Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jest weekend więc Ci nie sprawdzę kiedy G0x będzie w produkcji.

Do tego dolicz parę miesiecy kiedy będzie u handlarza bądź na zamówienie.

Wrócę do biura to postaram się paroma informacjami z Wami podzielić.

 

PS. Bierz MB: GLS bądź GLE. Serio:)

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 344
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Mam podobny dylemat, początkowo również zastanawiałem się nad dużymi SUVami z relatywnie małymi silnikami wysokoprężnymi, ale jako, że auta używam głównie na krótkich dystansach w mieście (ewentualnie na obwodnicy), sporadycznie zapuszczając się na drogi ekspresowe czy autostrady postanowiłem przyjrzeć się hybrydom. Przez to zrezygnowałem z pomysłu na GLSa, a GLE500e zwyczajnie nie przekonuje mnie linią nadwozia w stylu coupe. Odrzuciłem także Lexusa RX450h, który wizualnie bardzo mi odpowiada, ale jego zasięg w trybie EV jest bardzo mały. Spalanie nie jest przesadne, ale w warunkach w jakich eksploatuje auto będzie odstawało od rywali in minus. Kolejnym argumentem przeciw Lexusowi jest skrzynia e-CVT, a właściwie dźwięk, jaki wydaje silnik spalinowy zestawiony z przekładnią bezbiegową. Skupiam się na hybrydach plug-in. Q7 e-tron, czyli hybryda TDI zupełnie mnie nie przekonuje, trochę za dużo szczęścia na raz.

Na chwilę obecną biorę pod uwagę BMW X5 xDrive40e iPerformance oraz Volvo XC90 T8 AWD. Za BMW przemawia sentyment do marki (byłaby to moja czwarta bawarka z rzędu), większe możliwości konfiguracji i bliskość do ASO BMW. Teoretycznie cena jest podobna, jednak z tego co widzę w konfiguratorze Volvo, szczególnie w topowej wersji Inscription, ma właściwie pełne wyposażenie. Aby X5 miało podobne różnica w cenie zaczyna być zauważalna choć nie decydująca. „Na papierze” Volvo jest znacznie mocniejsze, ma też większy zasięg na samym prądzie, jest 7 miejscowe (co akurat dla mnie nie ma znaczenia) i jego stylizacja bardzo mi się podoba. X5 nie jest złe, ale dopiero na drugi rzut oka umiem ją odróżnić od poprzedniej generacji.

Tyle teorii. Nie jeździłem jeszcze żadną z tych hybryd, bazuje tylko na tym, co znalazłem w internecie i prasie motoryzacyjnej. Czy ktoś z Was miał okazję jeździć obiema z nich? Czy X5 xDrive40e iPerformance jest dostępne u dealerów do jazd próbnych (XC90 jest na pewno).

Kilka interesujących materiałów o tej dwójce.

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/volvo-xc90-t8-versus-bmw-x5-xdrive40e-twin-test

https://recombu.com/cars/article/volvo-xc90-t8-vs-bmw-x5-xdrive40e#

http://insideevs.com/volvo-xc90-t8-versus-bmw-x5-xdrive-40e-plug-in-suv-comparison-test/

Opublikowano
Za pieniądze , które chcesz wydać sprowadz ze Stanów Tesle X. Ciężko kupić od ręki , ale każdy kto jeździł ( i go stać ) wie na co czeka :-)
Opublikowano
Tesla X odpada, przede wszystkim ze względu na sposób finansowania (najem długoterminowy), po wtóre najbliższy serwis w Berlinie, po trzecie brak szybkich ładowarek w Warszawie.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja jeździłem 40e i mam takie spostrzeżenia

1. Bagażnik dużo mniejszy co przy rodzinnym aucie duży minus

2. Podejście bmw do hybryd jest takie ze auto trzeba ładować z gniazdka i prądu ma wystarczyć na jakieś 30 km. Podczas jazdy prawie się nie ładuje wiec żeby jeździć na prądzie trzeba pamiętać o ładowaniu. Mi chyba nie chciałoby się pamiętać o doładowaniu

3. Silnik po mieście super cisza duże przyspieszenie bo na elektryku. Poza miastem jeździmy na 2l benzynie i czuć ze się meczy z tym autem. Do 140 ok powyżej chyba dwulitrowy diesle będzie lepiej jeździł.

