Skocz do zawartości

[e46] 320d chip - różne błędy w różnych programach - diagnoz


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego Puzonn przecież to samo piszesz co ja tylko inaczej ubrałeś w słowa ....... Nigdzie nie napisałem żeby jechać 200km/h wiadomo że nie będę dokładnie opisywał trzeba czytać ze zrozumieniem .... nakreśliłem pobieżnie jak to ma wyglądać......

 

A te słowa to się chyba Ciebie tyczą "Napinasz sie jak baranie jaja przy.... " słabo na tym swoim smartfonie widzisz i nie czytasz postów dokładnie tylko pobieżnie.

 

 

Nie przesadzaj że na 3 biegu od 1000 coś się stanie, mogę bez problemów jechać na 3biegu bez gazu w ogóle, co nie znaczy że polecam taki styl jazdy

a co zobaczysz jak zaczniesz od 1000 to jak turbina wstaje (zaczyna pompować ciśnienie) przy 1700 to już za późno, nic więcej nie dodam...

 

Są na forum osoby co modyfikują programy i niech powiedzą czy przy wolnych obrotach modyfikuje się dawki paliwa, przeważnie dopiero od 1500-1600obr ale ja nie jestem w tym specjalistą dokładnie nie wiem, tylko w tedy jak samochód już zużyty słabo pali tyczy się głównie silników TDI, a jak zwiększy dawkę paliwa jak turbina jeszcze nie dmuchnie odpowiedniej dawki powietrza, to wtedy dymi na czarno z powodu zbyt bogatej mieszanki, to samo dzieje się jak turbina słabnie i jak wtryskiwacze za dużo dawkują paliwa też dymi na czarno (to jest sadza z niespalonego paliwa przy niedoborze tlenu)

 

Też mi się już ni chce udzielać rad komuś co na to nie zasługuje. A jak twierdzisz że pisze bzdury to przeczytaj moje posty, możesz je wszystkie zobaczyć i porównaj z Twoimi. Sory ! może pisałem zbyt bezpośrednio...

 

viewtopic.php?f=69&t=259152&p=1933874#p1933874

Opublikowano
Nie przesadzaj że na 3 biegu od 1000 coś się stanie, mogę bez problemów jechać na 3biegu bez gazu w ogóle, co nie znaczy że polecam taki styl jazdy

a co zobaczysz jak zaczniesz od 1000 to jak turbina wstaje (zaczyna pompować ciśnienie) przy 1700 to już za późno, nic więcej nie dodam...

chlopcze ale mowimy tutaj o zrobieniu live data, czyli o bucie w podłoge !!!! A nie o jezdzie 1000rpm na 3b, ja tez tak moge jechac, tylko po co ?

Nie znam normalnego czlowieka ktory wciska gaz w podloge przy 1000rpm czy poleca komus robic takie akcje a to wlasnie pisales !! Za chwile napiszesz ze nie o to chodzilo, tego nie miales na mysli, albo inne bzdury, piszesz coś a za chwile przeczysz, - Nie bez powodu cytowalem twoje wczesniejsze wypociny :mad2:

Mówimy o zrobieniu pomiarów na drodze, nie na hamowanii a na drodze generowanie max obciązenia przy 1000rpm jest własnie porównywalne z napinaniem sie baranich jaj którego doświadczasz :norty:

bez odbioru :wink:

 

A jak twierdzisz że pisze bzdury to przeczytaj moje posty, możesz je wszystkie zobaczyć i porównaj z Twoimi. Sory ! może pisałem zbyt bezpośrednio...

 

viewtopic.php?f=69&t=259152&p=1933874#p1933874

pozostawię to bez komentarza, wnioski kazdy sobie sam wyciągnie, ale jak juz czytasz moje posty to moze trafisz na zagadke staszkową z xenonami itp, bądz tak miły i podaj mi do niej link, mi nie chce sie szukać a widzę mamy archeologa na forum :cool2:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Żenujący jesteś i niemów do mnie chłopcze, pewnie jestem starszy od Ciebie, ten numer w niku to data urodzenia, to że odczuwasz napięcie emocjonalne w

trakcie czytania mojego post to nie znaczy że ja tak samo czuję "chłopcze"

I nadal stwierdzam że dobry program nie pozwoli zrobić krzywdy samochodowi jak wciśniesz gas od 1000 do końca, do 1500 ograniczy dawkę paliwa, chyba ze masz śmiecia

w sterowniku..... :nienie:

 

Czepiłeś sie chłopaka "Staszka" jak dziecko w szkole i już wszystkich nowych uczestników forum o to oskarżasz że to następne wcielenie Staszka.

