Skocz do zawartości

320d M47 136KM Schemat instalacji świec żarowych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Jak w temacie. Potrzebuje schemat instalacji podgrźewania świec żarowych.

JEST TYLKO JEDNA MARKA AUT:)

Rozkoduje VIN

Opublikowano

W tym linku poniżej jest dyskusja z starym specjalistą Roger-Nysa w temacie instalacji świeć żarowych i podaje przykładowe schematy http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=64499

Roger naprawia sterowniki.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

W 136KM padal jakis tam smieszny bezpiecznik 100A, ktory jest za tablica bezpiecznikow.

Dodatkowo one nie mialy sterownika takiego jak M47N, tam byly zwykle przekazniki czy wrecz przekaznik.

Takze wprowadzasz w blad kolego Faliszewice :).

Opublikowano
W 136KM padal jakis tam smieszny bezpiecznik 100A, ktory jest za tablica bezpiecznikow.

Dodatkowo one nie mialy sterownika takiego jak M47N, tam byly zwykle przekazniki czy wrecz przekaznik.

Takze wprowadzasz w blad kolego Faliszewice :).

 

Czyli idąc po kolei to zasilanie potem jest bezpiecznik, przekaźnik i swiece??? dobrze to rozumuje??

JEST TYLKO JEDNA MARKA AUT:)

Rozkoduje VIN

Opublikowano

Dxte71 witaj !

Powiadasz że wprowadzam w błąd ?

Takze wprowadzasz w blad kolego Faliszewice

Jas451 pytał o schemat instalacji świeć żarowych do 320d M47 136KM a jago odesłałem do dyskusji o tej tematyce BMW E46 320 Diesel, rok 99, 136 KM, M47

Dyskusja była szeroka i Mogła sie przydać autorowi wątku.

Inna sprawa to nie wiemy na co autorowi taki schemat jest potrzebny

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

"Roger naprawia sterowniki." Tak napisales. W 136KM E46 nie ma sterownika swiec zarowych.

Jest bezpeicznik 100A i potem tylko przekaznik.

Co do tematu ok, faktycznie podales dobry :) No harm, no foul!

Opublikowano

Dxter witaj !

Faktycznie mi uświadomiłeś że mój banalny dopisek że Roger naprawia sterowniki można by uznać że tam jest sterownik i jego należy naprawić.Pisząc to to miałem na myśli że to co pisze Roger w sprawie świeć żarowych to należy brać na poważnie bo naprawiając sterowniki to temat ma oblatany.

Do Jas451 : tak jak pisze Dxter, w tych rocznikach co piszesz nie było sterowników ale przekaźniki co się często wypalały a świece były na 12V nie jak te na sterownikach 5V.

Pozdrawiam

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A powiedzcie mi jak siest w 330 d przed liftem jakie jest napiecie na świece 12 czy 5 V ?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
12V. to ta sama zasada działania co M47 tylko dwie świece więcej:)

JEST TYLKO JEDNA MARKA AUT:)

Rozkoduje VIN

Opublikowano

Roger-Nysa nie dotyka się przekaźników czy jakkolwiek to się nazywa w przedliftach 136 km - wiem bo kontaktowałem się z nim .

 

 

Co do przekaźnika jeśli prąd do niego dochodzi (czerwony kabel) to nie ma sensu wyciągać bezpiecznika.

Jeśli prąd wychodzi z przekaźnika to i przekaźnik jest dobry .

Opublikowano

Tak jak piszesz

Roger-Nysa nie dotyka się przekaźników

W przekaźniku niema co naprawiać trzeba wymienić bo jak styki są nadpalone to im już wiele nie pomoże.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Tak jak piszesz
Roger-Nysa nie dotyka się przekaźników

W przekaźniku niema co naprawiać trzeba wymienić bo jak styki są nadpalone to im już wiele nie pomoże.

 

Teraz to i ja to wiem ;)

 

Co do przekaźnika ja kupiłem na allegro najtańszy używany i działa (50zł z wysyłką) i teraz mam 2 sprawne bo mój stary oczywiście też działa...

