Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

E87 silnik N45 1,6 benzyna strasznie bierze olej, przynajmniej tak pokazuje komputer (przed wyjazdem komputer pokazuje (nie ma bagnetu) 3/4 stanu natomiast po przejechaniu 80 km pokazuje już połowę stanu). Czy to możliwe, że olej znika gdzieś niezauważony- nie kopci na biało. Przebieg ok. 240tys. Zdjęta pokrywa zaworów- z wierzchu świece suche (nie wykręcałem), sama pokrywa pod spodem strasznie zasyfiała (smoła i łuszcząca się maź), klawiatura wygląda na czystą- bez zanieczyszczeń olejowych (obecnie zalany Motul chyba 10W40).

Wąż idący z końca pokrywy klawiatury do kolanka kolektora dolotowego zasyfiały białą mazią, ale drożny.

Ten separator w pokrywie rozebrałem i jest tam pomarańczowa membrana ze sprężyną- wydaje się być ok. Natomiast od wnętrza pokrywy jest jeszcze jeden pomarańczowy element gumowy (krążek o średnicy monety 50gr) zasłaniający 3 otworki. Gumka ta niestety uległa uszkodzeniu podczas czyszczenia pokrywy (stwardniała od oleju i temp.).

Co może być przyczyną spalania/ubywania oleju? Może stoją tam pierścienie olejowe? Może zrobić mu płukankę jakimś Liquy Moly i zalać olej 5W40?

Czy ten separator w pokrywie klawiatury, to jedyny separator w tym silniku, czy może jest gdzieś jeszcze jakaś odma, np. pod kolektorem dolotowym?

Czy ten element gumowy z separatora pokrywy jest do kupienia?

Jeśli będą konieczne to mam kilka fotek.

Opublikowano
dobra płukanka wymyje całą białą maź z wnetrza silnika.... uratowalem tak kiedys opla przed rozbieraniem :) odme kupic nowa nie kombinowac... sprawdz na realoem jak sytuacja wyglada dla twojego silnika z odma i rob... plukanka nie moze zaszkodzic...
Opublikowano

w silniku nie ma białej mazi jest tylko dużo nagaru w tym użebrowaniu pokrywy zaworów. Olej jasny (nic nowego, bo jednak trzeba go ssytematycznie uzupełniać :-) ), klawiatura czysta bez nagarów.

Odmy w tym N45 chyba nie ma- przynajmniej ja nie potrafię znaleźć. Olej jednak spiernicza i to zdaje się że w dużych ilościach, sądzę że na 1,5tys.km jakieś 2 litry a może nawet więcej.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Miałam taki sam problem z N45, odma jest zintegrowana z pokrywa zaworów, musisz kupic cała tylko w oryginale bo nie ma zamienników. U mnie skończyło sie na remoncie silnika. :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na pewno masz do wymiany uszczelniacze zaworowe.

Glowice posowaloby sciagnac i podocierac zawory zeby robota miala sens przy tym przebiegu.

A najwazniejsze wykonac olejowa prube kompresji zeby sprawdzic szczelnosc pierscieni

Po plukance powinien brac w twoim przypadku wiecej oleju...

Przy takim ubytku cos musi dymek puscic...

Odme masz do wymiany

Biala maz zrobi sie gdy olej polaczy sie z woda-sprawdz czy nie masz oleju w ukladzie chlodzenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.