Oczywiście że sprawdziłem kto ze mną dyskutuje ale po przeczytaniu 20 stron znudziłem się, te 20 pierwszych stron zajęło mi ze 2 minuty :mrgreen:

Opublikowano

Wiem chlopcze ze najlepsza obrona jest atak ale daruj sobie.... jedyne co to sie osmieszasz, niby taki stary, mądry a pisze jak nie "chlopcze" a chlopaczek

Odnosnie staszka to podpowiem ze istnieje prosty sposób sprawdzenia IP , DNS itp i wiem kto pisze. Gdybyś był w temacie staszka wiedziałbys o co chodzi. Żenada.

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Ok, bo to tak trochę jakby już nie mój temat tylko kłótnia nie wiadomo o co, z której ja nic nie rozumiem :P

 

 

Wiem, że:

 

1. Nagrać live data z parametrami wtrysków pod obciążeniem, czyli trasa na której trzeba "pogonić auto"

2. Nagrać live data z parametrami turbiny

 

 

Dobrze, czy co?

 

 

 

Po drugie: mówicie po co to pokazałem? Przeczytajcie posty na pierwszej stronie. Miałem nagrać na żywo zachowanie inpy na ciepłym silniku. No to pokazałem.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W końcu udało mi się nagrać live pod obciążeniem. 1, 2, 3 bieg pod górę sporą, rozpędzenie do 90kmh.

 

 

 

Odnośnie wskazań powietrza i turbo, nie jestem pewien czy to dobra opcja, ale charged air pressure wydaje mi się, że to wtłaczane powietrze z turbiny:

 

 

1,2,3 bieg

Opublikowano

słuchaj chłopie jesli nie kumasz to odpusc

napisane mialeś bardzo konkretnie w tym temacie jak masz wykonac live data

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
słuchaj chłopie jesli nie kumasz to odpusc

napisane mialeś bardzo konkretnie w tym temacie jak masz wykonac live data

 

 

sam mi napisałeś stronę temu:

 

Do autora tematu

Nagraj porządnie live data, tzn 3 bieg do 4tys, but w podłodze oczywiście, tak samo 4 bieg (nie musi byc do 4tys jak nie masz gdzie), po 2 razy każde. Bez głupiego gadania itp

 

 

Więc masz to i o co ci chodzi? Ja mam latać tym samochodem czy co z nim robić? Jest 1,2,3 z butem, zgodnie z zaleceniem jak nie mam gdzie to do 4tyś nie kręciłem tylko do 3, rozpędziłem się do 90 i koniec drogi.

Opublikowano

to nie przedszkole nie używaj kredek !

 

napisałem wyraznie 3 bieg i 4 bieg, opór, bez odpuszczania itp, nie masz drogi ? To gdzie mieszkasz na syberii ?

do tego wystarczy kawałek prostej, lecisz 80km/h na 4 biegu i ogień, dokręcisz do 4tys obr i bedzie wszystko jasne

lecisz 50 na 3biegu i ogień, dobijasz do 100km(pewnie cos koło 4tys obr) i masz ładny pomiar

 

w którym miejscu tak zrobiłes ? Pokaz mi kredką....

jesli na tym smiesznym filmie miales 3bieg opór to ten samochód jedzie słabiej od pastucha 1.9tdi :roll:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Puzon, ale spokojnie, bez nerwow. Kolega nie zrozumial, to trzeba wytlumaczyc a nie krzyczec. Dobrze, ze chociaz sie choc troche stara, a nie trolluje jak Staszek...

 

Kolego, masz gdzies na tym filmie gaz do dechy? Niezaleznie czy to 1,2,3 czy 4 bieg?

Jak masz do dechy a maksymalne cisnienie doladowania dochodzi do max 2000, to twoje 320d jedzie slabiej od seryjnej 318d, ktora ma 116KM.

Sorry, ale takie sa fakty przedstawione na tym filmie.

 

Generalnie patrz czy desired i current charge-air sie pokrywaja (cisnienie z czujnika doladowania). Current powinna byc nawet nieco wyzsza. W 320d serii powinno dochodzic do 2500, po chipie oczywiscie nieco wyzej.

