Skocz do zawartości

chłodnica klimatyzacji E61 3,0D


bleckend

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Dobrze że podchodzisz z dystansem do tego co ludzie mówią i piszą , ale w tym przypadku wiem co piszę :cool2:

 

Oczywiście że pasek napędza samą rolkę pomimo iż klima jest wyłączona,ale tylko samą rolkę,natomiast wirnik sprężarki stoi w miejscu . Wirnik, czyli środkowy element w tej rolce zacznie się obracać wraz z rolkom dopiero po włączeniu klimy.

Włącz silnik i popatrz nie na rolkę którą napędza pasek ale na jej środek ( wirnik sprężarki ) .Przy wyłączonej klinie tak jak pisałem wyżej tylko zewnętrzna rolka pędzie się obracać natomiast środek czyli wirnik sprężarki będzie stała w miejscu , następnie włącz klimę i wtedy wraz z rolką będzie obracał się wirnik sprężarki .

Nie możesz ściągnąć paska i jechać, bo napędza on nie tylko klimę !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Załączanie sprężarki w ten sposób obywa się nie tylko w BMW ale we wszystkich znanych mi samochodach. Co do paska masz racje, jak jest w 3,0D nie wiem, zagalopowałem się myślałem o 2,0D jak w moim.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:cool2: ok spoko i tak dziękuje bo jesteś jedyny co odp

tak sobie sam dedukuje co by było lepsze i tak do końca nie wiem a moj serwisant jest niedostępny w ten weekend.

 

może czyta to ktoś co może coś podpowiedzieć? stoje do jutra rana i start do pl najprawdopodobniej ze ściągniętym paskiem :(

 

ANDRZEJ 62 dziękuje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej62 u mnie jest od kliny osobny pasek i sprężarka jest napędzana czaly czas :( w innych autach jakie miałem było to wszystko na jednym pasku. szukam jakiegoś schematu alle nic konkretnego nie ma :(

 

 

jak jutro wrócę do polski napisze czy to był dobry pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W żadnym samochodzie sprężarka nie jest napędzana cały czas :mad2: . W takim przypadku klima była by aktywna ( pompowana) przez cały czas jak tylko uruchomiłbyś silnik. Myślałem że w drugim poście Ci to wyjaśniłem?

Czy sprężarka jest na wspólnym pasku czy oddzielnym to niema nic do różnicy. Przecież pisałem że sprężarka załączona jest dopiero jak włączysz klimę za pomocą elektromagnesu który znajduje się pomiędzy rolką napędową a wirnikiem sprężarki.

Napisałem Ci jak możesz to sprawdzić wizualnie.

Jak nie włączysz klimy to możesz jechać bez obaw nie tylko do Polski ale i na drugi koniec świata.

Sorry nie rozumie, w czym problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W żadnym samochodzie sprężarka nie jest napędzana cały czas :mad2: . W takim przypadku klima była by aktywna ( pompowana) przez cały czas jak tylko uruchomiłbyś silnik. Myślałem że w drugim poście Ci to wyjaśniłem?

Czy sprężarka jest na wspólnym pasku czy oddzielnym to niema nic do różnicy. Przecież pisałem że sprężarka załączona jest dopiero jak włączysz klimę za pomocą elektromagnesu który znajduje się pomiędzy rolką napędową a wirnikiem sprężarki.

Napisałem Ci jak możesz to sprawdzić wizualnie.

Jak nie włączysz klimy to możesz jechać bez obaw nie tylko do Polski ale i na drugi koniec świata.

Sorry nie rozumie, w czym problem.

 

To w przypadku sprężarek ze sprzęgłem elektromagnetycznym :mad2: . Są jeszcze sterowane zaworem tzw. pojemnościowe, które pracują płynnie w zakresie od 1 do 100 % - gdy klima jest "wyłączona" to taka sprężarka pracuje na 1 % swojej wydajności po włączeniu klimy sprężarka pracuje pomiędzy 1 a 100% w zależności od potrzeby. W modelach 530d były montowane i takie i takie rodzaje sprężarek - w moim np. aucie jest pojemnościowa swoja droga bardzo wrażliwa na uszkodzenia wg. mnie i serwisów które odwiedzałem gdy miałem z nią problem.

