Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

zmagam się w mojej e60 530i z problemem nierównej pracy na zimnym. Objawy następujące:

- po uruchomieniu na zimnym (zazwyczaj po nocy) silnik po ruszeniu pracuje niezbyt równo i niechętnie przyspiesza z niskich obrotów

- często (im chłodniej tym częściej) zapala się "engine failure - reduced power"

- po zczytaniu błędów - widać błąd 2A99 - "Crankshaft - exhaust camshaft, correlation / A throttle potentiometer / Lambda probe before catalyst / Lambda probe front catalyst, sensor-line"

- po ponownym uruchomieniu silnika błąd zazwyczaj już się nie pojawia do kolejnego dnia

 

Wcześniej ASO stwierdziło iż to problem katalizatora - został zapodany program wypalania kata - bez efektu.

 

Nastudiowałem się sporo w necie i z wielu miejsc wynika iż błąd leży po stronie zaworu Vanos / solenoida (myślałem że solenoid to czujnik - ale teraz nie wiem czy to jest również zawór?). Zgłosiłem się do ASO z prośbą o zamianę miejscami - ponoć zawory zostały zamienione miejscem jednak ten sam błąd wystąpił ponownie.

Panowie z ASO stwierdzili że jeśli to nie pomoże to kolejny krok to kontrola rozrządu czy nie nastąpiło przeskoczenie - jakoś jednak nie mam przekonania co do tej diagnozy szczególnie że sami przyznali że tego już nie ogarną i odeślą do innego serwisu jako że jest to stosunkowo młode ASO i nie mają doświadczenia.

 

Będe wdzięczny za wszelkie sugestie co warto sprawdzić, chętnie też przyjmę namiary na jakiś sensowny punkt w Toruniu, ewentualnie Poznaniu (ostatecznie w Wawie) który pomoże wykonać ewentualne czynności.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Dzięki - problem wygląda bardzo podobnie.

Czyli jak dobrze rozumiem to "Camshaft Position Sensor" który został wymieniony w powyższym poście to co innego niż zawory sterujące Vanosem ?

 

Co ciekawe na bmwparts te części nie występują już:

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/12_1139-czujniki/i50113/kL/sN/r2009/m06

części nr 1 i 2 jak dobrze rozumiem (dolot i wydech)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Heja,

odkopuje temat :)

 

Czujnik o którym pisaliśmy został wymieniony ale niestety - błąd nadal pojawia się na zimnym :(

Dodatkowo do kolekcji dołączyły błędy:

- 2B0A - Fault: sorry, unknown fault

- 2B09 - Fault: sorry, unknown fault

- 2B0B - Fault: throttle potentiometer

 

Z tego co udało się wygooglać wskazuje to na uszkodzenie czuknika NOx aczkolwiek nie są to jednoznaczne informacje.

 

Będę wdzięczny za wszelkie rady na co zwrócić dalej uwagę :)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Ja u siebie na zimnym miałem podobnie az do stałego zapalenia check i wymieniłem świece oraz cewki na te najnowsze,przy okazji NOX poszedł do wymiany(używka ale już nowy wypust bo Continental) i przez 10 miesiecy nie mam falowania po odpaleniu.Musisz po vin sprawdzić które cewki są najnowsze ale zdaje mi sie że te.

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7559842-cewka-zaplonowa

bo wg wykazu pasuja a i też majątku nie kosztuja chociaz u ciebie X6

ps. nie wiem ile masz przelotu w swojej ale świece powinno sie wymieniac bodaj co 50 tyś km.

ja miałem takie błędy

inpa wg.kolejnosci wystapienia

0x2C6C

0x30DA

0x30C1

0x29CF

0x2C32

Opublikowano

Nalot 170kkm, świeczki wymieniane 10kkm temu, cewki nie wymieniane (jedna była wymieniana 100kkm temu na gwarancji)

 

Z tego co widzę błędy które u Ciebie wystąpiły są odmienne ale jeśli nikt nie naprowadzi mnie na jakiś trop to pewnie trzeba będzie je wymienić dla weryfikacji.

 

Jeśli macie jeszcze jakieś tropy będę wdzięczny za uwagi :)

Opublikowano

U mnie jak padl NOX, to bledy wskazywaly jednoznacznie na blad czujnika NOX a nie zadne czary mary. Diagnosta uprzedzil, ze po NOXie zazwyczaj padaja katalizatory i nie musialem czekac dlugo. Przygotowuje sie wlasnie na wymiane, obu. Tak to juz jest jak auto jezdzilo na castrolu i palilo go nieco mniej niz benzyny. Katy juz mam, udalo mi sie trafic prawie nowe w dobrej cenie. Niedlugo bede wymienial.

