Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam wszystkich mam od nowości 2010 rok f01 3.0 diesel moje pytanie nowej f01 po lifcie nie ma sensu kupować bo róznica jest niewielka,nowa 7 ponoc za rok ,a co myślicie o a8 4,2tdi różne opinie niby audi ładniejsze w srodku ,cichsze ,ktoś napisze jedż do salonu i sprawdź ,ale za godzinę jazdy czy dwie wozu nie sprawdzisz dlatego czekam na wasze wypowiedzi jestem z woj.śląskiego może ktoś ma takie audi chetnie bym podjechał moją 7, zrobić jakies porównanie wymienić doświadczenia pozdro
Opublikowano

Jeździłem przez chwile a8 4.2 tdi i kilka razy 7. Według mnie 7 była mimo wszystko bardziej komfortowa. A8 miała wiecej zadzioru i bardziej sportowe prowadzenie, silnik bardzo dobry.

 

Chcesz kupić nowa z salonu ?

Opublikowano
auto używane ale z obecnego roku kalendarzowego z niemec tyle że mają po 10-14tys km a cena 20- 29tys euro taniej, napisz co jest w a8 bardziej sportowe i czy jest ciszej w środku jak w 7 i co masz na myśli mówiąc że 7 jest bardziej komfortowe,dlaczego pytam jechałem dzisiaj nową s-klasą no i wtrybie sport jest bardziej komfortowa niż 7 w opcji komfort
Opublikowano
a8 prowadziło się bardziej lekko, czułem mniejszą masę i było bardziej dynamiczne( 4.2tdi vs 740d ) Z tego co pamiętam ten egzemplarz miał dynamiczny układ kierowniczy i mechanizm róźnicowy. Odniosłem wrażenie, że zawieszenie jest twardsze od 7.
Opublikowano
4.2TDi V8 to motor chyba właśnie jednak bardziej dynamiczny od 740d które mulaste nie jest mimo wszystko. Od 4.2TDi z diesli lepszy może być tylko 750d :)
Petrolhead
Opublikowano
V8 to jednak V8 :) stąd 4.2TDI. Jednak pomyślałbym o S klasie. Co by nie pisać, to najnowsza konstrukcja. Chyba, że nie lubisz Mercedesa :D (jak ja :P )
Opublikowano
dziadkowóz nie jest zły ale wiele się nie rózni od s221 ta sama płyta podłogowa więcej ,stwierdziłem że jednak te samochody nie mają charakteru tak jak bmw ,raczej zaczekam na nowe 7
  • 4 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
wracając do tematu miałem a8 4,2tdi d4 na 3dni faktycznie jak kolega napisał powyżej a8 dużo twardsze niż 7 oba w trybie comfort f01 w trybie sport to tak jak d4 w trybie comfort,na niektórych forach czytałem trochę o a8 jest coś w tym co niektórzy pisali d4 trochę lepszy passat :D
  • 6 lat później...
Opublikowano

Mierzę się z podobny dylematem


Wybór pada pomiędzy F02 lub F04 min coś co ma 300 koni a w przypadku Audi A8 D4 to tylko w wersji 4.2 tdi (ze względu na jego moc i jego spalanie plus możliwości zwiększenia mocy bez zbędnych zmian)


Oczywiście bardziej przemawiam za BMW z racji że je mam, mam zaplecze serwisowe na podstawowe pierdoły ale tutaj mam obawy bo:

Bardzo dużo egzemplarzy jest zwyczajnie kręcona bo są naprawdę styrane a ich przebiegi są śmieszne w stosunku do ich stanu wizualnego.

Silniki w które celuje, to porażka serwisowa (rozważam N57D30B w 740d lub n63b44 w 750i) w wersji ze skrzynią 8hp (6hp w tych modelach to nie porozumienie)

Oba silniki cieszą się dobrymi osiągami, dobrym spalaniem względem mocy i to mi się podoba, ALE ryzyko awarii ? i Strasznie wysokie i nie ma to znaczenia rok auta i przebieg ( no właśnie, jednym pada motor przy 100k jeszcze inni pisali bajki, że przy 35-50k co jest śmiesznie nie wiarygodne, a inni mają na stukane 300k i nic nie robione. Oczywiście w modelu pierwsze co bym robił to podnosił moc więc stąd mam obawy i nie chciałbym rozczarowania.


