Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja bym poszedł w złote lub niebieskie z napisem BMW Performance...

 

złote najbardziej widoczne, niebieskie bardziej stonowane pasujące do lakieru karoserii, sądzę że cokolwiek bym nie wybrał będzie to dobry wybór

 

Niebieskie wyglądają moim zdaniem najlepiej :D

 

Ja też jestem za niebieskim ale najlepiej kolor zacisków ///M

 

zajrzałem do galerii kolegi fatgrandma i pomyślałem sobie,że zaciski mogłyby mieć zbliżony kolor do koloru jego felg zp.09, nadal niebieski a przykuwa uwagę jak kolor phoenix gelb z zacisków Performance

 

hmm niebieska sruba do niebieskiego zacisku fajne :)

 

małe detale, a jednak czasem robią dużą różnicę :wink:

  • Odpowiedzi 504
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Przeszukując sieć w poszukiwaniu inspiracji na kolor zacisków natknąłem się na jedną z realizacji firmy IND. Kształt zacisków trochę inny, ale też 6-tłoki. Kolor z palety BMW Individual o nazwie Atlantis Blue Metallic kod lakieru 399/5. Do tego zrobiłbym napis srebrny a nie jak na zdjęciu biały "Brembo " z logo albo "BMW Performance" jak w ori. Napisy sądzę wycięte w łuk a nie jak na zdjęciu proste.

 

http://i.imgur.com/0zSeYjC.jpg

http://i.imgur.com/tBOqfkw.jpg

Opublikowano

Kolor mega :)

 

co do napisów to pokusił bym się jak już wspomniałem o wersję fluorescencyjną :)

 

Poza tym tylko czekam na efekt końcowy

 

Oli

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zestaw piekny , z tymi szczękami MUSI hamowac. :cool2:

Z tyłem chyba będziesz miał problem chyba , przejrzyj galerie Mariusza 'czerwonego 330d'. Opisał tam problem z montażem tylnych zacisków. :?

7d4c19ecfc3db.gif
Opublikowano
Zestaw piekny , z tymi szczękami MUSI hamowac. :cool2:

 

Dzięki :cool2: mam nadzieję, że będzie znaczna poprawa.

 

Co do montażu zestawu na tylnej osi temat już zgłębiony, są dwie opcje: droższa i tańsza.

 

Pierwsza opcja to wymiana wspornika koła z tyłu lewy/prawy z BMW e82 wersja 123d albo 135i (z wersji 125i, 128i niestety nie pasują, e87 tez odpada) bo są inne niż w e90, do tego dochodzi wymiana półosi tylnego mostu/łożyskowania koła na nowe, także z wymienionych modeli. Ponadto należy wymienić szczęki hamulca ręcznego na większe, obecnie mam 160mm a będę potrzebował 185mm.

 

Druga opcja w kierunku której się skłaniam, to kupno nowych tarcz na tył, obecne z zestawu 135i mają wymiary 324x22, lecz wysokość tarczy (osadzenie/wysokość "kapelusza") to jak dobrze pamiętam 75mm, a obecne tarcze (moje e90 325i) mają wymiar 300x20 a wysokość tarczy to 66mm. Efekt byłby taki, że nowy zacisk minąłby się z tarczą (tą z e82 135i). Będę więc szukał tarczy o wymiarach 324x22 o wysokości 66mm - jest taka, pochodzi z modelu e87 130i na tył (produkcja Ate albo Zimmermann). Do tego oczywiście nowe szczęki hamulca ręcznego o wymiarze 185mm :wink:

Opublikowano
Zestaw piekny , z tymi szczękami MUSI hamowac. :cool2:

 

Dzięki :cool2: mam nadzieję, że będzie znaczna poprawa.

