Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ps dzwoniłem do 5 dużych firm z allegro co mają akumulatory różnych firm i pytałem głównie

 

Varta blue dynamic 80a czy Banner power bull 80a każdy Bannera polecil lecz na Varte złego słowa nie powiedział... w dodatku w rankingu niemieckim...banner pb jest na 4 miejscu...a varta nie mieści się w 10-tce...

 

natomiast Bosch i Varta... to jedno i to samo jest w Czechach produkowana tylko inne nalepki

 

Nawet nie wiem czy opisywac to juz slowem smieszne czy raczej tragiczne. Stachu, jestes albo pracownikiem Bannera albo firma robiaca im szeptany marketing!

Brawo, teraz cale forum za twoja rada wyp... swoje varty i zarzuci red bulle! :cool2:

 

kolego masz racje temat prosty nie wymagający rozpisywania się na 5 stron .Kolega prosił o poradę dostał ją od kilku osób a teraz stał się specjalistą od rynku niemieckiego. Szkoda że nie wie że jest podatek środowiskowy przy zakupie nowego akumulator 30 zł ( chyba że oddasz stary).

BUNIA :)
  • Odpowiedzi 126
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
mam pytanie gdzie można sprzedać akumulator stary? na każdym złomie? orientuje się ktoś jaka cena za 1kg jest? bo aku ma dokładnie 21kg

Koledzy byłem dziś na złomie, tam gdzie się w części często zaopatruje do bawarki i nie chcieli przyjąć starego,mówią że kiedyś to tak, ale teraz już niepraktykują. Wziąłem do swojej 320d od nich Bosch regenerowany 65Ah, jest mniejszy, ale pali na dotyk ładnie. Jest połowę mniejszy niż stary, ale sobie deseczke podlozylem i ladnie trzyma sie, ale wiem że chociaż uczciwie podeszli do tematu bo sprzedają na kilogramy jakby chcieli opchneli by mi 20kg a ten waży tylko 12kg.

Opublikowano
Tak test nr 9 i przekręć kluczyk rano.. na zapłon i sprawdz ile Ci pokażę i potem uruchom i zerknij do ilu spadnie
wykonalem, nawet nagrałem to sobie telefonem aby nie zapomnieć wartosci

wiec tak,

- po nocy, kluczyk 1 pozycja, wartosc skacze 12.3/12.4

- pozycja w zapłon, wartosc spada do 11.1, wraca po sekundzie do 11.6/11.7 skacze - około 10sek odczekałem, niech grzeje świeczki :wink: (swiecą sie DRL !, radio gra, nawiew włączony na 21 stopni )

- moment odpalenia, spadek, wartosc min 10.3, po odpaleniu momentalnie skok na 14.3/14.4, po chwili (okolo 10sek) podgrzewacz odpala sie i spadek do 14.1

- podczas jazdy gdy podgrzewacz chodzi 14.3/14.2 w zaleznosci od obrotów, na luzie spadek do 14.1

- po wyl podgrzewacza na postoju 14.4, podczas jazdy 14.4/14.5 skoki

 

dokładniej opisac juz chyba nie mozna, mysle ze uzytkownicy diesli mogą zrobić podobne testy i podzielić sie widzą, przynajmniej bede wiedział czy u mnie wsio ok (wydaje mi sie ze tak)

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
puzonn takie pilne pytanie mam..dotarł akumulator..lecz ma odpowietrznik po drugiej stronie :mad2: a rurka ori jest za krótka.... czy taki wężyk jak do paliwa nada się by przedłużyć??
Opublikowano

powinien sie nadać, ten ori to chyba nie cud techniki a zwykły wężyk

 

ale zapytaj chemika co za gazy będa uchodzic (pewnie chemicy tez maja swoje fora ;p)

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Tak test nr 9 i przekręć kluczyk rano.. na zapłon i sprawdz ile Ci pokażę i potem uruchom i zerknij do ilu spadnie
wykonalem, nawet nagrałem to sobie telefonem aby nie zapomnieć wartosci

wiec tak,

- po nocy, kluczyk 1 pozycja, wartosc skacze 12.3/12.4

- pozycja w zapłon, wartosc spada do 11.1, wraca po sekundzie do 11.6/11.7 skacze - około 10sek odczekałem, niech grzeje świeczki :wink: (swiecą sie DRL !, radio gra, nawiew włączony na 21 stopni )

- moment odpalenia, spadek, wartosc min 10.3, po odpaleniu momentalnie skok na 14.3/14.4, po chwili (okolo 10sek) podgrzewacz odpala sie i spadek do 14.1