To samo z przeplywka, zadana i odczytana powinni sie zgadzac, z lekka przewaga odczytanej. To jest parametr air-mass.

 

Wtryski wszystkie, poza jednym sa juz takie sobie. Mysle, ze jak oddasz na stol do sprawdzenia powiedza Ci dokladnie to samo.

Na pierwszym i trzeciem mozna pojedzic, czwarty jest bardzo slaby, zapewne ma juz wywalona koncowke.

Opublikowano

No mi tez sie wydaje ze pojawil sie konflikt interesow, bo ja do mocy nic nie mam a mnie tylko te wtryski interesowaly i sterownik swiec. Wiem juz co i jak ze sterownikiem, wtrysk 4ty wymienie i ok.

 

Live data z butem w podlodze na pomiarach cisnienia, turbo itd nagram jeszcze raz w tygodniu bo to ogolnie nie byl moj priorytet i bym sie tym nawet nie interesowal :)

 

 

Na filmie wyzej but byl w pomiarach wtryskow, w pomiarach turbo az tak nie butowalem. Teraz wszystko rozumiem juz

Opublikowano

Z racji że moje testy przeprowadzam na kilometrowej ulicy z ruchem o natężeniu 2 auta na godzinę, to i tak tam więcej nie dało się polecieć.

 

3 bieg od 1700RPM do 4000RPM - prędkość 110KMH - autem bujało że aż miałem pietra że wylecę z ulicy, jednak potrzeba jakiejś trasy czy autostrady - znacznie równiej.

 

 

 

8 sekunda to 110kmh i potem puściłem pedał gazu, zacząłem od 1700 rpm (nie wiem jaka prędkość była), pedał w podłogę aż do 4000RPM i puściłem.

Opublikowano

A jednak potrafisz :)

Wszystko ok

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Hmmm po wymianie sterownika świec pojawił mi się taki błąd:

 

F E H L E R S P E I C H E R L E S E N

---------------------------------------

 

Datum: 17.01.2015 18:25:55

ECU: D50M47A

JobStatus: OKAY

Variante: D50M47A

-------------------------------------------------------------

 

ERGEBNIS: 5 Fehler im Fehlerspeicher !

-------------------------------------------------------------

 

4212 4212 Gluehkerze Zylinder 1

 

Fehlerhäufigkeit: 10

Logistikzähler : 40

 

1. Umweltsatz

Kilometerstand 172550 km

mittlere Motordrehzahl 827.47 rpm

Kühlmitteltemperatur 32.05 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 307.21 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 7.88 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 535.64 mg/Hub

Ladedruckwert 984.61 hPa

linearisierter APP1 0.00 %

Batteriespannung 11241.92 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Zustand der Glühanzeige 0.00 -

 

2. Umweltsatz

Kilometerstand 172650 km

mittlere Motordrehzahl 0.00 rpm

Kühlmitteltemperatur 6.96 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 0.00 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 41.75 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub

Ladedruckwert 994.46 hPa

linearisierter APP1 0.00 %

Batteriespannung 11567.77 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Zustand der Glühanzeige 0.00 -

 

kein Signal oder Wert

Testbedingungen erfuellt

Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert

Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

 

Fehlercode: 42 12 24 06 00 00 0A 28 43 67 1E 52 27 14 55 64

00 45 00 00 43 71 00 39 00 6A 00 65 00 47 00 00

-------------------------------------------------------------

 

4222 4222 Gluehkerze Zylinder 2

 

Fehlerhäufigkeit: 10

Logistikzähler : 40

 

1. Umweltsatz

Kilometerstand 172550 km

mittlere Motordrehzahl 827.47 rpm

Kühlmitteltemperatur 32.05 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 307.21 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 7.88 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 535.64 mg/Hub

Ladedruckwert 984.61 hPa

linearisierter APP1 0.00 %

Batteriespannung 11241.92 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Zustand der Glühanzeige 0.00 -

 

2. Umweltsatz

Kilometerstand 172650 km

mittlere Motordrehzahl 0.00 rpm

Kühlmitteltemperatur 6.96 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 0.00 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 41.75 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub

Ladedruckwert 994.46 hPa

linearisierter APP1 0.00 %

Batteriespannung 11567.77 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Zustand der Glühanzeige 0.00 -

