Skocz do zawartości

problem popychaczy??pomocy??


COOL

Rekomendowane odpowiedzi

witam was serdecznie!! potrzebuje fachowej porady! mam e36 coupe 1.6 m43 i nastepujący problem: jak kupiłem bmw - miała olej 15w/40 shella, niedawno zmieniłem go na 10w/40 castrol magnetec , na 15-nastce stukanie popychaczy było tylko z rana 2-3 sek. teraz jak sie nawet rozgrzeje to słysze jak puka niemiłosiernie któryś, co radzicie - wrzucić olej 15 w czy wymienić popychacze i pozostać przy castrolu. dodam gazu i ucicha stukanie ale za chwile znów wali :mad2: / help - i dziękuje za odpowiedzi z góry! pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem tak stary ja k Swiat!

Wszyscy to maja w wiekszym lub mniejszym stopniu.

Jesli chcesz,zyby byla cisza ,to musisz wymienic szklaneczki!,walek ireszte

Mineralu nie uzywaj,to co masz jest ok.

To chyba tyle,Nie przejmuj sie :cool2:

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe sprostowanie, aby autora tematu nie wprowadzić w koszty.

W silnikach M43 są jeszcze popychacze, a wałek i dźwigienki raczej się nie zużywają tak jak to bywa z silnikami M40.

Wymiana popychaczy, tak jak przedmówca napisał Cię nie ominie, ale trzeba również pamietać, że same popychacze mogą być dobre, a powodem ich stukania może być poprostu niskie cisnienie oleju. Wybierając z dwojga złego lepszym i szybszym wyjściem jest wymiana popychaczy, niżeli zaglądanie do panewek, na których to najczęściej cisnienie oleju lubi się tracić.

Jedną z diagnoz jest pomiar ciśnienia oleju na zimnym i ciepłym silniku celem wysunięcia jakiś wniosków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ciśnienia oleju reaguje już na ciśnienie oleju rzędu 0,5 bar natomiast w silnikach M40 i M43 musi się ono utrzymywać w granicach min 2,5 - 4,0 bar aby popychacze nie klekotały - to minimum jest uzależnione od stanu popychaczy.

Gdyby kontrolka ciśnienia oleju miała gasnąć po osiągnięciu w magistrali olejowej cisnienia np 2.0 bar, to na tym forum byłyby pytania dotyczące tylko tego zagadnienia. :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem ten sam problem,wymienilem popychacze,mam 10W-40,i teraz nawet po kilkudniowym postoju w niskiej temperaturze(zdarzylo mi sie raz)po odpaleniu silnika nawet przez ulamek sekundy nie bylo ich slychac poprostu cisza :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem stary olej z 2001 nie wiem jaki :roll: i wtedy klekotało. Wymieniłem ten stary, wyleciały pomarańczowe siki, wlałem Mobil 15W40 i dalej grają. Źle zrobiłem że wlałem taki olej mogłem odrazu wlać półsyntetyk 10W ale pośpieszyłem się.. A na klekotanie radzę odazu wymienić popychacze zaworów i powinno być dobrze. Ja daję niedługo do mechanika będzie coś około 500zł :P za 12szt. heh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe sprostowanie, aby autora tematu nie wprowadzić w koszty.

W silnikach M43 są jeszcze popychacze, a wałek i dźwigienki raczej się nie zużywają tak jak to bywa z silnikami M40.

Wymiana popychaczy, tak jak przedmówca napisał Cię nie ominie, ale trzeba również pamietać, że same popychacze mogą być dobre, a powodem ich stukania może być poprostu niskie cisnienie oleju. Wybierając z dwojga złego lepszym i szybszym wyjściem jest wymiana popychaczy, niżeli zaglądanie do panewek, na których to najczęściej cisnienie oleju lubi się tracić.

Jedną z diagnoz jest pomiar ciśnienia oleju na zimnym i ciepłym silniku celem wysunięcia jakiś wniosków.

z tego co juz się dowiedziałem masz racje - ponieważ silnik m43 oprócz tego że dotał łańcuch jako ulepszenie to wałek i dzwigienki też bavaria poprawiła - więc popychacze mam już na jutro rano - wieczorem bede działał - pojutrze opisze jak się sprawdziło! mam swój zakład - tzn ojaca;)- moze w jeden wieczór mi sie uda;) bo wałek trzeba wyciągać jeśli nie ma się odpowiedniego narzedzia , a w sumie z pokrywy lekko mi ssączy olej to odrazu uszczelnie rozrząd;) pozdrawiam i naprawde wielkie dzięki - forum to naprawde super sprawa!! niejednym za dobry opis postawiłbym browara;}} pozdrawiam !!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem stary olej z 2001 nie wiem jaki :roll: i wtedy klekotało. Wymieniłem ten stary, wyleciały pomarańczowe siki, wlałem Mobil 15W40 i dalej grają. Źle zrobiłem że wlałem taki olej mogłem odrazu wlać półsyntetyk 10W ale pośpieszyłem się.. A na klekotanie radzę odazu wymienić popychacze zaworów i powinno być dobrze. Ja daję niedługo do mechanika będzie coś około 500zł :P za 12szt. heh
witaj - ja prowadze sklep i mam mozliwość dostania takich popychaczy za około 35 zł szt. sa dobrej firmy/ aha - Robert z tym ciśnieniem ma racje ponieważ na podniesionym lekko gazie ciśnienie silnika się podnosi i popychacze milką ale akurat u mnie jest to wyłącznie wina popychaczy dlatego że sprawdzałem a poza tym ostatnio wymieniałem uszczelke pod głowicą !!! tylko przyznaje sie - głupio zrobiłem :mad2: popychacze jak głowice miałem w rękach łatwiej było zmienić :mad2: zonk - tymbardziej że wymieniałem uszczelniacze na zaworach - ale nadzieja matką głupich - myślałem że ominie mnie koszt 250 zł - jak jedak się okaże - koszt dochodzi a roboty jeszcze raz to samo;) pozdrawiam was klubowicze;}
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.