Przy takich samych pieniądzach brałbym 3,0 d

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

no może ja podsumuje ostatnie testy dużych 7 osobowych aut. Tez jeździłem BMW X5 z napędem elektrycznym - pomyłka jaką zrobił BMW to mało powiedziane - bagażnik mniejszy niż w Hondzie Civic a spalanie na poziomie 11litrow to jakaś pomyłka. Uważam iz następna generacja X5 będzie ciekawym autem - teraz tylko od strony BMW może pochwalić marketingowo jakie to cud techniki posiada...... :duh:

 

Odbyłem kilka jazd autami BMW X5/ Audi Q7 / Merc GLS / Volvo T8 / Land Rover Range Rover IV

 

Volvo odpada bo się psuje, Land Rover cena min. 560tys zl

 

Najlepiej wypada Q7 3.0TDI i X5 3.0d tylko jeśli zrobimy konfiguracje z opcjami ( navi, skóra nappa, systemy bezpieczeństwa, hak, komfortowe siedzenia, itp.) cen wychodzi spokojnie 480tys.zl i teraz Merc niby najlepszy komfort ale niczym innym nie zachwyca po prostu merc. Robisz konfiguracje i wychodzi 440tys zl do tego rabat 12 % i ma się prawie kompletnie wyposażony samochód za około 390 tys zl

Audi daje rabat 12-15% cena wychodzi około 410tys zl BMW 12% rabatu i 420 ty zl

 

Nie rozumie walki cenowej BMW, zaczyna windować ceny myśląc iż konkurencji nie ma. Kolega też porównywał Nowego Merca E z G30 i wychodzi to samo. Mimo fajnego G30 to cena daje odpowiedź jaką markę mamy wybrać

 

Moja decyzja padła na GLS-a mimo wszelkich starań w stronę BMW...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
GLS za 390k zl a X5 za 420k zl? Zakladam, ze chodzi o podobne silniki i wyposazenie. Nie ma sie nad czym zastanawic, GLS to inna liga niz X5.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tak nawet GLS troszeczke lepsze wyposażenie od X5 i Q7. Silniki te same ON 3.0
Opublikowano

Odbyłem kilka jazd autami BMW X5/ Audi Q7 / Merc GLS / Volvo T8 / Land Rover Range Rover IV

 

Volvo odpada bo się psuje, Land Rover cena min. 560tys zl

 

 

Co konkretnie psuje się w Volvo XC90 T8? Nie ukrywam, że ten samochód mocno chodzi mi po głowie, mam już umówiony samochód na test. Po przejechaniu się V90CC mam bardzo pozytywne wrażenia, ale jednak wolałbym hybryde.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W XC90 - u mnie psuje się wszystko, jestem na forum volvo i nie tylko mi to się zdarza. Najwięcej problemów z elektroniką, osprzęt silnika tez awaryjny gdybym wymieniał to lista zrobi się bardzo długa. Mnie ratuje dobry serwis w 3miescie ale gwarancja się kończy i nie chce wiedzieć co będzie się działo dalej.... bo około 90tys zl to ASO musiało wydać na te naprawy w ostatnie 2 lata. Hybryda uważam wiecej elektroniki i będzie jeszcze gorzej. Ładny, wygodny samochód i tyle
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeszcze raz - nie zastanawialbym sie 5 sekund X5 vs. GLS. Sam czekam co BMW zaprezentuje w przyszlym roku w ramach X7. Jesli nie spodoba mi sie, przesiadam sie na GLS, ale pewnie na benzyne, bo wlasciciele diesli traktowani sa w tym kraju jak ludzie drugiej kategorii.

 

tak nawet GLS troszeczke lepsze wyposażenie od X5 i Q7. Silniki te same ON 3.0

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Potwierdzam, GLS = Będzie pan zadowolony :-) Auto z wyższej polki niż X5, bawarczycy obecnie w lekkim letargu.
Opublikowano
a w czym niby GLS lepszy od X5 poza większym bagażnikiem i komfortem zawieszenia ? np. navi i obsługa tego auta poprzez menu jest trudna, przestarzała i wolna
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dla niektorych to wystarczajaca przewaga. Dla mnie gabaryty sa najistotniejsze, tj. pelnowymiarowy trzeci rzad siedzen / wieksza przestrzen bagazowa. Poza tym GLS mozna zamowic w bardziej luksusowym wykonczeniu niz X5.

 

Przyznaje, ze deska rozdzielcza nie robi szalu (i to jest jeden z powodow, dla ktorych chcialbym poczekac na X7, bo pewnie bedzie nowoczesniejszy technologicznie). Ja jezdze tez zony mercem, wiec dla mnie obsluga GLS nie stanowi problemu.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Obsługa NAVI nie jest dla mnie istotna,od kilku lat użyłem fabrycznej nawigacji może kilka razy...