 

kein Signal oder Wert

Testbedingungen erfuellt

Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert

Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

 

Fehlercode: 42 22 24 06 00 00 0A 28 43 67 1E 52 27 14 55 64

00 45 00 00 43 71 00 39 00 6A 00 65 00 47 00 00

-------------------------------------------------------------

 

4232 4232 Gluehkerze Zylinder 3

 

Fehlerhäufigkeit: 11

Logistikzähler : 40

 

1. Umweltsatz

Kilometerstand 172550 km

mittlere Motordrehzahl 827.47 rpm

Kühlmitteltemperatur 32.05 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 307.21 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 7.88 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 535.64 mg/Hub

Ladedruckwert 984.61 hPa

linearisierter APP1 0.00 %

Batteriespannung 11241.92 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Zustand der Glühanzeige 0.00 -

 

2. Umweltsatz

Kilometerstand 172650 km

mittlere Motordrehzahl 0.00 rpm

Kühlmitteltemperatur 6.96 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 0.00 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 41.75 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub

Ladedruckwert 994.46 hPa

linearisierter APP1 0.00 %

Batteriespannung 11567.77 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Zustand der Glühanzeige 0.00 -

 

kein Signal oder Wert

Testbedingungen erfuellt

Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert

Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

 

Fehlercode: 42 32 24 06 00 00 0B 28 43 67 1E 52 27 14 55 64

00 45 00 00 43 71 00 39 00 6A 00 65 00 47 00 00

-------------------------------------------------------------

 

4242 4242 Gluehkerze Zylinder 4

 

Fehlerhäufigkeit: 9

Logistikzähler : 40

 

1. Umweltsatz

Kilometerstand 172550 km

mittlere Motordrehzahl 827.47 rpm

Kühlmitteltemperatur 32.05 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 307.21 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 7.88 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 535.64 mg/Hub

Ladedruckwert 984.61 hPa

linearisierter APP1 0.00 %

Batteriespannung 11241.92 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Zustand der Glühanzeige 0.00 -

 

2. Umweltsatz

Kilometerstand 172650 km

mittlere Motordrehzahl 0.00 rpm

Kühlmitteltemperatur 6.96 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 0.00 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 41.75 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub

Ladedruckwert 994.46 hPa

linearisierter APP1 0.00 %

Batteriespannung 11567.77 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Zustand der Glühanzeige 0.00 -

 

kein Signal oder Wert

Testbedingungen erfuellt

Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert

Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

 

Fehlercode: 42 42 24 06 00 00 09 28 43 67 1E 52 27 14 55 64

00 45 00 00 43 71 00 39 00 6A 00 65 00 47 00 00

-------------------------------------------------------------

 

4203 4203 Gluehsteuergeraet

 

Fehlerhäufigkeit: 6

Logistikzähler : 40

 

1. Umweltsatz

Kilometerstand 172550 km

mittlere Motordrehzahl 1489.45 rpm

Kühlmitteltemperatur 62.17 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 645.92 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 27.57 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 535.64 mg/Hub

Ladedruckwert 1033.84 hPa

linearisierter APP1 36.22 %

Batteriespannung 14011.66 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 23.69 km/h

Zustand der Glühanzeige 0.00 -

 

2. Umweltsatz

Kilometerstand 172640 km

mittlere Motordrehzahl 827.47 rpm

Kühlmitteltemperatur 43.10 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 307.21 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 6.30 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 529.33 mg/Hub

Ladedruckwert 984.61 hPa

linearisierter APP1 0.00 %

Batteriespannung 11567.77 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Zustand der Glühanzeige 0.00 -

 

unplausibles Signal oder Wert

Testbedingungen erfuellt

Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert

Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

 

Fehlercode: 42 03 28 06 00 00 06 28 43 67 36 70 52 46 55 69

2E 56 18 00 43 70 1E 5D 27 10 54 64 00 47 00 00

=============================================================

 

Dodatkowo wskoczyła świeca i właśnie ten nowy sterownik świec wykrywa jako błąd. Po wymianie skasowałem błędy, pojeździłem kilka dni i sprawdziłem.

Opublikowano

Ok, czwarty wtrysk wymieniony, rozgrzany silnik na postoju takie parametry:

 

http://iv.pl/images/60002764137329905755.png

 

 

Polepszyło się coś?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.