Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano

do 09.2009 we wszystkich można było tę opcję aktywować. W moim przypadku jeszcze przed kodowaniem, sprawdziłem w inpie i była ona aktywna.

Po 09.2009 też można aktywować servotronic w EPS ale konieczny będzie kod FSC (appID:0083).

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
U mnie też z sukcesem, w E84 N47 (05.2010r). Nie trzeba było kompletnie nic kodować, po założeniu i wpięciu przewodów EPS zaczęła normalnie pracować. Cała operacja, to wymiana maglownicy, usunięcie pompy wspomagania, w jej miejsce założenie rolki dodatkowej, która występuje fabrycznie przy silniku N47 z EPS, plus krótszy pasek, czyli właśnie taki jak występuje przy el. wspomaganiu. To wszystko mechanicznie i wpięcie CAN i Wup. Teraz kręcenie kierownicą to "bajka" ;)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

chciał bym założyć taką maglownicę do e39,

rozważam opcję mechanicznie, tz niedługo sprawdzę czy da się to dobrze zamontować i zsynchronizować,

lecz zostaje kwestia podłączenia,

zasilanie proste 2x6mm2 lecz kostka z 6 cioma przewodami 6 x 0,5mm2

mam e39 525 tds z 97 roku

czy wepnę się w swoją instalację aby działało, lub stworzyć odpowiedni sterownik do działania tego wspomagania?

 

uprzedzam wiadomości o tym że nie opłaca się montować elektryka z innego modelu ponieważ projekt jest bardziej skomlikowany (narazie wspomaganie)

jest to 1 z elementów który w nim rozpatruje do zrealizowania i jeśli jest to elektrycznie tylko możliwe to poświęcę potrzebny czas aby to pracowało.

Pozdrawiam

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Czy osoby ktore montowaly eps moga jakos pomoc moj nr przekladni to 7853974180 prod 01.02.07
Opublikowano (edytowane)
Masz przekładnie ZF... Trudno mi powiedzieć, ale niby szły zamiennie z tymi TRW w niektórych modelach, czyli teoretycznie pasowały, tyle, że inny numer ZF wychodzi tylko do Xdrive, a inny do tylnonapędowego. Np w X1 z Xdrivem były ZF(te same co u Ciebie) i magiel EPS się nie mieścił o półoś, a w wersji Sdrive były TRW i EPS bez problemu podchodzi. Być może samo mocowanie by pasowało, pytanie tylko, czy EPS nie będzie zbyt duże i czy wejdzie. Edytowane przez Rowan
Opublikowano
Acha kurde...ciekawe jak to sprawdzić. ....moja jest tak wybita ze masakra....I chciałem zamienić na EPS bo trochę mam obaw żeby kupić uzywke albo regenerować. ....
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Pacjent to bmw e92 2007 rok. Auto jest naprawiane po kolizji, min. brak było silnika maglownicy eps. Została założona nowa maglownica z bmw e90 2009 rok. Po złożeniu bez problemu dalo sie ja zakodować i skalibrować. Wszystko dzialalo jak nalezy.Po kilku dniach auto nagle po wyjeździe z garażu traci wspomaganie.Wczesnie tez byl odlaczony akumulator.Brak jest komunikacji z eps, przy teście istą rheingold eps wogóle nie jest wykrywany, tak jakby tej opcji nie było w samochodzie, błędów w sterownikach brak. Po odlączeniu wtyczek od eps bledow brak..zadna kontrolka sie nie wyswietla.Ponownie kodowanie auta nic nie daje, eps nie daje sie zakodować bo nie ma z nim komunikacji, VO jest ok - opcja $1cb zapisana cały czas w cas i frm. Po odpięciu wtyczek od EPS nadal brak kontrolki EPS. Jak to jest możliwe że EPS wogóle nie jest widziany przez reszte sterowników i do tego brak jest błędów? Zasilanie na eps jest, rezystancja na pt-can 60ohm. Czy może być to coś z JBBE? bo to on jest tutaj gateway. Prosze o jakieś sugestie.
  • 8 miesięcy temu...
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Hej :-)

 

Też zastanawiam się nad dołożeniem EPS do swojej E90. Ktoś pomoże co i jak podłączyć i jaką przekładnie kupić?

Czy taka będzie ok?

http://allegro.pl/przekladnia-kierownicza-bmw-e90-e91-elektryczna-i6956581242.html

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

  • 9 miesięcy temu...
  • 4 lata później...
Opublikowano

Cześć!


Kompletuję sobie zestaw do zmiany przekładni na elektryczną. Szukam dokładnych informacji dotyczących całej instalacji. Z zebranych informacji wynika:


- Potrzeba jest przekładnia elektryczna wraz z silnikiem, modułem EPS oraz czujnikiem momentu obrotowego,

- Przekładnię zasilamy z bagażnika (tak wychodzi z TIS - KL30)

- Potrzeba podpiąć trzy przewody z przekładni do JBBF we wtyczce X14271

Pin 1: Can High

Pin 2: Can Łów

Pin 45: PT- Can

- Trzeba wpisać VO $1CB


Czy ktoś może mi potwierdzić, że to wszystko co potrzeba? Nie wyprowadzany więcej wiązki z przekładni? Jest we wtyczce miejsce na 6 przewodów.


Pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do magla masz

Gruba mase do nadwozia

Gruby plus do aku (mozna to obejsc)

Dwa can oraz wake up, nie musisz isc z tym az do jbe. Najszybciej sie wpiac do skrzynki gdzie jest ecu silnika.