Co wciąż nie rozwiązało mojego problemu z odpalaniem , niby odpala bez jakiegoś specjalnego kręcenia ale to nie jest to , a sygnał z przekaźnika na świece idzie ;)

Opublikowano
A świece masz wszystkie sprawne??? u mnie są dwie spalone i przy -4 już ciężko odpala

JEST TYLKO JEDNA MARKA AUT:)

Rozkoduje VIN

Opublikowano
A świece masz wszystkie sprawne??? u mnie są dwie spalone i przy -4 już ciężko odpala

 

rozpocząłem diagnostykę od komputera który pokazał błąd świec żarowych które zostały wymienione na boscha .

Czy błąd znikł ? nie wiem , nie mam chwilowo lapka ;) sprawdzę w następnym tygodniu .

 

Najpierw czeka mnie wymiana baterii bo aku jest padnięty przez co też słabo kręci .

 

Przy -4 na dwóch świecach powinien normalnie palić to tak swoją drogą ;)

  • 4 lata później...
Opublikowano

Siemanko.

Odgrzeję trochę temat.


320d 136km VP44 i u mnie jest przekaźnik świec żarowych.

Czy ciepło czy zimno to ciężko mi pali na zimnym silniku. Dłużej kręci i jak odpali to ma z 500 obrotów i się trzęsie przez ok 10-15 sekund zostawiając przy tym siwą chmurę. Po chwili pracuje normalnie, nie kopci i ma moc. Jak silnik się lekko zagrzeje to już odpala od strzała i pracuje ładnie.

Wymieniłem świece żarowe i nic się nie poprawiło. Następnie wymieniłem przekaźnik świec żarowych i również nic więc zastanawiam się gdzie dalej szukać przyczyny?


Ale ponad to zastanawia mnie "rzeźba" jakiejś poprzedniej "fachowej" ręki i tu pytanie do ludzi, którzy mają pojęcie na temat okablowania.


Na zdjęciach poniżej widać jakiś nieoryginalny przekaźnik do którego są podpięte kabelki, które są wpięte do okablowania instalacji auta. Dodam, że w aucie ktoś zamontował ledy z biedronki oraz jest klapa gasząca, więc za pewne okablowania tych rzeczy mogą do tego przekaźnika dochodzić AAAAALLLLEEEE cała zagadka w tym, że obudowa przekaźnika została przewiercona i wchodzi do niej brązowy kabelek, który został przylutowany do płytki w środku i ten brązowy kabelek łączy się z żółtym, który również dochodzi do tego przekaźnika.

Czy jest w stanie ktoś mi powiedzieć po co autor mógł zrobić taki manewr? Na zdjęciach niżej widać wyjętą z obudowy płytkę przekaźnika, do której jest przylutowany ów brązowy kabelek.


d7a476514cdd6098med.jpg


d8fbc6b81f0fd982med.jpg


026a8fa42b1fe2d8med.jpg


bd2218b21d17615bmed.jpg


30f4b6829df234famed.jpg


f6b84eaf0728019dmed.jpg


01ab35306991a263med.jpg


29840073a2c45e9dmed.jpg


7acb66dcafc8d3f2med.jpg

Opublikowano

Od Was cisza, więc grzebię dalej metodą prób i błędów :)


Sprawdziłem bezpiecznik F104. Jakiś magik wstawił blaszkę zamiast tego bezpiecznika, więc trzeba przyjąć, że działa :)


f069df2e932e6536med.jpg


Sprawdziłem napięcie na grubym czerwonym kablu, który dochodzi do przekaźnika świec w ECU i prąd jest. Wczoraj sprawdzałem elektromagnes w przekaźniku i nie reaguje jak włączymy zapłon, ale jak go sam ręcznie zewrę to czuć pod palcem, że się nagrzewa i po tej czynności odpala normalnie i pracuje równo. Jak chwile odczekam i odpalam bez ręcznego zwierania i reakcji przekaźnika to odpala ciężko i się cały trzęsie.


A ponad to przez przypadek zwarłem miejsce zaznaczone przekaźniku i wtedy załącza się elektromagnes w przekaźniku, Teraz moje pytanie: Czy może być uszkodzony przekaźnik po przez przepalenie zaznaczonego tranzystorka? (nie jestem elektronikiem więc przepraszam w razie co za niefachowe nazewnictwo). Kupiłem drugi przekaźnik ale używany i nie ma poprawy, więc chyba też jest uszkodzony.


470e71e49a920863med.jpg


d2b57ecb2d38c91fmed.jpg

Opublikowano

Panowie, na prawdę fajnie się z Wami gada ;)

A tak poważnie... Są tu mądre doświadczone głowy, które coś pomogą?


