Skocz do zawartości

Klekot przy odpalaniu silnika m52


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

wtf ?!?!

15 W 40 WTF

 

Co wy nie czytacie książek serwisowych po zakupie auta ?

Nie interesujecie sie jaki olej powinno sie lac ?!?!

 

kolego wymień te ścieki zrób plukaneczko LM jak kolega pisał

wlej to co ten silnik lubi 0w40 do 5w40/30 z LL 01 / 04

i będzie raczej dobrze,

a wcześniej mogło być lepiej z uwagi na cieplejsze dni

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po co ratować trupa?

Tego nagaru i szlamu żadna płukanka nie odczyści.

 

Żeby to wyczyścić to trzeba rozkręcać silnik.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Nie zgadzam się z przedmówcą. Płukankę można zrobić, nic złego się niestanie, co najwyżej pomoże, sam robiłem nie raz i widziałem co portafi wylecieć oraz wymienić olej na właściwy, tylko nie Castrol.

Wtedy można zobaczyć czy coś to pomogło. Koszty zakupu płukanki i nowewgo oleju są znacznie niższe niż wymiana silnika, więc uważam że warto spróbować, tym bardziej że nie żłopie oleju

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Opublikowano
Dokładnie płukanka kosztuje grosze i jak mam pomóc to po pierwszej płukance już powinna poprawić się kultura pracy. Teraz pytanie oleju wlałeś tyle ile trzeba? Rozumiem że silnik dopiero ciszej zaczyna pracować jak osiągnie wskazówka pion?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tym bardziej że nie żłopie oleju

 

 

No 15w40 nie żłopie.

Niech go wypłucze płukankami i niech nam napisze jakie efekty tego zabiegu?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Miałem to samo, i hydropopychacze przy odpalaniu słyszę, kontrolka oleju gaśnie mi może po 1,5s, olej 5W50 Valvoline i jest okay. Dodam, że również zmieniałem z 15W40, płukanka i teraz syntetyk.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano
Wymieniłem dziś podstawę filtra oleju i rano się okażę Ci w nowej używanej puszcza ten zawór. W każdym razie w mojej ten zawór wyglądał na dobry... nie przycinał się, ale widocznie był jakiś nieszczelny. Zastanawiają mnie tylko te nacięcia przy tym zaworku zwrotnym, a mianowicie po co one są?
Opublikowano
Wygląda na to ze wymiana podstawy filtra pomogła... Nie słychać juz po dłuższym przestoju klekotania silnika przy odpaleniu.:) Po wymianie już był dwa razy odpalany po długich przestojach i cisza:)
Opublikowano
Długo się nie nacieszyłem, wczoraj sprawdziłem i olej z podstawy dalej znika, ale odziwo nie stuka tak moco przy odpalaniu jak wcześniej. Teraz pytanie czy spływanie oleju z podstawy odpowiada tylko ten zaworek czy coś jeszcze? Dodam że uszczelki były wymieniane. Sam już nie wie czy olej po długich postojach powinien być w filtrze...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiesz kupiłem jakiś czas temu podstawę filtra oleju z silnika m54 bo ma odkręcane korki a nie zaślepki nierozbieralne które przeciekają jak w m52.

Ale zanim się zabrałem do jej wymiany to mineło jakies pół roku.

Jak ja wreszcie rozbierałem do mycia to w środku była pełna oleju. Nie spłynął przez tyle czasu pomimo , że obudowa leżała wymontowana.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

wreszcie ktoś się zabrał za ten drażniący temat spływającego oleju, który raz, ze nie pozwala określić dobrze stanu to jeszcze, "grono" fachowców zaleca wymianę szklanek od razu (k.rwa najlepiej poł silnika :D:D)

kolego Sikor84 ta podstawa to używka?

kolego dyzio255 od m54 się nada?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podstawa z m54 pasuje idealnie do m52.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Tak z m54 pasuje spokojnie. Podstawa używana, nowa cholernie droga więc szukałem używanej.

Mielem w ręku trzy podstawy i w każdej zaworek chodzil dobrze, jedyna różnicą między nimi były nacięcia na tej scietej powierzni dookoła zaworka. Dwie miały kilka nacięc, a jedna była bez nich... I ta właśnie została zamontowana i olej juz nie spływa. Najprawdopodobnie zaworek wyciera te rowki, a wskutek tego zaworek się przekasza bo wpada w te rowki i wtedy nie trzyma oleju.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam u mnie podobny problem i nie zakładałem Nowego tematu.

Mam pytanie, czym się różni podstawa filtra oleju m52 i m54? Na realoem są te same numery podstaw.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na bank są różne numery katalogowe.

Podstawy są różne.

M52 ma miejsce na jeden czujnik ciśnienia oleju oraz zaślepki na stałe < często przeciekajace>

M54 ma dwa czujniki < ciśnienia i temperatury> oraz zakręcane zaślepki z uszczelkami < nie cieknące.>

 

Reszta taka sama.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Na bank są różne numery katalogowe.

Podstawy są różne.

M52 ma miejsce na jeden czujnik ciśnienia oleju oraz zaślepki na stałe < często przeciekajace>

M54 ma dwa czujniki < ciśnienia i temperatury> oraz zakręcane zaślepki z uszczelkami < nie cieknące.>

 

Reszta taka sama.

Czyli bez problemu będzie pasował do m52? Wszyscy piszą ze taka podmianka pomaga na sciekajacy olej do miski i kontrolka oleju będzie szybciej gasla, u mnie trwa to 3,5sek razem z grającym głośno zaworami.

Opublikowano
Nie jestem pewien czy wymienialem, filtr był Mana więc tam raczej w komplecie są te oringi. Jutro wymienię na nowe i dam znać.
Opublikowano
Oringi wczoraj wymienilem, dziś odpalam rano i jest nadal klekot przez chwilę. Jakieś inne rady? Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.