Skocz do zawartości

spadek mocy powyżej 2k obrotów. Ostatecznie nie odpala.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Sporo szukałem na ten temat ale na próżno. Problem jest taki. Autko stało kilka godzin po zrobieniu małej trasy, chciałem jechać w kolejne miejsce ale tym razem czuje, że auto straciło moc. Mniej więcej do 2tyś obrotów jest jakby OK. Dopiero powyżej, gdzie normalnie auto dostawało kopa, tej mocy jest brak. Również nie reaguje na to jak mocno wdepnę gazu, wchodzi na obroty bardzo powoli. Słychać też z pod maski niski ton jakby buczenie i też dopiero powyżej 2tyś . Auto wchodzi na najwyższe obroty ale bardzo powoli i słychać to buczenie. Po 3 dniach postoju nie chce już odpalić, posprawdzałem parę rzeczy. Sprawdziłem wszystkie przekaźniki i bezpieczniki te pod maską też, są OK. Sprawdziłem pompę paliwa i okazało się, że nie dostaje napięcia po przekręcaniu kluczyka dopiero jak kręcę dostaje prawidłowe napięcie. Jakby komp ją odłączył. Niestety na razie nie mam jak sprawdzić błędów. Co może być przyczyną takiego zachowania?

 

2003 318i N42

Edytowane przez peraspera
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Po odczycie błędów z INPY. Czujniki wału i wałka były wymieniane rok temu na Febi.

 

 

2781 CDKPH - Camshaft sensor inlet

Error counter: 3 Logistic counter: 65

1. Umweltsatz Mileage 5520 km Engine speed (nmot) 2240.00 /min Engine temperature (tmot) -8.25 degrees C Ambient temperature (tumg) -23.25 Grd C Supply voltage (ub) 7.07 V

2. Umweltsatz Mileage 195780 km Engine speed (nmot) 2240.00 /min Engine temperature (tmot) 21.00 degrees C Ambient temperature (tumg) -30.00 Grd C Supply voltage (ub) 9.80 V

3. Umweltsatz Mileage 201080 km Engine speed (nmot) 10200.00 /min Engine temperature (tmot) 143.25 degrees C Ambient temperature (tumg) 143.25 Grd C Supply voltage (ub) 24.02 V

Lage der Phasenflanken oder Einbaulage ausserhalb Toleranz Test conditions fulfilled Error present now and already stored Error would not cause a warning lamp to light up

Error code: 03 27 81 64 05 03 41 02 28 38 35 21 4B 4C 7A 38 5C 18 68 4E 8C FF FF FF-------------------------------------------------------------

2731 CDKENWS - Camshaft control inlet - VANOS

Error counter: 0 Logistic counter: 17

1. Umweltsatz Mileage 2960 km Engine speed (nmot) 2240.00 /min Engine temperature (tmot) 21.00 degrees C rel. air filling (rl) 22.50 % wnwi1_u 104.00 Grad KW

2. Umweltsatz Mileage 120320 km Engine speed (nmot) 10200.00 /min Engine temperature (tmot) 143.25 degrees C rel. air filling (rl) 191.25 % wnwi1_u 255.00 Grad KW

Anschlagadaption ausserhalb gueltigen Bereich Test conditions fulfilled

 

Error present now and already stored Error would not cause a warning lamp to light up

Error code: 03 27 31 62 01 00 11 01 28 38 5C 1E 68 2F 00 FF FF FF FF FF FF FF FF FF

Opublikowano

Piszesz

Słychać też z pod maski niski ton jakby buczenie
Sprawdziłem pompę paliwa i okazało się, że nie dostaje napięcia po przekręcaniu kluczyka dopiero jak kręcę dostaje prawidłowe napięcie. Jakby komp ją odłączył

Jak miałeś to buczenie to nie sprawdzałeś skąd to się wydobywa ? bo by tu nic nie słyszymy to jak Ci możemy pomóc ?

Generalnie w autach są 4 lub jak się powszechnie mówi 3 pozycje kluczyka

1. kluczyk włożony ale nie przekręcony

2.kluczyk przekręcony w pierwszą pozycję : załączenie radia

3. dalej kluczyk przekręcamy w drugą pozycję : zapalają sie kontrolki i załącza sie pompa paliwa która po kilku sekundach się wyłączy jak silnik nie zastartuje.

4. dalej przekręcając kluczyk na pozycję trzy załączamy rozrusznik i jak puścimy kluczyk to sam wróci poprzednią pozycję.

