Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie po małej lekturze forum i internetu, zorientowałem się za przyczynami słabego ogrzewania na biegu jałowym.

Wnioski:

- Do wymiany albo małą pompka z zaworami.

- Zapowietrzony układ.

- Kończąca się pompa wody.

 

Zbieram właśnie wszystkie przyczyny i chcę zrobić wszystko za jednym zamachem, by temat nie wracał, dodam iż termostat jest nowy i układ był odpowietrzany i nei posiada żadnych wycieków oraz nie gubi płynu.

 

Pompka z zaworami używana kosztuje około 200 zł używana i 1500 zł nowa.

Pompa wody 105 zł

Zastanawiam się nad tym co jeszcze mógłbym wymienić od razu tak by do tematu ogrzewania już nie zaglądać, co byście doradzili ?

Opublikowano

Witaj kolego.

Ja na twoim miejscu zacząłbym od wymiany termostatu, sprawdzeniu wiskozy czy działa prawidłowo (na zimnym silniku po odpaleniu powinieneś zatrzymać ją ręką - oczywiście w rękawicy, jeśli się nie da i jest zapięta, to nadaje się do wymiany), no i sprawdzić pompę wody, a najlepiej byłoby ją profilaktycznie wymienić na taką z metalowym wirnikiem (np Ruville) aby mieć spokój z chłodzeniem, bo te oryginalne z plastikowymi łopatkami lubią się z czasem ukręcić lub rozlecieć (ojciec w E36 320i tak właśnie miał, konstrukcyjnie to prawie te same silniki).

Pompki z zaworami raczej bym nie ruszał, tam nie ma za bardzo co się popsuć. Gdyby zawory były uszkodzone, pozostałyby w pozycji otwartej i być w środku miał saunę nie do opanowania.

Jeśli ci chodzi o pompkę, która jest przy zaworach, to ona nie bierze udziału w procesie chodzenia. To elektryczna pompka która wymusza obieg na wyłączonym silniku, do wystudzenia wody w chłodnicy.

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Opublikowano
Tak jak pisalem termostat jest nowy oryginalny zostal wymieniony latem i odpowietrzony. Chlodzenie i klima dzialaja bez zarzutu. Ogrzewanie podczas jazdy jest ok ale na biegu jalowym jak dluzej stoje to wieje chlodniejsze powietrze dopiero jak obrotami rusze to znow cieple. Temperatura silnika stoi beton na srodku i silnik stosunkowo szybko sie nagrzewa. Chodzi o ogrzewanie w kabinie ze dziala slabiej jak silnik chodzi na wolnych obrotach. Nie sadze by visco mialo cos wspolnego z ogrzewaniem kabinyznaczy z temperatura silnina tak ale tutaj jest bez zastrzezen 2-3 km i jest pion nawet w chlodniejsze dni a w cieplejsze tez sie nie przegrzewa i jak bylo goraco to wraz ze wzrostem obrotow slyszalem jak visco robi wicher pod maska wiec tutaj jest ok.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pompka i elektrozawory jak najbardziej do sprawdzenia.

W elektrozaworach lubią sie rozlecieć uszczelki i to utrudnia przepływ cieczy do nagrzewnicy .

A pompka pod elektrozaworami działa również podczas pracy silnika i powinna pomagać w cyrkulacji cieczy przez nagrzewnicę.

zwłaszcza na wolnych obrotach silnika.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Jeżeli w czasie jazdy jest ok. a na postoju lipa to układ jest zapowietrzony i nic więcej. Nie doszukuj się problemów w pompie wody,zawory od ogrzewania jak najbardziej wystarczy wyczyść i prawidłowo odpowietrzyć układ. Jeżeli masz gaz to nie jest to już taka prosta sprawa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wcale nie musi być zapowietrzony.

Autor pisze o słabszym ogrzewaniu a nie o jego braku.

 

Znam kilka e39 i w zasadzie każda słabiej grzeje na postoju niż podczas jazdy. Jedne bardziej inne mniej. A zapowietrzone to one nie są.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Układ był odpowietrzany przy wymianie termostatu latem.

