Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie ;) Posiadam BMW E46 320D 137KM

 

Moje pytanie brzmi,jak mogę zprawdzić stan silnika? Czy na przykład pierscienie,cylindry albo tłoki są wporządku,mogę to zrobić naprzykłąd sprawdzająć kompresje w cylindrach?

Drugie moje pytanie to,czy zuzyte uszczelniacze zaworow mogą wpłynąć na moc silnika? i czy mogą one jakoś zaszkodzić silnikowi? I czym mogło to zostać spowodowane,ze sie "rozszczelnily"? ;)

 

Pozdrawiam Patryk ;)

Opublikowano

W uproszczeniu :

Sprawdzenie mocy silnika

Na hamowni

pierscienie,cylindry

Pierwszy etap to sprawdzenie kompresji, ale sie może zdarzyć że pierścienie nie są zużyte ale zapieczone

czy zuzyte uszczelniacze zaworow mogą wpłynąć na moc silnika

Bezpośrednio to nie wiele,

czy mogą one jakoś zaszkodzić silnikowi?

Jak Ci wali olejem do cylindra to Ci wszystko zaświni

czym mogło to zostać spowodowane,ze sie "rozszczelnily"?

Słaby materiał i starość, skrajny przypadek to przegrzanie ale to wszystko dostaje po tyłku.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Można też zrobić test elastyczności. Na danym biegu biegu przyspieszać samochodem od 60 lub 80 do 120 km/h i porównać z innymi samochodami. Takie informacje pojawiały się na forum :) :idea:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

M47 ma tylko 136 KM

obserwuj chwilowe spalenie pedał przyspieszenia do oporu i tak :

1 bieg -od rzu do 20l

2 bieg-też 20l

3-bieg też 20l

4- bieg też powinno być 20 ale tu najczęściej uwidoczniają sie problemy przy mniejszej mocy nie dojdzie do 20l przyczyna to przepływomierz, zużyta pompa vp44 , uszkodzona turbosprężarka, lub jej elementy jak zawór lub węże podciśnieniowe lub sama pompa podciśnienia, ale wtedy hamulce też słabo działają

na 5 biegu dochodzi do 16 (nie całych) litrów spada pod koniec max obrotów pow 4000 ale od 1800 powinno się tak utrzymywać w inpie jest 51.x jakiś tam jednostek nie pamiętam

chyba że masz zmieniony program to już indywidualnie tylko nie przesadzaj przy 4000 obr/min i 5 bieg to już ponad 200 KM/h

mi na 4biegu do 170 KM/h bez problemów dociąga to już prawie 5000 obr/min sprawdzałem nie raz

 

ale ja tak na szybko sprawdzam M47 136 KM możesz bez problemów do 180 dociągnąć żadnych przerw nie powinno być mi od 2400 obr/min dostaje dość wyraźne przyśpieszenie

oczywiście może być uszkodzenie też zaworu egr i mimo dodatniego testu tego wyżej nadal nie idzie lub nie drożny katalizator

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.