 

Piszę to po to aby wiedzieć czy prawidłowo sprawdzałeś pompę paliwa.

 

Działanie silnika benzynowego jest proste, jest potrzebne:

1. Paliwo

2.Powietrze

3. Iskra w odpowiednim momencie

4. odpowiednie ciśnienie w cylindrach ( nawet na słabym odpali)

5.wolny wydech

 

Teraz się trzeba zastanowić czego mu brak

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

1. kluczyk włożony ale nie przekręcony

2.kluczyk przekręcony w pierwszą pozycję : załączenie radia

3. dalej kluczyk przekręcamy w drugą pozycję : zapalają sie kontrolki i załącza sie pompa paliwa która po kilku sekundach się wyłączy jak silnik nie zastartuje.

4. dalej przekręcając kluczyk na pozycję trzy załączamy rozrusznik i jak puścimy kluczyk to sam wróci poprzednią pozycję.

 

Piszę to po to aby wiedzieć czy prawidłowo sprawdzałeś pompę paliwa.

 

Działanie silnika benzynowego jest proste, jest potrzebne:

1. Paliwo

2.Powietrze

3. Iskra w odpowiednim momencie

4. odpowiednie ciśnienie w cylindrach ( nawet na słabym odpali)

5.wolny wydech

 

Teraz się trzeba zastanowić czego mu brak

 

Faliszewice dzięki za odpowiedz, dobrze zauważyłeś bo nie znam się na mechanice ale postaram się sprostować.

 

- co do buczenia jest to niski ton, ciężko mi było go zlokalizować. Pamiętam, że dobiegał z tyłu silnika i raczej z wierzchu niż z pod spodu. Pewnie nic Ci to nie mówi...

- pompa nie załącza się po przekręceniu kluczyka w drugą pozycje i nie dostaje napięcia. Dopiero przy próbie zapalenia silnika pompa dostaje 12v.

- rozrusznik kręci ale z trudem. Akumulator jest OK.

- pompa podpięta na krótko z akumulatorem działa, ale nie próbowałem tak podpiętej odpalać auta.

 

Dodam, że autko przed tym problemem miało od czasu kiedy kupiłem 2 lata zbyt niskie obroty na biegu jałowym - 550-600rpm. Słuchać było od niedawna bardzo cichy klekot na zimnym na drugim biegu przy małej prędkości.

Znalazłem mechanika dobrze kumatego bmw w przyszłym tygodniu oddaje autko w jego ręce. W innym garażu po rozmowie i przedstawieniu przeze mnie objawów stwierdzili ze to rozrząd i nie opłaca mi się tego naprawiać... Problem z rozrządem, łańcuchem czy napinaczem dawał by chyba inne objawy?

Opublikowano

Niepokoi mnie :

rozrusznik kręci ale z trudem. Akumulator jest OK.

często to może wskazywać na szukanie nowego słupka.

Ps. Chyba bez oleju nie jeździłeś ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

często to może wskazywać na szukanie nowego słupka.

Chodzi o blok silnika?

 

Olej był często sprawdzany i zawsze dolewany ile należy, Mobile 1 - 5W-30.

Opublikowano

Tak , chodzi o blok silnika, ewentualnie o cały silnik .

Należało y ustalić czy rozrusznik ledwo kręci bo silnik trafiło czy sam rozrusznik niema siły lub prąd do niego nie dochodzi.

Inna sprawa to z ta elektryką jest coś nie tak bo pompa paliwowa ci nie pracuje w pozycji załączonego zapłonu, może tam jakąś role odgrywać słynna kostka w stacyjce ale żeby tak naraz wszystko szwankowało ?

Jak znalazłeś kumatego mechanika to Ci wszystko posprawdza.

Napisz wszystkie objawy w punktach na kartce paieru i daj to mechanikowi.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Witam podepnę się pod temat moje BMW to 330D u mnie autko nie ma mocy powyżej 3000 obrotów podejżewam pompe progową ponieważ głośno chodzi i nie zawsze się załacza po przekreceniu kluczyka w pozycje nr 2 a sprawdzalem na kompie jest bład 4704 ponizejcisnienia roboczego i prawdopodobnie bedzie do wymiany ale zastanawia mnie to ze nie zawsze sie ona włacza wtedy auto nie odpala czy jest jakis przekaznik do tej pompy czy moze cos innego bedzie przyczyna prosze o jakas opinie na ten temat z góry dziekuje i pozdrawiam miłosników BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest, w schowku, za bezpiecznikami, możesz go zamienić z tym od klaksonu, są takie same.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.