Jestem po weekendowym grzebaniu pod maską i udało mi się ustalić:


Przekaźnik świec żarowych na zimnym silniku po nocy załącza elektromagnes po włączeniu zapłonu. Kontrolka na desce świeci około 1-2 sekundy, a przekaźnik styka przez około 10 sekund.

Mimo to auto dalej ciężko odpala i zostawia siwą chmurę, trzęsąc się przy tym przez ok 10 sekund.

Zmierzyłem prądy na każdej fajce świec.

Przy załączonym przekaźniku 12,37V przez ok 10 sekund i później 2.37 V więc prąd do świec dochodzi.

Świece są nowe ale zmierzyłem ich oporność. Na kazdej wychodzi 1,1 ohma.


Błędy INPA pokazuje takie:


6 Abgasrueckfuehr-Regelung


66 Steuergeraet DDE (eeprom und konfiguration)


Ma ktoś pomysł na ten ciężki rozruch na zimnym?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błąd 66 informuje o tym, że trzeba zaprogramować nowe ustawienia dde, zrobisz to przy pomocy programu dis lub ista. Przy okazji można ograniczyć pracę egr ze względu na błąd 6, pewnie przyczyną jest przetwornik ciśnienia, który nim steruje.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Błąd 66 informuje o tym, że trzeba zaprogramować nowe ustawienia dde, zrobisz to przy pomocy programu dis lub ista. Przy okazji można ograniczyć pracę egr ze względu na błąd 6, pewnie przyczyną jest przetwornik ciśnienia, który nim steruje.

 

Dzięki za odp. Czyli ten błąd 66 może być powodem ciężkiego rozruchu na zimnym silniku gdzie, przekaźnik świec, świece i prądy do nich dochodzące są dobre?

Jeszcze może być wina wtrysków, ale w tym modelu nie da się w inpie sprawdzić każdego na wykresie. W każdym razie jak się depnie gaz to nie kopci na czarno. Lekki dieslowski dymeczek jedynie, więc obstawiam, że z wtryskami nie ma tragedii bo silnik później pracuje bardzo dobrze i równo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem styczność z e39 z tym silnikiem i przy tym błędzie były problemy z rozruchem, choć podejrzenia padały również na pompę (test wychodził na granicy, czasem poniżej), ale po tej operacji telefonu nie miałem więc chyba pomogło :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Siemanko.

Odgrzeję trochę temat.


320d 136km VP44 i u mnie jest przekaźnik świec żarowych.

Czy ciepło czy zimno to ciężko mi pali na zimnym silniku. Dłużej kręci i jak odpali to ma z 500 obrotów i się trzęsie przez ok 10-15 sekund zostawiając przy tym siwą chmurę. Po chwili pracuje normalnie, nie kopci i ma moc. Jak silnik się lekko zagrzeje to już odpala od strzała i pracuje ładnie.

Wymieniłem świece żarowe i nic się nie poprawiło. Następnie wymieniłem przekaźnik świec żarowych i również nic więc zastanawiam się gdzie dalej szukać przyczyny?

 


Witam,

Temat się rozwiązał. Zacierała się już pompa VP44. Wymiana na regenerowaną rozwiązała problem. Pali od strzała i nic nie kopci.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam ciekawe jak to w moim przypadku czy to będzie ta pompa ?

Natomiast u mnie wyglada to tak e46 2002r 320d (150pk) w Lato żaden problem z odpaleniem przychodzą zimne dni i lipa musze grzać świece z 2min a czasami dluzej ostatnio wymieniłem sterownik świec główny przekaźnik jedna pompę paliwa oraz świece i to samo....

Opublikowano
Witam ciekawe jak to w moim przypadku czy to będzie ta pompa ?

Natomiast u mnie wyglada to tak e46 2002r 320d (150pk) w Lato żaden problem z odpaleniem przychodzą zimne dni i lipa musze grzać świece z 2min a czasami dluzej ostatnio wymieniłem sterownik świec główny przekaźnik jedna pompę paliwa oraz świece i to samo....

 

Sterownik kupiłeś nowy czy używany? Po za tym Ty masz wersje po lifcie więc masz Common Rail i tu pompa to kosztuje grosze, a w dodatku w wielu serwisach dokonują jej regeneracji. Niestety z pompą VP44 nie jest tak pięknie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakie masz błędy?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.