Skocz do zawartości

[523i] rosnaca temp na postoju vol 2.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sprawdziłem dzisiaj specjalnie temp. Otwarcie termostatu przy mniej więcej 93st potem w trasie 80km temp 94-95na przemian non stop. Przy stromym kilku km podjeździe na 2 biegu 96-97 ale wisko nie chodzi. W lato załącza się przy 97 i bardzo szybko się wyłącza chyba że jest na jałowym.

Dziś przy długich zjazdach temp potrafiła zejść na 89st ale to normalne przy hamowaniu silnikiem. Przy 99wisko powinno chwilowo się załączyć, ale prawidłowo przy tych temp chłodnica powinna sama sobie poradzić z oddaniem ciepla

  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Nie grzeje normalnie. Przy temp roboczej grzeje tylko gdy wzrosną obroty. Inaczej leci zimne. Czytaj ze zrozumieniem. Termostat może się nie otworzyć jak nie ma wydatku pompa wody o ile to ona. Żeby dobrze to sprawdzić układ musi być szczelny i odpowietrzony. Dla ciebie grubo ponad 100to normalna temp? Tylko dlatego ze jest pion? To gratulacje. Bo dla mnie to już silnik się przegrzewac przy ponad 105st. Wisko juz dawno poniżej 100 powinno chodzić i przy tych temp nawet elektryczny wiatrak nie powinien chodzić bo samo wisko da rade. Wątpię że ma zalana wodę... Tak tylko pisze ale każdy to zrozumiał. I trochę kultury i nie musisz się unosić to tylko forum.

Co ty bredzisz?Termostat nie otwiera się od wydatku pompy wody a od TEMPERATURY! I jakie grubo powyżej?I 180 a może 149 st.C napisałem.Napisałem 110st.C. a właśnie takie typy jak ty mają mentalność na poziomie wody w czajniku!Jeśli pion jest ok a wyjście za pion jest powyżej 115 to po co pajacujesz?A jak jesteś bystrzejszy niż konstruktorzy to zgłoś się do Quandtów to zrobisz karierę,I nie zapomnij dodać,że znasz przypadki zatarcia silnika przy 110st.C.Koniecznie dodaj że wskazanie w pionie nic nie znaczy bo ty lepiej wiesz jak ma być.I skoro to pompa była winna to po kiego bijesz posty ?Kolega sosna stawia ci piwo i dla relaksu ciepły nawiew kierujcie na twarz.Tylko,że ciepłe na twarz jest po wyjściu wskazówki za niebieskie pole a więc dowód żaden.A gadka,że to tylko forum znaczy,ze bzdury można pisać niech frajery się męczą i wymieniają po koleji wszystko?NIE dociera do mnie argument,że to tylko forum.A jeśli 105 to przegrzany silnik to napewno nie masz pojęcia o przegrzanym silniku a dwa to pewnie każdy ma tym forum miał przegrzany silnik-co kwalifikuje go do remontu lub wymiany.Tak to twoja teoria ma się do rzeczywistości,

Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Opublikowano
Widze ze ty byś jeździł z temp, 75 st i jak auto by więcej nie dobijalo to było by ok bo jest pion :mrgreen: albo non stop gdyby trzymał 115 tez by było ok bo jest pion... Więcej mi nie trzeba bo twoja wiedza jest jaka jest.
Opublikowano

Ja jak nie mam racji, a nie raz tak wychodzi to nie pyskuje tylko przyznam się do błędu. Ale wcześniej nie obrażam kogoś i nie wyśmiewam. A jak ktoś wyśmiewa 2 osoby które starają się pomóc a potem gadają o nabijaniu postów to coś jest nie tak. Do tego drążą temat do końca brnąc dalej w dziwacznym udowadnianiu swojego.. Mówię o tej temp 75-115. Dla mnie te dwie skrajne temp informują mnie że zaczyna się coś złego dziać z układem. Nie zostawiał bym tego tylko dlatego "bo jest pion i tak ma być"

 

Ale każdy robi z autem co chce.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
witam mam problem na postoju przy odpalonym silniku postuj ok 10min tem skacze po za polowe w trakcie jazdy po miescie i w trasie wszystko jest ok wskazowka pion
Opublikowano
zapowietrzony układ zabita chłodnica? na postoju jak dasz na 2tys RPM to zbije temperature czy tez bedzie rosnąć?
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
witam mam problem na postoju przy odpalonym silniku postuj ok 10min tem skacze po za polowe w trakcie jazdy po miescie i w trasie wszystko jest ok wskazowka pion

Do wymiany wiskoza...

Opublikowano
Albo termostat. Rozgrzej silnik, jak będzie miał ponad 90 stopni spróbuj zatrzymać wiskozę ręką. Jeśli Ci się to uda to znaczy, że zepsuta, jeśli nie to wiadomo. Jeśli boisz się to robić to rozgrzej porządnie silnik, tak do 100 stopni, zgaś go i obmacaj całą chłodnicę (zmieścisz rękę obok wiskozy). Ja miałem walnięty termostat i nie otwierał się do końca, silnik łapał temp a chłodnica robiła się ciepła tylko na bokach i u góry a środek chłodny. Po zgaszeniu po krótkim czasie dopiero robiła się gorąca.
Opublikowano
Albo termostat. Rozgrzej silnik, jak będzie miał ponad 90 stopni spróbuj zatrzymać wiskozę ręką. Jeśli Ci się to uda to znaczy, że zepsuta, jeśli nie to wiadomo. Jeśli boisz się to robić to rozgrzej porządnie silnik, tak do 100 stopni, zgaś go i obmacaj całą chłodnicę (zmieścisz rękę obok wiskozy). Ja miałem walnięty termostat i nie otwierał się do końca, silnik łapał temp a chłodnica robiła się ciepła tylko na bokach i u góry a środek chłodny. Po zgaszeniu po krótkim czasie dopiero robiła się gorąca.

