Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dlatego należy rozgraniczyć zawieszenia (jak to się zazwyczaj robi) na te ze stałym obniżeniem i te z regulowaną wysokością. Ròżnica cenowa między dwoma rodzajami zawieszeń jest oczywista. Ale ja od samego początku brałem pod uwagę tylko pierwszy ich rodzaj. Najtańszym rozwiązaniem jest kit ze stałym obniżeniem AP, a najdroższym Bilstein B12. Pośrodku jest m.in. Vogtland, Sp Sportfahrwerke i H&R. Więc nie rozumiem dlaczego kolega Rivasi tak uważa, może to uzasadni.
  • Odpowiedzi 504
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Panowie ja nie mowie ze bilstein jest zly (jezdzilem w audi troche za twardo dla mnie ale performance ok) tylko tlumaczylem jego popularnosc. teraz faktycznie nie pomyslalem o rozgraniczeniu o ktorym mowi BTK (z i bez regulacji wysokosci) i w tym wypadku kwestia cenowa juz taka ewidentna nie jest. Po drugie dla mnie tanio nie zawsze znaczy gorzej, sa ludzie ktorzy sie przeceniaja a sa tacy ktorzy sie nie cenia na tyle. PEACE, LOVE and UNDERSTANDING plz :mrgreen:

 

regulacji wysokosci zawieszenia u mniue uzywam prawie ciagle w zaleznosci co robie. Ostanio bylem w monaco i na torze we wloszech ze zupelnie obnizonym, teraz jade na wakacje z podniesionym na maksa. Jak chodzi o sile dobicia i odbicia to jak znalazlem zloty srodek w koncu dla mnie to faktycznie nie ruszam ale od nastepnego roku tez sie zmieni jezeli wypuszcza zestaw dodatkowy do regulacji przez iphona.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Przedwczoraj byłem w Monte Carlo (po raz kolejny) i nie wiem kolego Rivasi gdzie Ty jeździłeś z maksymalnie skręconym zawieszeniem. Na pewno nie wjeżdżając na parking podziemny pod Montecarlo Pavillions czy też Boulevard de la Turbie (nie unikniesz tej drogi wjeżdżając i wyjeżdżając z Monaco). Wbrew pozorom tamtejsze drogi nie są idealnie równe. A co do określania zawieszenia Bilstein B12 popularnym bo jest tani to jest to dla mnie co najmniej dziwne. Nie jest ani tani ani popularny. W przeciwnym przypadku co czwarte, piąte auto na drodze miałoby taki zestaw. Mówiłeś, że jak dla Ciebie ST Suspensions to ciut lepiej niż Bilstein (a propos cyt. "sa ludzie ktorzy sie przeceniaja a sa tacy ktorzy sie nie cenia na tyle). Prosiłem Cię żebyś wytłumaczył dlaczego. Odpowiedzi się nie doczekałem do dzisiaj, a liczyłem że wniesiesz do rozmowy coś nowego.
Opublikowano
Przedwczoraj byłem w Monte Carlo (po raz kolejny) i nie wiem kolego Rivasi gdzie Ty jeździłeś z maksymalnie skręconym zawieszeniem. Na pewno nie wjeżdżając na parking podziemny pod Montecarlo Pavillions czy też Boulevard de la Turbie (nie unikniesz tej drogi wjeżdżając i wyjeżdżając z Monaco). Wbrew pozorom tamtejsze drogi nie są idealnie równe. A co do określania zawieszenia Bilstein B12 popularnym bo jest tani to jest to dla mnie co najmniej dziwne. Nie jest ani tani ani popularny. W przeciwnym przypadku co czwarte, piąte auto na drodze miałoby taki zestaw. Mówiłeś, że jak dla Ciebie ST Suspensions to ciut lepiej niż Bilstein (a propos cyt. "sa ludzie ktorzy sie przeceniaja a sa tacy ktorzy sie nie cenia na tyle). Prosiłem Cię żebyś wytłumaczył dlaczego. Odpowiedzi się nie doczekałem do dzisiaj, a liczyłem że wniesiesz do rozmowy coś nowego.

 

Jak wygląda koszt całości ?

http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
Opublikowano
Koszt całości zawieszenia, części i montażu? Jeszcze nie wiem, montuje w przyszłym tygodniu. Później się podzielę ile mnie to finansowo kosztowało, ale sądzę że w 4 tys. zł powinienem się zmieścić .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak wygląda koszt całości ?

