Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
pytanie.. czy jak walnięty jest przekażnik świec żarowych to podgrzewają świece? i na odwrót czy moze byc taki przypadek że swiece podgrzewają a zepsuty jest przekażnik?? ...temp. -10 i musze go pare sekund pokręcic zanim odpale
Opublikowano
a jak zdiagnozowałeś że to sterownik a nie sama świeca?
najprosciej zobaczyc to pod kompem, sterownik uwalony to blad 4 swiec jednoczesnie

w tym tygodniu było to wałkowane z 5 razy ;) nic nie szukacie :nienie:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wczoraj wymieniałem w moim 320d 150KM M47N. Sterownik przykręcony jest do rozrusznika po stronie kierowcy. Dostęp tylko od spodu, po zdjęciu plastikowej i tej blaszanej osłony. Nie koniecznie musi być błąd 4 świec. U mnie był błąd jednej. Najczęściej winien jest sterownik. Myśle że to przez drgania silnika. Chociaż sterownik jest w środku zalany taką galaretowatą masą, to te fabrycznie zrobione luty czy bardziej zgrzania przewodów puszczają. Naprawa nie jest trudna tylko trzeba mieć dobrą lutownicę. Tu jest to spoko opisane:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=207917

Opublikowano

blad jednej swiecy i sterownik uwalony, oj oj

 

kasowałes bład tej jednej swiecy pod kompem po wymianie sterownika ? Nie powrócił ?

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Jak się chce samemu grzebać w aucie to i bez kompa można zdiagnozować sterownik , np jak za starych czasów zamiast świecy żarowej podpiąć żarówkę na 12V, a od biedy to świece żarowe sprawdzić jaką maja oporność , tylko te oporności są bardzo niskie i nie zawsze mamy dobry miernik do sprawdzenia.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
blad jednej swiecy i sterownik uwalony, oj oj

 

kasowałes bład tej jednej swiecy pod kompem po wymianie sterownika ? Nie powrócił ?

 

 

Uszkodzony sterownik może generować błąd jednej świecy lub dwóch lub trzech itd, może i wszystkich.

Jakbyś znał temat to byś wiedział że podstawowym problemem w sterowniku są urywające się druciki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No pewno że sprawdzałem:) Po wymianie sterownika wszystko ok:) Zero błędów w końcu. W moim przypadku sprawa miała się tak, że jak kupiłem auto wszystkie świece pokazywały błąd. Po naprawie sterownika przez rok było ok, a potem wyskoczył błąd jednej świecy. Tak jeździłem dwie zimy i postanowiłem to zrobić. Kupiłem za 40zł drugi sterownik, oczywiście zepsuty, ale nie otwierany. Wszystkie kabelki upalone, wymieniłem na nowe. I po naprawie. Podejrzewam że dwa trzeba mieć na wymianę i co jakiś czas je naprawiać i wymieniać:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do świec jest jeszcze gorszy dostęp niż do sterownika i jeszcze dodatkowo ryzyko ukręcenia przy wyciąganiu. Ja bym zaczął od sterownika bo jest strasznie awaryjny, świece to kolejny krok.
  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Od spodu, trzeba zdjąć tą główną osłonę plastikową i tą za nią metalową i grzebać . Wtyczki też kijowo się wypina:( Jak masz miernik to można zobaczyć, który kabel w środku się odlutował mierząc odpowiednie piny na wtyczce. Ogólnie podłączonych jest tylko kilka. 4 na każdą świecę oraz trzy pewnie jakieś sygnałowe. Oraz ten co jest osobno. To wszystko. oczywiście mówi o 320d.
Opublikowano
to mowicie ze sterownik jek przykrecony do rozrusznika, kurcze chcialem sam wymienic bo myslałem ze gdzie u góry jest a jak od spodu to trzeba do mechaniora na podnośnik :roll: w wersji z roku 2004 tez jest na dole? bo tym roczniku troche pozmieniane jest pod maska

 

 

odkręcasz pod spodem plastikową osłonę,potem metalową osłonę i już go widać..lecz by mieć lepszy dostęp odkręcasz po lewej stronie taka jedną osłonę będziesz ją widział i masz sterownik na widoku... co do wyjęcia tej dużej wtyczki z niego..lepiej wez sobie płaski śrubokręt..podwadz delikatnie a drugą ręką ciągnij bo inaczej to się zamordujesz bo nie ma jak palcami złapać tego

Opublikowano
odświeżam temat...wymienione 4 świece NGK, zregenerowany przekażnik świec i pali jak palił po staniu na dworze 15 godz. w temp. -10 c musze pokrecic go ze 4 s po jednym podgrzaniu świec , myślałem ze bedzie mi palił juz od strzała ,kontrolka dde niewazne czy +10 czy -10 swieci sie około 3 s czy mozna cos jeszcze poprawić czy tak ma być?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ta kontrolka w M47N nie ma nic wspólnego czy świece grzeją czy nie. W moim wsiadam, przekręcam kluczyk i odpalam bez czekania. Pali bez problemu. Nie cofam kluczyka osiem razy, nie podgrzewam. Jak wszystko jest sprawne to pali jak latem. W tym silniku nie ma kontrolki grzania świec. Świece grzeją do osiągniecia przez silnik około 30 stopni. Coś masz nie tak, ale co to nie wiem.
Opublikowano
Ta kontrolka w M47N nie ma nic wspólnego czy świece grzeją czy nie. W moim wsiadam, przekręcam kluczyk i odpalam bez czekania. Pali bez problemu. Nie cofam kluczyka osiem razy, nie podgrzewam. Jak wszystko jest sprawne to pali jak latem. W tym silniku nie ma kontrolki grzania świec. Świece grzeją do osiągniecia przez silnik około 30 stopni. Coś masz nie tak, ale co to nie wiem.

 

Jack79 mam takie pytanie jak możesz to sprawdz rano przy rozruchu...kluczyk na zapłon włacz test nr 9 i odpal furę i powiedz do ilu masz spadek napięcia

Opublikowano
Ważne jest czy faktycznie trzeba kręcić 4 sekundy czy cztery obroty silnikiem. Common Rail ma to do siebie, że jeden obrót wymagany jest do zrobienia odpowiedniego ciśnienia na szynie CR :)
Opublikowano

Witam!

 

Powiedzcie przy okazji czy każdy przy niższych temperaturach ma po odpaleniu podniesione obroty? U mnie zawsze po odpaleniu mam mniej niż 1000 a w zasadzie chyba od razu te ok 780 obr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.