Skocz do zawartości

INSTRUKCJA KODOWANIA NCS EXPERT / NCS DUMMY


bmw-power

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 397
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jak spolszczyć NCS pewnie też nikt nie opisze? :D

Którego ncs chcesz spolszczyć ? expert czy dummy?

Jeżeli można to Experta i Dummy.

Dokument tekstowy w C:\NCSEXER\ CFGDAT\NCSEXPER tam robisz spolszczenie experta

Dokument tekstowy w NCS Dummy\Translations jest od dummego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...

E91 2.0D 11 rok mała navi, dokodowałem bimmercode wyświetlanie cyfrowo prędkości a wcześniej wyłączyłem start/stop po czym teraz zauważyłem że nie działa mi dogrzewanie (webasto) gdy spadła temperatura i teraz pytanie w jakich modułach trzeba szukać i edytować wpisy odpowiedzialne za dogrzewanie i wyświetlanie prędkości tempomatu podczas regulacji +/- ?

Istnieje jakiś spis dla E91 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...

Tak jest możliwość jeżeli posiadasz xenony.

Do zakodowania bfd musisz zrobić następujące modyfikacje


Moduł: ALSZ


BFD_SW1_STUFE2 -> aktiv

BFD_SW2_STUFE2 -> nicht_aktiv

BFD_ABS_STUFE2 -> aktiv

BFD_SW1_STUFE3 -> nicht_aktiv

BFD_SW2_STUFE3 -> aktiv

BFD_ABS_STUFE3 -> aktiv

BFD_MINDEST_GESCHW -> wert_02

BFD_STUFE2_TIMER -> wert_02

BFD_STUFE3_TIMER -> wert_02

BFD_STUFE_2_VERZOEG -> wert_02

BFD_STUFE_2_MAX_EIN -> wert_02

BLST1_BLST3 -> aktiv

ST3_SCHWEL -> nicht_aktiv

PIN5_10_BFD -> aktiv

PIN29_30_BFD -> aktiv

PIN38_20_BFD -> aktiv

PIN_20_ALS_SL_LI_3_ANSTEU -> aktiv

PWM_ANSTEUERUNG_SL3_LI_HI -> wert_02



AKMB



FZG_VERZOEGERUNG -> aktiv

GRENZWERT_GRUND_SCHWELLE -> aktiv

GRENZWERT_VERZ_SCHWELLE_1 -> aktiv

GRENZWERT_VERZ_SCHWELLE_2 -> aktiv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda zachodu z kodowanem ustawien czulosci tego czujnika. niewiele albo nic to nie daje. bez wzgledu na to co tam ustawisz, to swiatla mijania wlaczaja sie bardzo wczesnie. pisze o serii E