 

Sprężarka juz na pierwszy rzut oka różni się od tych ze sprzęgłem elektromagnetycznym tym ze nie ma sprzęgiełka przy kole pasowym.

 

Jak nie wiesz / nie jesteś pewny jaka sprężarka jest w twoim aucie to zdejmij pasek dla pewności wtedy sprężarka stoi na 100 % i nie ma ryzyka uszkodzenia. Jak juz wiesz pasek w twoim aucie do sprężarki jest osobny wiec zdejmując pasek zatrzymasz tylko sprężarkę klimy i nic więcej.

 

Dobrze, ze podchodzisz z dystansem do tego co ludzie mówią i piszą czasami nawet jak myślą ze wiedza to mogą się mylić.

Tutaj trochę teorii na ten temat: http://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyzacja-samochodowa/kompresory-sterowane-zaworem-elektromagnetycznym/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zwróć uwagę że bleckend pytał jak bezpiecznie wrócić , a nie jak są sterowane sprężarki.Sytuacja z poślizgiem występuje dopiero po włączeniu klimatyzacji, a on nie o to pytał.

Obojętnie czy będzie sterowana elektromagnetycznie czy pojemnościowo, jeżeli nie włączymy klimatyzacji to sprężarka nie będzie się obracać nawet z 0,1% poślizgiem, bo i po co w jakim celu, będzie pompować powietrze do kół :wink: .Nic prostszego,podnieść maskę i można sprawdzić, obserwując wirnik sprężarki.

Można wykręcić nawet sprężarkę, tylko po co?

Po co mącić koledze w głowie. Jest tak jak napisałem- jak nie włączy klimy,to sprężarka nie będzie pracować, nawet 0,1% mocy , wirnik nie będzie się obracał i.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obojętnie czy będzie sterowana elektromagnetycznie czy pojemnościowo, jeżeli nie włączymy klimatyzacji to sprężarka nie będzie się obracać nawet z 0,1% poślizgiem, bo i po co w jakim celu,

 

Z jakim poślizgiem ??

Nie wiem czego chłopie nie rozumiesz i dlaczego ale piszesz brednie. Jeżeli sprężarka jest sterowana zaworem a nie sprzęgłem elektromagnetycznym to nawet jeśli nie włączysz przyciskiem klimatyzacji to sprężarka i tak pracuje po uruchomieniu silnika. Przeczytaj ze zrozumieniem artykuł do, którego link podałem tam całkiem jasno jest wytłumaczona zasada działania takiej sprężarki i opisane jest kiedy pracuje i od czego zależy wydajność z jaką pompuje.

 

Jest tak jak napisałem- jak nie włączy klimy,to sprężarka nie będzie pracować, nawet 0,1% mocy , wirnik nie będzie się obracał i.

 

W przypadku sprężarek sterowanych zaworem nie jest tak jak napisałeś :!: - sprężarka pracuje cały czas nawet jak nie wciśniesz sobie przycisku A/C to pracuje na minimalnym oporze ale tłoki pracują w niej cały czas i jak nie będzie miała oleju to jestem skłonny stwierdzić, że może jej to zaszkodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam panowie moze tak powiem

chodziło mi konkretnie o to czy jadą dalej nie robiąc NIC dojadę ze sprawną sprężarka ?

w głowie narodził mi się pomysł by ściągnąć pasek by po prostu nie była napędzana niezależnie czy chodzi czy nie.

 

paska nie mogłem zdjąć więc poradziłem sobie za pomocą noża:-( {odczucie kiepskie bo to jak bym zyły ciął :) } ale co zaplanowałem tak zrobiłem

i powiem ze dobrze ze tak zrobiłem jechałem spokojniejszy.

chłopak co siedzi w temacie mojego auta a też dziś wrócił z rajdu powiedział że to był bardzo rozsądny pomysł i zaoszczędził wielu wydatków co tu musze tez przyznać racje koledze Kowal e36 :cool2: choc szkoda ze odczytałem to dopiero po wjechaniu do kraju:-)

 

i do Andrzej 62 również dziękuje ponieważ zmobilizowało mnie to też do zgłębienia tematu.

