Skocz do zawartości

318d Kopcenie + brak mocy po czyszczeniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

 

Od ponad roku jestem posiadaczem drugiej już e46 tym razem 318d m47 (115KM ) z 2002r. Już chciałem wrzucać zdjęcia i pochwalić się samochodem ale jako, że miałem problem z turbodziurą i zapachem spalin w kabinie to jakoś mnie tak wzięło na czyszczenie silnika ( informacje znalazłem na forum ) kupiłem zaślepki do kolektora, które mają zastąpić klapki !! więc:

 

1) zdemontowałem kolektor i jakże się zdziwiłem jak zobaczyłem, że fabrycznie nie ma klapek w kolektorze !!! dziwne ? ale wracając przy okazji wyczyściłem kolektor wraz z czujnikiem ciśnienia oraz zawór EGR do tego wymieniłem filtr powietrza i szczęśliwy składam wszystko do kupy, odpalam silnik podekscytowany, że wreszcie będzie moc i lipa :duh: :duh: samochód dalej muł teraz zaczął także mulić od dołu, dopiero przy 2800 obr czuć przyspieszenie <-- zaobserwowałem, że Turbo jakby chodzi ciszej, wcześniej świszczało przy rozpędzaniu, ale samochód zaczął puszczać lekki niebieski dymek przy przygazówce. Zniesmaczony postanowiłem szukać dalej.

 

2) kolejny dzień zabrałem się za elektrozawory rozebrałem ten od EGR i turbo, filterki mocno usyfione więc już myślałem, że znalazłem rozwiązanie :mad2: :mad2: wyczyściłem wszystko i zmontowałem, od razu udałem się na jazdę próbną i co ?? jeszcze większa tragedia !! dalej jest muł do tego jak tylko obroty osiągają 2000 obr to powstaje niebieska chmura za mną aż nie puszczę gazu i obroty nie spadną nie przesadzam ale chmura jest pokaźna bo znikają samochody z tyłu :( dodatkowo jak na postoju albo podczas jazdy dodam gazu do magicznych 2000obr to jakby silnikiem szarpie tak jakby w momencie kiedy ma się włączyć turbo coś je blokuje... Byłem na clipie i jest jeden błąd coś o doładowaniu turbosprężarki mechanik wskazał mi gruszkę przy turbosprężarce.

 

3) dzisiaj rozmontowałem wszystko i zrobiłem test gruszki do wężyka, który biegnie od elektrozaworu przymocowałem strzykawkę wciągając powietrze cięgno, które steruje turbo faktycznie wchodzi do gruszki o ale nie całe :( można powiedzieć, że połowa weszła ! więc psiknąłem sprayem ze smarem :) przy okazji ściągnąłem rurę wchodzącą do turbo i muszę przyznać, że wirnik wygląda na sprawny ! jest suchy nie widać śladów oleju. nie montowałem wszystkiego jeszcze do kupy bo chce aby smar dobrze podział dodatkowo jutro wymieniam odmę więc nie wiem jaki będzie efekt.

 

Możecie mi coś jeszcze doradzić ?

Opublikowano

Wypadałoby zrobić diagnostykę pod kompem. Logi dynamiczne, bledy jesli sa itp

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Oczywiście jutro po złożeniu wszystko jeżeli nadal będzie problem to komputer pójdzie w ruch :) tylko pytanie dlaczego jak zacząłem czyścić elektrozawory to przestało pracować turbo i zaczął kopcić na niebiesko ?!?!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ta wtyczke z tyłu w kolektorze podpiąłeś ?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Problem rozwiązany :) sterowanie turbosprężarką nie działało... tzn ta gruszka przy turbo była zapieczona i po przesmarowaniu wszystko działa !!! dodatkowo wymieniłem filtr odmy i teraz samochód jakby dostał drugie życie ! zbiera się od dołu wreszcie jest dynamika :mrgreen: :mrgreen: Teraz muszę zdiagnozować dlaczego czuć spaliny w kabinie :P
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przepalony elastyczny łącznik na wydechu