 

 

troche rozwieje mity na temat zestawow big brake w autach cywilnych biorac pod uwage ze szukam osobiscie tez taki zestaw aktulnie :)

 

Poprawa hamowania 100-0 przy serie 3 bedzie symboliczna (mw 2 metry) jezeli patrzymy na 36 metrow srednio od zadzialania systemu hamulcowego do 0 to nawet jakos to wyglada ale jezeli popatrzymy na droge hamowania od zaistnienia przyczyny hamowania do 0 to nawet 2 metry przy okolo 65 metrow nie jest naprawde znaczace.

Ta sama poprawa hamowanie (mw 1,5) za to znajdziecie przy hamowaniu 60-0 co daje juz BARDZO wymierny efekt przy przemieszczaniu sie w miescie. Czy to biorac stricte droge zatrzymania czyli 20 okolo metrow czy calkowita czyli 39 metry.

 

Jezeli nie ma duzego znaczenia dla kierowcy w samochodzie czy dojdzie do zderzenia przy szybkosci 30 czy 10 km/h to dla pieszego w ruchu miejskim (dlatego 60-0) ma to znaczenie zycia lub smierci. Obrazuje to bardzo prosta anaogia : Zderzenie z pieszym przy szybkosci 30 km/h to jak by upadl z 4 metrow, jezeli upadnie na glowe to umrze. przy 10 km/h bedzie mial guza, najwyzej lekki wstrzas mozgu. Pojazd jadacy z szybkoscia 30km/h potrzebuje 5 métrow aby sie zatrzymac.

 

Druga fajna sprawa to konfort hamowania, szczegolnie w miescie. Ogromna poprawa konfortu hamowania jest tak ewidentna ze wielu mysli ze efekt w metrach jest wspolmierny.

 

Ale jest jedno ale... czy wieksze tarcze tym wiecej ciepla. Jezeli nie zalozy sie naprawde dobrych klockow to po dluzszej zabawie moze byc tragedia...

 

sorry za off :mrgreen:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Zadaniem zestawów Big Brake Kit jest przede wszystkim powtarzalność wyższej efektywności hamowania (zwłaszcza z wysokich prędkości), czego zwykłe zestawy nie potrafią. Drugą sprawą jest skrócenie drogi hamowania.
Opublikowano
Zadaniem zestawów Big Brake Kit jest przede wszystkim powtarzalność wyższej efektywności hamowania (zwłaszcza z wysokich prędkości), czego zwykłe zestawy nie potrafią. Drugą sprawą jest skrócenie drogi hamowania.

 

Nie do konca sie zgodze. BBK ma za zadanie zrobic wiecej niz zapewnic wieksza sile oraz zapobiec fadingowi.

 

Tak na szybko:

- Reakcja

- Modulacja hamowania (np w oemowym 335d praktycznie nie istnieje)

- Sila hamowania

- Anti-fading

- Mniejsza waga - hamulce to wciaz czesc masy nieresorowanej

E92 335d Stage H
Opublikowano
Glowna przyczyna Fading jest cieplo a tu oprocz samych zaciskow i wymiarow jest potrzebna wysoka jakosc tarcz i klockow. Te z BMW sa niewystarczajace.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Glowna przyczyna Fading jest cieplo a tu oprocz samych zaciskow i wymiarow jest potrzebna wysoka jakosc tarcz i klockow. Te z BMW sa niewystarczajace.

 

+1 - Generalnie BBK z BMW sa bardzo kiepskie. Sam ogarnialem temat BBK i sadze ze nie ma nic sensowniejszego niz Stoptechy. Cena / jakos nie do pobicia.

 

Polecam ->link

E92 335d Stage H
Opublikowano

+1 - Generalnie BBK z BMW sa bardzo kiepskie. Sam ogarnialem temat BBK i sadze ze nie ma nic sensowniejszego niz Stoptechy. Cena / jakos nie do pobicia.

Polecam ]

 

http://i.imgur.com/gZsIfnh.jpg

 

Jasne, ale kto o zdrowych zmysłach będzie montował do e90 325i Stoptechy za 6 tys. $ (około 24 tys. zł), do auta które kosztuje w porywach 50tys. zł? BBK BMW to cena/jakość nie do pobicia. Tak samo mógłbym stwierdzić, że są lepsze samochody od BMW.