 

WIĘC W BMW E61 530 W TEJ SYTUACJI JEST DOBRZE ZDJĄĆ PASEK I JECHAĆ SPOKOJNIE :cool2:

 

POZDRAWIAM I DZIĘKUJE JESZCZE RAZ!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Obojętnie czy będzie sterowana elektromagnetycznie czy pojemnościowo, jeżeli nie włączymy klimatyzacji to sprężarka nie będzie się obracać nawet z 0,1% poślizgiem, bo i po co w jakim celu,

 

Z jakim poślizgiem ??

Nie wiem czego chłopie nie rozumiesz i dlaczego ale piszesz brednie. Jeżeli sprężarka jest sterowana zaworem a nie sprzęgłem elektromagnetycznym to nawet jeśli nie włączysz przyciskiem klimatyzacji to sprężarka i tak pracuje po uruchomieniu silnika. Przeczytaj ze zrozumieniem artykuł do, którego link podałem tam całkiem jasno jest wytłumaczona zasada działania takiej sprężarki i opisane jest kiedy pracuje i od czego zależy wydajność z jaką pompuje.

 

Jest tak jak napisałem- jak nie włączy klimy,to sprężarka nie będzie pracować, nawet 0,1% mocy , wirnik nie będzie się obracał i.

 

W przypadku sprężarek sterowanych zaworem nie jest tak jak napisałeś :!: - sprężarka pracuje cały czas nawet jak nie wciśniesz sobie przycisku A/C to pracuje na minimalnym oporze ale tłoki pracują w niej cały czas i jak nie będzie miała oleju to jestem skłonny stwierdzić, że może jej to zaszkodzić.

W moim samochodzie(jak i w wszystkich) z 2008r,czyli tego samego roku co samochód założyciela tematu,jeżeli nie włączę klimy to sprężarka nawet nie drgnie, można to łatwo sprawdzić.

W takim razie,w którym lub których modelach BMW, sprężarka pracuje przez cały czas, czy w Twoim samochodzie również ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

 

dziś auto trafiło do doktora od klimatyzacji. ale tematu nie skończyłem drążyć i coś jeszcze się dowiedziałem.

prawdopodobnie moje pozbycie się paska i tak nie było potrzebne !!!!!! :duh:

a dlaczego?

 

ponieważ jak i w jednym i drugim przypadku ( mówię o dwóch rodzajach sprężarek) w momencie kiedy nie ma ciśnienia gazu w układzie sprężarka automatycznie jest w stanie spoczynku i po prostu nie działa :cool2:

 

ale to wiem od gościa z warsztatu którego nie znam osobiście i piwa z nim nie piłem!

CZY EWENTUALNIE MOŻE TO KTOŚ POTWIERDZIĆ?

z góry dziękuje i pozdrawiam zainteresowanych :D

 

Kowal e-36 i Andrzej62 pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

CZY EWENTUALNIE MOŻE TO KTOŚ POTWIERDZIĆ?

 

moim zdaniem nie w sprężarce sterowanej elektrozaworem tłoki w niej chodzą zawsze gdy się obraca gdyż nie ma sprzęgiełka w kole pasowym które mogło by odłączyć pracę układu. Tak samo twierdzi autor artykułu do którego podałem link http://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyzacja-samochodowa/kompresory-sterowane-zaworem-elektromagnetycznym/ zachęcam do przeczytania autor tłumaczy jak to działa jakie są zalety a jakie wady tego typu sprężarek

 

W takim razie,w którym lub których modelach BMW, sprężarka pracuje przez cały czas, czy w Twoim samochodzie również ?

