Skocz do zawartości

chłodnica klimatyzacji E61 3,0D


bleckend

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety część sprężarek w BMW nie miała sprzęgła elektromagnetycznego i pracowała na sztywno tylko z regulacją wydajności - w tym przypadku praca bez czynnika grozi jej zatarciem więc nie wiem po co Andrzeju62 starasz się udowodnić swoją rację. W sytuacji którą opisał założyciel postu bezpieczniej jest przeciąć/ zdemontować pasek niż ryzykować uszkodzenie sprężarki. Po co więc ten upór w udowadnianiu swojej, jedynej słusznej racji? Z resztą w linku z realOEM który podajesz sprężarka nie ma sprzęgła elektromagnetycznego - wiązka elektryczna służy do sterowania elektrozaworem regulującym wydajność.

W E90 sam wymieniałem zatartą sprężarkę która nie miała sprzęgła elektromagnetycznego, w aktualnym E60 również mam taką sprężarkę. Taniej jest uciąć pasek za kilkadziesiąt zł niż wydać 3500zł na wymianę sprężarki z czyszczeniem układu po jej zatarciu - taka jest najlepsza odpowiedź na opisane przez założyciela tematu uszkodzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Początkowo stanowczo piszesz że , masz sprężarkę pojemnościową , a w którymś z następnym poście, przyznajesz że to jednak sprężarka sterowana elektromagnetycznym sprzęgłem

 

Wskaż proszę gdzie tak napisałem. W moim aucie sprężarka jest sterowana zaworem elektromagnetycznym nie sprzęgłem elektromagnetycznym . I nigdy nie twierdziłem inaczej. - Więc pisząc to co powyżej porostu insynuujesz że coś mówiłem/pisałem, gdy w rzeczywistości tak nie jest czyli po prostu kłamiesz.

 

Ja tylko przekazuję informacje podane przez producenta BMW, zgodnie z fabrycznymi nr.części, zawartymi min. w wyszukiwarce http://www.realoem.com/bmw/select.do?lang=pl .Jakim trzeba być zagorzałym ignorantem, by te dane negować .Co za problem, napisz do producenta albo bliżej, do BMW Polska,że wprowadzają ludzi w błąd i przedstaw im, tak jak na forum, swoją urojoną opinię.

 

Nie wiem kto hostuje strone http://www.realoem.com ale na pewno nie BMW ani BMW Polska. Ja jedną z napraw/wymian sprężarki wykonywałem w BMW i między innymi tam dowiedziałem się o różnych typach sterowania sprężarek oraz jakiej sprężarki mam szukać i kupić aby wymienić (szukałem na własną rękę bo cena w ASO zwalała z nóg.), a urojoną to ty masz wiedzę o mechanice i budowie samochodów.

 

Dlaczego, pomimo że enty razy proponowałem, nie sprawdziłeś jak się zachowuje kompresor podczas włączenia a jak przy wyłączenia klimy ? J

 

A czemu twierdzisz że nie sprawdziłem, ba ja tą sprężarkę miałem w rękach i na stole - doskonale wiem co znajduje się w jej kole pasowym. I doskonale wiem jak się zachowuję przy włączeniu/ wyłączeniu klimatyzacji - patrząc na nią nie jesteś w stanie stwierdzić czy klimatyzacja jest włączona czy nie bo wizualnie nie ma różnicy: kręci się koło pasowe, które przekazuje obroty na wał korbowy sprężarki.

http://www.laser-sinex.pl/wp-content/uploads/2012/01/schemat-kompresora-nowy-1024x660.jpg

 

Koło pasowe sprężarki jest spięte na sztywno z wałem korbowym sprężarki pomiędzy nimi jest tak zwane sprzęgło zrywane, które jest zabezpieczeniem przed "spalaniem się" paska w razie zatarcia się sprężarki - jak wygląda widać na rysunku poniżej.

http://www.laser-sinex.pl/wp-content/uploads/2012/02/Rysunek2.jpg

 

Merytorycznej wyjaśnić tego już się chyba nie da jak nie pojmujesz/ nie przyjmujesz do wiadomości to trudno muszę się z tym pogodzić - widocznie dla ciebie pomimo moich starań to nie zrozumiałe.

 

Ja sprawdzałem i wiem że sprężarka pracuje dopiero gdy włączymy klimę i jest to kompresor z sprzęgłem elektromagnetycznym, nie pojemnościowy który kręci się przez cały czas pracy silnika,niezależnie czy klima włączona czy nie,jak ty twierdzisz

 

Ja nie twierdzę, że u ciebie w aucie jest sprężarka sterowana zaworem i jak najbardziej wierzę ci ,że w twoim aucie jest sprężarka ze sprzęgłem elektromagnetycznym. Wiem jak działa taka sprężarka mam taką sprężarkę w innym aucie. Sprzęgło elektromagnetyczne rozpina pracę koła pasowego od reszty sprężarki. W momencie włączenia klimatyzacji sprzęgło elektromagnetyczne złącza się i sprężarka zaczyna pracę. Co nie oznacza, że wszystkie inne auta mają w ten sposób sterowane sprężarki bo jeśli sprężarka jest sterowana zaworem to porostu nie ma sprzęgła elektromagnetycznego w kole pasowym a jak go nie ma to nie ma co odłączyć obrotów koła od reszty sprężarki i taka sprężarka "kreci się w środku" cały czas, gdy silnik jest uruchomiony.