 

Stoptech przód i tył e90 N52 325i:

 

https://www.turnermotorsport.com/p-340063-stoptech-front-big-brake-kit-e9x-328i-2008-2010-328xi-2010/?pdk=AQ

https://www.turnermotorsport.com/p-340057-stoptech-rear-big-brake-kit-e9x-325i-328i-e82-128i/?pdk=AQ

Opublikowano

Ja ;) Prawdziwe czesci performancowe sa bardzo drogie - a Stoptech to i tak tania opcja. Poza tym - decydujac sie na modyfikacje trzeba byc swiadomym, ze nie ma to jakiegos wymiernego zwiazku z wartoscia auta. To raczej kwestia tego czy chcemy zbudowac cos co nam odpowiada czy traktujemy auto jako lokate kapitalu i kurczowo staramy sie nie doprowadzic do jej dewaluacji. Ja personalnie jezdzilem nowymi BMW, innymi markami, i nie widze na rynku czegos co potrzebuje i czegos co bedzie spelniac moje wymogi. Nie majac tego wole zbudowac to samemu :)

 

Jezdzilem nowym M235i z tymi performance hamulcami BMW. Z mojej perspektywy to kasa niewarta wyrzucenia. Albo robic cos dobrze albo nie robic tego wcale. Juz lepsza opcja jest zaadaptowanie uzywanych zaciskow z Porsche.

E92 335d Stage H
Opublikowano
To raczej kwestia tego czy chcemy zbudowac cos co nam odpowiada czy traktujemy auto jako lokate kapitalu i kurczowo staramy sie nie doprowadzic do jej dewaluacji...

 

Szczerze mówiąc nie będę w stanie zapobiec utracie wartości BMW e90 325i obojętnie czego bym w nim nie zamontował. To jest nieuniknione. Lokatą kapitału to jest M3 GTS albo Alpina B3 Biturbo.

 

Jezdzilem nowym M235i z tymi performance hamulcami BMW. Z mojej perspektywy to kasa niewarta wyrzucenia. Albo robic cos dobrze albo nie robic tego wcale

 

Na etapie konfiguracji nowego samochodu są to niższe koszty aniżeli dokładanie takiego zestawu po kupnie auta. Rozumiem, że zestaw na który się zdecydowałem jest kiepskim rozwiązaniem? :shock:

 

Juz lepsza opcja jest zaadaptowanie uzywanych zaciskow z Porsche.

 

Prawdopodobnie hamulce z Porsche mają wysoką efektywność, aczkolwiek preferuję rozwiązania oem, nie zaakceptowałbym takiego mariażu. Mam BMW więc i hamulce pochodzić będą z BMW :wink:

Opublikowano
Prawdopodobnie hamulce z Porsche mają wysoką efektywność, aczkolwiek preferuję rozwiązania oem, nie zaakceptowałbym takiego mariażu. Mam BMW więc i hamulce pochodzić będą z BMW :wink:

 

Gdzies cos czytalem ze te hamulce performance to Brembo, ale taka linia gorsza od tego co normalnie produkuja. (Nie zeby to generalnie byly jakies szalowe hamulce) Najlepiej postaraj sie pojezdzic autem z takimi hamulcami i zobacz czy Ci odpowiada :)

E92 335d Stage H
Opublikowano
Zaciski produkowane są przez Brembo, poprawa będzie na pewno, obecnie mam marne 300 mm z przodu i z tyłu i o 8 tloczków mniej niż będę miał w nowym zestawie :wink:
Opublikowano
Zaciski produkowane są przez Brembo, poprawa będzie na pewno, obecnie mam marne 300 mm z przodu i z tyłu i o 8 tloczków mniej niż będę miał w nowym zestawie :wink:

 

Pamietaj tylko ze nie wszystko rozchodzi sie o tloczki ;) Im wiecej tym wcale nie lepiej - tak samo z tarczami. Mi osobiscie najbardziej brakuje liniowej modulacji.