 

Podejrzewam, że w wielu między innymi w moim a także w każdym w którym jest sprężarka Denso 7SEU17C sterowana zaworem nr części BMW 64526983098

tutaj lista modeli wyposażonych w ten typ sprężarki http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=64+52+6+983+098

Mam nadzieję ,że zaspokoiłem twoją ciekawość. Tyle na ten temat z mojej strony

 

 

 

pozdrawiam

Edytowane przez Kowal e-36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KOWAL więc cała moja teoria legła w gruzach

czym więcej wiem tym jestem głupszy, :mad2:

 

więc jest tak pierwsza moja myśl pozbyć się paska była trafna :)

 

czyli jeśli komuś kamień odbity z pod koła ciężarówki zrobi dziurę w chłodnicy od klimy to dobrze jest ten pasek zdjąć i jechać spokojnie

 

chciałbym uzyskać krótką konkretną odpowiedz bo tak jak i w moim przypadku będąc 1050 km od domu chciałoby się usłyszeć krótki przekaz :)

 

TAK JEDZ SPOKOJNIE CZY NIE NIE MOŻESZ EWENTUALNIE ŚCIĄGNIJ PASEK I JEDZ DALEJ

 

teraz możemy na spokojnie sobie tu pisać jaka sprężarka i jak się zachowac :)

 

 

PS Kowal po tym artykule też mam wątpliwości czy ciśnienie gazu ma tu jakieś znaczenie. ale moze coś w tym jest!!!!!

więc prosze jeśli jest ktoś kto ma wiedze i praktykę o wypowiedz!

 

pozdrawiam :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Już mi się nie chce pisać,bo ile można przekonywać jak się komuś z jakiegoś powodu nie chce poświęci 30sek. na sprawdzenie i przekonanie się że jeżeli nie włączy klimy to kompresor nawet nie drgnie( nie mylić z rolką którą napędza pasek, która to rolka poprzez sprzęgło elektromagnetyczne przekazuje napęd na kompresor ).

Kompresor który jest sterowany elektromagnetycznym sprzągłem zaczyna się obracać dopiero w momencie włączenia klimy, co z powodowane jest pojawienia się napięcia na elektromagnetycznym sprzęgle.Zwolenników błędnych domysłów ,zamiast zaprzeczać faktom, ponownie proponuję podnieś maską i w parę sekund się przekonać.

Dodatkowo do tych którzy z jakiegoś powodu nie sprawdzą zachowania kompresora w zależności którą opisałem:

Nie na podstawie domysłów, tylko faktów poparte dowodami, czarne na białym.

Dałem sobie trochę czasu i sprawdziłem. Nie tylko mój samochód,lecz zaczynając od E36-E39-E46-E90-E60 do obecnie produkowanych,czyli raczej wszystkie modele BMW z klimą, niezależnie od modelu,daty produkcji,rodzaju silnika wyposażone są w kompresory sterowane elektromagnetycznym sprzęgłem. Nawet Kowal e-36 też,chyba że mu podmienili podczas naprawy klimy :wink:

Tu każdy może sprawdzić i się przekonać że, wszystkie kompresory w samochodach BMW sterowane są elektromagnetyczny sprzęgłem, niezależnie od modelu : http://www.realoem.com/bmw/select.do?lang=pl

Kilka przykładów, przypadkowo wybrane,na każdym pisze na niebieski ( żeby nie było,ale.. :wink: )- kompresor z sprzęgłem magnetycznym,pierwszy mój E61:

- http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=PX31&mospid=50468&btnr=64_1631&hg=64&fg=50

- E36 http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=CE31&mospid=47458&lang=pl&hg=64&fg=50

- E90 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC31&mospid=48480&btnr=64_1447&hg=64&fg=50

- E30 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=3E31&mospid=55454&btnr=64_1882&hg=64&fg=50

na koniec Kowal e-36 - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NP71&mospid=48810&btnr=64_1484&hg=64&fg=50&hl=1

 

Kowal e-36, latem otwórz sklep z paskami,złoty interes.Zgodnie z twoją propozycją,wszystkim ( latem będzie wysyp) którym rozszczelni się klima w celu uniknięcia zatarcia kompresora,bo no pracuje cały czas ( według ciebie),należy odłączyć,przeciąć pasek .

Zapomniałbym,już na koniec.

W tym roku, latem wymieniałem chłodnicę klimy,rozszczelniła się , bez gazu jeździłem ok.1,5miesiąca i kompresor się nie zatar :shock: , ponieważ nie pracował.Świadomie nie włączałem klimy, pomimo że coś tam jeszcze chłodziło.

