Skocz do zawartości

Identyfikacja kostki radiowej(wiązki)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie mam problem i chciałbym was prosić o identyfikację wiązki przewodów dochodzących do radia, a konkretniej tych kostek na zakończeniu.

Z tego co mi wiadomo to jest konektor (czarna kostka) X18126, zaś czerwonej nie mogę znaleźć oznaczenia. Zdjęcia kostek zamieszczę poniżej.

Rozwiązaniem mojego problemu byłaby odpowiedź z waszej strony od czego jest czerwona kostka za co odpowiada ( może to od zmieniarki płyt ? ) oraz rozkład PINów obydwu kostek, z racji, że nie są na nich ponumerowane piny jak na każdych kostkach, ciężko określić który jest który, więc przydałby się schemat z grubością i kolorem poszczególnych kabelków oraz rzecz oczywista za co jest każdy z nich odpowiedzialny.

W rozmowie z pewną osobą pojawiły się spekulacje, że kostka nie jest oryginalna, jest dla mnie to dość dziwne, bo, nie widze w tym sensu, żeby ją wymieniać, a wiązka wygląda na oryginalną, nic nie wskazuje, że była wymieniana, oprócz tego, że jeden kabelek jest z niej "wyplątany" i doprowadzony do konektora z tyłu konsoli zegarów.

 

Poniżej zamieszczam wszystkie zdjęcia kostek oraz wiązki, jeśli ktoś jest w stanie pomóc lub zauważy coś dziwnego na zdjęciach to proszę się wypowiadać w temacie lub na PW :)

 

http://i58.tinypic.com/f41svo.jpg

http://i62.tinypic.com/142tvye.jpg

http://i59.tinypic.com/nbbq6b.jpg

http://i61.tinypic.com/4kxijb.jpg

Opublikowano

Kolego, te kostki na 100% nie są ori, świadczy o tym oklejona taśmą izolacyjną wiązka kabli, BMW nie stosuje w swoich wiązkach taśmy izolacyjnej typu popularnie zwany "szkot" tylko stosuje taśmę filcową, także w każdej swojej kostce są ponumerowane piny i to że ich w tych kostkach nie ma świadczy o tym że ktoś już przerabiał coś w tej wiązce.

Pewnie ktoś przerabiał te kostki by podłączyć nie ori radiomagnetofon/CD.

Najlepiej jak znajdziesz kogoś z ori zamontowanym radiem i porównasz kostki i będziesz miał pewność czy twoje to ori kostki czy zmienione.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Kolego milan00, tak jak Ci pisałem na PW, mi ona nie wygląda na oryginalną. Masz potwierdzenie w wypowiedzi kolegi powyżej. Ori kostka ma ponumerowane piny, do tego pod kostką są 2 10 lub 12 pinowe wtyczki od zmieniarki/navi/telefonu itd (diagramy masz bo Ci wysłałem). Więc widać ewidentnie, że jest coś namotane.

 

Jest jeszcze jedno rozwiązanie, które już Ci zasugerowałem, wyjmij klimatronik i sprawdź, czy ta wiązka kabli nie idzie do złącza za klimatronikiem. Moim zdaniem, ktoś tam właśnie wpiął nieoryginalną wiązkę, a to co wystaje na zdjęciu to już końcowe gniazdo do radia, które aktualnie masz zamontowane.

 

Zerknij tutaj:

http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=258998&p=1933228&hilit=radia#p1932583

 

Kolega miał ten sam problem co Ty.

Opublikowano

Taśma izolacyjna jest tylko na 10ciu cm na poczatku wiazki bo mniej wiecej 10 cm od kostki ktoś ukragł jeden kabelek i przeniosl go w innej miejsce, stad usuniecie oryginalnej tasmy parcianej bmw, kawalek dalej na wiazce jest taka etykieta z jakimis numerami i logiem BMW, moze ktos poprostu z oryginalnej wiazki i kostki, wyciagnal sama kostke i zamiast niej pokolei ponabijal kazdy pin do tej ktora mam obecnie ?

 

Masz ktoś może zdjęcie, albo czy moglby wyciagnac radio i zrobic zdjecie oryginalnej kostki ?

Opublikowano

Zerknij tutaj, np. http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=191741&start=150. Albo poszukaj w Googlach, numer wtyku już masz, więc Google grafika pomoże.

 

Im dłużej patrze na te zdjęcia to skłaniam się ku temu, że ktoś mógł przeciąć kable i dołożyć nowa wtyczkę. Te piny z kostki nie wyglądają na fabrycznie zarobione, czyli to raczej nie jest jakaś przejściówka między gniazdem za klimatronikiem a kostką radia. Raczej to wygląda na ucięte kable i zarobienie pinów metodą chałupniczą. Obym się mylił.

 

Jak Ci coś to pomoże, to zdaje się, że w czerwonej wtyczce, o którą pytałeś, zidentyfikowałem kabel od I-Bus, prążkowany w żółte centki, ale niewiele to wnosi :) Biały, żółty i niebieski może to być audio +/ audio -, ale nie musi.

 

Zanim zaczniesz cokolwiek dalej myśleć, zastosuj się do rady wyjęcia i sprawdzenia co masz za klimatronikiem... Być może masz tam kostkę ori lub gniazdo, w które możesz ori wtyczkę wpiąć a ten wynalazek wyjąć całkowicie.

Opublikowano

Problem został częściowo rozwiązany, okazało się, że poprzedni właściciel nieźle ingerował w wiązkę radia, zamontował przejściówkę, a połączenie oryginalnej kostki z przejściówką upchał gdzieś za licznikami, a bardzo ciasnym miejscu. Przejściówkę przerobił po swojemu w ogóle nie wiem co to miało na celu, taki misz masz w wiązce, że głowa mała. Po 3 kable do jednego ... zresztą zaraz sami zobaczycie.

 

To jest miejsce połaczenia z oryginalną kostką auta :

http://i59.tinypic.com/o86x02.jpg

http://i61.tinypic.com/sm4mc1.jpg

 

A tu oto znalazła się oryginalna kość instalacji :

 

http://i62.tinypic.com/afexcw.jpg

 

A tu oto cała przejściówka w całości i misz masz w kabelkach, już zostało to uporządkowane :

 

http://i61.tinypic.com/23t5hjs.jpg

http://i57.tinypic.com/2jajoch.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.