność" odmę wymieniać. Moja była zalepiona żółtą mazią totalnie. Też mi olej gdzieś "uciekał" (ok 1 na 5000 km) dodatkowo uszczelka pod pokrywą zaworów mi puszczała. Po rozebraniu okazało się również, że uszczelka podstawy filtra oleju do wymiany. Czyli za wysokie ciśnienie bo odma nie odpowietrzała odpowiednio układu.

 

Moja rada: wymień jak najszybciej, póki jeszcze nie wywala CI uszczelek. Bo jeżeli tego nie zrobisz na pewno zacznie Ci wydmuchiwać uszczelki. Sprawdź też przy okazji czy pompa vacum Ci nie puszcza.

Opublikowano
A jak staniesz na swiatlach to pozniej nie czujesz dziwych zapachow???

 

Nic nie czuć. Dzisiaj zerknie znajomy na odmę, oby to była ona :)

Opublikowano

Aktualizacja :)

 

Zlokalizowaliśmy odmę pod kolektorem przy ścianie grodziowej, zgadza się? Wypiąłem wężyk co wychodzi od zaworów, czy cokolwiek tam jest gdzie korek wlewu oleju ;) i w środku maź, więc pewnie odma zawalona. Zastanawiam się teraz, co jakby innym wężem odprowadzić te spaliny/powietrze co wylatują z tego gdzieś pod auto. Tymczasowo? W poniedziałek podjadę do serwisu Boscha, zobaczymy co powiedzą.. bo w domu nie widzę możliwości wymiany jej...

 

Aaa i co zauważyłem, mam wyciek spod filtra oleju.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

w n46 typowe miejsca wycieku oleju:

- pokrywa zaworów

- vacuum pompa

- uszczelniacze elektrozaworów

- podstawa filtra oleju (+ połączenie chłodnica - obudowa)

- uszczelka miski olejowej

 

Najgorsza jest wymiana uszczelki miski olejowej (tego nigdy nie ruszałem), ręsztę zrobisz za max 400-500pln (części i robocizna).

 

Każdy z tym prędzej czy później (a raczej prędzej) będzie miał do czynienia.

Co do wskazań oleju, może być tak, że sam czujnik masz uszkodzony i on przekłamuje.

Wymiana odmy raczej nie zmniejszy zużycia oleju, na pewno pomoże uszczelnienie silnika.

Radziłbym robić hurtem wszystko razem z wymianą oleju, bo np przy wymianie uszczelek podstawy filtra oleju i tak wypada zmienić filtr oleju i stracisz min 0,5l oleju.

A tak jedna robota, jedna "strata" oleju i po sprawie.

Pozdrawiam

Adrian

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Największym zjadaczem oleju są zużyte uszczelniacze zaworów ssących i wydechowych. Edytowane przez multilab
  • 11 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mozna wymienic odme w garazowych warukach bo sam to robilem jak kilka lat temu mialem e90 z tym silnikiem. Nawet nie trzeba sciagac kolektora jak to niektorzy twierdza, ze sie nie da ...Dalem opis jak to zrobic w dziale o samodzielnych naprawach. Jak masz syf w rurce od pokrywy zaworow to od razu wymieniaj. Pierwszy mroz i cos rozwalisz. Kup od razu oprocz odmy wszystkie weze.
Krzysztof
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Ja po zmianie odmy nie miałem żadnej poprawy ale po wymianie uszczelniaczy już zrobiłem 2000 km i jeszcze nie zeszła ani jedna kreska poziomu. Wcześniej 1l / 1200
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

Podepne sie do tematu ktory sobie wygoglowalem.

Jestem nowym uzytkownikiem e90 320i 2006r 150KM.

Auto kupilem ponad miesiac temu. Z poczatku 2 tygodnie wszystko wygladalo OK, ale pozniej zauwazylem wyciek oleju oraz lekko falujace obroty (wlasciwie to dosc niskie bo prawie schodza do 600) to normalne? wczesniej dlugo jezdzilem dislem wiec nie pamietam ile taki benzyniak powinien miec obrotow na jalowym ;-/

Po rozebraniu pokrywy gornej okazalo sie ze wyciek jest spod korka wlewu oleju do silnika i albo splywa on nizej albo tam pojawia sie kolejny wyciek.

 

Pojechalem do mechanieka i od razu zmienilem olej bo w papierach mial zalany 0w30. Do tego tez doszedlem ze taki nie lali do tego modelu nawet na pierwszy montaz wiec wymienilem go na poprawny 5w30.

