Skocz do zawartości

318, 143KM - bierze dużo oleju


bary56

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam 318 w benzynie z silnikiem 2.0 143 KM z 2002r, przebieg 212 000. Auto bierze dużo oleju, przez ostatnie 8 tys. musiałem dolać ponad 3l oleju. W aucie została wymieniona odma, nie widać żadnego wycieku, a oleju ubywa bardzo dużo. Jaki może być tego powód ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak niema wycieku na zewnątrz to idzie w cylindry, tak jak już kolega napisał wyżej , uszczelniacze , pierścienie , i ewentualnie turbina ?

Hmm... sprawdzić dolot , kompresję itd doświadczony mechanik to ogarnie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zauważyłeś czy nie dymi po starcie albo w trakcie pracy na jakiś kolor z rury? Wydech masz czysty czy czarny jak w kominie od sadzy? Możesz zrobić jeszcze taki test, zostaw auto na wolnych obrotach na jakieś 15-20 min i mocno mu przygazuj. Jak pójdzie chmura błękitna z rury to najprawdopodobniej są nieszczelne pierścienie tłokowe i silnik do remontu. Jest to wszystko do zrobienia ale koszty nie będą za małe...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak niema wycieku na zewnątrz to idzie w cylindry, tak jak już kolega napisał wyżej , uszczelniacze , pierścienie , i ewentualnie turbina ?

Hmm... sprawdzić dolot , kompresję itd doświadczony mechanik to ogarnie.

 

no wybacz ale turbina w tym silniku to chyba rzadkie zjawisko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu brała mi 1l na 1tys km, pojechała na warsztat i praktycznie całą górę miałem remontowana, aczkolwiek to co najwięcej bierze oleju to właśnie uszczelniacze zaworowe często bywa że przy okazji są uszkodzone prowadnice ale to nie reguła, jeśli rozbiera się głowice to zaraz planowanie, uszczelka głowicy itd itd robi się 100 pierdołów i rachunek nieciekawy :roll:

 

aaaaaaaale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło- 275k przebiegu i ani grama oleju :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, odgrzeje trochę, bo mianowicie mam problem ze swoim N42b20. Bierze mi olej dokładnie nie potrafię określić w jakich ilościach ale ostatnio na 250km zniknęło mi około 400ml. Zrobiłem test odłączając odmę od kolektora ssącego i zaślepiając wężyk idący do kolektora. Ubytek był właśnie taki jak wspomniałem wcześniej. Później i tak wymieniłem separator. Samochód puszcza niebieską chmurkę jak postoi na wolnych obrotach i później się przygazuje. Po odpaleniu po całej nocy również puszcza chmurkę niebieską, a dopóki wskazówka temperatury nie stanie pionowo to podczas jazdy dość dużą białą chmurę zostawia za sobą. Wszystko to działo się na odłączonym jak i podłączonym separatorze. Obroty jakie utrzymuje to 680-710. Dziś byłem zmierzyć kompresję i wyszło 3,7,5,3bar. Czy możliwe że przy takim ciśnieniu w ogóle by jeździł i to dobrze jeździł? Spalanie w mieszanej i przy nie oszczędzaniu wynosi około 10L/100km. Jak już wspomniałem kopytko ma i 200 poleciał chodź chyba i więcej by poszedł. Olej na jakim jeżdżę to 5W40 Total quartz 9000 energy. Samochód na kartce od starego oleju miał też 5W40 tylko nie wiem jakiej firmy. Przebieg to 180tys. km. Bardzo proszę o jakieś rady. Pozdrawiam Edytowane przez stawik00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po kolejnym sprawdzeniu kompresji. Oczywiście poprzedni pomiar był kompletnie zły. Wyszło 12,11,12,12. A sam silnik jest bez wycieków. Co do specjalistów to nie znam tak owych rzetelnych, którzy nie zedrą z ciebie kasy tylko dlatego, że na masce masz śmigło w znaczku :x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Lekkie pocenie jeszcze ujdzie.

W swoim już wymieniam kilka uszczelek i nie są to zaworowe..

Na te chwile zaplaciłem ok 700zł za wymiane jednej uszczelki :mrgreen: + mycie, geometria, + 2h pracy po 120zł.

 

Jestem po kolejnym sprawdzeniu kompresji. Oczywiście poprzedni pomiar był kompletnie zły. Wyszło 12,11,12,12. A sam silnik jest bez wycieków. Co do specjalistów to nie znam tak owych rzetelnych, którzy nie zedrą z ciebie kasy tylko dlatego, że na masce masz śmigło w znaczku :x

 

To zdrap znaczek i przyklej sobie inne :D Takie, które będzie tańsze w utrzymaniu :mrgreen: :mrgreen:

Oczywiście żartuje, masz rację kolego. Będąc u mechanika zauwazylem

100zl auto inne

120zl bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czego? Remontu rozwalonego N4X czy uturbienia?

Nie wiem czy ktos by Ci sie tego podjal. Skoro silnik jest tak delikatny bez turbo to co bedzie jak go dodatkowo obciazysz?

 

Delikatny? Wyjaśnij to głębiej. Jeśli masz na myśli uszczelki :P To myślę, że nie ma co tu wyjaśniać.

Rozrząd? Proszę, każdy szanujący się posiadacz tego silniczka już zrobił to zanim kupił auto :cool2: albo w serwisie w BMW.

Jakie są jeszcze wady? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.