Wydaje mi się, że nie jest zapowietrzony bo ogrzewanie jest i podczas jazdy w aucie się robi gorąco tylko gdy stanę np. na światłach dłuższych to stopniowo z kratek leci chłodniejsze powietrze, najpierw gorące po czym delikatnie czuć ręką jak się wychładza, nie leci całkiem zimne nigdy tylko z gorącego robi się letnie a jak wiadomo zimy jeszcze jako takiej nie ma więc pewnie jak będzie zimniej to problem będzie narastał dlatego chcę wymienić teraz co tylko trzeba i mieć spokój :) pewnie ktoś inny by nie zauważył tego bo nie jest tak że mroźne powietrze jest tylko mniej ciepłe niż podczas jazdy :) być może się czepiam ale mam wiele nowych elementów w aucie jest ono w bardzo dobrym stanie i w takim chcę je zachować.

 

ps. Temperatura silnika STOI PIONOWO już po 3 km jazdy w porze takiej jak dziś.

Przy zapowietrzonym układzie latem temperatura by podchodziła wyżej w korkach a tak się nigdy nie stało.

Opublikowano
Panowie za długo w tym siedzę,na postoju i ustawionej temperaturze na max w łapę parzy jak nie to jest powietrze lub w przypadku gazowników źle podpięte ogrzewanie parownika. Ale jeśli chcecie wymieniajcie wszystko.
Opublikowano

Na 99% padła dodatkowa pompka wody , przerabiałem to w tamtym roku . Pompkę masz pod zaworkami

albo przy chłodnicy na dole od strony kierowcy.

Opublikowano

Maciej V8 - Mistrz świata.

Zadzwoniłem do Macieja, wytłumaczył mi jak odpowietrzyć auto i właśnie jestem po jeździe próbnej.

Po 1 u mnie jest w ogóle coś nie tak bo funkcja REST nie włącza się na panelu - znaczy nie działa dioda ale też nie zauważyłem by funkcja działała, czyli pompka stoi - będę z tym walczył by to zaczęło działać ale tutaj akurat mój błąd bo nigdy nie używałem tego i nie sprawdzałem czy działa przy kupnie.

 

Po 2 odpowietrzyłem auto na tyle ile potrafiłem i jest całkowita poprawa, auto zaczęło grzać w połowie niebieskiego pola, po pierwszej kresce czyli 1/4 skali leciało już całkiem przyjemne bardzo ciepłe powietrze, przy osiągnięciu optymalnej temperatury leciało już gorące i teraz najważniejsze :) gdy dojechałem pod dom po około 5-6 km jazdy stałem na biegu jałowym i obserwowałem czy wychładza powietrze z kratek i nie było nic takiego - pięknie dmuchało jednostajną temperaturą dmuchawa na połowę mocy i wolne obroty około 10-12 minut, w środku sauna i ze wszystkich kratek gorące powietrze, nawet z tych na tył.

 

Ogromne dzięki za pomoc :) zostało tylko przywrócenie życia funkcji REST :)

Opublikowano

Dolewałeś płynu przy otwartych odpowietrznikach czy popuściłeś odpowietrzniki jak się nagrzało auto i dostało ciśnienia?

 

Teraz trzeba szukać przyczynę zapowietrzenia bo sam z siebie się nie zapowietrzył.

Opublikowano

Wlewałem płyn przez odpowietrznik do pełna tak by chłodnicę "natankować" po czym odpaliłem auto i czekałem aż się nagrzeje, temperatura ok, ciepło było więc przejechałem się i jest ok, czekam teraz aż wystygnie i sprawdzę poziom płynu, w razie czego zabieg powtórzę i gdy będzie ok to odpowietrznikiem wypuszczę resztki powietrza.

Przyczyna jest jedna, złe odpowietrzenie przy zmianie termostatu, mechanik pewnie zrobił to tak jak się to robiło w polonezach :) w lato było ok a jak przyszły chłodniejsze dni zaczęło być odczuwalny brak ciepłego na wolnych obrotach.

Opublikowano
Nie mieszajcie już chłopakowi w głowie,mechanik zaj...ał sprawę i tyle,co do funkcji rest,to jak widzę auto masz po lifcie i masz założony zły panel. Powinien być z przyciskiem max.
Opublikowano
Oby to było tylko przez mechanika. Po takim czymś warto obserwować układ. Dziwię się bo te auta z tymi silnikami są popularne w naszym modelu w e46 i nie wiem dlaczego dla niektórych mechaników to taka czarna magia. Większość silników wystarczy odpowietrzać odkręcając odpowietrznik uzupełnić na max zbiorniczek poczekać chwilę i tyle... To cała filozofia. Czasami tylko nagrzewnica jest uparta, ale to też nie jest wielki problem.
Opublikowano

Tak dla potomnych.