E92 335d Stage H
Opublikowano
Prawdopodobnie hamulce z Porsche mają wysoką efektywność, aczkolwiek preferuję rozwiązania oem, nie zaakceptowałbym takiego mariażu. Mam BMW więc i hamulce pochodzić będą z BMW :wink:

 

Gdzies cos czytalem ze te hamulce performance to Brembo, ale taka linia gorsza od tego co normalnie produkuja. (Nie zeby to generalnie byly jakies szalowe hamulce) Najlepiej postaraj sie pojezdzic autem z takimi hamulcami i zobacz czy Ci odpowiada :)

To prawda że hamulce Performance to Brembo ale skąd do licha taki wymysł że to gorsza linia :duh: :duh: :mad2:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Dokładnie, nigdzie nie słyszałem, że to jakaś budżetowa linia albo coś w tym stylu :shock:

 

@w1lq W moim przypadku jak będzie więcej to będzie lepiej :wink: Dobry klocek do mojego obecnego zestawu, nawet w połączeniu z nową lepszą tarczą byłby summa summarum słabszym rozwiązaniem od zestawu, który mam zamiar założyć.

Dlaczego im więcej tloczków i większa średnica tarcz nie zawsze świadczą o tym, że będzie lepiej, jak to się odnosi twoim zdaniem do zestawów Performance z e9x i z f3x?

Opublikowano

Zgodze sie z B-t-K ze poszedles w1lq w ekstreme a dosatkowo to sa zestawy na Tor a nie do jazdy na co dzien. Wrocmy na ziemie.

 

Zestaw zaciskow 6 tloczkowy brembo Nowych ogarniesz za 4000 zl. Tarcze EBC lub DBA +klocki Hawk/EBC yellow za nastepne 4000 zl i oplot za 600 zl.Wystarczy. BMW performance to jest 100% brembo ze znaczkiem BMW i marza BMW. Ani lepiej ani gorzej to samo tylko bez przejsciowek bo otwory sa fabryczne dla BMW.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
To prawda że hamulce Performance to Brembo ale skąd do licha taki wymysł że to gorsza linia :duh: :duh: :mad2:

 

Bo jak przejzycie sobie katalog Brembo, te hamulce sa ponizej jakichkolwiek specyfikacji katalogowych. W koncu jest powod czemu caly kit kosztuje mniej niz najtansza propozycja katalogowa na 1 os ;)

 

Co do przykladow czemu to budzetowka - na szybko:

- material z ktorych wykonane sa tloczki

- chociazby roznice w mocowaniu klockow pomiedzy normalnym Brembo a BMW BBK bo to zaciski pod specyfikacje BMW.

- zasob performancowych klockow, z uwagi na niestandardowa budowe, trudno znalezc jakiekolwiek sensowne performancowe klocki t.j. Pagid ( to najwiekszy plus Stoptecha - wielki wahlarz klockow )

- Jednoczesciowe tarcze ktore przenosza cieplo na zaciski, bez mozliwosci zmiany na cos dwuczesciowego i performancowego.

- Zglaszane problemy z rozkladem nacisku i zapiekajacymi sie tloczkami

 

Sam kit jest produkowany przez Brembo, ale w zaden sposob nie sprawia, ze mozna postawic je na rowni z normalnymi kitami BBK. Inni producenci maja tez swoje odpowiedniki produkowane przez Brembo - ja przynajmniej mialem takie w GTI. IMO, jak ktos chce miec wyrozniajacy sie kit do samochodu, ktory nie bedzie zbytnio meczony, a miec male bling bling to kit jest spoko. Chociaz w przypadku 325i pomyslalbym czy nie lepiej pod wzgledem cena/jakosc wrzucic hamulce z 335i/d - dorzucic jakies dobre klocki - zmienic plyn na jakis DOT 4.1 - oraz zainwestowac w stalowe/teflonowe linki hamulcowe.

