Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej, mam pytanko.

 

E90 320D

Przebieg 248k km

 

Auto do niedawna trzymało poziom oleju od wymiany do wymiany, jednak teraz po ok 15 tyś km po wymianie,

wyswietlil się już komunikat że trzeba oleju dolać ( zolty czajniczek ).

 

Martwić się tym, że tak nagle to się stało, czy coś z osprzętu może siadać ??

 

Dodatkowo od czasu do czasu dość wyraźnie falują mi obroty na biegu jałowym. Co to moze oznaczac?

Opublikowano
Jeżeli jest odpowiedni poziom oleju a zapala się żółta kontrolka może to oznaczać uszkodzenie czujnika oleju który znajduje się w misce olejowej a co do falowania obrotów to przyczyn może być wiele w pierwszej kolejności diagnoza komp. tak na odległość szkoda gdybać :wink:
Opublikowano

Zacznikmy od tego ze 5 tys km temu powinienes wymienic juz olej.

Ten wskaznik poziomu rownierz monitoruje jakosci oleju... olej powinno sie wymineiac miedzy 10 a 15 tys km i czy blizej 10 tym lepiej. Oleje traca wiekszosc swoich wlasciwosci pierwotnych po przekroczeniu 9 tys km, powyzej 15 tys w LL04 konczy sie juz calkowicie ochronna antytarciowa i a spalanie nisko jakosciowych estrow oraz zwiarkow micro boru lub mobilenu sie nasila i powstaje szlam, powyzej 18 tys nie ma juz zadnej ochronny antykwasowej...

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Mi ta kontrolka pojawila sie 2 razy w ciagu eksploatacji samochodu.

Oba przypadki byly efektem przegonienia samochodu na autostradzie.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano
po jednym przegonieniu na autostradzie niby ci zjadlo 1 litr oleju ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Samochod nie bierze mi oleju.

Kontrolka pojawiala sie podczas jazdy.

Znikala po ponownym odpaleniu.

Poziom oleju na bagnecie bez zmian.

W INPA zero bledow.

Kilka osob na tym forum mialo taki przypadek.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano
albo masz czujnik walniety albo masz olej ktory juz dawno temu nie spenia swoich norm, czujnik oleju jest rownierz czujnikiem jakosciowym

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Albo samochód parkujesz pod górkę i zapala ci się kontrolka podczas gwałtownego hamowania .

W innym przypadku bierze olej i wymień separator podczas następnego serwisu .

Pozdro .

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano
Jezeli cie stac Radziu to ewidentnie masz racje. NA przeprowadzonych testach przez BIOG, BMW jurnal i innych niezaleznych obserwatorow, wiekszosc olejow syntetycznych LL04 zaczyna tracic swoje wlasciwosci okolo 10000 tys km, dlatego zreszta najbardziej uznana strona entusistow BMW w stanach BAVauto zaleca wymiane oleju co 12 ty km max, oprocz silnikow montowanych w 320si, gdzie skracaja wymiane do 8 tys km.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie przesadzajmy interwały olejowe mają też związek z wysileniem silnika i temperaturami pracy. Dlatego też należałoby zobaczyć warunki przeprowadzania tych testów, czy aby warunki nie zostały dobrane w sposób korzystny dla producentów olejów.

15kkm po mieście to też trochę co innego jak to samo na trasach. Ja jeżdzę głównie trasy i wymieniam co 15.

Opublikowano
No i jest to rozsadne rozwiazanie bo o to chodzi... o rozsadek ale wymienianie oleju jak zalecane przez producenta co 30 tys km to po prostu glupota i naiwnosc, tak samo jak nie wymienianie go wcale jak w przypadku skrzyn biegow automat.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Ja wymieniam co 20 000.Tak zaleca większość producentów aut a olejów używają takich samych.

Auto ma 150 000 km.

Olej Castrol tak krytykowany na tym forum.

Widziałem górę silnika i dół podczas zmiany rozrządu.

żadnych osadów, od wymiany do wymiany bez ubytków itp.

Co do skrzyni też widziałem olej i miskę przy wymianie po 150 000 i uwierzcie ani zapachem, konsystencją nie przypominał zużytego.Na magnesie w misce zero szlamu czy metalicznego szlamu.

Taka była też opinia gości który mi to robił.

Nie zrozumcie że uważam iż oleju nie należy wymieniać ale jak czytam o wymianach "bliżej 10 000" lub

w skrzyni co 80.000 to nasuwa mi się stwierdzenie " kto bogatemu zabroni".

Opublikowano

Tylko ze 150tys km w silniku dizla to poczatek zycia, szkoda by bylo gdyby ci juz lykal olej...

 

1/BMw dla samochodow od 2014 w USA gdzie producent jest odpowiedzialny za informacje ktore podaje z powodu powtarzajacych sie usterek prowokowanych pzez wyeksploatowany olej zmienilo interwal wymiany oleju do Do Maximum 10 tys miles czyli u nas 15 tys km (16 z przeliczeniem dokladnym) a zalecenie do 7500 miles czyli 12 tys km (ref 5 attachement do SIB 000113).

 

2/ZF producent skrzyn automatycznych do BMW zaleca (mimo rekomendacji BMW) aby wymieniac olej co 80 do 120 tys km w celu "przedluzenia zywotnosci skrzyni nawet 3 krotnie" (REF ZF Service Information Oil change kit for automatic transmission i ZF automatic transmission maintenance FAQ) w zaleznosci od stylu jazdy i precyzuje ze miedzy innymi ci ktorzy maja sportowy tryb jazdy powinni skracac interwal. BMW w swoim dokumencie operating fluids oraz w S.I. Bulletin B 00 07 02 przewiduje ze po 160 tys km olej w skrzyni biegow automat ulega gwaltownej utracie wlasciwosci... Tak dla ciekawosci... jak pachnie zuzyty olej przekladniowy jezeli ten ktory widziales tak nie pachnial ?

 

3/ jezeli 5 litrow oleju silnikowego kosztuje 200 zl to nie do konca widze sens gadania o bogatych... jezeli nie stac cie na 200 zl co 10 tys km to nie stac cie na BMW przedewszystkim a cie stac, cena oleju jest pomijalna ws ceny naprawy czegokolwiek w tym samochodzie, nie ?

 

A wiec tak mozna oczywiscie wydluzac interwaly wymian bo producenci przewiduja spore marze tylko to podejmowanie ryzyka z malym zyskiem bo olej jest tani... ale fakt mozna placic BMW za regenerowana skrzynie automat 10 tys zl w programie renesans zamiast zaplacic 1000 zl i cieszyc sie bezawaryjna obsluga przez 200 tys km

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.