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Czy można jakoś optycznie stwierdzić, ze ten łącznik jest do wymiany ? Może jakiś test ? Druga sprawa, czy spaliny w kabinie mogą się pojawić w przypadku nie działającego zaworu egr ? Generalnie został on przeze mnie wyczyszczony ale mam pewne zastrzeżenia do jego pracy ;) wydaje mi się, ze sterowanie jest padniete bo jak do wężyka wychodzącego bezpośrednio z egr podpialem strzykawkę to bez problemu umiałem zassać powietrze a gdzieś na forum była informacja, ze sprawny zawór nie pozwoli na odciągnięcie strzykawki, czy równiez w przypadku egr można jakoś stwierdzić jego poprawna prace ?
Opublikowano
podczas live data mozna zaobserwowac jego pracę "w pewnym zakresie"

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Czy jest mozliwe aby przez uszkodzony elastyczny łącznik na wydechu oprócz spalin w kabinie pojawiło się szarpanie połączony z metalicznym dźwiękiem przy wyłączaniu silnika ? Poduszki silnika są nowe 2 szt lewa i prawa ;) chyba, ze jakies inne jeszcze są do wymiany :( was i przypomniało mi się, ze nadal trzęsie silnikiem od 2000ob:(
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź stan tłumika drgań (koło pasowe), szukaj pęknięć gumy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Zakupiłem kabel diagnostyczny oraz zaopatrzyłem się INPA 5.0 podłączyłem pod samochód i nie wiem dlaczego ale mogę wejść tylko w DDE 3.0 n47 mój silnik to 318d 115KM po lifcie więc chciałem dać dde 5.0 n47 NEW ale ni jak nie może wejść

 

Teraz tak pojawił mi się ! przy luftmasse norma według inpa to 0- 16 mi na biegu jałowym pokazał 32.74

Drugi ! pokazuje się przy Spritzbeginn ist oraz tym drugim :( w przypadku IST pomiar na biegu jałowym -1,33 ten drugi -1,32 Czy te problemy mogą mieć wpływ na brak mocy od 600 obr do 1300 obr ?? oraz kopcenie na niebiesko plus zapach spalonego oleju z frytek :) ??

 

Błędy pokazał dwa : 11 Ignition circuit ZK/safety battery switch 1 oraz 112 seat occupancy sensor <-- to podejrzewam, że poduszka powietrza :)

 

Proszę was o pomoc bo już mi ręce opadają... Dodam, że nie można sprawdzić dawkowania wtrysków

Opublikowano

przyczyną zapachu zapachu i dymienia może być EGR, jeśli nie działa poprawnie to będzie powodował takie objawy (zapach, dymienie, brak mocy)

zapach spalin możesz też czuć przez dziurawy łącznik elastyczne, tak jak koledzy pisali, albo przez jakieś nieszczelność przy rurkach EGR itp.

Jak to wszystko rozbierałeś to składałeś to na nowych uszczelkach??

wtryski nie były ruszane czasami?? (wyjmowane, regenerowane itp.??) one też mogą być przyczyną

jeśli były robione to czy zostały zakodowane od nowa, ewentualnie jeśli były tylko wyjmowane to czy nie zostały powkładane inaczej

 

Jeżeli masz problemu z podawaną ilością powietrza to problemem może być przepływomierz, albo jakaś nieszczelność w układzie dolotowym, ewentualnie wspomniany EGR

 