Odpowietrzamy zawsze na zimnym silniku.

Zawsze staramy się zapełnić chłodnice na ful (chłodnice! nie wyrównawczy)

Auta z gazem-opuszczamy parownik poniżej górnej granicy wody(czytaj jak najniżej)

Stacyjka na pierwszym położeniu.

Ogrzewanie na max

Wentylator na min.

Zimą możemy użyć przycisku rest lub max(wtedy na pewno wystartuje dodatkowa pompka wody)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystko fajnie poza :

 

"Stacyjka na pierwszym położeniu.

Ogrzewanie na max

Wentylator na min.

Zimą możemy użyć przycisku rest lub max(wtedy na pewno wystartuje dodatkowa pompka wody)"

 

Bo zawory są otwarte przy wyłaczonym zapłonie.

A REST nie zadziała jeśli silnik nie jest ciepły < dobrze ciepły> a na dworze nie jest zimno.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Wszystko fajnie poza :

 

"Stacyjka na pierwszym położeniu.

Ogrzewanie na max

Wentylator na min.

Zimą możemy użyć przycisku rest lub max(wtedy na pewno wystartuje dodatkowa pompka wody)"

 

Bo zawory są otwarte przy wyłaczonym zapłonie.

A REST nie zadziała jeśli silnik nie jest ciepły < dobrze ciepły> a na dworze nie jest zimno.

I jesteś w błędzie,stacyjka na pierwszym biegu powoduje załączenie się obiegówki co jakiś czas na kilka sekund.

Ogrzewanie na max cię dziwi?(a jak chcesz mieć pewność,że są otwarte,musisz wymusić ich otwarcie,a nie wierzyć,że w 15 letnim aucie na pewno się same otworzą)

Guzik rest i max faktycznie,ale wymieniam to jako jedną z opcji.

Opublikowano
Ale zalewając zbiorniczek na max przy otwartych odpowietrznik ach nie zalewamy wtedy chłodnicy? Ja tak robiłem i po otwarciu termostatu nie było widocznych ubytków w zbiorniczku
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

"(a jak chcesz mieć pewność,że są otwarte,musisz wymusić ich otwarcie,a nie wierzyć,że w 15 letnim aucie na pewno się same otworzą) "

 

A w jaki sposób załączenie ogrzewania na max ma niby to wymusić?

Zawory się otwierają gdy nie jest do nich podawane zasilanie.

I jest to bez różnicy czy zasilanie wyłączy panel klimatronika czy zwyczajnie nie jest włączony zapłon.

Brak zasilania to brak zasilania.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale zalewając zbiorniczek na max przy otwartych odpowietrznik ach nie zalewamy wtedy chłodnicy? Ja tak robiłem i po otwarciu termostatu nie było widocznych ubytków w zbiorniczku

 

 

Pewnie , że chłodnica się wypełnia.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Zaraz będę musiał wam to narysować chyba. Pisze,że trzeba przekręcić stacyjkę i w tym momencie masz już zasilanie na zaworach i dlatego ogrzewanie na max. Podaje wam rozwiązanie które działa zawsze,a wy tu polemikę swoją uprawiacie i podważacie to co pisze. Sposobów jest kilka,ja podaje najpewniejszy.
Opublikowano
Sorry ale ja nic nie podważać, a się pytam żeby wiedzieć na przyszłość bo czasami układ potrafi być uparty. Dlatego jak ktoś jest kumaty to chce wiedzieć jak on odpowietrza. O zaworach nic nie mowie. Ja daje 32st nadmuch 1kreska i odpowietrzam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

żeby zawory się otworzyły to nie może być na nich zasilania.

Taka konstrukcja , że podanie zasilania zamyka zawory.

 

A włączene ogrzewania na max działa bo wtedy zawory nie są zasilane.

 

Co nie znaczy , że według twojego sposobu się nie uda < chyba , że padnie akumulator jak długo się zejdzie>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.