Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam od niedawna jestem posiadaczem e60 i teraz znalazłem troszkę czasu żeby podpiąć kompa i zobaczyć co jest nie tak:

 

Na pierwszy ogień idzie tempomat który niestety nie działa przy probie uruchomienia wyskakuje błąd, bezpieczniki sprawdziłem podłączenie kamerki również wszystko wygląda ok. (jest to aktywny tempomat) oto bledy jakie pokazuje INPA:

 

http://i.imgur.com/M6A199j.png

 

czy to oznacza uszkodzenie kamerki czy cos innego?

 

A tu kolejne bledy ale juz z silnika:

 

http://i.imgur.com/Jl5arIo.png

 

pojawia sie on chyba na wszystkich cylindrach z tego co wyczytałem to może być padnięte moduł świec, ale w zasadzie nie wiem kiedy ostatni raz byly wymieniane swice wiec pytanie czy najpierw wymienic swiece i zobaczyc czy nie pokazują sie bledy? czy lepiej najpierw moduł? i czy to jest bardzo groźny blad ;)?

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano

127stopni C masz "outside"? Na rowniku tyle nie ma

 

co do swiec

nie wykrecaj nic na pale

nie wiem jak jest z dojsciem do nich albo przynajmnij do kabli idacych do nich ale jezeli sie da to proponuje

sciagnij jedna fajke i miernikiem czy zaroweczka sprawdz czy idzie prad do swiec w momencie wlaczenia zaplonu czy nacisniecia guzika start

uwaga: jezeli czujniki temp beda pokazywaly jakies mega zawyzone temp nie jest powiedziane ze swiece beda aktywowane!

jezeli prad idzie to miernikiem elektronicznym z marketu sprawdz rezystancje na swiecach (pomiedzy "glowka" swiecy a masa).... na sieci znajdziesz zakres z grubsza poprawnych wartosci.

Swiece przy wykrecaniu moga sie ukrecac wiec ostroznie (sam sie za to nie bierz jak masz lewe rece do prac manualnych...w VW np lubia sie ukrecac... nie wiem jak swiece w bmw ale wyciaganie wtryskow to zabawa moze byc "po pachy"

 

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano
Z tego co poczytałem np tu: viewtopic.php?f=73&t=172898 to nie będę sie bawił w detektywa wymienię moduł i świece żeby mieć spokój. Martwi mnie jednak ten tempomat bo nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi :( czy ktoś miał może ten problem i jest w stanie pomoc?

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano
Ok dzieki za rade ;) czyli generalnie jak bedzie napięcie tzn ze moduł jest ok i swiece zle w innym przypadku odwrotnie ma sie rozumiec?

 

swieca to grzalka... to odbiornik pradu i ma miec okreslona rezystancje *)... jeden drut miernika do masy a drugi to glowki swiecy (proste jezeli jest dostep do tego)... tak sprawdzsz "z grubsza" czy swieca zarowa jest dobra

nastepnie przekrecach pokrelo miernika z trybu mierzenia rezystancji na mierzenie napiecia... przykladasz do jakiejs fajki i masy... jeden przekreca zaplon (moze trzeba "start" nacisnac) a drugi patrzy czy jest te okolo 12V i mierzy sekundy przez jakie jest to napiecie (przy zimnym silniku na bank musi byc kilka sekund)

Jezeli napiecia nie ma to pewnie siedzi jakis sterownik czy przekaznik swiec

Jak masz z tym problem to idz do pierwszego lepszego elektryka samochodowego i zrobi Ci to w 15min... wymiana czegokolwiek na pale co nie kosztuje 10pln to glupota a wykrecanie swiec bez ich sprawdzenia to glupota do kwadratu

Przemek

*) podstawy z fizyki

moc = napiecie * natezenie

czyli np jak zarowka ma 55w to prad o napieci 12v bedzie mial natezenie 55/12 amperow

o napiecie decyduje zrodlo pradu (czyli aku) ale o natezeniu odbiornik (jego opornosc wyrazona w ohmach

 

natezenie = napiecie / opor

 

czyliL jezeli np jezeli masz 12V napiecie a masz zaroweczke o oporzez 10ohmow to prad poplynie o natezeniu 1,2A

a moc to juz proscizna: 1.2 * 12 = 14,4W

 

lekki off...

a teraz przejdzmy do "car audio" = dlaczego warto miec wzmacniacz z przetwornica napiecia w aucie? ano:

jezeli masz glosnik 4 ohmowy i napiecie 12V to natezenie bedziesz mial 3A... moc maks mozliwa to 3*12 =36W..ale mamy sprawnosc w wzmacniaczach pewnie na poziomie max 50% co oznacza, ze max moc na glosniku to okolo 18W... jak podniesiemy napiecie to mozliwosci rosna (to dlaczego wzmacniacze samochodowe typu 4x60 W maja wbudowane przetwornice...

