Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Otóż na dworze zaczynają się mrozy. Ja jestem po wymianie oleju,filtrów paliwa i oleju. Dzisiaj przy -2C auto odpalało tak jak na filmiku. Powiedzcie mi norma? Czy coś nie ten teges?

2.0 163km automatyczna skrzynia biegów,start/stop:

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Można sprawdzić świece + napięcie akumulatora.

 

Ale przypuszczam, że poniższe wyjście będzie bardziej trafne:

 

Jedź to ASO, kup sobie preparat do czyszczenia wtrysków. Żaden koszt, a naprawdę możesz odczuć różnicę, bo ja odczułem. Jak temperatura w tym roku zaczęła schodzić w okolice 0/-1, a byłem zmuszony zostawić samochód na dworze, również miałem takie "skoki" po odpaleniu. Zalałem dodatkiem na pełny zbiornik dobrej ropy i ostatnio, gdy również byłem zmuszony zostawić furę na dworze, to zapalił o wiele ładniej. Poza tym - zabieg można profilaktycznie powtarzać, lub podejść do sprawy nieco bardziej inwazyjnie i zalać dwa razy pod rząd na pełny zbiornik. Choć niektórzy polecają zalanie przy ~15l paliwa w zbiorniku i lekkie "przegonienie" samochodu, a później to już czysto profilaktycznie.

Opublikowano

W zadnym wypadku nie jest to norma.

Akumulator raczej odpada, bo krecil porzadnie.

Podlacz pod kompa i sprawdz swiece. Pewnie masz do naprawy sterownik swiec.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano

Swiece i sterownik do sprawdzenia. Normalne to nie jest.

Można sprawdzić świece + napięcie akumulatora.

 

Ale przypuszczam, że poniższe wyjście będzie bardziej trafne:

 

Jedź to ASO, kup sobie preparat do czyszczenia wtrysków. Żaden koszt, a naprawdę możesz odczuć różnicę, bo ja odczułem. Jak temperatura w tym roku zaczęła schodzić w okolice 0/-1, a byłem zmuszony zostawić samochód na dworze, również miałem takie "skoki" po odpaleniu. Zalałem dodatkiem na pełny zbiornik dobrej ropy i ostatnio, gdy również byłem zmuszony zostawić furę na dworze, to zapalił o wiele ładniej. Poza tym - zabieg można profilaktycznie powtarzać, lub podejść do sprawy nieco bardziej inwazyjnie i zalać dwa razy pod rząd na pełny zbiornik. Choć niektórzy polecają zalanie przy ~15l paliwa w zbiorniku i lekkie "przegonienie" samochodu, a później to już czysto profilaktycznie.

 

Musi to byc z ASO? Ja leje od czasu do czasu profilaktycznie preparat STP dostepny np na Orlenie i faktycznie wygladza to prace silnika szczegolnie na wolnych obrotach na zimnym silniku.

Opublikowano
Wystarczy wymienić świece żarowe i będzie git ;). teamt przerabiany setki razy.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Swiece i sterownik do sprawdzenia. Normalne to nie jest.
Można sprawdzić świece + napięcie akumulatora.

 

Ale przypuszczam, że poniższe wyjście będzie bardziej trafne:

 

Jedź to ASO, kup sobie preparat do czyszczenia wtrysków. Żaden koszt, a naprawdę możesz odczuć różnicę, bo ja odczułem. Jak temperatura w tym roku zaczęła schodzić w okolice 0/-1, a byłem zmuszony zostawić samochód na dworze, również miałem takie "skoki" po odpaleniu. Zalałem dodatkiem na pełny zbiornik dobrej ropy i ostatnio, gdy również byłem zmuszony zostawić furę na dworze, to zapalił o wiele ładniej. Poza tym - zabieg można profilaktycznie powtarzać, lub podejść do sprawy nieco bardziej inwazyjnie i zalać dwa razy pod rząd na pełny zbiornik. Choć niektórzy polecają zalanie przy ~15l paliwa w zbiorniku i lekkie "przegonienie" samochodu, a później to już czysto profilaktycznie.