Tosie napisałem :wink: .

Edytowane przez Andrzej62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

W modelach 530d były montowane i takie i takie rodzaje sprężarek - w moim np. aucie jest pojemnościowa swoja droga bardzo wrażliwa na uszkodzenia wg. mnie i serwisów które odwiedzałem gdy miałem z nią problem.

 

Sprężarka juz na pierwszy rzut oka różni się od tych ze sprzęgłem elektromagnetycznym tym ze nie ma sprzęgiełka przy kole pasowym.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NP71&mospid=48810&btnr=64_1484&hg=64&fg=50&hl=1 Link z twoją sprężarką nr. 64526983098 który sam podałeś, jaka sprężarka ?

- z sprzągłem elektromagnetycznym .

 

 

 

 

W takim razie,w którym lub których modelach BMW, sprężarka pracuje przez cały czas, czy w Twoim samochodzie również ?

 

Podejrzewam, że w wielu między innymi w moim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej62 widzę ,że jesteś totalnie odporny na wiedzę.

U mnie w aucie fabrycznie była zamontowana sprężarka sterowana zaworem elektromagnetycznym i nikt mi jej nie podmienił bo niestety nie da się jej tak po prostu zamienić na taką sterowaną sprzęgłem elektromagnetycznym.

Taka jest sprężarka w moim aucie http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3115302118330-DCP05020-O19025-kompresor-klimatyzacji.html . (jak klikniesz w link a następnie w zastosowanie to możesz sprawdzić w jakich jeszcze modelach aut była montowana) Nie ma w niej sprzęgła elektromagnetycznego

Tutaj fotka na której widać koło pasowe bez sprzęgła elektromagnetycznego jedyne co w takim kole pasowym się znajduje to tak zwane sprzęgło zrywane, które zrywa się w momencie awarii/zatarcia się sprężarki

http://e-katalog.intercars.com.pl/dynamic/uni/ws_serve_pic.php?n=17201916191660343348131813151363001411414838&i=14131115161711141415111813&s=7247be539594b0685ce369cee0d7ab31

 

 

Tutaj dla porównania fotka sprężarki ze sprzęgłem elektromagnetycznym

http://e-katalog.intercars.com.pl/dynamic/uni/ws_serve_pic.php?n=5233341513141714146013191960404538631518132013211813141611414838&i=14131115161711141415111813&s=7247be539594b0685ce369cee0d7ab31

Możesz dalej zaklinać rzeczywistość ale nie zmieni to faktu, że się mylisz i totalnie nie umiesz się do tego przyznać

 

... bo no pracuje cały czas ( według ciebie),należy odłączyć,przeciąć pasek .

 

Nie wg mnie tylko tak jest ponownie zachęcam do lektury http://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyzacja-samochodowa/kompresory-sterowane-zaworem-elektromagnetycznym/ tutaj dalsza część artykułu http://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyzacja-samochodowa/kompresory-sterowane-zaworem-elektromagnetycznym-cz-2/ i cytat pierwszego zdania z niego: "W poprzednim artykule poświęconym sprężarką sterowanym elektrozaworem i wyposażonym w sprzęgło sztywne, wspominaliśmy o tym że pracują one w trybie ciągłym, gdy tylko uruchamiamy silnik samochodu."

I nie przypominam sobie abym pisał że należy przeciąć pasek, jeżeli już to zdjąć co może być trudne w przypadku paska typu stretch fit gdyż w takim przypadku nie ma napinacza i aby zdjąć taki pasek bez męczenia się trzeba mieć do tego przyrząd.

 

A tak ogólnie to chyba szkoda mojego pisania, bo i tak nie przyswoisz. Dla ciebie istnieje tylko jeden typ sprężarek klimatyzacji i nie przyjmujesz do wiadomości ,że istnieje inny typ.

Edytowane przez Kowal e-36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Andrzej62 widzę ,że jesteś totalnie odporny na wiedzę.

U mnie w aucie fabrycznie była zamontowana sprężarka sterowana zaworem elektromagnetycznym i nikt mi jej nie podmienił bo niestety nie da się jej tak po prostu zamienić na taką sterowaną sprzęgłem elektromagnetycznym.