 

Pamietajcie, ze efektywnosc hamulcow to nie wielkosc tarcz oraz ilosc tloczkow. Sama sila zacisku To integralny design majacy na celu jak najefektywniej powtarzalnie zatrzymywac dana mase w danym aucie przy zachowaniu najmniejszej mozliwej wagi.

 

Idealnym przykladem czemu za duza ilosc tloczkow wcale nie pomaga to Rotora, gdzie 12 tloczkowe zaciski ustepuja 6 tloczkowym zestawom innych producentow na torze. Sila zacisku jest produktem cisnienia w linkach hamulcowych pomnozonej przez powiezchnie tloczkow. Majac na uwadze ze poprawa sily zacisku jest mozliwa poprzez usztywnienie zaciskow i ich mocowan, mozna wrecz zmniejszyc w takiej sytuacji tloczki a i tak uzyskac przyrost sily zacisku. Do tego dodajmy jeszcze 'czucie', fading, modulacje oraz wage i jasno widac ze nie sama ilosc tloczkow jest istotna ;)

 

---

 

Macie pewnie racje, ze rozmawiamy tu w innych kategoriach - a ja mam zboczenie w tym temacie :) Nie zgodze sie co prawda, ze zestawy sa tylko na tor ;-) Przynajmniej nie te tansze jak wymieniony Stoptech czy AP. Patrzac na US/UK, masa osob ciska BBK i nie koniecznie w dedykowanych torowkach.

E92 335d Stage H
Opublikowano

A ja odpowiem w ten deseń.

 

BBK ma przede wszystkim poprawiać hamowanie i każdy taki zestaw to robi. Zarówno w sferze modelowania jak i siły hamowania. Przy awaryjnym hamowaniu każdy metr urwany to sukces.

Dodatkowym atutem BBK jest aspekt wizualny i tego nic nie zmieni i zawsze dobrze wypełnione bębny felg solidnym zestawem będą wyglądały lepiej niż hamulce z motorynki.

I aspekt czysto techniczny a mianowicie wolę jednak zaciski solidne monoblok w BBK niż skręcone jak tego Stopteha.

I nie wyskakujemy z powierzchnią tłoczki bo w tym zestawie co kupił BTK jest i tak większą od jednego tłoczka w serii.

 

Poza tym wywody apropo doboru klocków czy też ilości tłoczkow to rzecz 2planowa bo powtórzę jeszcze raz, to ma poprawić hamowanie (i na bank to robi -pisze z własnego doświadczenia), ale ma też wyglądać. I to jest jeden z najważniejszych zadań BBK.

A tarcze dla potomnych w zestawach BBK od bmw są z dwóch materiałów i nie przenoszą ciepła aż tak na piastę jak jest napisane wyżej dodatkowo połączenie pomiędzy elementem ciemnym tarczy a dzwonem jest przez cienkie pręty a nie jak w skręcanych poprzez przylegające elementy skręcone śruba. I nie ma to nic do oddawania ciepła a jest to w sporcie (powtórzę w sporcie) związane głównie z ekonomika gdyż kupujesz tylko sam wieniec do tarczy a nie całość gdzie przy wymianie nawet co wyścig tarcz przekłada się na koszty jak i prostotę wykonania samego pierścienia a nie razem z dzwonem.

 

Właściciel tego auta nie będzie się ścigał na torze tym autem zawodowo i nie będzie na bank wykorzystywał co dziennie pełnych możliwości zestawu na drodze ale będzie zawsze miał zapas pod pedałem i pieknie wyglądające koło. I moim zdaniem to jest klucz takiej zmiany.

 

Bawią mnie dywagacje co lepsze i dlaczego, gdzie jedna strona idzie na maxa jak by auto od jutra jeździło po torze i nie wiem co miało pod maską a właściciel chciał mieć poprostu lepszy zestaw niż księgowi policzyli w jego bmw poprawiając przy okazji hamowanie i wygląd auta.