 

Musi to byc z ASO? Ja leje od czasu do czasu profilaktycznie preparat STP dostepny np na Orlenie i faktycznie wygladza to prace silnika szczegolnie na wolnych obrotach na zimnym silniku.

 

Nie musi być, ale ja stosowałem na początku liqui moly, który robił dobrą robotę, przerzuciłem się na dodatek BMW, bo wychodził taniej i jest go mniej w puszce, co "powiedzmy" może wskazywać na większe skoncentrowanie, bo proporcje dodawania są bardzo podobne do tych z LM. A co do STP ze stacji to osobiście tego nie testowałem i w sumie nie zamierzam, w materii wtrysków postawię na oryginał, albo LM.

 

Wystarczy wymienić świece żarowe i będzie git ;). teamt przerabiany setki razy.

 

Setki razy i setki opinii. Na początek każdemu radziłbym iść po tańszych środkach. No, chyba że świece nigdy nie były wymieniane, albo bardzo dawno temu to rzeczywiście w ramach profilaktyki bym je podmienił.

Opublikowano

Świeca jedna to koszt 50 zł *4 = 200 zł.

Polecam wymianę w ciemno. Ja miałem kiedyś podobnie i wszyscy mechanicy twierdzili, ze świece ok, że błędów brak itp. Rzeczywiście wyjąłem stare świece, sprawdziłem metodą domową i grzały bardzo, ale jak włożyłem nowe to wszystko wróciło do normy i zero drgań nawet przy -20.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Świeca jedna to koszt 50 zł *4 = 200 zł.

Polecam wymianę w ciemno. Ja miałem kiedyś podobnie i wszyscy mechanicy twierdzili, ze świece ok, że błędów brak itp. Rzeczywiście wyjąłem stare świece, sprawdziłem metodą domową i grzały bardzo, ale jak włożyłem nowe to wszystko wróciło do normy i zero drgań nawet przy -20.

 

Popieram wypowiedź kolegi.

W całym zeszłym sezonie nie wymieniałem świec i miałem taki efekt (choć pół roku wcześniej wymieniłem tylko 2). Po tym jak efektu nie było wymieniłem jeszcze sterownik.

Na początku tego sezonu kolega sprawdził mi i okazało się że 2 kolejne były spalone.

Wymieniaj tylko kompletem to nie jest drogi dil 4*35zł za Beru lub NGK.

Teraz auto pali perfekcyjnie a było już -11.

Ciekawostka jest taka, że w zeszłym sezonie przy -27 odpalał na 2 świecach co prawda przy lekkich męczarniach.

 

Każdą kolejną operacje diagnozy musisz wykonać po sprawdzeniu świec żarowych.

Opublikowano

Zamówiłem preparat,który czyści cały układ paliwowy łącznie z wtryskami w aso,koszt 46zł.

Jutro odbieram, ale zapobiegawczo sprawdzę jeszcze na kompie czy wywali jakiś błąd świec albo sterownika.

Opublikowano

A tak jeszcze z ciekawości, motor 2.0 163km, w automacie spalanie średnie na kompie pokazuje mi 10L...

Czy to nie za dużo? Ojciec w Q7 4.2 TDI ma spalanie 12-13L.

Fakt faktem że tras nie robię dużych bo okoko dziennie 20km ( po mieście).

Opublikowano

Golf 5 2.0tdi w dsg po mieście spala 12 wiec o czym tu mowa.

Ja w trybie mieszanym osiągam 6.3l ale mam manual.

Opublikowano
Świeca jedna to koszt 50 zł *4 = 200 zł.

Polecam wymianę w ciemno. Ja miałem kiedyś podobnie i wszyscy mechanicy twierdzili, ze świece ok, że błędów brak itp. Rzeczywiście wyjąłem stare świece, sprawdziłem metodą domową i grzały bardzo, ale jak włożyłem nowe to wszystko wróciło do normy i zero drgań nawet przy -20.