 

Mnie B12 Sportline + wszystkie rzeczy które warto wymienić przy zmianie + robocizna wyniosła 4 tys.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano
Przedwczoraj byłem w Monte Carlo (po raz kolejny) i nie wiem kolego Rivasi gdzie Ty jeździłeś z maksymalnie skręconym zawieszeniem. Na pewno nie wjeżdżając na parking podziemny pod Montecarlo Pavillions czy też Boulevard de la Turbie (nie unikniesz tej drogi wjeżdżając i wyjeżdżając z Monaco). Wbrew pozorom tamtejsze drogi nie są idealnie równe. A co do określania zawieszenia Bilstein B12 popularnym bo jest tani to jest to dla mnie co najmniej dziwne. Nie jest ani tani ani popularny. W przeciwnym przypadku co czwarte, piąte auto na drodze miałoby taki zestaw. Mówiłeś, że jak dla Ciebie ST Suspensions to ciut lepiej niż Bilstein (a propos cyt. "sa ludzie ktorzy sie przeceniaja a sa tacy ktorzy sie nie cenia na tyle). Prosiłem Cię żebyś wytłumaczył dlaczego. Odpowiedzi się nie doczekałem do dzisiaj, a liczyłem że wniesiesz do rozmowy coś nowego.

 

jak chodzi o ST chodzilo mi raczej o jakosc wykonia, przepraszam za brak odpowiedzi ale ostatnio brak mi czasu po prostu. Jak chodzi o monaco, nie zrobilem 2K kilometrow na obnizonym zawieszeniu aby tam dojechac, skrecilem na miejscu i gwarantuje ci ze "trasa" F1 w monaco jest idealna :) i nie musisz wjezdzac do monaco od strony Beausoleil. Chodzilo mi tani w sensie czy znasz jakis inny zestaw ktory jest wyraznie tanszy ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
AP Sportfahrwerk -30/25 cena około 1400 zł za zestaw (połowa ceny zestawu Bilstein B12). Nie nazwałbym go szmelcem, jest chwalony na niemieckich i zagranicznych forach. Chwalony jest także gwint AP (w cenie około 2500 zł, czyli duża różnica w stosunku do np. podstawowego Bilsteina B14 albo chociażby do KW V1). Taka sytuacja :wink:
Opublikowano
To moje pytanie jest inne, w tym roku chce napewno zmienić zawieszenie, gwint mnie nie interesuje, ale nie chce też wydawać jakiś kosmicznych kwot, bo mam zamiar sprzedać auto i kupić coś większego na początku przyszłego roku, pytanie brzmi - Co kupić ?
http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
Opublikowano
To moje pytanie jest inne, w tym roku chce napewno zmienić zawieszenie, gwint mnie nie interesuje, ale nie chce też wydawać jakiś kosmicznych kwot, bo mam zamiar sprzedać auto i kupić coś większego na początku przyszłego roku, pytanie brzmi - Co kupić ?

 

Jak masz zamiar sprzedać to albo nie ruszaj albo wstaw serie jakies sachs albo bilsteiny poco kombinować ;)

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano
Też prawda, jeżeli w najbliższym czasie chcesz zmienić auto to rzeczywiście wymiana nie ma sensu (o ile obecne zawieszenie działa prawidłowo). A jeżeli kusi Cię wymiana (a i tak chcesz za jakiś czas zmienić samochód), to wybierz AP. Jest to rozwiązanie tańsze, ale na pewno nie jest to opcja podwyższonego ryzyka i także będziesz zadowolony. Tak czy inaczej przyszły właściciel twojego auta tego nie doceni (chyba, że sprzedasz innemu forumowiczowi albo pasjonatowi,który będzie wiedział o co chodzi).
Opublikowano
W takim razie pomyślę, po prostu jeżdżąc często dużo mocniejszymi autami czuje niedosyt mojego dupowozu. Chce kupić E91 poliftowe z 3 litrowym dieslem. Zastanawiałem się przez chwilę nad A4 B8 po lifcie, ale kultura pracy zawieszenia jest moim zdaniem dużo gorsza niż w E91. Jedynie dźwięk V6 TDI jest zaskakująco dobry.
http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
Opublikowano
3 litrowy diesel o mocy 245KM po liftingu ma świetne osiągi, ale łańcuch rozrządu po niewłaściwej stronie (problemy z łańcuchem, ale na szczęście nie tak często jak w N47). Poprzedni diesel 231KM uchodzi za mniej awaryjny (no ale to już jest pre LCI, większość ma już duże przebiegi i są to już po prostu starsze samochody, a Ty widzę szukasz czegoś świeższego).
Opublikowano
Zdecydowanie czegoś świeższego. Niestety nic w przedziale cenowym do 60k nie ma ciekawego jeżeli chodzi o diesle +200KM seria. Jedynie E91 i ewentualnie A4 B8 tak jak wspomniałem, Insignia to straszny kloc, A6 niestety wygląda staro, A5 jest za mała, E92 tyż... brak słów :)
http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie w sportbacku jeszcze nie siedziałem, jestem ciekaw jak wygląda z miejscem na nogi i bagażnikiem, zaletą jest liftback.
http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
Opublikowano
Ostatnio miałem okazję przebywać w A5 sportback i mam pozytywne odczucia, pomimo że Audi poza dwoma, trzema modelami zwyczajnie mi się nie podoba. Na pewno środek nie jest mniejszy niż e9x. Była to wersja S-line także odczucia jak najbardziej na plus.
Opublikowano

Montaż zawieszenia przesunie się niestety w czasie :mad2: Po odbiorze paczki z częściami, na które czekałem okazało się, że brakuje jednej z podkładek gumowych (31336764372) na przednią oś (moim zdaniem istotny element układanki, jak wymieniać na nowe to na nowe, nie inaczej).

http://i.imgur.com/5sMSEo0.jpg

w związku z tym, że będę musiał poczekać jeszcze trochę (a chcę wymienić wszystkie podkładki, osłony, tulejki żeby wszystko było zrobione jak należy), domówiłem nowe gniazda amortyzatora na przód (31336760943) i łożyska gumowe amortyzatora na tył (33522406287). Musze uzbroić się w cierpliwość.