ps nie każdy silnik miał klapy w kolektorze

Opublikowano
Wtryski od nowości siedzą te same :) obecnie 244,600 Km najechane ! ale przed moim majstrowaniem nie było problemów z dymieniem na niebiesko i śmierdzącymi spalinami... Wszystko jest wyczyszczone i takie problemy się pojawiły :) egr na nowych uszczelkach wrzuciłem ale nie jestem pewien czy działa, można to jakoś optycznie sprawdzić ?? lub INPA ? nie potrafię odnaleźć opcji Mass Adjustment w DDE 3.0 stad brak możliwości sprawdzenia wtryskiwaczy !! czytałem na forum, że w silnikach common rail jest możliwość sprawdzenia dawkowania ale nie mogę się podłączyć do DDE 5.0 n47 NEW Na koniec o co chodzi z tymi !! przy pozycji Spritzbeginn ist ?? dawki jak opisywałem wcześniej, doczytałem na forum, że jest to kąt wtrysku
Opublikowano
Byłem zrobić mały test :) wypiąłem rurę wchodzącą bezpośrednio do egr i dodając gazu sprawdzałem czy się otwiera i niestety albo stety się otwiera :) wężyk również zassysa powietrze ! natomiast ściągnąłem rurę doprowadzającą powietrze do silnik tak, że było widać filtr powietrza w obudowie i ku mojego zdziwieniu silnik zaczął kopcić na niebiesko :) po zamontowaniu przestał kopcić ale przypomniało mi się, że jedna śrubka trzymająca obudowę filtra powietrza jest wogóle nie dokręcona ta nieszczęsna trzymająca róg odbudowy filtra od strony kabiny do której nie ma dojścia ! czy to może być powodem kopcenia przy przygazówce ?? stałem sobie tak krótką chwilę przy otwartej masce i zobaczyłem, że co jakiś czas z jakiegoś miejsca wydobywają się spaliny ! ciężko było stwierdzić lokalizację bo wszędzie są plastyki założone więc sprawdzę to jutro... zauważyłem również, że po otwarciu korku do którego dolewa się olej wydobywa się mnóstwo dymu problem w tym, że na dworze jest minusowa temp i ciężko powiedzieć czy to spaliny czy po prostu para.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Od ponad roku jestem posiadaczem drugiej już e46 tym razem 318d m47 (115KM ) z 2002r.
czytałem na forum, że w silnikach common rail jest możliwość sprawdzenia dawkowania ale nie mogę się podłączyć do DDE 5.0 n47 NEW Na koniec o co chodzi z tymi !! przy pozycji Spritzbeginn ist ?? dawki jak opisywałem wcześniej, doczytałem na forum, że jest to kąt wtrysku

M47 jest na pompie vp44 a nie na CR, więc trochę mylisz silniki.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Człowiek się całe życie uczy :) byłem przekonany, że silnik 318d 85Kw jest to już wersja common rail :( pojemność się zmieniła jest identyczna jak w przypadku silnika 2.0d 150KM czyli jednymi słowy nie zobaczę na komputerze pracy wtryskiwaczy ?? oprócz INPA posiadam jeszcze DIS ale dopiero uczę się jego obsługi. Chciałbym sprawdzić dokładnie co jest nie tak bo samochód nie zbiera się z dołu :( np wjeżdżając pod górkę jadę biegiem 1 obroty 2000 zmieniam na bieg 2 i auto nagle muł praktycznie staje !! inaczej sprawy się mają jak bieg pod górę zmieniam przy 2300 obr wtedy dwójka wchodzi i ładnie ciągnie pod górę :( ogólnie od momentu włączenia turbosprężarki silnik się rozpędza bez problemu bez przerw.

Do tego dochodzą śmierdzące spaliny !! normalnie zapach spalin diesla można poniekąd porównać do zapachu chloru :) ale w moim przypadku jest to zapach spalonych frytek... i lekkie kopcenie na niebiesko przy mocniejszym wciśnięciu gazu... Reasumując chciałbym sprawdzić tak:

1) Pracę wtrysków

2) Pracę turbosprężarki

oraz, pracę EGR, przepływomierza i wszystkiego co odpowiada za pracę silnika :) INPA lub DIS bo takie programy posiadam

Opublikowano

Podpiąłem dzisiaj jeszcze raz INPA na rozgrzanym silniku zrobiłem test i otrzymałem takie wartości :

PRĘDKOŚĆ SILNIKA 827-830

NOMINALNA PRĘDKOŚĆ SILNIKA 830

POCZĄTEK WTRYSKU -OCZEKIWANY -1,50 !!!

AKTUALNA ILOŚĆ DAWKI PALIWA 5,72

POCZĄTEK WTRYSKU ZAMIERZONY -1,49 !!!

CIŚNIENIE DOŁADOWANIA 994,00

NAPIĘCIE AKUMULATORA 14,06

TEMPERATURA POWIETRZA WPADAJĄCEGO 28,86

ILOŚĆ/MASA POWIETRZA 31,56 !!!!!

 

PROBLEMY OZNACZYŁEM !! ZGODNIE Z INPA

 

Co o tym sądzicie ?? czy któraś z wartości może wpływać na brak mocy od dołu do 1300 obr ?? lub wpływać na zapach spalin ( podobny do spalonego oleju )

 

Z błędów : GLOW DEVICE

Opublikowano
Czy ktoś może rozszyfrować te wartości ?
Opublikowano
Poczytałem trochę na forum nt. Regulacja kąta wtrysku i zastanawia mnie czy zrobienie resetu ustawień pompy v44 spowoduje, ze pompa przyuczy się do nowych warunków ? Czyli wartości nie będą juz ujemne a dodatnie ? Czy taki reset jest bezpieczny ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.