 

Amen

 

Oli

Opublikowano

@w1lq : sprawdzilem dzisiaj rano co mowiles i faktycznie w niektorych przyznaje ci racje (patrz nizej) ale tam gdzie nie to gdzie znalazles info ?:

 

Co do przykladow czemu to budzetowka - na szybko:

- material z ktorych wykonane sa tloczki - gdzie znalazles info?

- chociazby roznice w mocowaniu klockow pomiedzy normalnym Brembo a BMW BBK bo to zaciski pod specyfikacje BMW.- to nie wada tylko wymog bo to sa zestawy do BMW

- zasob performancowych klockow, z uwagi na niestandardowa budowe, trudno znalezc jakiekolwiek sensowne performancowe klocki t.j. Pagid ( to najwiekszy plus Stoptecha - wielki wahlarz klockow ) - Faktycznie ilosc klockow kompatybilnych jest niska i sa to raczej budgetowki

- Jednoczesciowe tarcze ktore przenosza cieplo na zaciski, bez mozliwosci zmiany na cos dwuczesciowego i performancowego. _ tak jak klocki nie ma tarcez plywajacycha i co gorsza nie ma w ogole wyboru w tarczach

- Zglaszane problemy z rozkladem nacisku i zapiekajacymi sie tloczkami- masz jakis link do tego info ? EDIT : Faktycznie znalazlem powtarezajace sie posty na stronach amerykanskich z tym faktem

 

pytam na zasadzie ze ten kto pyta jest glupi a ten kto nie pyta pozostaje glupi a ze duzo ludzi montuje zestawy BMW to bylo by mile wiedziec na jakiej bazie to robimy bo na razie dla wszystkich (ja wlacznie) bmw perf i brembo to bylo to samo oprocz ceny 2 x wyzszej w BMW z czym mozna byloby sie pogodzic bo zestawy sa p&p ale jezeli faktycznie sa zasadnicze roznicze (a wybor klockow i tarcz juz jest powazna roznica) i bmw perf jest dodatkowo z gorszych materialow to by tez pokazywalo troche oblicze cheap BMW :|

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
pytam na zasadzie ze ten kto pyta jest glupi a ten kto nie pyta pozostaje glupi a ze duzo ludzi montuje zestawy BMW to bylo by mile wiedziec na jakiej bazie to robimy bo na razie dla wszystkich (ja wlacznie) bmw perf i brembo to bylo to samo oprocz ceny 2 x wyzszej w BMW z czym mozna byloby sie pogodzic bo zestawy sa p&p ale jezeli faktycznie sa zasadnicze roznicze (a wybor klockow i tarcz juz jest powazna roznica) i bmw perf jest dodatkowo z gorszych materialow to by tez pokazywalo troche oblicze cheap BMW :|

 

Co do informacji dotyczacej materialu z ktorego sa robione -> natknalem sie na pare postow albo na bimmerpost albo na e90 gdzie gosc wchodzi w to in depth.

Ja z kolei jestem pewien ze napewno nie beda to tytanowe tloczki. Chociaz w sumie wiem w czym roznica - to co sprzedaje BMW to po prostu sa OEM Brembo produkowane jako czesci OEMowe. Z kolei ja to porownuje do seri 'Sporting Use' (bynajmniej nie Race - ktore sa customowe i dedykowane stricte pod tor i wyscigi). Ja z kolei pewnie nie wiem nawet gdzie dostac nie Sportingowe Brembo :D

 

Dla mnie z kolei najtansze Brembo to seria GT a ona jest droga i relatywnie niespecjalna w porownaniu do konkurencji. Napewno o wiele drozsza niz zestawy z BMW.

Nie ma sie czym martwic, BMW nie jest bardziej cheap niz inni nie butikowi producenci bo poza malymi wyjatkami nie znam przypadkow by do takich aut pakowano jakies powazne performancowe rozwiazania - cos takiego jest drogie w serwisowaniu i niebagatelnie podnosi koszt auta.

 

TL;DR - BMW Performance Brembo != Brembo GT

E92 335d Stage H
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.