Opublikowano
Okej, super! Dzięki za informacje! W takim razie wychodzi na to, że względnie prosta robota. Patrzyłem sobie również na schemat elektryczny - w które moduły muszę wpisać VO? CAS i NFRM?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Vo wpisujesz w cas+frm. Samo wpisanie oczywiscie nic nie zmienia. Po dopisaniu nalezy przekodowac: cas, frm, eps, jbe, dde/dme, ihka, kombi, dsc.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Temat zainteresował mnie ale popatrzyłem sobie w katalog części i wynika mi z niego, że w xdrive-ach nigdy nie było EPS. Ciekawe.
Opublikowano

Cześć!


U mnie temat zakończony - Przekładnia elektryczna zamontowana. Krótka lista dla potomnych:


Potrzeba:

- Przekładnia kierownicza elektryczna - Koniecznie z Europejskiej wersji, moduł EPS jest zintegrowany już z nią,

- Najlepiej kupić sobie przekładnię z kawałkiem wiązki już - wtedy nie musimy kupować nowych konektorów z ASO - Do silnika przychodzą dwie wiązki - jedna sygnałowa CAN (Can Hi, Can Low - spirala niebiesko czerwona oraz PT-Can (zielono

czerwony)

- Jeśli nie mamy konektorów to: Zasilanie: kostka 61139145405 plus dwa konektory do środka 12 52 1436649 oraz 12 52 7508006, Wiązka sygnałowa CAN 61 13 8383300 oraz piny 61 13 0005197 3szt.

- Warto przy tym zrobić sobie nowe drążki kierownicze - i tak będziemy to przykręcać, więc lepiej nowe od razu i mieć spokój,

- Serwisowo zaleca się wymianę śrub mocujących przekładnię do sanek 32 10 6773068 2szt (M10x70 10.9)

- Do przygotowania wiązki polecam kupić przewody - do CAN wystarczy kabel trzyżyłowy LgY-S, do zasilania kupiłem dwa przewody 16mm2 LgY-S - kupiłem 3metry i było sporo za dużo,

- Do wiązki zasilania potrzebne jeszcze będą oczka - takie zaciskane tulejki,

- Warto również kupić obudowę z bezpiecznikiem płytkowym 100A i wpiąć w przewód B+ (czyli plus)

- Krótszy pasek wieloklinowy (w moim wypadku silnika N52)


Proces:

1. Najpierw usuwamy cały stary układ wspomagania - zbiorniczek, pompę, przewody wspomagania, chłodnicę wspomagania oraz starą przekładnię hydrauliczną - przygotujcie sobie miskę, bo będzie trochę ciec :D

2. Po usunięciu starej przekładni - w moim wypadku musiałem opuścić sobie jeszcze stabilizator żeby można było jakkolwiek przejść przekładnią bez łamania sobie palców (ARB do sanek 58Nm)

3. Montujemy nową przekładnię i łączymy ją na znaki z kolumną kierowniczą (Przekładnia mocowana na śruby wspomniane wcześniej M10 58Nm 90 stopni, drążki kierownicze do przekładni 110Nm, końcówka drążka kierowniczego 165 Nm)

4. Ciągniemy zasilanie - ja akurat poleciałem z przewodami na około trochę, bo od strony kierowcy - na kielichu jest masa, więc tam można się wpiąć, potem pod podszybiem (elegancko można schować plusa w szufladce) plus do wyprowadzenia B+ z bagażnika - należy pamiętać, że to plus zasilający alternator i rozrusznik więc nie jest na bezpieczniku - toteż polecam założyć na przewód EPS bezpiecznik 100A (taki jest fabrycznie gdy wiązka EPS idzie aż z bezpiecznika nad akumulatorem),

5. CAN można wpiąć w skrzynkę gdzie jest DME (komputer silnika) - szybko i łatwo - Wiązkę CAN można ukryć również w szufladce dla ładnego wyglądu)

6. Zakładamy wszystko razem i odpalamy INPĘ - w moim wypadku EPS pojawił się od razu bez kodowania i działał z miejsca

7. Jeśli nie mamy EPS w Inpie to: W NCS dodajemy FA $1CB do CAS i FRM, resztę sterowników należy przekodować (z dokumentu BMW wychodzi że EPS łączy się z: DSC, CAS, KOMBI, SZL, DME)


Pozdrawiam cieplutko, mam nadzieję że rozwiałem pewne wątpliwości.

Opublikowano

Update:

Jeśli chodzi o software to nawet jeśli nam przekładnia EPS zacznie działać bezpośrednio po podpięciu, nadal w niej są dane poprzedniego auta, błędy, vin itp. Po złożeniu wszystkiego należy podpiąć się WinKFP i przeflashować moudł EPS oraz podać "nowy" vin (czyli vin naszego auta). Po tym, moduł EPS będzie zgodny z innymi modułami w aucie. EPS również działa mimo braku wpisu $1CB, jednakże jeśli nie dodamy wpisu do FA w CAS i FRM, w trakcie kodowania pozycja EPS nie jest w ogółe wyświetlana, toteż polecam dodać do FA $1CB i dzięki temu będzie możliwość kodowania tego modułu. Chyba na tyle, jeśli chodzi o całą instalację nowej przekładni :)


Polecam również przekodować moduł EPS przez plik MAN, znajduje się tam ustawienie przekładni pod dane nadwozie np. E91, E92, czy E82.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.