Skocz do zawartości

e39 520i pobór prądu bezpiecznik 9, padający akumulator


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów. 2 tygodnie temu kupiłem e39 98rok. Mój problem pojawił sie wczoraj. Samochód stał od soboty do środy nie jeżdżony a akumulator był padnięty. Poczytałem trochę jakiej przyczyny szukać, dziś zamknąłem się w samochodzie z miernikiem i oto wyniki:

Po zamknięciu się z samochodzie pilotem od centralnego i wpięciu amperomierza szeregowo w miejsce bezpiecznika nr 9 cały czas pobór prądu jest na poziomie 0.3A i słychać wiatraczek w climatroniku. W samochodzie czekałem 25-30miut i nic. Inne obwody nie biorą prądu. Moje pytanie czy to JEŻ? jak go wyeliminować? Jak nie JEŻ to co? Nie chcę climatronika podpinać pod stacyjkę a to podobno rozwiązuje problem. Samo wyczyszczenie wiatraczka od czujnika pomoże?

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odepnij kostkę od jeża i sprawdź czy pobór prądu zmalał - wykluczysz jeden element jak coś.
Opublikowano
Dziś wpiąłem amperomierz bezpośrednio w akumulator i obserwowałem co się dzieje. Po zamknięciu samochodu po ok 15 minutach pobór prądu spadał do 2mA czyli wszystko w normie. Próby wykonałem kilkukrotnie i zawsze jednak samochód przechodził w stan pełnego uśpienia.
Opublikowano

możliwe, chociaż sprzedający mówił że niedawno wymieniał. Jednak jest założony 84Ah i jak zadzwoniłem po pomoc ADAC (mieszkam w Niemczech) mechanik zmierzył prąd na aku i stwierdził że już daje za mały i żebym wymienił. Jaki jest nominalny akumulator w 520i?

 

To dlaczego jak zamknąłem się z miernikiem w samochodzie podpiętym pod bezpiecznik 9 prąd płynął cały czas ok 0.3A?

Opublikowano

Ja mam 95 chyba już nie pamiętam.

Zależy od wyposażenia.

Ja mam podgrzewane fotele- może dlatego taki wielki. Raczej z takim wyszedł bo jest jeszcze z 98r tak jak auto. Jeszcze problemu z nim nie ma :mrgreen: Ale co zimę się o niego martwię.

Opublikowano

To nie mam pojęcia od czego to zależy. Każdy ma klimę i 4 szyby oraz lusterka podgrzewane. Prócz teog mam szyber dach, ale nie sądze by to decydowało aż tak o pojemności aku.

 

Ważne że znosi lata użytkowania i odpukać nic się z nim nie dzieje.

Opublikowano
. Jaki jest nominalny akumulator w 520i?

Instrukcja obsługi podaje że dla silników od 2.0 do 2.8 stosowane aku to 70Ah, moim zdaniem każda bateria z przedziału 70-80Ah zda egzamin w Twoim aucie, jeśli tylko zadbasz o nią należycie

 

To dlaczego jak zamknąłem się z miernikiem w samochodzie podpiętym pod bezpiecznik 9 prąd płynął cały czas ok 0.3A?

Kolego możesz za jakiś czas spróbować powtórzyć pomiar, bo jeśli to uszkodzona opornica dmuchawy(jeż) jest przyczyną rozładowywania aku to bardzo możliwe, że działa jak chce raz powodując pobór prądu innym razem nie. Pomiar wykonuj przy akumulatorze na klemie minusowej :wink: Jeśli wszystko będzie OK to faktycznie aku do wymiany, sam to przechodziłem w tym tygodniu :cry2:

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
I nie musisz sie zamykać w aucie na 15 min,wystarczy że śrubokrętem zamkniesz zamek bagażnika i zamkniesz auto z podniesioną klapą.Możesz w ciągu dnia zrobić kilka pomiarów
Opublikowano
I nie musisz sie zamykać w aucie na 15 min,wystarczy że śrubokrętem zamkniesz zamek bagażnika i zamkniesz auto z podniesioną klapą.Możesz w ciągu dnia zrobić kilka pomiarów

Bardzo cenna uwaga o której zapomniałem napisać z tym zaryglowaniem zamka ręcznie, bo zdarzało Się o tym zapomnieć a wtedy czekasz i czekasz na uśpienie elektroniki a tu lipa

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Panowie zrobiłem tak jak mówicie. We czwartek zamknąłem się w samochodzie bo pomiar robiłem po pracy i tylko na obwodzie bezpiecznika 9. Wczoraj tj sobota podpiąłem amperomierz pod minus w akumulatorzre zamek w klapie i drzwiach sobie zatrzasłem i obserwowałem co się dzieje.

Pojemność akumulatora idzie raczej rodzajem silnika. O ile benzyniak potrzebuje mniej prądu o tyle diesel potrzebuje przy rozruchu zwłaszcza zimą większego kopa. W mojej poprzedniej audi 80 po naklejce z kodami wyposażenia mogłem odczytać jaki seryjnie aku siedział.

 

No zobaczymy jak znów się rozładuje przerzucę aku z audika bo tam mam roczny. Możliwe też że mi radio rozładowało bo jest niefabrycznie (kostka iso na kostkach elektrycznych - wpadnie za miesiąc oryginał) i nie była włączona opcja oszczędzania enegrii a jest zrobione że działa cały czas nie po stacyjce

Opublikowano
Czyli aby zobrazować wszystkim aktualny temat.Siema rozładował sie aku przez noc na włączonych światłach,dlaczego? Takie rzeczy się mówi wcześniej :D
Opublikowano
Z tym radiem to chodzi mi o to że było wyłączone nic się nie świeciło ale w opcjach ma taką fukcje jak oszczędność energii i pobiera ciut więcej prądu mimo że jest wyłączone. ALe napisałem ten temat ponieważ przeczytałem różne opinie na forum i zaciekawiło mnie to że na bezpieczniku 9 mimo tego że auto było zamknięte a radio wyjęte było ok 0.3mA poboru prądu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.