- podczas jazdy gdy podgrzewacz chodzi 14.3/14.2 w zaleznosci od obrotów, na luzie spadek do 14.1

- po wyl podgrzewacza na postoju 14.4, podczas jazdy 14.4/14.5 skoki

 

dokładniej opisac juz chyba nie mozna, mysle ze uzytkownicy diesli mogą zrobić podobne testy i podzielić sie widzą, przynajmniej bede wiedział czy u mnie wsio ok (wydaje mi sie ze tak)

 

mam podobnie a dosłownie o tygodnia użytkują nową varte kupioną na alledrogo

Opublikowano

jutro zrobię test to też napiszę... ale piszę aku powinien mieć powyżej 12.5v ale tutaj chyba chodzi o mierzeniu miernikiem go? bo w takim razie kluczyk na zapłon i nie powinien mieć 12.2/3 tylko z 12.6/7

 

odnośnie rurki juz sobie poradziłem :norty: podarłem rowerem do sklepu pilnie i koleś dobrał mi paliwową+do niej taką złaczkę fajną :norty:

Opublikowano
jutro zrobię test to też napiszę... ale piszę aku powinien mieć powyżej 12.5v ale tutaj chyba chodzi o mierzeniu miernikiem go? bo w takim razie kluczyk na zapłon i nie powinien mieć 12.2/3 tylko z 12.6/7

 

odnośnie rurki juz sobie poradziłem :norty: podarłem rowerem do sklepu pilnie i koleś dobrał mi paliwową+do niej taką złaczkę fajną :norty:

 

ja tam w teście sprawdzałem pod 9 masz .

Opublikowano
koledzy pilne pytanie...zmierzyłem aku ma 12.4v dzwoniłem do firmy to mówili one 3tygodnie leżały...żeby go wzbudzić trochę... i tu pytanie mam prostownik ale nie jakiś super hiper..tylko ROMSTAM jakoś tak i ustawię powiedzmy te 5A i ile ten nowy aku podładować?bo dodam nie mam możliwości sprawdzenia czy nie przeładuje go... z 3h poładować?
Opublikowano
koledzy pilne pytanie...zmierzyłem aku ma 12.4v dzwoniłem do firmy to mówili one 3tygodnie leżały...żeby go wzbudzić trochę... i tu pytanie mam prostownik ale nie jakiś super hiper..tylko ROMSTAM jakoś tak i ustawię powiedzmy te 5A i ile ten nowy aku podładować?bo dodam nie mam możliwości sprawdzenia czy nie przeładuje go... z 3h poładować?

Kolego slavers, włożyć do samochodu, zalać tym razem za więcej niż 20zł i przejechać trasę tym razem więcej niż 30km. Chyba nie sądzisz, że my wyciągamy aku z samochodu jak spadnie w teście napięcie poniżej 12.4V? Chyba, że Ty robisz jak z kołem pasowym, które sprawdzasz co tydzień, czy nie odkręciło się. Masz wsadzić aku w auto i jeździć, chyba, że więcej stoisz i gadasz niż jeździsz...

Opublikowano

Kolego Puzonn mam takie pytanie.... akumulator ma 12.4v na mierniku... koleś mówił by go trochę podładowac..dać mu te 5V nie wiecej niż 8V i z 4h poładować...

 

co Ty o tym sądzisz?

Opublikowano
jutro zrobię test to też napiszę... ale piszę aku powinien mieć powyżej 12.5v ale tutaj chyba chodzi o mierzeniu miernikiem go? bo w takim razie kluczyk na zapłon i nie powinien mieć 12.2/3 tylko z 12.6/7
tyle ze kluczyk na pozycje 1 podświetla licznik kilometrów, odpala radio i pewnie kilka innych modułów których nie widzisz więc logiczne jest ze bedzie jakis spadek bo jest pobór a ładowania nie ma...

wiadomo ze podawanie wartosci napiecia na aku robi sie po sprawdzeniu go miernikiem po otwarciu maski czy bagażnika w zaleznosci od marki/modelu (czy nawet foltela albo tylnej kanapy bo i tam wkladane są akumulatory)

wkoncu nie kazde auto ma pokazywanie wartosc nap na zegarach itp

my przyjeslismy podanie z testu 9 zegarów wiec tego sie trzymajmy, wątpie czy komuś bedzie sie chciało latać z miernikiem ;p

 

wkładaj stachu ten akumulator do srebrnej strzały, jedz w trase 200km, nastepnego dnia po nocy wykonaj dokladne pomiary, takie jak wykonałem ja i bedziesz wiedział ile ten banner czy coś tam kupił jest warte :norty:

 

Na starym aku przy odpalaniu miałes spadek do jakiej wartosci ? Jak pamietasz to podaj dokladne parametry które podałem od siebie.