Taka jest sprężarka w moim aucie http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3115302118330-DCP05020-O19025-kompresor-klimatyzacji.html . (jak klikniesz w link a następnie w zastosowanie to możesz sprawdzić w jakich jeszcze modelach aut była montowana) Nie ma w niej sprzęgła elektromagnetycznego

Twardy zawodnik z ciebie,takich lubie :cool2:

A jak myślisz na zdjęciu z twojego linku ,ta czarna rolka z przodu kompresora, którą napędza pasek to co to jest ? :lol: .

Poniżej w klejonym przez ciebie linku na zielono (chodzi o kolor zielony druku-dla nieodpornych na wiedzę :wink: ) drugi link od dołu, podany jest jak byk, nr.katalogowy części BMW -64509174802. Po wklejeniu w wyszukiwarkę części BMW ( ten sam numer w czerwonym polu- 01) i co widzimy ?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NS71&mospid=48809&btnr=64_1484&hg=64&fg=50&hl=2 - niestety ,ten sam znienawidzony przez ciebie kompresor z sprzęgłem elektromagnetycznym .

Zdało by się krzyknąć - kończ Waść,wstydu oszczędź ! :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

A tak ogólnie to chyba szkoda mojego pisania, bo i tak nie przyswoisz. Dla ciebie istnieje tylko jeden typ sprężarek klimatyzacji i nie przyjmujesz do wiadomości ,że istnieje inny typ.

Proszę, wklej moją wypowiedź,śmiało, gdzie stwierdzam że, " istnieje tylko jeden typ sprężarek". Tak jest, kończą się rzeczowe argumenty, czas na demagogię :cool2:

 

Natomiast bardzo chętnie chciał by ci przyznać racją, że BMW nawet w ten samym modelu,jak to wcześniej stanowczo stwierdziłeś - " W modelach 530d były montowane i takie i takie rodzaje sprężarek " stosuje kilka różny typ sprężarek, a najczęściej tych pojemnościowe, ale jak to uczynić, jak producent uparł się i podaje że ( i jeszcze na nieszczęście samemu w prosty sposób można to sprawdzić ) ,w wszystkich modela stosują tylko z tym pieprzonym kompresor z sprzęgłem elektromagnetycznym :roll:

Do następnego razu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak już pisałem człowiek tonalnie odporny na wiedzę

 

http://e-katalog.intercars.com.pl/dynamic/uni/ws_serve_pic.php?n=17201916191660343348131813151363001411414838&i=14131115161711141415111813&s=7247be539594b0685ce369cee0d7ab31

 

A jak myślisz na zdjęciu z twojego linku ,ta czarna rolka z przodu kompresora, którą napędza pasek to co to jest ?

 

Ta czarna rolka to koło pasowe sprężarki w nim jest element zwany sprzęgłem zrywalnym, który jest jednorazowy, gdy sprężarka się zatrze i staję dęba to on się zrywa aby nie spalić paska klinowego ponownie odsyłam np tutaj http://www.laser-sinex.pl/kat/auto-klimatyzacja-samochodowa/kompresory-sterowane-zaworem-elektromagnetycznym-cz-2/ albo do innych źródeł. A tutaj jakbyś chciał możesz sobie kupić takie zrywalne sprzęgło http://allegro.pl/sprzeglo-zrywalne-denso-7seu17c-5sl12c-16mm-i4815104602.html

 

Kompresor ten nie posiada sprzęgła elektromagnetycznego choć realoem wyświetla go w sekcji kompresor,sprzęgło elektromagnetyczne.

Jakbyś cokolwiek o tym wiedział więcej to wystarczyło by ci spojrzeć na zdjęcie powyżej aby stwierdzić że nie ma tam sprzęgła elektromagnetycznego, sprzęgło takie widać na 2 zdjęciu w moim poprzednim poście ,które dodałem dla porównania jak wygląda kompresor ze sprzęgłem elektromagnetycznym a jak bez.

 

 

znienawidzony przez ciebie kompresor z sprzęgłem elektromagnetycznym .

