Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć, to mój pierwszy post na forum u Was, mam nadzieję, że nie ostatni, bo często doczytuję tutaj ciekawostek. Byłem uczestnikiem stłuczki moją e39 2001r. 520i sedan, nie z mojej winy. Miły Pan wjechał mi w zderzak, wezwaliśmy policję. Kilka pytań do Was:

1) Czy konieczna jest wymiana zderzaka?

2) Co oprócz zderzaka (nic poza nim nie zostało z zewnątrz uszkodzone) mogło nie wytrzymać?

3) Jak to jest z zamiennikami? Cena 250, a 2400 zł to różnica, chociaż słyszałem o złym dopasowaniu, jakości, innej wytrzymałości itd.

4) Jak rozmawiać z rzeczoznawcą T.U. sprawcy, a głównie z samym T.U.

5) Czy uszczerbki (występują trzy razy na zderzaku każdy około 1cm*2) podczas naprężeń w trakcie jazdy mogą się powiększyć?

http://zapodaj.net/719b6a51b879d.jpg.html

http://zapodaj.net/6cb42dc6070ee.jpg.html

 

Pierwsze zdjęcie zaraz po zdarzeniu, drugie po myjni.

Edytowane przez Anziraid
Opublikowano

Generalnie uszkodzenia raczej nie są duże. Najpewniej TU sprawcy powie Ci, że element do naprawy - lakierowania, co jak najbardziej jest wykonalne o ile zderzak nie jest nigdzie pęknięty. I zapewne wycenią Ci to lakierowanie na jakieś 150-200pln (dobry lakiernik za tyle to mooooooże lusterko polakieruje :D).

Jeśli tak zrobią a interesuje Cię głównie naprawienie tego porządnie a nie kombinowanie żeby przytulić parę stówek to oddaj auto do jakiegoś ASO lub dobrego lakiernika i niech zrobi to na fakturę na zasadzie cesji odszkodowania. Wtedy to on się rozlicza z TU sprawcy a Ty tylko jesteś zainteresowany datą odbioru naprawionego już auta. Warto też (nawet po wstępnym spisaniu rzeczy uszkodzonych) zdjąć zderzak i zobaczyć czy pod spodem coś nie oberwało. Jeśli tak to w każdej chwili możesz zażądać od TU wizyty rzeczoznawcy i uzupełnienia przez niego listy elementów uszkodzonych/do wymiany/naprawy.

Pzdr.

Opublikowano
Dzięki za tak szybką odpowiedź. Głównie chodzi o to, że znajdują się te odpryski i nie interesuje mnie jakoś łatanie tego, muszę poważnie zastanowić się nad tym ASO i wymianą, uwierz mi, że wolałbym nie mieć tyle zachodu z bieganiem i odzyskać mój nienaganny egzemplarz :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałem kiedyś podobną przygodę. Wycena wstepna była na 850pln (malowanie, czujnik parkowania i robocizna).

Zdecydowałem się na ASO i w sumie FV poszła na 3500pln. Okazało się, że zaczepy od zderzaka były pourywane, krawędź klapy miała zdarty lakier, a czujniki poszły 3 a nie 1 - jak wstępnie było liczone, dodatkowo jakaś listwa na zderzaku była do wymiany (Audi A4 kombi).

Tak więc bez ściągania zderzaka i odlędzin fachowca ja bym nie podejmował decyzji.

 

Moja rada - oddaj do dobrego warsztatu i rób bezgotówkowo, możesz jeszcze wyrwać samochód zastępczy na czas naprawy.

Opublikowano
Znając T.U. o nazwie polskiej rzeki mogą to nisko wycenić (rzeczoznawca stronniczy), więc chyba naprawa w ASO pozostanie jedynym wyjściem, mam tylko pytanie jak szybko sprawdzić oryginalność zderzaka bez ściągania, bo ostrożności nigdy za wiele, żeby nie zaszła sytuacja, że wymienię zamiennik na nowy oryginał i koszt wypadnie w większości na mnie.
Opublikowano

upieraj się na wymianę.