w E92 ustawiłem

LICHT_AUT_WERT_1

LICHT_AUT_WERT_2

LICHT_AUT_WERT_3

i mam w BC mozliwoęć ustawienia czułości właczenia świateł mijanie z dziennych i jest mocno zauważalna róznica,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy podczas kodowania NCS-Epert gdy robię Change Job F2 i wybieram CODIERDATEN_LESEN zatwierdzam i Eecute job F3 otrzymuje w plik FSW_PSW.TRC pierwotny? bez wcześniejszych zmian? często pomijany jest ten punkt, czy to ma wpływ na coś? i jak otrzymać plik FSW_PSW.TRC ze zmianami jakie dokonaliśmy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam chciałem w mojej E39 2000r. po lift zmienić sensor deszczu na deszczu/zmierzchu ( mam wszystko co potrzebne ) problem mam tylko w tym że RLS pochodzi z E46 i potrzebuję go przekodować pod e39 z tym że nie mam jak ponieważ NCS EXPERT go nie pokazuje w dostępnych modułach bo e39 w tym roczniku jeszcze tego nie miało . Czy jest jakaś możliwość żeby to zakodować i żeby ten sensor "ruszył" w moim aucie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięk za odpowedź , E39 miały fabrycznie RLS jednak później niż rok produkcji mojej sztuki. Przeczytałem od początku ten temat kodowania ( gdzieś po drodze było wspomniane właśnie o "podnoszeniu" rocznika w modułach ) jednak wydaje się to dla mnie zbyt skomplikowane i nie wiem czy dał bym radę to zrobić ale rzeczywiście wnioskując tak należało by zrobić, myślę jeszcze że jeżeli udało by mi się znaleźć kogoś kto ma w E39 oryginalnie RLS wystarczyło by tylko podłączyć mój sensor i przekodować plikiem MAN i załatwione było by to dla mnie prostsze rozwiązanie. Dodam jeszcze że w inpie po podłączeniu go tak na próbę bez klejenia do szyby normalnie można go odczytać ( parametry i tp. )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Witam
Prośba o pomoc. e46
Chciałem zakodować auto w dużym pliku, nie moduł pojedynczy. W module zmienione wartości na nicht_activ, ale widzę, że w dużym pliku są one na aktiv.
Chodzi dokładnie o matę pasażera, świeci się cały czas błąd, w module poduszek zmienione, ale jak zaczytuje duży plik przez car memory i otwieram go w folderze work to w nim te komendy pozostają niezmienione. W car memory brakuje tych komend u mnie do zmiany, rozumiem, że trzeba je edytować w notatniku, tylko pytanie jak ten plik wgrać, przez car process czy car memory? Z kodowaniem pojedynczych modułów nie mam problemu, tego pliku nigdy nie zmieniałem.
dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Dzień dobry,

Usunąłem jedną opcję wyposażenia 655 (radio satelitarne), zapisałem FA i przekodowałem pustym plikiem .man CAS i FRM, ale w ISTA w drzewku ciągle widzę moduł tej opcji (SDARS - radio satelitarne) na czerwono oraz mam jeden błąd braku komunikacji radia z anteną SDARS (dodam, że wymieniłem zepsutą antenę na taką bez SDARS, tylko taka była dostępna). Jak zrobić, żeby pozbyć się tego modułu z ISTA?

 

Będę wdzięczny za pomoc.

 

Dziękuję,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzień dobry.

Proszę o pomoc, ukierunkowanie, podpowiedź.

Wszędzie tematy rozpoczęte a bez rozwiązań.

Pacjent to córki E91 320i 2005r.

Dołożyłem składane lusterka z panelem i przy próbie zakodowania NCS-em przy wybraniu modelu E89 odczytuje poprawnie VIN ale wyskakuje okienko z napisem:

"COAPI-2062: fehler beim codierdaten lesen CAS,

FA_FEHLER: ERROR_UNKNOWN_IDENTIFIER

COAPI-2062: fehler beim codierdaten lesen FA_READ

COAPI-2062: fehler beim codierdaten lesen FA_READ: A_E87CAS"

To samo jest przez FRM i NFRM i w akcie rozpaczy z każdym profilem.

Przy tych samych ustawieniach w moim E91 318i 2007r NCS odczytuje auto przez chociażby CAS i można dalej działać w celu odczytu/kodowania.

Kabelek to K Dcan.

Inpa, ista D pracuje/odczytuje auto prawidłowo.

Program Inpa ściągnięty stąd:

https://bimmerpark.pl/inpa-f

Kiedyś kodowałem córce tempomat, prędkość zapięcia tempomatu, prędkość cyfrową, DRLe, przypisanie VINu do wymienionego modułu MFL na z tempomatem, ale fakt, miałem wtedy innego laptopa z W8.1, który wyzionął nagle ducha i nie wiem którą wtedy miałem Inpę. Teraz jest laptop z W11. Sterowniki poprawnie zainstalowane, port COM1, czas 1s. Profil też ustawiony zgodnie z zaleceniami programu.

Czy problemem jest rozkodowanie się modułów czy jeszcze coś innego?

Edytowane przez pawelgl3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.