Zdało by się krzyknąć - kończ Waść,wstydu oszczędź ! :wink:

 

Daruj sobie bo się kompromitujesz.

 

Proszę, wklej moją wypowiedź,śmiało, gdzie stwierdzam że, " istnieje tylko jeden typ sprężarek". Tak jest, kończą się rzeczowe argumenty, czas na demagogię :cool2:

 

Nie zamierzam nigdzie wklejać twoich wypowiedzi. Ty wiesz lepiej jaką mam sprężarkę w moim samochodzie i jakie sprężarki są montowane we wszystkich modelach i markach samochodów na świecie.

Pewnie wiesz też wszystko odnośnie innych podzespołów samochodowych i nie tylko.

Niestety tylko wydaje ci się, że wiesz.

Udaj się do jakiegoś dobrego serwisu klimatyzacji i bardzo szybko cię uświadomią, gdyż jestem pewny że mieli doczynienia z tymi kompresorami w BMW 530d a także w innych, znajomy miał taki w 520i a inny w 525d , montowane były także w serii 3 i 7 a także w innych markach np Audi A6. Niestety kompresory te są ,że tak powiem delikatne ja w swoim aucie w przeciągu 5 lat wymieniałem już dwukrotnie więc znam temat z autopsji

 

Do następnego razu :wink:

 

Do następnego razu - ty uważasz ,że to forum to piaskownica jest gdzie możesz się przekomarzać z innymi użytkownikami dla zabawy.

Człowieku zastanów się, poczytaj (najlepiej ze zrozumieniem - a z tym widzę cieniutko) poszerz swoją wiedzę.

 

Nie do następnego razu (żałuję ,żę brałem udział w tej konwersacji.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Forum,a w szczególności ten temat dotyczy tylko samochodów BMW. Tak że chciałem napisać że nie rozumiem, ale zdążyłem już cię poznać i rozómię rozumiem, po co przykłady np Audi.

Kontroluj chociaż min.tego co piszesz . Początkowo stanowczo piszesz że , masz sprężarkę pojemnościową , a w którymś z następnym poście, przyznajesz że to jednak sprężarka sterowana elektromagnetycznym sprzęgłem. Nie komentuj,niema sensu .

Ja nie przekazuje swojej opinii na podstawie domysłów, czy tego co mi jakiś kolega powiedział(mi kolega powiedział że ma zamontowany reaktor atomowy).

Ja tylko przekazuję informacje podane przez producenta BMW, zgodnie z fabrycznymi nr.części, zawartymi min. w wyszukiwarce http://www.realoem.com/bmw/select.do?lang=pl .Jakim trzeba być zagorzałym ignorantem, by te dane negować .Co za problem, napisz do producenta albo bliżej, do BMW Polska,że wprowadzają ludzi w błąd i przedstaw im, tak jak na forum, swoją urojoną opinię.

Druga kwestia.

Nawet będąc tak odporny i hermetyczny na podane fakty producenta, zaznaczam nie moje . Dlaczego, pomimo że enty razy proponowałem, nie sprawdziłeś jak się zachowuje kompresor podczas włączenia a jak przy wyłączenia klimy ? Ja sprawdzałem i wiem że sprężarka pracuje dopiero gdy włączymy klimę i jest to kompresor z sprzęgłem elektromagnetycznym, nie pojemnościowy który kręci się przez cały czas pracy silnika,niezależnie czy klima włączona czy nie,jak ty twierdzisz . Nie pisał bym nieprawdy , ten temat czytają setki ludzi i każdy może to szybko sprawdzić.Nie jestem ułomny żeby pozwolić sobie na teką kompromitację .

śą jeszcze takie dwie możliwości że, nie potrafisz tego sprawdzić w co szczerze wątpię albo sprawdziłeś i wiesz że nie masz racji i nie potrafisz tego przyznać.Do tego też trzeba mieć jaja.

Na tym kończę, ponieważ zgodnie z regulaminem i nie tylko, dalsze posty a tobą nić nie wniosą do tego tematu, wręcz przeciwnie mogą zaszkodzić, np.przecinaniem pasków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.