Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A więc przyszła moja kolej prosić o poradę a sprawa wygląda następująco: po podpięciu komputera wywaliło cztery błędy o numerach:

- 8 Air mass flow sensor

- 65 Camshaft sensor

- 200 Oxygen sensor voltage1-3; before catalitic converter Z3 and 323i US only: this fault affects cylinders 1-6

- 202 Oxygen sensor control limit, cylinders 1-3; Z3 and 323i US only:this fault affects cylinder 1-6

Po skasowaniu ww. usterek błąd przepływki znika, natomiast wałek o raz wspomniane sondy powracają. W podglądzie parametrów sond komp pokazywał wartości 4.90V i 4.82V, po przegazówce obydwa wskazania zrównały Się do wartości 4.90V , po spadku do wolnych obrotów pierwsza sonda trzyma 4.90V, natomiast druga zmienia Się w zakresie 4.60-4.84V :?: I teraz pytanie czy sondy(a) do wymiany? Czy może uwalony czujnik wałka rozrządu wprowadza małe zamieszanie w pracy sond?? Od czego zacząć ewentualne usuwanie usterek? Komputer użyty do badania to: http://www.alibaba.com/product-detail/launch-x431-IV-new-generation-of_937520313.html

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najpierw wymień czujnik wałka.

On potrafi wprowadzać różne krzaki.

 

Dorze by było popatrzeć w live data tego silnika. Jakie położenie wałka.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Temat wałka rozwiązany, komputer nie znajduje jego usterki, jego położenie wyrażone w stopniach to 27.5 na biegu jałowym. Czy są to prawidłowe wskazania?? Natomiast napięcie na drugiej sondzie dziś miało dużo większe skoki. Jeszcze jedna rzecz która Się zmieniła to wskazania procentowe sprawności sond, początkowo było to 24% w obu przypadkach, po próbie skasowania usterki wzrosło do ponad 80% dla obydwu sond. Przez chwilę komp nie znajdował błędu,ale po 5 minutach powrócił lecz tym razem wskazania procentowe pozostały wysokie a zmieniało Się tylko napięcie na sondzie nr2. Zamiana podłączenia wtyczek powoduje skoki napięcia na sondzie nr1
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Fabrycznie wałek jest na 25 ale tyle to jeszcze nie tragedia.

Te wskazania procentowe jak je nazywasz to nic innego jak stopień nagrzania sondy.

 

Wskazania muszą pływać na jednej i drugiej ale jeśli nie pływają to nie musi oznaczać awarii sondy chociaż tak w ciemno to bym na to postawił w tym przypadku.

 

Albo je faktycznie zamień miejscami na próbę < nie same wtyczki> albo poszukaj sprawnej sondy na próbę.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy to że mam psikusa z sonadami to wiem,ale jeszcze nie było czasu aby Się tym zająć. Mam kilka zrzutów z INPY możecie rzucić okiem :?:

https://plus.google.com/108410745570628759026/posts/G6EiWMJvUws?banner=pwa&pid=6094979980204630274&oid=108410745570628759026

 

Postaram Się jeszcze dorzucić krótkie filmiki na których widać zmieniające wartości parametrów

EDIT:

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zła < mocno zła > pozycja wałka ssącego.

Masz pewnie źle złożony vanos lub czujnik uwalony.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Ale czy ten czujnik od vanosa nie powinen wyjść na kompie :?: A jedyny błąd silnika jaki znajduje to sonda. No chyba, że faktycznie vanos źle złożony :cry2:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czujnik nie musi wyjść na kompie do czasu zanim nie padnie na amen. CZasem jedyną wskazówką jest pływanie jego wskazań lub wskazania w zakresie nierealnym < zazwyczaj przez chwilę skacze gdzieś w górę lub dół i wraca do normalnych wskazń>

Czujnik bym podmienił dla sprawdzenia. < jak chcesz to mam takich kilka>

 

Pokaż jeszcze o ile się przestawia wałek w czasie pracy?

Jeśli lata w pełnym zakresie ale nie w tym przedziale co powinien to vanos do poprawki a auto odzyska moc.

 

Masz obecnie spory błąd i jeśli to prawda to silnik jest zmulony.

 

Jeszcze adaptacje ADD -44 to sporo a widzę , że to było zaraz po ich skasowaniu.

 

Ale na pierwszy ogień rozrząd .

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Pokaż jeszcze o ile się przestawia wałek w czasie pracy?

Jeśli lata w pełnym zakresie ale nie w tym przedziale co powinien to vanos do poprawki a auto odzyska moc.

 

Masz obecnie spory błąd i jeśli to prawda to silnik jest zmulony.

 

Jeszcze adaptacje ADD -44 to sporo a widzę , że to było zaraz po ich skasowaniu.

 

Ale na pierwszy ogień rozrząd .

 

Według mnie silnik pracuje bez zmian od początku kiedy kupiłem auto. Czy jest zmulone? Raczej nie, jedyne co przychodzi mi do głowy to że w dolnym zakresie obrotów(do 2tyś obr/min) nie ciągnie równo a z taką jak by małą "czkawką", później to już ogień, ale tak ma od kiedy tylko pamiętam. No nic dzisiaj czeka mnie mała traska to postaram Się nagrać jak to wygląda w czasie jazdy

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
napisałeś że masz bład sondy czy tylko jednej? czy obu? ja bym zaczął od wymiany uszkodzonej sondy...