Opublikowano

Pewnie dlatego, że jestem pedantem w tych sprawach, czasem może aż za :)

wśród części, które odebrałem znalazło się jeszcze coś takiego:

http://i.imgur.com/MWkPRMY.jpg

jest to odbojnik klapki wlewu paliwa (51178228939). Zupełna pierdoła, ale dość irytująca na stacji benzynowej, na której bywam od czasu do czasu :lol: Poprzedni był zepsuty i otwieranie było utrudnione.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jestem po montażu zestawu B12 ProKit. Pierwsze wrażenia z jazdy? :modlitwa: Auto jest bardziej zwarte, lepiej wybiera nierówności w porównaniu ze standardowym zawieszeniem i to pomimo opon Runflat. Często powielane są opinie, że B12 to beton, ja zupełnie się z tym nie zgadzam. Dziury w jezdni, poprzeczne nierówności nie są żadnym problemem (prawdopodobnie głównie dzięki progresywnym sprężynom Eibach Prokit). Samochód podczas szybkiej jazdy jest bardziej stabilny, przy ostrzejszym hamowaniu nie ma efektu nurkowania. W zakrętach można sobie pozwolić na więcej, auto nie przechyla się nadmiernie jak na ori zawiasie. Co więcej, mam wrażenie, że układ kierowniczy się usztywnił, ale każdy minimalny jej ruch przekłada się na kierunek jazdy. Plusem jest także to, że w kabinie zrobiło się ciszej (mimo, że nie było źle, plastiki na gorszej nawierzchni są prawie niesłyszalne). Wrażenia z jazdy spotęgowane są pewnie rozpórką przedniego zawieszenia, którą zamontowałem już jakiś czas temu. Kto ma zamiar zmienić zawias i waha się tak jak ja wahałem się jakiś czas temu, naprawdę polecam ten zestaw :cool2:

Obniżenie jak dla mnie jest optymalne (samochodu używam na co dzień i nie chciałem przesadzić ani w jedną ani w drugą stronę). Przód opadł o około 2,5 cm, natomiast tył o 2 cm (pokrywa się to mniej więcej z danymi producenta VA-30/HA-25). Samochód odebrałem dzisiaj, zrobiłem około 100 km i sądzę, że nic więcej już nic nie siądzie (podobno historie o układaniu się zawieszenia z czasem to mity, później na wysokość ma wpływ może mieć m.in. stopień zmożenia sprężyn). Zrobiłem też geometrię zawieszenia, żeby wszystko było zrobione tak jak powinno być.

Przód przed:

http://i.imgur.com/KJpxxbS.jpg

przód po:

http://i.imgur.com/0g85ApS.jpg

tył przed:

http://i.imgur.com/RC04YT0.jpg

tył po:

http://i.imgur.com/lFJ62V4.jpg

po montażu przód/tył:

http://i.imgur.com/X8O2fih.jpg

http://i.imgur.com/1pPUwYS.jpg

Lista wszystkich elementów, które zostały wymienione:

zestaw zawieszenia Bilstein B12 ProKit (E90-20-014-02-22)

gniazda amortyzatora na przód (31 33 6 760 943) 2 szt.

łożyska gumowe amortyzatora na tył (33 52 2 406 287) 2 szt.

Podkładka uszczelniająca (31 30 6 772 226) 2 szt.

Podkładka sprężyny górna (31 33 6 767 500) 2 szt.

Podkładka sprężyny dolna (31 33 6 764 372) 2 szt.

Pokrywka (31 31 1 139 453) 2 szt.

Gniazdo podporowe (33 52 6 764 418) 2 szt.

Tuleja uszczelniająca (33 50 6 767 010) 2 szt.

Podkładka sprężyny górna (33 53 6 764 419) 2 szt.

Podkładka sprężyny dolna (33 53 6 764 420) 2 szt.

końcówka drążka kierowniczego Lemforder 2 szt. (dotychczasowe były mocno zmęczone życiem)

łączniki stabilizatora Lemforder 2 szt. (zmęczone, ponadto trzeba było ciąć, śruby były zapieczone)

Ktoś kiedyś pytał o koszty wymiany zawieszenia. Koszt części wyniósł 4500 zł, geometria 90 zł, robocizna wyniosła mnie 400 zł, także razem całość zamknęła się w 5 tys.zł.

Jak umyję auto i pogoda będzie sprzyjać to cyknę kilka fotek jak prezentuje się po zmianach.

  • Zasłużeni forumowicze
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.