 

najlepiej jakbyś przed przyjazdem rzeczoznawcy zdjął u kogoś zderzak żeby sprawdzić zaczepy - które mogą być uszkodzone :) (i najlepiej żeby były;p)

 

wtedy zrobi foto złamanego zaczepu i zderzak do wymiany. - oszczędzi Ci to kłótni na temat konieczności wymiany a nie lakierowania ;)

 

dostaniesz pismo z wyceną po średnich kosztach za RBH i użyciu zamienników jeszcze pewnie z amortyzacją :)

 

i wtedy zaczyna się zabawa z TU :)

 

powiedzmy że w razie problemów za dobrą Whiskey pomogę ;)

Moje BMW e39 530d

http://e-fotek.pl/images/30091622802443619386.jpg

Opublikowano

W przypadku naprawy szkody z OC sprawcy jest trochę łatwiej bo TU sprawcy ma obowiązek przywrócenia auta do stanu sprzed kolizji. Jeśli więc zderzak był oryginał i trzeba go wymienić to mają obowiązek wymiany na ORYGINAŁ. Temat zamienników może być co najwyżej wyśmiany przez poszkodowanego. Schody zaczynają się przy likwidacji szkody z własnego AC. Wtedy TU dają wzorowy popis dymania klienta na czym się tylko da.

Pzdr.

Opublikowano
W przypadku naprawy szkody z OC sprawcy jest trochę łatwiej bo TU sprawcy ma obowiązek przywrócenia auta do stanu sprzed kolizji. Jeśli więc zderzak był oryginał i trzeba go wymienić to mają obowiązek wymiany na ORYGINAŁ. Temat zamienników może być co najwyżej wyśmiany przez poszkodowanego. Schody zaczynają się przy likwidacji szkody z własnego AC. Wtedy TU dają wzorowy popis dymania klienta na czym się tylko da.

Pzdr.

 

Przy AC masz OWU - którego nie przeskoczysz.

 

Co do OC - to uwierz że w praktyce nie jest tak kolorowo jak Ci się wydaje.

 

Ciągnę po kilka takich spraw jednocześnie - więc uwierz że trochę trzeba się nagimnastykować :)

Moje BMW e39 530d

http://e-fotek.pl/images/30091622802443619386.jpg

Opublikowano

możesz.

 

tylko wtedy nie będziesz nic do przodu :)

 

jeżeli chcesz mieć auto porządnie zrobione w aso - jest taka opcja :)

Moje BMW e39 530d

http://e-fotek.pl/images/30091622802443619386.jpg

Opublikowano

1- dobry opis najlepiej warsztat żeby zderzak zdemontować bo pod spodem może byc jeszcze kilka uszkodzeń ( belka zderzaka + mocowanie belki , uchwyty boczne ,pas tylny)

2- zderzak do wymiany musi być pęknięty bo inaczej nie dadzą wymiany

Opublikowano
1- dobry opis najlepiej warsztat żeby zderzak zdemontować bo pod spodem może byc jeszcze kilka uszkodzeń ( belka zderzaka + mocowanie belki , uchwyty boczne ,pas tylny)

2- zderzak do wymiany musi być pęknięty bo inaczej nie dadzą wymiany

 

 

2* nie musi ;) wystarczy uszkodzone mocowanie (zaczep ;p )

Moje BMW e39 530d

http://e-fotek.pl/images/30091622802443619386.jpg

Opublikowano
1- dobry opis najlepiej warsztat żeby zderzak zdemontować bo pod spodem może byc jeszcze kilka uszkodzeń ( belka zderzaka + mocowanie belki , uchwyty boczne ,pas tylny)

2- zderzak do wymiany musi być pęknięty bo inaczej nie dadzą wymiany

 

 

2* nie musi ;) wystarczy uszkodzone mocowanie (zaczep ;p )

 

 

dokładnie o tym pisze mocowanie - zaczep jest częścią zderzaka prawda :?: :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.