 

Mechanik tez doradzil mi ze wycieka poniewaz korki od tych modeli sa wadliwe i przepuszczaja. Pojechalem kupic do ASO i tam nawiazala sie rozmowa ze niekoniecznie chodzi o to ze korki puszczaj uszczelki itp tylko powodem moze byc zbyt duze cisnienie w silniku i stad plucie olejem i poradzili tez ze wymiana odmy pomaga. Zadzwonielm do mechanika ktory zalozyl ze powodem moga byc panewki.

 

WIdzialem tez posty ze najlepiej rozrzad sobie rozebrac sprawdzic itp.

 

Mam pytanie co radzicie zrobic, jak sprawdzic panewki odme itp czy poprostu metoda dedukcji lub podpiecie pod kompa (INPA) dalaby rade wskazac ze sa jakies za wysokie cisnienia? Mam kabel ktorzy uzywalem do e46 jedynie program pod e90 musialbym zalatwic pewnie. Jak sie za to zabrac. Czy sprawdzac po kolei odme itd czy jechac gdzies zostawic fure kasy i niech robia? :D

 

Jakies pomysly?

 

Z gory dziekuje za podpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podepnij tą inpa co masz i połączysz się z e90, przynajmniej dowiemy się co może być powodem tych niskich obrotów. Wymień odmę z przewodami, bo to zwykła ekspozycja. Następnie wyczyść te wycieki i obserwuj.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zadzwonielm do mechanika ktory zalozyl ze powodem moga byc panewki.

To sobie odpusc.Jesli sa uszkodzone to spada cisnienie oleju i daja bardzo nieladny dzwiek dolu silnika.

Tak jak kolega wyzej pisal zacznij od odmy...

Opublikowano

Tak zrobie, zamowie odme a co z tymi wezami odmy, tez powymieniac czy je jest opcja przeciscic? Bo moge zamowic i ewentualnie oddac. Obroty to akurat nie wiem czy sa odpowiednie ale okolo 600/700, moze to normalne?

Zabieram sie za to w ten wknd. Ogolnie wczoraj go lekko pare razy szybciej zebralem ze swiatel i juz wyplulo olej k9lejne 100ml mniej.

Opublikowano
Zadzwonielm do mechanika ktory zalozyl ze powodem moga byc panewki.

To sobie odpusc.Jesli sa uszkodzone to spada cisnienie oleju i daja bardzo nieladny dzwiek dolu silnika.

Tak jak kolega wyzej pisal zacznij od odmy...

 

co do inpy dopiero kolega z polski mi przywiezie pod koniec wrzesnia bo ja na wyspie sie zasiedzialem, nie mam tez programu pod e90 i laptopa na xp musze kupic bo chyba na 8.1 nie ruszy. Na dodatek nie znam sie az tak i nie do komca umiem uzywac te inpe. Jakas ppdpowiedz gdzie moge szukac jak obczaic rozne zaawansowane rzeczy na niej?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Weź też węże, bo mogą popękać, jak będą ok, nie sparciałe to oddasz. Inpa działa na 8.1 bez problemu. Nie ma tu nic zaawansowanego, ewentualnie niektóre adaptacje można pokasować a do oceny parametrów podczas pracy silnika sprawdza się bardzo dobrze.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Minelo troche czasu.

Silnik zrobiony, dojechal do polski, ale INPA kolego mi nie dziala dalej a problemow jak to zawsze nigdy za malo ;-P

Teraz czujnik deszczu - nie chodzi nic po za automatem. Czyli gdzies sie rypnal ale pytanie brzmi gdzie :-D

Poczytalem na forum ze wypadaloby go przeinstalowac czy zbuforowac na inpie ale ta nie dziala. Tego tematu nie bedziemy kontunuowac tutaj ale czy moglbs mi pomoc te inpa na 8.1 odpalic czy raczej moze chodzi o viaken ktorego nie widzi mi komp?

:-/

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam wszystkich.

 

Koledzy mam podobny problem (historia prawie identyczna co u kolegi) ale z pewną różnica na którą od miesiąca wertowania forum nie widzę odpowiedzi. Mianowicie po zakupie na starym oleju 5W30 nieznanej marki po zrobieniu 1000 km dolałem tylko 100ml żeby było full. Niestety po wymianie oleju na Liqui Moli Top Tec 4200 5w-30 auto zaczęło trochę kopcic na niebiesko przy przegazowaniu a ubytek oleju to 1l/1000km. Skąd ta różnica? Zły olej? W Renomowanym warsztacie BMW w Warszawie powiedziano mi że to bardzo dobry olej, ale leja go do BMW M. Natomiast zalecili mi wymianę rozrządu przy którym silnik zostaje zalany Mobil1 5W50.

Co o tym sądzicie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
miales auto zalane motodoktorem albo innym g*wnem..

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.