 

Sam zatem chyba będę musiał zbadać temat, bo przejrzałem sobie książkę serwisową i wynika, że aż do teraz tj. 150kkm świece nie były wymieniane. Skoro mówicie, że drgań nie ma w ogóle i tak być powinno, a ja widzę jedynie poprawę przy -5, to muszę zadbać o to, aby było lepiej. Dzięki :cool2: ! No i oczywiście świece grzeją, jak należy :nienie: - niby.

Opublikowano

sterownik swiec. U mnie to samo juz zdiagnizowane, juz wymieniane :) u mnie wszystkie swiece sa ok.

pierwszy lepszy mechanik z kompem i wiesz wszystko.

Opublikowano
Golf 5 2.0tdi w dsg po mieście spala 12 wiec o czym tu mowa.

Ja w trybie mieszanym osiągam 6.3l ale mam manual.

Czyli 10l w mieście to norma?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Opublikowano
Ja mialem prze 1,5 roku 2.0d automat 163konie i w miescie palil mi od 9 do 10.5 a w zime na bardzo krotkich odcinkach ponad 12. Na trasie 6l . Wiec moim zdaniem to norma.
Opublikowano

U mnie taka sama sprawa, po całym weekendzie to już w ogóle kaszana była, a w zeszłym roku to auto przy -20 odpalało bez wielkich ceregieli, także diagnoza jasna - sterownik, już idzie zregenerowany od Roger-Nysa. Tu macie filmik z dzisiejszego odpalenia, nadmienię tylko, że auto przyjechało poprzedniego dnia wieczorem z trasy...

 

Opublikowano
U mnie taka sama sprawa, po całym weekendzie to już w ogóle kaszana była, a w zeszłym roku to auto przy -20 odpalało bez wielkich ceregieli, także diagnoza jasna - sterownik, już idzie zregenerowany od Roger-Nysa. Tu macie filmik z dzisiejszego odpalenia, nadmienię tylko, że auto przyjechało poprzedniego dnia wieczorem z trasy...

 

 

Witam

Jest możliwe żeby nie wykryło usterki sterownika lub świecy w INPA

Opublikowano
Tak na chłopski rozum to nie. Bo jeśli sterownik sprawny, to on pokaże, że któraś świeca nie działa, a jeśli sterownik niesprawny, to samochód wykryje błąd sterownika. Poprawcie mnie jeśli się mylę.
Opublikowano
No to że sie tak zapytam mam taki sam problem z odpaleniem jak koledzy i w INPA nie pokazuje zadnych błędów to co może być nie tak . Przeszukalem już wszystko na forach i nic :mad2: Prosze o pomoc
Opublikowano
Witam. Miałem identycznie. Wszystkie te dolegliwości rozwiązała wymiana sterownika i świec. Pozdrawiam.
Opublikowano

Jak któraś ze świec jest upalona to komputer pokaże błąd tej świecy (1,2,3 lub 4 cylinder) a jeśli uwalony jest sterownik, komputer pokaże błąd wszystkich świec.

 

 

@witekktm - co do spalania, sprawdzałeś temperaturę jaką osiąga silnik? Wymieniałeś kiedyś termostat? jeśli nie to na 99% masz padnięty, najlepiej wymienić dwa - górny i dolny za jednym razem.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Kolego witekktm takie spalanie to norma. Mi spala od 9 do 11 po samym mieście.

 

Myziak ale takie spalanie w mieście to norma w końcu silnik nie mały i automat. Ja mam nowe termostaty, świece, zalany juz 3 zbiornik paliwa preparatu do czyszczenia wtryskiwaczy i jakoś spalanie jest jakie jest. Rzecz normalna to nie skoda 1.2 aby w mieście paliła do 6 L.

Edytowane przez miroy511
Opublikowano
a jaj mam trochę inne pytanie u mnie był spalone 3 świece wiedziałem o tym ale komp nic nie pokazywał (czyli sterownik sfulany wnioskuje) zostały wymienione świece ale sterownik nie no i czy to w czymś przeszkadza?
Opublikowano
Moim zdaniem skoro po wymianie tylko świec auto pali ci na strzał i nie faluja obroty przy minusowych temperaturach, to wygląda na to ze sterownik jest ok, wiec nie ma czym się martwić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.