Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Chciałbym przedstawić mój problem, bo już naprawdę nie wiem co mam zrobić. Wiem, że tematów o zapowietrzonym układzie chłodzenia było wiele, lecz nie znalazłem nic co by przypominało mój. Wszystko zaczęło się od wymiany termostatu, ponieważ bym wadliwy i jeździłem cały czas na dużym obiegu. Zbliża się zima, więc lepiej mieć szybko ogrzewanie :) Przed wymianą wszystko było cacy, nic nie zaglądałem, nic się nie działo. Po wymianie termostatu i rzekomym odpowietrzeniu układu przez mechanika ciśnienie w układzie było tak duże, że rozszczelniło zbiorniczek wyrównawczy, więc wymieniłem chłodnicę. Po tej wymianie dalej węże twarde jak cholera po przejechaniu paru kilometrów. Dałem do innego mechanika, wymienił mi pompę wody bo w starej ukręcił się wirnik, lecz dalej ta sama sytuacja. Węże twarde, chłodnica u góry letnia na dole gorąca, zaczyna przerywać na gazie bo parownik zaczyna być letni i później zimny. Odpowietrzałem nawet sam stosując się do wszystkich metod z forum, lecz dalej nic. Robiłem 5 razy test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia i za każdym razem wszystko dobrze, czyli uszczelka nie puszcza. Nie wiem co mam robić, bo nie uśmiecha mi się zatrzymywać co 5-10 km żeby upuszczać ciśnienie z układu. Dalej odpowietrzać? Proszę o pomoc.

Opublikowano
a wlewales jakiś sirodek w uklad do uszczelnienia chłodnicy ? Na początek wymień korek bo może ciśnienia nie puszczać
Opublikowano
nie nie nic nie wlewałem. Tez myślałem o korku właśnie ale nie jestem pewien bo korek od spodu można wcisnąć czyli powinien upuszczać ciśnienie.
Opublikowano
Nowy korek kupiony i zamontowany jednak problem nie zniknął. Węże dalej twarde. Z odpowietrznika podczas odkrecania najpierw dużo powietrza a później woda z bomblami powietrza. Ktoś miał taką sytuacje?
Opublikowano (edytowane)

Podczas odpowietrzania bmw bardzo ważny jest pierwszy krok

w trakcie wlewania płynu chłodniczego musi być otwarty odpowietrznik,

po czym go zamykasz i uruchamiasz silnik

Wszystko na otwartym wlewie płynu.

 

W bmw układ chłodzący odpowietrza się głównie podczas uzupełniania płynu,

nie podczas uruchomienie pompy (silnika) jak w większości samochodów.

 

Polecam Sam Naprawiam E36 str. 317.

 

Jeżeli to zostało zaniedbane to będziesz miał cały czas powietrze w układzie.

Edytowane przez cymeryjczyk
Opublikowano
Podczas zalewania był odkrecony odpowietrznik. Dzisiaj jeszcze odpowietrzalem na odpalonym silniku odkrecalem odpowietrznik i dolalem ok 1 litra ale jeszcze pompuje węże lecz myślę ż. Juz przy końcu jestem
Opublikowano
I pamiętaj o włączonym ogrzewaniu. Możesz nawet dmuchać ustami w zbiorniczek i odkręcić wtedy odpowietrznik. U mnie raz nie mogłem odpowietrzyc i tak musiałem zrobić. Zakrec przy butli gaz i jezdzij na Pb i zobacz czy jest ok. Jezdzij tak kilka dni. Jak się nie zapowietrza to reduktor do kosza.
Opublikowano
Byłem u gazownika, zrobił przegląd i powiedział ze gaz jest ok. Spróbuję jeszcze tak jak mówisz, bo już nie mam siły do tego.
Opublikowano
A jeszcze pytanie. Dmuchać w zbiorniczek na zimnym silniku czy juz jak będzie na dużym obiegu? Jak wtedy ma się zachowywać ciecz?
Opublikowano

Ja robiłem tak. Odkręciłem odpowietrzniki (mam dwa) i lałem zbiorniczek do pełna aż wylewał się płyn bez bąbelków. Potem zakręciłem odpowietrzniki, odessałem płyn żeby nie był pod sam korek i odpaliłem auto. Trzymałem z minutę na 2tys i zgasiłem. Przepchało trochę powietrza z układu prawdopodobnie z nagrzewnicy.

Potem odkręciłem zbiorniczek podczas wprowadzania powietrza odkręcałem odpowietrznik, a jak już przestawałem dmuchać to uprzednio zakręcałem odpowietrznik żeby nie zassał z powrotem powietrza co jest istotne bo można zapowietrzyć układ jak się zbyt późno zakręci. zrobiłem tak kilka razy, płynu nie żałowałem wylewał się w kanał ale za to dobrze odpowietrzyłem auto i już tak jeżdżę dwa lata.

Na drugi dzień rozgrzewam auto żeby naszło trochę ciśnienia i przy pracującym silniku i twardawych wężach odkręcam odpowietrznik i się płyn leje. Jak jest ciśnienie jest pewność, że nie zaciągnie powietrza tylko będzie wywalało płyn. Nie rób to też na całkiem gorącym płynie bo śruba odpowietrznika robi się bardzo plastyczna i można ją uszkodzić.

 

I koniecznie zakręć zawór na butli i wypal resztkę gazu z układu aż zgaśnie auto. Już nie jednemu na forum gazownik mówił że z reduktorem wszystko ok i ściągali czapkę :duh:

Opublikowano
Ok dziękuję za odpowiedź. Postaram się zrobić tak jak mi napisałeś i opiszę czy coś będzie się działo :)
Opublikowano
Jednak okazało się, że do wymiany uszczelka pod głowicą lub sama głowica, ponieważ puszcza spaliny dopiero jak się bardzo mocno zagrzeje. Na biegu jałowym nawet jak wskazówka w pionie była test nic nie wykazywał lecz jak się ją bardzo mocno zagrzało i od razu założyło test to ewidentnie zmieniał kolor więc puszcza co2. Temat do zamknięcia.
Opublikowano
Aha

Pamiętaj samochód musi stać na równym podłożu ...

 

temat co prawda rozwiązany, ale jak czytam takie głupoty, to muszę odpowiedzieć

 

przy odpowietrzaniu najlepiej jakby przód samochodu był uniesiony, żeby zbiornik wyrównawczy (w przypadku e36 jednocześnie i chłodnica) był najwyższym punktem układu, dlaczego? fizyka

Opublikowano
Żeby odpowietrzyć łatwiej nagrzewnicę. Ale na równym bez problemu też się odpowietrza.

 

tak bez problemu się odpowietrzy, ja nawet tak zawsze robię, ale nich ktoś nie pisze, że musi być na równym, bo zaleca się żeby przód był uniesiony

Opublikowano

Chodzi o standard, pojazd na równej powierzchni.

Żeby mechanik nie musiał się zastanawiać:

BMW podnieść przód

VW podnieść prawy bok

Peugeot podnieść lewy bok

GMC podnieść tył pojazdu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.