 

Jesli masz bledy zwiazane z przepustnica to zaczalbym od kalibracji czy tez adaptacji pedalu gazu.

Opublikowano
Nie pamiętam, ale wskazywały jednoznacznie na czujnik NOX. Procedura wypalania NOX nie przyniosła rezultatu. Były też przy tej okazji błędy pompy wysokiego ciśnienia.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Znalazłem w necie coś takiego..

 

http://baxwrzuta.neostrada.pl/INPA/blad.e60.jpg

 

i jeżeli google dobrze to przetłumaczyło to chodzi o jakieś wypalanie pokazane tu..

 

http://baxwrzuta.neostrada.pl/INPA/desulfatierung.png

 

w związku z dużym zasiarczeniem spowodowanym np. poruszaniem się głównie na krótkich odcinkach z małymi prędkościami.

 

U mnie wyskakuje co jakiś czas w module DME/DDE błąd 2A27

 

Czy to wskazuje na uszkodzenie NOX-a albo jak to sprawdzić? O co chodzi z tym wypalaniem?

Opublikowano
Nie wiem czy INPA sie da, ale ja mialem uruchomiona ISTA chyba (oryginalnym softem) procedure wypalania NOX. Wlacza sie to w kompie i polega to na tym, ze musisz jechac kilkadziesiat minut ok 110km/h. Nie pamietam dokladnie jak szybko i jak dlugo, bo doswiadczylem tego jakis rok temu. Diagnosta zastrzegl, ze rzadko to pomaga i u mnie nie pomoglo.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Heja,

informacja dla potomnych którzy trafią na ten wątek :)

 

Ostatecznie wykonane czynności:

1. update softu w sterowniku silnika (by Dziqusek :) )

2. zamiana miejscami elektrozaworów Vanosa http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3967-glowica-cylindrow-elektr-elem-dod/i50113/kL/sN/r2009/m06

element numer 1

3. błąd 2A99 (outlet camshaft) zamienił sie na 2A98 czyli przeskoczył na stronę dolotową

4. wymiana zaworu Vanos dolotowego na nowy

 

Od paru dni jest ok i mam nadzieje że tak pozostanie. Błąd nie powrócił, silnik na zimno pracuje równo.

 

No i najgorsza konkluzja - ASO niby wcześniej te zawory zamieniało miejscami ale błąd się nie zmienił więc:

1. albo ASO nic nie zrobiło i zgarnęło kupe $ za różne czynności naokoło (chcieli już nawet rozrząd sprawdzać)

2. starsza wersja softu miała jakiś bug i zmiana czujników nie zmieniła błędu - ale to raczej mało prawdopodobne

 

Pozdro

Edytowane przez planck
Opublikowano

Cześć,

 

dzięki za info zwrotne, a tak gwoli ścisłości, wymieniłeś w końcu elektrozawór vanosa? Czy czujnik położenia wałka? Bo piszesz o czujniku, ale chodzi chyba o zawór solenoida vanosa (elektrozawór od strony przedniej komory silnika)

 

:)

Opublikowano

Tak, zawór Vanosa został wymieniony i to on był źródłem problemów (zobacz linka do bmwstore ktorego wkleiłem).

Niestety wczesniej czujnik polozenia wałka też był wymieniony ale nie on był problemem.

Dzięki za pomoc w wątku :)

  • 1 rok później...
  • 2 lata później...
Opublikowano
Odświeżam temat. Auto mam od marca wtedy pojawiał mi sie błąd 2a99, mechanik zmienił mi miejscami elektrozawory vanos i błąd nadal ten sam 2a99, potem wymieniłem czujniki wałka na vdo siemens potem zrobiło sie ciepło i była cisza. Teraz gdy chłodniej auto stało 4 dni, dziś trochę pojezdzilem i z ciekawości sprawdziłem sobie błędy, a tam zdziwiony bo miałem 5 miesięcy spokoju, znowu błąd 2A99. 2 czujniki wałka nowe, czujnik wału nowy. A rozrząd jakby był nie teges to by przez te 5 miesięcy dał znać ? A nie dopiero na jesień. Ogólnie auto ładnie pracuje, jedynie gdy złapie temperaturę to poszarpuje na wyższych biegach. Łańcuch ogólnie cisza. To co to będzie ten błąd 2A99 ? Czujniki mam nowe, oprócz elektrozaworow vanos. Rozrząd nie był sprawdzany. Błąd po skasowaniu, pojawi sie pewnie za jakiś czas, więc nie jest ciągły. Więc tak jakby od zimna, bo latem tego błędu nie miałem....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.