 

 

Wisko może zatrzymać ręką nawet przy ponad 90st lub więcej jak jest zepsute albo jak termostat walnięty w pozycji zamkniętej.

Przy 100% pewności sprawności termostatu można określić prawidłowe działanie wiska.

Opublikowano
termostat raczej dobry po kilku km jezdzie chlodnica jest cala goraca wisko cos zle chyba chodzi wl test 7 w miescie pokazuje 96-99''C gdy jest 99 podnosze maske i wisko zatrzymuje palcem, no i zauwazylem tez, jadac autem temp w 2 str klimie 16st gdy stanelem na 5min na odpalonym silniku tak sobie wł. ogrzewanie na 32'C leci letnie mowie ''co jest'' przegazowalem 2-3 sekundy i juz leci cieplutkie cholera wie o co chodzi :oops:
Opublikowano
gdy stanelem na 5min na odpalonym silniku tak sobie wł. ogrzewanie na 32'C leci letnie mowie ''co jest'' przegazowalem 2-3 sekundy i juz leci cieplutkie cholera wie o co chodzi :oops:

Z takimi objawami sprawdził bym pompę wody na Twoim miejscu, ale visco raczej też masz do wymiany skoro przy temperaturze 99'C nie jest spięte

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Opisałem to w innym temacie. Miałem podobny problem. Wymieniłem najpierw wisko a później termostat i po sprawie. A 99 stopni to żadna temp, ja na trasie przy 180 złapałem 120 stopni. Skoro chłodnica gorąca to znaczy że termostat się otwiera a wisko nie chłodz. U mnie termostat nie otwierał się całkowicie i też wisko zatrzymywałem palcem, po wymianie wisko na nowe nawet na zimnym silniku trudno je zatrzymać więc to może być przyczyna. Dolny wąż masz gorący czy chłodny?
Opublikowano
Skoro masz problem z ogrzewaniem to na pierwszy ogień idzie pompa wody. Zakładam, że płyn masz i jest odpowietrzony. Strumień przelewowy w zbiorniczku masz silny, czy ledwo kapie na wolnych obrotach?
Opublikowano
Skoro dolny gorący to znaczy, że pompa daje wodę a z jakiegoś powodu się ona nie schladza. Dlatego obstawiam wisko. Dobrego wisko nie ma opcji zatrzymać palcami. Wymień, to nie jest duży koszt.
Opublikowano (edytowane)

Nie jestem specem od 2.8 ale wydaje mi się, że układ chłodzenia działa podobnie jak w mojej więc jak najbardziej powinien być widoczny strumień z przelewu wypływający z wężyka wchodzącego przy korku zbiorniczka. Jeśli takiego strumienia nie ma to albo zapowietrzony układ albo pompa wody. Innej opcji nie ma.

 

Edit: Jednak inaczej jest to zrobione w twoim silniku, nie ma tego przelewu ale problemy z ogrzewaniem i wzrostem temperatury na postoju ewidentnie pasują do zapowietrzonego układu lub awarii pompy wody.

Edytowane przez pedros-20
Opublikowano
Odpowietrzalem kilka razy temp jest cały czas w pionie jeżdżąc na codzien ale 3 dni temu na postoju 10 min wskazówką minęła polowe to mnie do dziś ciekawi dla czego jak naradzie jezdze jest wszystko ok ale boje się korków bo nie wiem czy znów wskazówką nie minie polowy.zamowilem wisko zobaczymy . na teście 7 pokazuje prawie 100'C a ja wisko zatrzymam palcami i zakręca wiatrakiem w przeciwna stronę robi prawie 2 obroty i wraca i się dalej kręci z bardzo delikatnym oporem
Opublikowano
Jeśli wskazówka przeszła poza pion to już miałeś co najmniej 115stopni. Nie słyszałeś wtedy wichury pod maską po ruszeniu z miejsca? Tu jeszcze też nie byłbym w 100% przekonany, że to wisko. Przecież wisko reaguje termicznie a jeśli będziesz miał uszkodzoną pompę wody lub termostat nie otwiera się maksymalnie to chłodnica nie rozgrzeje się na tyle żeby oddziaływać właściwie na wisko.
Opublikowano
Przecież powiedział, że chłodnica i wąż gorący. Nie ma opcji w momencie kiedy silnik jest tak gorący zatrzymać wisko palcami. Wisko zepsute na 100%.
Opublikowano
witam ponownie teraz jezdziem po miescie okolo godz czasu temp na dworzu 23' test 7 wł caly czas maksymanie dochdzi do 100'C gdy wł ogrzewanie odrazu zbija do 95' pod domem sprawdzam temp 99' wisko bez problemu zatrzymuje 2 palcami chlodnica cala goraca waz gorny i dolny gorace. A jak mi 3dni temu temp.minela za pol do pierwszej bialej kreski wiska nie slyszalem no ale juz zamowione zobaczymy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.