 

Kolego borys1990 tylko jedna świruje co widać na wcześniejszych filmikach, nr błędu sondy to 202 i jej naprawą bankowo Się zajmę, ale teraz mechanik nie ma wolnego terminu a ja nie dysponuję garażem,żeby samemu ją zmienić. A z nudów bawię Się INPĄ i szukam innych problemów :lol:

 

dyzio255 kolejna porcja video do oceny teraz podczas jazdy(2 bieg, obroty od 2500-5000)

 

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sondę zostaw w spokoju bo nie jest uwalona. Ten bład wywołuje coś innego < przykładowo lejący wtryskiwacz lub słabsza kompresja na jednym z cylindrów lub awaria cewki czy świecy , lub szklanka zaworu.

 

Wałek jest ewidentnie żle ustawiony.

Zdejmuj pokrywę zaworów i pokaż ustawienie wałków. Trzeba ustalić czy tylko ssący jest źle czy oba są źle?

 

Prawidłowe ustawienie nie jest wcale trudne.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Sondę zostaw w spokoju bo nie jest uwalona.

Skoro to nie sonda,czemu tylko jej usterkę znajduje komp??

Wałek jest ewidentnie żle ustawiony.Zdejmuj pokrywę zaworów i pokaż ustawienie wałków. Trzeba ustalić czy tylko ssący jest źle czy oba są źle?

Prawidłowe ustawienie nie jest wcale trudne.

Już sam nie wiem co robić, mechanik raczej zaufany pojęcie ma bo tylko on grzebie w mojej maszynie. Wynikało by że podczas zmiany głowicy strzelił babola przy składaniu, ale to już było prawie 2 lata temu i był spokój, dopiero od niedawna zaczęły Się takie cyrki.

Jak tylko znajdę czas to postaram Się dobrać do wspomnianych wałków. Co do wtrysków to czy najlepiej sprawdzić wg.książkowej metody Etzolda, wyjąć wtryski i porównać rozpylanie oraz ilość podawanego paliwa? Do świec i cewek dawno już nie zaglądałem,ale z wcześniejszych oględzin wynikało,że na linii cewka--->świeca wszystko OK, nagar prawidłowego koloru,wszystkie świece jednakowo zużyte. Obecne świece nalatane mają około 15 tyś/km. Szklanka zaworu hmm to może jest właściwy trop bo przy mocniejszej przegazówce słychać delikatne terkotanie w okolicy 5 lub 6 cylindra, podejrzenie już wcześniej padło na panewkę lub wspomniane szklanki. Ale początkowo myślałem,że spowodowane może to być zastosowanym olejem 5W/30 :?: Cóż nazbierało Się tego do sprawdzenia :cry: , chyba dopiero po świętach będzie trochę czasu,żeby wszystko ogarnać.

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Koledzy nie miałem dziś zbyt wiele czasu na grzebanie przy aucie,ale zdążyłem wymienić jedną sondę i sprawdzając w Live Data obydwie ładnie pracują :cool2: czyli jednak jedna była uwalona. Natomiast kolejny babol jaki wyszedł to błąd nr 212 VANOS mechanisches klemmen :duh: wcześniej tego nie było, teraz wyskakuje co chwila raz przy obrotach 1560 obr/min innym razem przy 3320 obr/min. Skąd takie jazdy?? Czyżby faktycznie od źle ustawionego wałka jak sugerował dyzio255 :?: Chyba następne podejście to jednak będzie zdjęcie pokrywy i sprawdzenie rozrządu :cry2:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oby ta nowa sonda podziałała dłużej.

 

A co do vanosa to jedynie zdjęcie pokrywy to wyjaśni. Jeśli jest prawidłowo złożony to albo pada czujnik albo faktycznie czasem się zacina.

 

A jak jest źle złożony to trzeba poprawić i będzie ok.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Oby ta nowa sonda podziałała dłużej

 

A czy według Ciebie jest podejrzenie,że może szybko dokonać żywota?? Jeśli tak to dlaczego?

 

A co do vanosa to jedynie zdjęcie pokrywy to wyjaśni. Jeśli jest prawidłowo złożony to albo pada czujnik albo faktycznie czasem się zacina.

 

A jak jest źle złożony to trzeba poprawić i będzie ok.

 

Nastawnik vanosa też dzisiaj zdemontowałem i wszystko z nim wporządku. Mowa o zespole elementów 3,4 i 5 z obrazka http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD31&mospid=47539&btnr=11_1480&hg=11&fg=15

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do tej sondy to nie będę wyrokował bo może i tak było , że padła ale czasem źle ustawienie wałków tez może powodować bład sondy.

 

Co do vanosa to te elementy które sprawdziłeś do tej pory nie mówią nam wiele o jego ustawieniu. Zdejmij pokrywę.

 

Wskazania z kompa ewidentnie wskazują na złe ustawienie wałków.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.