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

na starym aku..

 

- po przekręceniu kluczyka na zapłon (drl aktywne...ale nawiew wyłączony radio też) 11.8V

 

- przy próbie rozruchu spadało do 8,5V lub 9,3V

Opublikowano
na starym aku..

 

- po przekręceniu kluczyka na zapłon (drl aktywne...ale nawiew wyłączony radio też) 11.8V

 

- przy próbie rozruchu spadało do 8,5V lub 9,3V

Zrób swojej strzale prezent na gwiazdkę i się nią przejedź. Z tego co czytam testy w DISie robisz na postoju i to na zimnym silniku, kręcisz go na 4tys obrotów przez kilka minut, później coś grzebiesz przy aucie, temperatura spada to ją kocem nakrywaz, słonce świeci to na desce zmatowienia wychodzą i na kloszach depo zaczyna być rysy widać, do sklepu po części jeździsz rowrem, testujesz podgrzewacz, ogrzewanie tylnej szyby, bass w radiu aż przygasa, alternator dymi a na końcu masz problem z aku bo mu napięcie spada przy rozruchu. Weź zacznij go w końcu użytkować jak na samochód przystało, włóż aku i jeździj chyba, że go szykujesz na dożynki jako ekspozycję, to tak... Przestań w nim grzebać i zacznij jeździć a ci się samochód odwdzięczy serio mówię i nie po złości...

Opublikowano
akumulator ladowal sie okolo 30minut i prad z 5a spadł na 4A ale w srodku juz slyszałem lekkie bulgotanie to odłączyłem i wkur.. pojechałęm do pobliskiego warsztatu...podłączyli go pod takie jakieś ręczne urządzenie... i mówią co Ty chcesz?? na nim można frytki smażyć...ja mówię na mierniku ma 12.5v... a oni a ileś ty chciał 15? ja mówię 12.8 ma naładowany to coś tam pomruczał :mad2: zmierzyłem teraz miernikiem ma 12.5v no i co teraz robić?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak dla mnie to do skupu i tak w kółko aż trafisz na taki, który ma 12.8 :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
zmierzyłem teraz miernikiem ma 12.5v no i co teraz robić?

Ja bym reklamował :cool2:

i mówią co Ty chcesz?? na nim można frytki smażyć...

Ale przed tym sobie frytek nasmażył :cool2:

Opublikowano
ludzie kur... poważnie się pytam bo zgłupieć idzie

Kolego slavers, a ja poważnie odpowiadam. Kupujesz 12.8V to tyle ma być, ani mniej ani więcej, nieważne czy ciepło czy zimno, czy słuchasz basu czy nie. Tyle ma być po jeździe jak jest doładowany. Jak masz 12.5V to jest to wada fabryczna akumulatora :idea:

Opublikowano
ehh co się nerwów najem zawsze...ojciec mówi bierz to i jedz do miasta... pojechałem drugim autem 30km do miasta i dotarłem do Warsztatu już takiego profesjonalnego... mówię zapłacę nawet za to sprawdzenia... koleś podpina przyrząd itp i za nim podpiął mówię aku ma 12.5v napięcie na mierniku a on,że miernik za ile za 10zł? mówi aku naładowany będzie miał 12.5-12.6v alternator tam swoje zrobi już mówi montować...straciłem 30zł na paliwo w ciągu 2 h byłem juz w dwóch zakładach
Opublikowano
mówi aku naładowany będzie miał 12.5-12.6v alternator tam swoje zrobi już mówi montować...straciłem 30zł na paliwo w ciągu 2 h byłem juz w dwóch zakładach

12.5V to nie jest prawidłowe napięcie, nowy jak bulgocze od ładowania ma mieć 12.8V, wsadzisz to będziesz jeździć, alternator będzie próbował doładowywać na 12.8 i będzie bulgotać tak cały czas aż zagotujesz aku, pomału przy bulgotaniu zacznie ci wyparowywać elektrolit i napięcie będzie stopniowo spadać na 12 i mniej - błędne koło. Ma nieprawidłową pojemność, możesz to reklamować na gwarancji bo chyba nie kupiłeś znowu od Mietka z warsztatu? Ja bym dzwonił bo kuriera niech to zabiera z powrotem to może jeszcze przed świętami dostaniesz sprawny.

 

Jakiej firmy jest ten aku?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.