Skocz do zawartości

E39 530dA kilka pytań o serwis zaraz po zakupie


bartei

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Wiem, że wiele pytań które zaraz zadam bylo juz na forum poruszane i na nie które odpowiem sobie od razu sam ale proszę o wyrozumiałość :)

Jestem świeżo po zakupie e39 02r i mam kilka pytań :)

 

1. Nie mam żadnej informacji odnośnie oleju, kiedy i jaki był wlany, koniecznie muszę go wymienić i zamierzam go zaraz wymienić na syntetyk valvoline, czy 5w30 z normą ll będzie dobre? Robić plukanke? Duzo jest z tym zabawy?

 

2. Nie dogrzewa mi sie w trasie i rzadko na mieście, na postoju lapie pion, wymienić od razu oba termostaty czy najpierw glowny bo chyba egr to juz maly problem? Wgl mam webasto z grzaniem kabiny, sterowane z radia, jak sprawdzić czy dziala? Wiem ze jak ustawie godzinę to zaczyna dmuchać

 

3. Rano trochę kopci na zimno ale pracuje wzorowo, nie slysze różnicy czy cieply czy zimny. Myślę ze wymiana odmy pomoże, kupic sam filtr jeśli tak to jakaś firma polecana szczególnie? Czy cały zestaw?

 

4. Zaraz po zakupie wyrzucilo mi blad ukladu paliwowego i zgasla, mialem mniej niz 15 w baku, facet od którego kupilem mowi ze zalal ruskiej 10 litrow wcześniej i twierdzil ze normalnie jeździl na rezerwie. Przyjechał macher, podpial kompa, usuną błąd, puścił paliwo na silnik i szlo z powietrzem, dolalem 20 polskiej i nie dopuszczam żeby bylo mniej niz 15, i jest narazie w porządku, co moglo byc przyczyna?

 

5. Jest jakis poradnik (szukałem, nie znalazłem) jak wymienić fotochrom na zwykłe szkło? Narazie niestety nie mogę sobie pozwolić na wydatek kilku stow na szkło :/

 

6. Poradzę sobie z wymianą filtra paliwa sam? Ostatnio imageschack usunął fotki i nie moge nic znaleźć w temacie :/

 

Wiem ze te pytania juz byly ale często nie widzę konkretnej odpowiedzi na swoje pytanie.

 

 

 

:search: :search: :search: :search: :search: :search:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. ten Valvoline będzie dobry ale ja osobiscie wole 5w40 pełny syntetyk od Liqui Molly, na 5w30 silnik głośniej chodził. Zrób jak uważasz tylko nie daj sie nabrać na Castrol

 

2. Wymien obydwa termostaty, nie oszczędzaj na tym bo niedogrzany diesel pali o wiele wiecej. Sam wymieniłem obydwa i różnica jest znaczna. Jak webasto załancza sie i dmucha to znaczy że działa w lewym nadkolu z przodu powinno na zewnątrz też słychać takie cykanie, szum.

 

3. Odme kup w BMW najlepiej cały zestaw, ja zrobiłem błąd kupując sam filtr, potem sie dowiedziałem że w obudowie odmy jest jakaś membrana która się zużywa. Różnica w cenie nie wielka wiec kupuj cały zestaw odmy.

 

4. Typowy błąd pompki paliwa w baku ( pod tylną kanapą ) jak znowu zgaśnie na rezerwie to chyba napewno wina tej pompki ale lepiej popytaj jeszcze. Najlpiej przez soft INPA sprawdź cisnienie paliwa na postoju bez gazowania powinno być miedzy 3.8 a 4.0 bar jak jest mniej to albo zawór zwortny do wymiany albo pompka progowa bądź ta w baku

 

6. Wymieniałem samodzielnie filtr paliwa, żadna filozofia odkręcasz to co trzyma filtr, czujnik z góry, wężyki itd, nic tam niema trudnego

http://imageshack.us/a/img222/358/img0470ji.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile zapłaciłeś za tą odme w serwisie? Czy wymieniając samemu termostaty jest opcja ze mogę coś popsuć, potrzebuje kanalu? dwóch lewych rąk nie mam, trochę krecilem przy motorach ale nie chcę niczego spieprzyc i zeby wyszło ze zamiast zaoszczędzić to będę w plecy :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

5. Zmiana w bocznych lusterkach czy w kabinie?

W bocznych ustawiasz lusterka do góry, pod spodem śrubokrętem przesuwasz dzyndzel i wkład schodzi. Zamienniki na alledrogo po 50pln za sztukę, może nawet taniej.

 

Odmę możesz sprawdzić tu, z dizlami nie wiem jak jest, w benzynie są jeszcze rurki do tego które mogą wymagać wymiany rónież:

http://czescidobmw.pl/kategorie/odma,13645.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile zapłaciłeś za tą odme w serwisie? Czy wymieniając samemu termostaty jest opcja ze mogę coś popsuć, potrzebuje kanalu? dwóch lewych rąk nie mam, trochę krecilem przy motorach ale nie chcę niczego spieprzyc i zeby wyszło ze zamiast zaoszczędzić to będę w plecy :)

 

za filtr odmy w serwisie dałem 26 euro.

 

Co do termostatów to nie potrzebujesz kanału bo one są u góry

 

termostat główny siedzi głęboko i ciasno na pompie wody. Tu akurat mam zdjęcie poglądowe jak to wyglądało u mnie przy okazji wymiany pompy wody. Musisz zdjąć obudowe plastikową chłodnicy i zdemontować cały wiatrak Visco, inaczej sie tam nie dostaniesz a i tak będzie bardzo ciasno

 

http://funkyimg.com/i/QQ68.jpg

 

Termostat EGR to łatwizna, 2 śrubki, odpinasz przewód z cieczą i już

 

Jak jesteś troche z mechaniki ogaranięty i ręce ci sie ze strachu nie trzęsą jak coś samemu robisz przy aucie to dasz rady :norty:

 

http://funkyimg.com/i/QQ69.jpg

http://imageshack.us/a/img222/358/img0470ji.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Oj zdziwił byś się ilu ludzi na tym jeżdzi zwłaszcza w moim woj.Podlaskim.

Jak się kupi 3-litrowego diesla to jakoś trzeba zaoszczędzić na paliwie te parę groszy ,a za 2-3 lata i tak pójdzie dalej :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód sprowadzony także nie mógł jeździć duzo na ruskiej. Do granicy z Białorusią mam 60km takze w moim rejonie niestety często spotykany temat ale ze ruska nie znaczy gorsza, zależy jakim samochodem przywożą, mam znajomego ktory przyjeżdża voyagerem z Białorusi z paliwem i lejemy je do ducato 08r i nie ma problemów :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.