Co to oznacza? oznacza to, ze wszystkie radia standardowe typu 1DIN co nie maja przetwornicy jezeli maja napisane np 4x45W zwyczajnie robia z klienta niedouczonego łosia

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

swieca to grzalka... to odbiornik pradu i ma miec okreslona rezystancje *)... jeden drut miernika do masy a drugi to glowki swiecy (proste jezeli jest dostep do tego)... tak sprawdzsz "z grubsza" czy swieca zarowa jest dobra

nastepnie przekrecach pokrelo miernika z trybu mierzenia rezystancji na mierzenie napiecia... przykladasz do jakiejs fajki i masy... jeden przekreca zaplon (moze trzeba "start" nacisnac) a drugi patrzy czy jest te okolo 12V i mierzy sekundy przez jakie jest to napiecie (przy zimnym silniku na bank musi byc kilka sekund)

Jezeli napiecia nie ma to pewnie siedzi jakis sterownik czy przekaznik swiec

Jak masz z tym problem to idz do pierwszego lepszego elektryka samochodowego i zrobi Ci to w 15min... wymiana czegokolwiek na pale co nie kosztuje 10pln to glupota a wykrecanie swiec bez ich sprawdzenia to glupota do kwadratu

Przemek

*) podstawy z fizyki

moc = napiecie * natezenie

czyli np jak zarowka ma 55w to prad o napieci 12v bedzie mial natezenie 55/12 amperow

o napiecie decyduje zrodlo pradu (czyli aku) ale o natezeniu odbiornik (jego opornosc wyrazona w ohmach

 

natezenie = napiecie / opor

 

czyliL jezeli np jezeli masz 12V napiecie a masz zaroweczke o oporzez 10ohmow to prad poplynie o natezeniu 1,2A

a moc to juz proscizna: 1.2 * 12 = 14,4W

 

lekki off...

a teraz przejdzmy do "car audio" = dlaczego warto miec wzmacniacz z przetwornica napiecia w aucie? ano:

jezeli masz glosnik 4 ohmowy i napiecie 12V to natezenie bedziesz mial 3A... moc maks mozliwa to 3*12 =36W..ale mamy sprawnosc w wzmacniaczach pewnie na poziomie max 50% co oznacza, ze max moc na glosniku to okolo 18W... jak podniesiemy napiecie to mozliwosci rosna (to dlaczego wzmacniacze samochodowe typu 4x60 W maja wbudowane przetwornice...

Co to oznacza? oznacza to, ze wszystkie radia standardowe typu 1DIN co nie maja przetwornicy jezeli maja napisane np 4x45W zwyczajnie robia z klienta niedouczonego łosia

 

Kolego we wszystkich silnikach BMW common rail świece żarowe są zasilane napięciem do 5V max. Sterownik reguluje grzanie świec na podstawie odczytu temperatury z czujnika cieczy chłodzącej, im wyższa temp. tym świece będą słabiej grzały aż wyłącza się przy bodajże 20 lub 30 stopniach.

 

Zacytuję kolegę z forum który się lepiej orientuje w tych sprawach:

 

Błąd jednej świecy może też oznaczać zepsuty sterownik.

 

Dokładnie!!

 

Sterownik może jak wiecie wprowadzać w błąd.

Może być sprawny a faktycznie świeca jest spalona ,lub świeca -świece będą dobre a sterownik będzie zapisywał błąd jednej lub większej ilości świec.

 

Co jest nie sprawne można zdiagnozować na kilka sposobów:

 

1 OPCJA -włożyć inny sprawny na 100% sterownik wykasować błędy i sprawdzić czy wrócą. Jeśli nie wrócą ..wiadomo podniety był sterownik. (NIESTETY TAKA DIAGNOSTYKA JEST DROGA KOSZT MINIMALNY STEROWNIKA TO OKOŁO 300ZL)

Na rynku wtórnym-allegro najczęściej są sprzedawane uszkodzone a ich cena waha się w okolicach 150zl-NIE POLECAM.

 

2 OPCJA- zdjąć kolektor ssący i sprawdzić świece (trzeba przy tym pamiętać że wszystkie silniki bmw z silnikiem CR maja świece żarowe zasilane napięciem do 5v. Sprawdzanie ich na tak zwaną iskrę ,jak w starych autach podając 12v z akumulatora zabija świece (przepala ją) Pomiar rezystancji nie jest również dobry , bo często bywa że gdy świeca zimna ma obwód zamknięty a gdy się nagrzewa ,przerywa swój obwód ja bimetal.

Idealną opcja była by wymiana wszystkich świec od razu w ciemno , jednak to kosztowna diagnostyka jedna świeca to koszt około 50zł do tego dochodzi przy braku doświadczenia potężne ryzyko ukręcenia świecy (przypadłość typowa dla bmw) więc koszt wychodzi w okolicach 200zl + koszt wymiany świec.

 

3 OPCJA- napisać do mnie PW lub zadzwonić . Ten krok może maksymalnie zminimalizować Twój wydatek.

Sterowniki naprawiam i daję na nie dożywotnią gwarancje.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Opublikowano

dlugosc grzania swiec zalezna jest od temp takze w dieslach 20 letnich... to standard

5V? *) nie wazne... to trzeba sprawdzic czy na fajce jest napieci i tyle

swieca ma miec jakas rezystancje niezaleznie czy jest przewidziana do pracy z 5 czy 50v... trzeba ja sprawdzic i tyle

Przemek

*) moze byc teoretycznie tak, ze sa rozne fazy grzania z roznym napieciem ale nie sadze...

 

jezeli jakas swieca ma zwarcie - bardzo mala rezystancje to moze byc tez tak ze bedzie uwalala przekaznik wiec swiece na rezystancje sprawdzamy OBOWIAZKOWO

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.