Skocz do zawartości

E46 duże spalanie, brak trakcji, max 4 tyś. obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Od paru tygodni jestem posiadaczem BMW E46 Compact 2.0 TD z 2004 roku.

Samochód bardzo dużo pali, komputer pokazuje w granicach 10-11 litrów /100km i to przy spokojnej jeździe po mieście.

Błędy jakie pokazał komputer:

4212, 4222, 4232, 4242 - Obwód pądowy świecy żarowej cylindra 1,2,3,4 (wszędzie stały). Dodam, że samochód pali ładnie.

Gaz w podłogę obroty idą max do 4 tysięcy. Odczułem też parę razy turbo-dziurę podczas jazdy na autostradzie.

Podam też inne błędy, które udało się usunąć jednak jak twierdzi kumpel mogą wrócić.

4298, 4A42, 4191, 48A3, 5E16, 5DF7, 5DF4, 5E38, 5E40 i chyba te mniej ważne 0D, 0E, 90, 81, 88, 8A.

Poprzedni właściciel tłumaczył, że trakcja nie działa przez uderzenie w krawężnik i wahacz poprzeczny dolny jest złamany, zaglądałem i autentycznie jest złamany przez co nie ma zbieżności.

Co możecie mi powiedzieć na temat tego samochodu ? Jest sens w niego inwestować ?

Proszę o wyrozumiałość, ponieważ jest to mój pierwszy post na tym forum :)

Opublikowano

4212, 4222, 4232, 4242 - uszkodzony sterownik świec żarowych.

Zacznie gorzej odpalać gdy zrobi sie zimno.

48A3- brak komunikacji z dsc

5E16, 5DF7, 5DF4, 5E38, 5E40 -błędy dsc,abs

 

Zrób w pierwszej kolejności porządek z błędami dsc,abs.

Opublikowano

Wymiana wahacza nie naprawi przyczyny błędów, ale wymień koniecznie ze wzgledów bezpieczeństwa.

Po drugie po jaka chorobę kręcisz klekota na luzie do 4000rpm.? :mad2: Właśnie ma ogranicznik przy tych obrotach.

Spalanie wskazuje , ze jest tu sporo do zrobienia.

Pewnie będziesz kolejnym niezadowolonym z BMW, Golfik w benzynce byłby lepszy :)

Opublikowano

Mój błąd z tym ogranicznikiem ;)

Z Golfika to ja się właśnie przesiadłem na E46 :P

Wahacz wymieniłem dzisiaj pozostała jeszcze zbieżność, ale już trochę za późno dzisiaj.

Ciężki temat z tymi błędami nie wiadomo za co się brać. Po zakupie samochodu trakcja działała ogólnie, czasami podczas jazdy się zaświeciła wraz z żółtym wykrzyknikiem, zazwyczaj pomagał restart. Czytałem gdzieś na forum, że to może być od zbieżności, ewentualnie kalibracja czujnika skrętu. Ten sterownik świec żarowych może też zrobię od razu bo nie ma tam chyba wielkich filozofii ? Jak to jest ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zgadza sie jeśli przestawiła Ci sie zbieżność to DSC wyłapie ten błąd

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do sterownika świec żarowych, albo możesz wysłać jednemu z kolegów forumowych do naprawy (Trandolf, Roger_Nysa) lub sięgnąć do dziłału zrób to sam i samemu powalczyć. Oczywiście takiego naprawianego jak ci się nie uda pewnie nikt już ci nie będzie chciał zrobić:)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=207917

Możesz jeszcze kupić jakiś z allegro, oczywiście też pewnie uszkodzony za koło 40-120zł lub nowy za jakieś 250zł firmy Beru. Znawcy tematu mówią że nowe padają szybko.

Naprawa niby na dłużej starcza.

Opublikowano

Bzdura, nowe nie padaja szybko. Nowe beda chodzic nawet 10 lat. Co nie znaczy, ze naprawa nie jest oplacalna.

Tylko trzeba ja zrobic z glowa i zgodnie ze sztuka. Jakby kolega potrzebowal to zawsze mama jedna sztuke naprawiona na stanie.

 

A co do krecenia do 4tys obrotow maks znam takie przypadki. Ludzie mieli sterownik silnka z modelu z automatem.

Albo mieli wczesniej automat i ktos madry wrzucil manual jak sie rozpadl ten automat, tego nie wiem.

W kazdym razie u mnie na postoju kreci sie na pewno wyzej, w czasie jazdy tez (tylko mnie nie moralizujcie po co tak diesla krece...).

Opublikowano

Kolega parę postów wyżej pisał o ograniczniku więc to może być to bo podczas jazdy normalnie idzie wyżej.

Znajomy z Mysłowic handluje częściami do BMW i oferował mi dzisiaj taki sterownik do świec za 150 zł, może warto ?

A jeśli chodzi o wymianę to poradzę sobie sam ? Trzeba coś ustawiać potem na kompie ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z wymiana nie ma problemu. Musisz zdjąć osłonę plastikową pod silnikiem oraz tą z blachy :D i zobaczysz sterownik przy rozruszniku, bardziej po stronie kierowcy. Trochę gimnastyki z wyjeciem. Wsadzasz nowy i tyle. Nic nie programujesz.

Nie wiem czy za 150 zl jest sens brac używany, skoro jak masz znajomości w intercarsie to kupisz oryginał beru za jakieś 230zl po zniżkach. Co do wytrzymałości nowych to kolega wyżej jest zadowolony, a gdzie indziej piszą że padają. Ja nie miałem nowego, więc tu z czystym sumieniem nie powiem ci co robic :)

Opublikowano
Wysylaj sterownik do kolegi Roger_Nysa lub Trandolf. Bedziesz zadowolony z ceny i uslugi :cool2:
Opublikowano
Mam na stanie naprawiony sterownik. Moge Ci sprzedac 3x taniej niz twoj znajomy handlarz. Skoro jest naprawiony to masz pewnosc, ze nie padnie tak szybko jak tamten :).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.