W dobie zaawansowanych technologii porządny telefon zapewnia wszystkie potrzebne ,,wodotryski". Dla mnie X5 w porównaniu do GLS jest po prostu za droga/mała ;-)

Opublikowano
Obsługa NAVI nie jest dla mnie istotna,od kilku lat użyłem fabrycznej nawigacji może kilka razy...

W dobie zaawansowanych technologii porządny telefon zapewnia wszystkie potrzebne ,,wodotryski".

 

Niestety, są jeszcze kraje jak Bośnia, gdzie za nawigację z Googli zapłaciłem dodatkowe 1200PL za tydzień :( korzystania. Niestety byłem autem bez fabrycznej NAVI.

  • 1 rok później...
Opublikowano
no może ja podsumuje ostatnie testy dużych 7 osobowych aut. Tez jeździłem BMW X5 z napędem elektrycznym - pomyłka jaką zrobił BMW to mało powiedziane - bagażnik mniejszy niż w Hondzie Civic a spalanie na poziomie 11litrow to jakaś pomyłka. Uważam iz następna generacja X5 będzie ciekawym autem - teraz tylko od strony BMW może pochwalić marketingowo jakie to cud techniki posiada...... :duh:

 

 


Hej

rozważam 40e, stąd moje pytania:

co Ci najmniej leżało w jeździe?

dlaczego piszesz, że mały bagażnik? Teoretycznie jest identyczny jak w standardowym X5 (poza przestrzenią pod podłogą)?

Spalanie 11l? - trasa/miasto?

Opublikowano
Silni 2.0 napedzajacy ponad 2.2t na pewno swoje spali.


Popatrz tutaj:

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/6-BMW/43-X5.html?fueltype=6&powerunit=2


Jest to jakiś punkt odniesienia. :cool2:


Wg mnie 99% miasto dla tego jest ok. Inaczej szkoda kasy i nerwów. :mad2:

 

11 mnie nie przeraża.

Teraz palę średnio ok 13-14.


zakladam, ze sporo przejazdow w miescie zrobie prawie wyłącznie na prądzie.

Jeśli nie to i tak wyjdzie dużo lepiej niż w 40d.


W trasie oczywiście 40d ma dużą przewagę...

  • Członkowie klubu
Opublikowano
no może ja podsumuje ostatnie testy dużych 7 osobowych aut. Tez jeździłem BMW X5 z napędem elektrycznym - pomyłka jaką zrobił BMW to mało powiedziane - bagażnik mniejszy niż w Hondzie Civic a spalanie na poziomie 11litrow to jakaś pomyłka. Uważam iz następna generacja X5 będzie ciekawym autem - teraz tylko od strony BMW może pochwalić marketingowo jakie to cud techniki posiada...... :duh:


Odbyłem kilka jazd autami BMW X5/ Audi Q7 / Merc GLS / Volvo T8 / Land Rover Range Rover IV


Volvo odpada bo się psuje, Land Rover cena min. 560tys zl


Najlepiej wypada Q7 3.0TDI i X5 3.0d tylko jeśli zrobimy konfiguracje z opcjami ( navi, skóra nappa, systemy bezpieczeństwa, hak, komfortowe siedzenia, itp.) cen wychodzi spokojnie 480tys.zl i teraz Merc niby najlepszy komfort ale niczym innym nie zachwyca po prostu merc. Robisz konfiguracje i wychodzi 440tys zl do tego rabat 12 % i ma się prawie kompletnie wyposażony samochód za około 390 tys zl

Audi daje rabat 12-15% cena wychodzi około 410tys zl BMW 12% rabatu i 420 ty zl


Nie rozumie walki cenowej BMW, zaczyna windować ceny myśląc iż konkurencji nie ma. Kolega też porównywał Nowego Merca E z G30 i wychodzi to samo. Mimo fajnego G30 to cena daje odpowiedź jaką markę mamy wybrać


Moja decyzja padła na GLS-a mimo wszelkich starań w stronę BMW...

Tak odnośnie psucia Volvo. Chyba kolegę dotknęły tzw. choroby wieku dziecięcego. Pół roku i 10 tys km jeżdżę nowym XC60 (czyli w zasadzie wszystko to samo co w xc90 tylko mniejsze) i (odpukać w niemalowane) nie dzieje się absolutnie nic.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.