Skocz do zawartości

e46 320d M47N sworznie wahaczy przednich


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
czy ma ktoś sprawdzony sposób na sprawdzenie ww. sworzni mam delikatne stuki przy małych prędkościach i czasem jak auto postoi to przy ruszaniu towarzyszy mi takie stuknięcie bądź w ostatniej fazie hamowania najczęsciej z górki ,sprawdzałem je i ma tak jakby minimalny luz na kole do siebie i w strone silnika i próbowałem je jeszcze łyżką podważać i mają taki mały luz góra dół czy ten luz góra dół czy to je kwalifikuje do wymiany? Edytowane przez rafi363
Opublikowano

Witam kolego jeżeli powyższy stuk towarzyszy Ci przy hamowaniu może to być tuleja wahacza przedniego ( ta duża ). Wybite sworznie zdiagnozowałem u siebie kręcąc kierownicą na postoju (prawo - u mnie) było słychać charakterystyczny stuk. 9 i 34 sekunda z mojego filmiku:

https://www.youtube.com/watch?v=NLMH26u8qC4&list=UUTJ4sJlVhXK6QzZl6NCh9Yg

Opublikowano

Witam

 

Ja u siebie niedawno wymieniałem tylne tuleje wahacza przedniego (nr 6). Po jej odkręceniu mogłem sprawdzić pozostałe dwa sworznie, na szczęście były sprawne. Moim zdaniem tym sposobem można by wykryć nawet minimalny luz. Niestety trzeba mieć kanał i trochę poodkręcać.

 

Tak ogólnie z przodu w E46 jest trochę więcej elementów które mogą stukać.

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=31_0600&hg=31&fg=05

Opublikowano

U mnie 6-tki objawiały się w ten sposób:

- stukanie przy hamowaniu, szczególnie słyszalne przy małych prędkościach przy mocnym wciśnięciu hamulca

- przy wjeżdżaniu na progi zwalniające itp. (generalnie stukają w każdej sytuacji gdy koło cofa się względem nadwozia)

- na koleinach strasznie mnie woziło

 

Gdy wszedłem po auto to od razu było widać, że są mocno popękane. Po wymianie jak ręką odjął.

Opublikowano

Mam u siebie tez male pukanie z przodu i nikt tego nie moze namierzyc.

Bylem na stacji diagnostycznej, potem u mechanika i wszyscy mowia ze wszystko sztywne, a slysze male pukanie czegos z przodu i tak samo wozi mnie strasznie na koleinach, czy to moga byc te tuleje? Bede jechal jeszcze na jedna stacje diagnostyczna jak dokladnie sprawdzic tuleje a jak sworznie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja u siebie sprawdzałem luzy sworzni na wahaczu podniosłem na lewarku koło odrywając od ziemi łapiesz za koło tak jak na zegarku godzina 12 i 6 i ruszasz w tym kierunku jak jest luz to widać jak sworznie się ruszają stukając delikatnie, sprawdzenie 9 i 3 to drążek kierowniczy lub końcówka jego, uszkodzone tuleje widać gołym okiem jak się na nie spojrzy od dołu, nie powinny mieć żadnych luzów i oczywiście jak kolega pisał ściąga przy hamowaniu, u siebie zdiagnozowałem uszkodzone łączniki stabilizatora po stukach na nierównościach jak samochód się przechyla i jak rusza się samochód próbując przechylić go na jedną stronę to też było słychać stuki i ostatnie to może być też zużyty jeden amortyzator też słychać stuki a drążek stabilizatora niweluje odczucie bujania przerzucając tłumienie drgań na drugi amortyzator,

przy wymianie elementów zawieszenia warto sprawdzić czy nie ma się sportowego dostosowania podwozia S226A ponieważ niektóre elementy są inne jak w serii, niestety też drożej kosztują....

Opublikowano
dziękuje za wypowiedzi sprawdzałem w taki sam sposób i nie występuje tam żaden luz są to na 99% tuleje mają mikropękniecia i są to już tuleje meyle a odnośnie s226a to u mnie siedzi ale tuleje nie różnią się niczym jedynie amorek i sprężyna z przodu
Opublikowano
tuleje wymienione i chwała bogu one były problemem dodam ,że stare tuleje to również meyle hd z produkcji 2008 , +/- 6 lat i +/- 100 000 km to bardzo dobry wynik jak na zamiennik to takie podsumowanie dla rozważających zakup a dodam jeszcze ,że gołym okiem do starych nie mam większych zastrzeżeń wzmocniona konstrukcja minimalnie się wybiła ,żaden diagnosta ani mechanik by ich nie kwalifikował do wymiany a jednak były przyczyną mojej udręki...
Opublikowano
W takim razie to i ja wymieniam te tuleje, kupilem wklady tulei Lemfordera, ale po namysle zwroce je i zakladam PowerFlexa....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
powerflexa?

 

Jak dla mnie to nie jest najlepszy pomysł, aby tak usztywnić zawieszenie, tuleja wahacza tłumi wszystkie drgania jakie przechodzą z kół przednich, a jak zrobisz je na sztywno to odbije się to na sworzniach wahacza wolałbym wymienić dwa komplety tulei np meyle HD (chociaż też są sztywne) niż zaraz wymieniać wahacze, zwłaszcza jak ma ktoś jeszcze opony o niskim profilu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.