Skocz do zawartości

E36 320i M50 porting głowicy efekty


eryk1806

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

Jak w temacie, zastanawiam się czy opłaci się taki zabieg w tym silniku? Bo z tego co czytałem w każdym silniku inne przyrosty parametrów są. Może ktoś z Was robił to w takim silniku i wypowie się na ten temat? Silnik to m50b20 vanos. Dodam jeszcze że w aucie jest zrobiony dolot z wyprowadzeniem poza komore silnika, wydech przelot i chip tuning także wydaje mi się że przez to porting może być jeszcze bardziej efektywny? Myślę również o wtryskach od 2,5 oraz wydajniejsze pompie paliwa a przy okazji portingu może większe zawory i sportowe wałki tylko pytanie czy wałki mają sens bo jak wiadomo te w m50 i tak są już dość ostre. Co tym myślicie Panowie? Jest sens? Oczywiście nie zamierzam pakować worka kasy w wolnossący silnik, na wiosnę będzie turbo. Dotychczasowe zmiany dały takie efekty:

Jak dla mnie rewelacja stosunek koszty/efekty bo na mody nie wydałem nawet 900zł

Pozdrawiam :)

Kiedy znajdziemy się na zakręcie ... Redukcja but i odcięcie ^^
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak chcesz więcej mocy to tylko turbo.Żaden porting nic tu nie da.Co z tego że powiększysz korytarz(kanał dolotowy) jak drzwi od korytarza(zawory) otwierają się jak się otwierały.Pompy ani wtrysków też nie zmieniaj bo przy tych modach jak to nazywasz wystarczają z zapasem.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego widzę że nie masz zielonego pojęcia czym jest porting, poczytaj najpierw, później się wypowiadaj. Nawet można uzyskać przyrosty rzędu 15-20% mocy zmianą wałków i portingiem i potwierdzają to wykresy z hamowni. Porting to nie zwiększanie kanałów tylko głównie ich obróbka tak jak i zaworów. Czekam na wypowiedź kogoś znającego się na rzeczy. Bo kolega zaraz powie że dolot + wydech + strojenie też nic nie daje mimo że dowód ma w moim pierwszym poście.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ... Redukcja but i odcięcie ^^
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego po pierwsze ja na tym filmie nie widzę nic nadzwyczajnego.Sam mam zachipowany silnik i nie da się ukryć że jest elastyczniejszy.

Masz i poczytaj sobie co to jest porting bo sam nie bardzo chyba wiesz.

http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/naped-i-skrzynia-biegow/300460,Czym-jest-porting-glowicy-Co-dzieki-niemu-uzyskamy.html

I zastanów się co piszesz bo najpierw bazgrasz że wałki zostawiasz a potem że zmiana wałków plus porting dają mega przyrosty.To ci napisałem że bez zmiany wałków możesz kanał dolotowy poszerzyć i na 2 metry i wypolerować żeby się świecił jak psu jajca i tak nic to nie da na standardowych wałkach bo to nie 2,8 fabrycznie przyduszone kolektorem.Jeszcze jedno, na pewno nie wiesz że polerowanie dolotu wcale tak dobrze nie pływa na mieszankę ponieważ słabo miesza się paliwo z powietrzem i w niektórych silnikach trzeba grubym papierem przejechać kanały żeby nie były super gładkie.Trzecia sprawa wydech mocno odprężony osłabia silnik.Musisz jeszcze dużo poczytać zanim wyrwiesz się z jakąś głupotą.

Ale po co ja się rozpisuję jak ty wszystko to wiesz i zapytałeś dla jaj.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze czytaj dokładnie. Jest wyraźne pytanie czy warto zmieniać wałki bo jak zapewne wiesz w m50 seryjne są już dość ostre a na pewno dużo bardziej niż w silniku m52. Żadna nowość że ssących się nie poleruje na lustro. A co do filmiku to obejrzyj jeszcze raz dokładnie bo seryjne 2,5 do 100 nie ma ze mną startu.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ... Redukcja but i odcięcie ^^
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzecia sprawa wydech mocno odprężony osłabia silnik.

I właśnie po to robi się strojenie silnika pod wydech i dolot żeby tego uniknąć. I kto tu jeszcze musi dużo poczytać.

Kiedy znajdziemy się na zakręcie ... Redukcja but i odcięcie ^^
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego zrozum że przy silniku wolnossącym szału nie narobisz.Tu co kilka dni pojawia się temat użytkownika silnika 1,6 czy 1,8 z pytaniem jak dodać mocy.Sam kiedyś pytałem jak kupiłem swoją e34(8 rok idzie jak u mnie śmiga) wtedy z silnikiem 2,0 jak tu łatwo zwiększyć moc.Odpowiedz prosta albo swap albo turbo.Jak zmienisz wałki i wtryski to trzeba silnik stroić i uzyskasz te parę koni ale za jaką cenę.Ja wstawiłem 2,5 i byłem rok czasu zadowolony bo przybyło odrazu 50 koników i momentu a na wiosnę wkładam dół z 2,8 bo to najprostsze rozwiązanie jeżeli chodzi o uzyskanie mocy i momentu.Przy turbo o jakim piszesz porting i wałki jak najbardziej wskazane i w turbo bym celował a z modyfikacjami na silniku wolnossącym dałbym sobie spokój.Ale ja jakiś autorytet nie jestem ,zapytaj fachowców(jest tam e34 turbo z silnikiem 2,0)

http://www.turbobmw.pl/

P.S

Musiał byś się przejechać moją 525 i zobaczyłbyś jak to przyśpiesza.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego napisałem wyraźnie że turbo będzie ale na wiosnę, póki co trzeba przygotować silnik żeby później jak najlepsze rezultaty były. Wiem jak się zbiera 2,5, jeździłem nie jedną z tym silnikiem tak samo jak 2,8 czy 3,5 V8. Wuja handluje bmw także różne możemy testować
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ... Redukcja but i odcięcie ^^
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie, jest coraz więcej projektów z b20, a wiem że mój silnik jest igła, jeździ na 5w40 i nie ma mowy żeby chociaż trochę oleju ubyło nawet przy upalaniu a nigdy nie wiadomo co się kupi, w remont i dodatkowe koszta nie zamierzam się pakować bo za koszt swapu i remontu nie dużo dołoże i zakuwam moje b20 a wtedy na pewno wykręce z niego dużo więcej niż z b25
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ... Redukcja but i odcięcie ^^
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
zakuwam moje b20 a wtedy na pewno wykręce z niego dużo więcej niż z b25

i zakończmy na tym bo dalsza dyskusja nie ma sensu

.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.