W kwestii Audi A8 D4

Największym plusem tego auta to jest to, że jest cały z aluminium, w dodatku jego design zewnętrzny i detaliczny bardziej przybliża go do ery G11 bo seria F twardo stoi na serii E

Silnik w AUDI jest mistrzowski pod względem spalania w stosunku do mocy jaki oferuje 350 KM i 800 NM a po mapie prawie 400 KM i 1000 NM i podobno jest to jednostka najbardziej trwała i nie zawodna z całej gamy jakie tam oferowali ( nie wiem czy to prawda ale tak wyczytywałem)

Oczywiście w serwisie v8 4.2 tdi jest też bardzo drogi jak się sypnie i tutaj jest tego minus, bo większość A8 D4 ma już nalot 350-400 tys jak się przegląda jakieś ciekawe ogłoszenia

I najbardziej w AUDI nie podoba mi się ilość miejsca z tyłu dla pasażerów ( tyle samo chyba co w serii 5 a wersja long AUDI to jakaś kpina w porównaniu do BMW) oraz deska rozdzielcza tzn ten ekranik który jest chyba kopią od poprzednika D3..

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mierzę się z podobny dylematem


Wybór pada pomiędzy F02 lub F04 min coś co ma 300 koni a w przypadku Audi A8 D4 to tylko w wersji 4.2 tdi (ze względu na jego moc i jego spalanie plus możliwości zwiększenia mocy bez zbędnych zmian)


Oczywiście bardziej przemawiam za BMW z racji że je mam, mam zaplecze serwisowe na podstawowe pierdoły ale tutaj mam obawy bo:

Bardzo dużo egzemplarzy jest zwyczajnie kręcona bo są naprawdę styrane a ich przebiegi są śmieszne w stosunku do ich stanu wizualnego.

Silniki w które celuje, to porażka serwisowa (rozważam N57D30B w 740d lub n63b44 w 750i) w wersji ze skrzynią 8hp (6hp w tych modelach to nie porozumienie)

Oba silniki cieszą się dobrymi osiągami, dobrym spalaniem względem mocy i to mi się podoba, ALE ryzyko awarii ? i Strasznie wysokie i nie ma to znaczenia rok auta i przebieg ( no właśnie, jednym pada motor przy 100k jeszcze inni pisali bajki, że przy 35-50k co jest śmiesznie nie wiarygodne, a inni mają na stukane 300k i nic nie robione. Oczywiście w modelu pierwsze co bym robił to podnosił moc więc stąd mam obawy i nie chciałbym rozczarowania.


W kwestii Audi A8 D4

Największym plusem tego auta to jest to, że jest cały z aluminium, w dodatku jego design zewnętrzny i detaliczny bardziej przybliża go do ery G11 bo seria F twardo stoi na serii E

Silnik w AUDI jest mistrzowski pod względem spalania w stosunku do mocy jaki oferuje 350 KM i 800 NM a po mapie prawie 400 KM i 1000 NM i podobno jest to jednostka najbardziej trwała i nie zawodna z całej gamy jakie tam oferowali ( nie wiem czy to prawda ale tak wyczytywałem)

Oczywiście w serwisie v8 4.2 tdi jest też bardzo drogi jak się sypnie i tutaj jest tego minus, bo większość A8 D4 ma już nalot 350-400 tys jak się przegląda jakieś ciekawe ogłoszenia

I najbardziej w AUDI nie podoba mi się ilość miejsca z tyłu dla pasażerów ( tyle samo chyba co w serii 5 a wersja long AUDI to jakaś kpina w porównaniu do BMW) oraz deska rozdzielcza tzn ten ekranik który jest chyba kopią od poprzednika D3..

Ale w 740d nie było 6hp. Ja mialem GT 535d LCI (to samo co 740d) i w cztero letnim aucie obróciła się panewka - jak się później okazało, nie pierwszy raz.

Opublikowano

f07 było na płycie f01 ale w f07 montowali 8hp a w f01 niestety nie.

Dopiero 740xdrive od 2010 miała 8hp a tak wszystkie przedlift od 730d do 750i nie zależnie od mocy max miały 6hp a wyjątkiem był słaby 740i przedlift miał 6hp21

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
f07 było na płycie f01 ale w f07 montowali 8hp a w f01 niestety nie.

Dopiero 740xdrive od 2010 miała 8hp a tak wszystkie przedlift od 730d do 750i nie zależnie od mocy max miały 6hp a wyjątkiem był słaby 740i przedlift miał 6hp21

Kazda inna od 2011 miala 8hp

Opublikowano
f07 było na płycie f01 ale w f07 montowali 8hp a w f01 niestety nie.

Dopiero 740xdrive od 2010 miała 8hp a tak wszystkie przedlift od 730d do 750i nie zależnie od mocy max miały 6hp a wyjątkiem był słaby 740i przedlift miał 6hp21

Kazda inna od 2011 miala 8hp

 

No nie :) wszystkie f01 f02 miały 6hp, wyjątkiem był activehybrid oraz 760i i po 2010r 740XD

Dopiero w lipcu/sierpniu 2012 wszedł lift i zapodali wszędzie 8hp

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.