Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a wiec dzis jade po moja 2007 z marca e92 335i w automacie <8

 

mam 3 pytania odnosnie automatu :

 

1. mam taką praca, ze mam duzo czasu wolnego i moge sobie wyjsc przewaznie nie mialem co robic to siedzialem sobie w aucie i chill out, filmy, muza etc na smartfonie...

i teraz moje pytania, czy w takim automacie na wolaczonym silniku zeby bylo ciepło (zimna nadchodzi) na jakim biegu stac? P? o ile mozna? powiedzmy 30-do 40min postouj na wlaczonym silniku?

czy to szkodzi? mozna? na P czy N stac? druga rzecz rowniez odnosnie postoju, jesli juz mozna a wsadam do zimnego auta i wiadomo chce szybciej nagrzac w moim poprzednim manualu stalem na luzie

pododawalem gazu i szybko sie nagrzal, mozna tak rowniez na automacie? na P pododawac gazu zeby silnik sie szybciej nagrzal?

2. na dluzszych swiatlach albo chcesz sobie wyprostowac nogi i zdjac noge z hamulca i postac tak 4-5 min to lepiej na P czy na N? bo sa rozne opinie i w koncu nie wiem

3. i trzecie ostatanie...powiedzmy stoje pod gorke, wysoka gorke i mam D/DS i puszczam noge z hamulca bo chce ruszyc ale bez gazu o czy auto mi zjedzie w tyl? uszkodze skrzynie jak nie dodam gazu? czy samo ruszy do przodu? bo jestem laikiem ale z mojego rozumowania auto bedzie chcialo zjechac w tył (fizyka) a skrzynia nie pozwoli bo bedzie chcialo pchac auto do przodu, czy to nie bedzie duzym obciazeniem dla skrzyni? cos sie moze zepsuc? jakies przeciazenia? przesilenia? czy po prostu skrzynia zatrzyma samochod i bez problemu ruszy do przodu

4. i jak jest z recznym? w przypadku automatu kiedy go uzywac? i co sie stanie jesli przez przypadek na D/DS zapomne odciagnac reczny a samochod bedzie chcial ruszyc? co wtedy?

 

dziękuje za pomoc.

Opublikowano

Dajesz na N i sobie stoisz, jak tylko stoisz...

 

Co do jazd pod górkę SPRAWNY automat powinien albo stać albo ruszyć jak dasz na P i puścisz gaz, wszytsko zalezy od kąta górki, napewno nie powinien jechać w tył ;)

 

Ręczny :) dajesz N i stoisz na ręcznym na zapalonym silniku....

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
no jak jest z tymi olejami do skrzyni? wymieniacz czy nie wymieniac? niektorzy mowia ze skrzyna do 200.000 bez zmaiany oleju, czasem mowia ze wieczna gwarancja a znow niekotrzy ze trzeba zmieniac co jakiś czas? jak to jest z tym olejem do autoamtycznej skrzyni biegów?
Opublikowano
Dajesz na N i sobie stoisz, jak tylko stoisz...

 

Co do jazd pod górkę SPRAWNY automat powinien albo stać albo ruszyć jak dasz na P i puścisz gaz, wszytsko zalezy od kąta górki, napewno nie powinien jechać w tył ;)

 

Ręczny :) dajesz N i stoisz na ręcznym na zapalonym silniku....

 

 

pzdr. Łukasz

 

A dlaczego ma stać na N a nie P? A co do jazdy pod górkę to jak może ruszyć stojąc na P :shock: ?. Rozumiem, że miałeś na myśli D.

 

Na ręcznym też można stać na P.

 

no jak jest z tymi olejami do skrzyni? wymieniacz czy nie wymieniac? niektorzy mowia ze skrzyna do 200.000 bez zmaiany oleju, czasem mowia ze wieczna gwarancja a znow niekotrzy ze trzeba zmieniac co jakiś czas? jak to jest z tym olejem do autoamtycznej skrzyni biegów?

 

Żeby nie wymieniać to sugeruje BMW, za to producent skrzyni przewiduje wymianę więc wypadałoby wymienić.

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano

co do górki...to jak kolega napisał, zależy od kąta nachylenia (przy D)...a tak to wrzucasz P i się niczym nie łamiesz...

przy zmianie biegu pod górke stojąc...z P na D też Ci nie zjedzie...luzzz

z tą przygazówką silnika,to bym się wstrzymał, optymalną temp.łapie raz dwa...ja tam N nie używam w czasie postaju

na np.światłach...tyko P...Po co w ogóle ruszać ten ręczny...bezsensu :8)

 

ps.a jak już bardzo lubisz go zaciągać,to gdy zapomnisz...uwież mi...i tak pojedziesz :evil:

Back to the roots...
Opublikowano

Ja rzadko kiedy wrzucam P...przeważnie stopa na hampel i czekane...jeśli niezbyt długo...czasem wrzucam,jak

akurat są długie i wiem że są,bo jestem np. u siebie w mieście :mrgreen:

Natomiast nie używam N...po prostu nie widzę potrzeby.

Back to the roots...
Opublikowano

Fakt popierdzieliłem ciut XD

 

miało być, że stoisz na P sobie na luzaku, to N mi z czytania postu kolegi jakoś pod palcem utkwiło...

 

Co do stania pod górkę STAĆ możesz na P i auto nie powinno zjechać. Jak dasz D to auto albo bedzie STAĆ albo pojedzie pod górę, nie ma mowy o staczaniu się, ale jak chcesz stać to normalnie P i stoisz. A ręczny w automacie to tak naprawdę ja właściwie nie wiem po co jest :)

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
Ja używam ręcznego w automacie bo pod domem mam trochę pod górkę i nie chcę, żeby samochód stał "zahamowany" skrzynią. Dodatkowo jeśli się tak zblokuje trochę na skrzyni to ciężej później wrzucić na D czy R
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.