 

 

śą jeszcze takie dwie możliwości że, nie potrafisz tego sprawdzić w co szczerze wątpię albo sprawdziłeś i wiesz że nie masz racji i nie potrafisz tego przyznać.

Ty wiesz jaką sprężarkę masz w aucie i ja tego nie neguję bo wierzę, że sprawdziłeś i wiesz. Ja wiem natomiast jaką sprężarkę mam w swoim aucie bo niestety musiałem sprawdzić i zgłębić temat jak klima padła. Wiem także, że w BMW E60/E61 a także E65 oraz E90/E91 były montowane różne typy sprężarek różniące się miedzy innymi typem sterowania.

 

Na tym kończę, ponieważ zgodnie z regulaminem i nie tylko, dalsze posty a tobą nić nie wniosą do tego tematu, wręcz przeciwnie mogą zaszkodzić, np.przecinaniem pasków.

 

Jak już pisałem nie namawiałem nikogo do przecinania paska (co już po raz kolejny insynuujesz) a do jego zdjęcia jeśli nie jest pewny jaką ma sprężarkę w samochodzie. W przypadku sterowanej sprzęgłem elektromagnetycznym wystarczy wyłączyć klimatyzacje na panelu i to zatrzyma kompresor kręcić się będzie tylko koło pasowe na nim, jednak w przypadku sprężarki sterowanej zaworem elektromagnetycznym wyłączenie klimatyzacji na panelu nie zatrzyma sprężarki - wyłączymy tylko chłodzenie a sprężarka będzie chodzić na minimalnym oporze i jeśli nie będzie miała smarowania to jej to zaszkodzi.

 

wiesz że nie masz racji i nie potrafisz tego przyznać.Do tego też trzeba mieć jaja.

Ty na 100% nie masz racji i nie potrafisz się do tego przyznać - idąc twoim tokiem rozumowania nie masz jaj.

 

Niestety część sprężarek w BMW nie miała sprzęgła elektromagnetycznego i pracowała na sztywno tylko z regulacją wydajności - w tym przypadku praca bez czynnika grozi jej zatarciem więc nie wiem po co Andrzeju62 starasz się udowodnić swoją rację. W sytuacji którą opisał założyciel postu bezpieczniej jest przeciąć/ zdemontować pasek niż ryzykować uszkodzenie sprężarki. Po co więc ten upór w udowadnianiu swojej, jedynej słusznej racji? Z resztą w linku z realOEM który podajesz sprężarka nie ma sprzęgła elektromagnetycznego - wiązka elektryczna służy do sterowania elektrozaworem regulującym wydajność.

W E90 sam wymieniałem zatartą sprężarkę która nie miała sprzęgła elektromagnetycznego, w aktualnym E60 również mam taką sprężarkę.

 

 

Jak widzisz nie tylko u mnie jest tego typu sprężarka posiadał ją w poprzednim aucie także gordon74 i posiada ją w tym, które ma obecnie.

 

Taniej jest uciąć pasek za kilkadziesiąt zł niż wydać 3500zł na wymianę sprężarki z czyszczeniem układu po jej zatarciu - taka jest najlepsza odpowiedź na opisane przez założyciela tematu uszkodzenie.

 

W zupełności się z tobą zgadzam gordon74

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie :)

 

zakładając ten temat nie sądziłem że będzie on tak burzliwy ale to dobrze!!! na przyszłość dla kogoś :D

 

w moim przypadku kiedy słyszałem jak kamień wpadł w chłodniecę i po zjechaniu na parking było słychać jak ucieka gaz i taki był MÓJ i tylko MÓJ pomysł bo jest taka możliwość ponieważ klima jest na osobnym pasku :D

 

zakładając ten temat chciałem się upewnić czy to było konieczne i by wracając do kraju spokojnie a nie stresować się i nadsłuchiwać czy coś się pod maską nie dzieje.

 

i fakt nie jestem mechanikiem i nie mam żadnej szkoły ale coś tam dzwoni w głowie więc po prostu niekiedy jest lepiej stracić pasek za 50zł niż narobić kosztów na około 3tys.

I słowa :LEPIEJ PASEK ŚCIĄGNĄĆ JEŚLI NIE MASZ PEWNOŚCI JAKĄ MASZ SPRĘŻARKĘ : a ze łapy wielkie i nie mieściły mi się tam by pasek zdjąć to go uciełem :(

 

TERAZ TAK POWIEM ZROBIŁBYM TO PONOWNIE!!!!!!!!!!!!!!

I POLECAM TO KAŻDEMU KTO BĘDZIE MIAŁ TAKI PROBLEM W DRODZE NIE MAJĄ WIEDZY JAKĄ SPRĘŻARKĘ POSIADA W AUCIE!!!!!

 

teraz czytając posty w temacie jestem o wiele mądrzejszy i dobrze też że pojawił się post od GORDON 74 i siedząc w domu można sobie temat drążyć ale na drodze wiecie jak jest!!!!!!!!!!!! :)

 

 

ps. pisałem też o wątku że w obu przypadka brak gazu ( czyli ciśnienia w układzie) też unieruchomi sprężarke nigdzie nic nie ma na ten temat a to co znajduje to schematy sprężarek i z nich wynikało by ze to ściema i przychylam się tu do wypowiedzi KOWAL e36

nie ukrywam irytuje mnie ten wątek z czystej ciekawości!

 

pozdrawiam serdecznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.