Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Na wstępie chciałbym powiedzieć, że przeczytałem masę postów i już po prostu sam nie wiem.

Moje autko to e46 320d m47 136km, Jeśli chodzi o mój problem to podczas odpalenia pojawiają się wielkie kłęby białego dymu oraz trochę nim telepie, pod czas ruszania zaraz po odpaleniu to brakuje mu mocy obroty maks do 1700 - 1800 i z tyłu biało. Jak już osiągnie temp ok 40 C dymienie ustępuję, odpala normalnie i rusza. Poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym spada mi trochę tzn muszę dolać płynu tak zbiorniczek na 40km w mieście w korkach. Jeśli chodzi o turbo to sprawdzałem luz na wirniku i luzów poziomych nie ma lecz tylko lekkie pionowe ale wirnik nie ociera o korpus.

 

Obstawiam uszczelkę pod głowicą lub kąt wtrysku lub może odma? Może znacie jakiś sposób aby to sprawdzić bez jeżdżenia do wyspecjalizowanych warsztatów.

 

Jeśli czegoś nie wyjaśniłem lub niezbyt jasno to przepraszam.

 

Dziękuję i pozdrawiam.

Opublikowano
Czy ktoś może potwierdzić moje przypuszczenia odnośnie podanej usterki. Czy to bedzie uszczelka czy moze kąt wtrysku?
Opublikowano
Sprawdź błędy komputerem. Nie ma co polegać na dywagacjach najlepszych nawet mistrzów forum ;).
Opublikowano
Test na obecność CO2 w układzie chłodzenia też może powiedzieć sporo więcej niż forum... No tylko trzeba go kupić i zrobić...

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

Jeśli chodzi o odme to zrobiłem tak że ten wąż co idzie do dolotu turbiny odłączyłem go następnie zaślepiłem. A wąż od odmy skierowałem ku górze i dymienie nie ustąpiło. Więc odme odrzucam przynajmniej tak myślę że to nie to.

 

Jeśli chodzi o błędy kompa to mam tylko jeden błąd nr 5 chodzi o wtrysk sterujący wiem że odpowiadam za kąt wtrysku ale u znajomego co ma takie samo auto (silnik, model, ilość koni) posiada też ten błąd a odpala mu normalnie i nie dymi na biało.

 

Dorzucam kilka filmików które dziś wykonałem może coś więcej powiedzą:

 

Zaraz po odpaleniu temp ok 20 - 25C (przepraszam ze do góry nogami ale nie wiem czemu tak się stało)

https://www.youtube.com/watch?v=6hW7MYDgUrA&feature=youtu.be

 

Temp ok 40C

 

I temp ok 75C

Opublikowano

tzn dolewałem tak ale przed wczoraj znalazłem wyciek z okolic pompy wody i wymieniłem wczoraj uszczelkę pod nią jak narazie nie kapie i właśnie obserwuję poziom płynu i minimalnie tylko się obniżył ale jest nadal w zbiorniczku a nie jak wcześniej że było sucho.

 

A takie moje pytanie bo po nagrzaniu silnika jest wszystko ok czy tak się zachowuję nieszczelna uszczelka pod głowicą?

Opublikowano

nagrywaj dobrze te filmy, przy pierwszym musiałem monitor trzymać do góry nogami :norty:

 

te diesle tak dymia po nocy jak mało jezdzic, po miescie itp

ja bym obserwował poziom plynu i narazie nie wpadał w panike :cool2:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Sorki za film ale nie wiem jak to sie stało że jeden film sie wrzucił do góry nogami.

 

A co do auta to wcześniej mi tak nie dymił i mam kilku znajomych i im tak nie dymi. A mi tak jak bym mi się auto paliło z tyłu aż wstyd.

Opublikowano
Wiesz ja robiłem uszczelkę pod głowicą i rzeczywiście po odpaleniu troszkę kopciła - co ustąpiło po zrobieniu głowicy , ale u mnie nie było to aż tak widoczne i dla wielu był to normalny objaw (temp na dworze znacznie na plusie)
Opublikowano
Właśnie zamówiłem ten tester CO2 czekam na dostawę zobaczę co mi powie wtedy. chyba że macie jeszcze jakieś inne pomysły lub sugestie?
Opublikowano
W silniku 150 KM takie objawy dawała nieszczelna chłodniczka recyrkulacji spalin. Można sprawdzić odłączając zawór ERG, albo wzrokowo po zdjęciu przewodu dolotowego powietrza do ERG (będzie widoczna mgiełka w miejscu spalin).Zauważalny ubytek płynu chłodniczego.
Opublikowano
jeśli chodzi o chłodniczkę spalin to zrobiłem to w pierwszej kolejności całkowicie pominąłem obieg wody na chłodniczkę ale problem nie ustał
Opublikowano

Mam jeszcze jedno pytanie z innej półki jaka powinna być oporność czujnika tem/oleju bo ja mam przy temp zewnętrznej 14C wynosi 4,3 Ohm na teście 7 temp pokazuje mi 10C a temperatura płynu chłodniczego w zbiorniczku 14C czy jest dobry czy nie?

 

I jeszcze drugie pytanie o czujnik ciśnienia oleju jak go sprawdzić czy jest sprawny?

Opublikowano

OK sprawa z czujnikem temp wyjaśniona jest w porządku oraz wykonałem test na co2 brak chemicznej zmiany płynu więc uszczelka pod głowicą myślę że jest dobra więc czas teraz na kąt wtrysku.

Jak sądzicie co najpierw naprawić wtrysk sterujący i potem kąt ustawić czy odrazu ustawić kąt a wtrysk zostawić sobie na później?

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.