Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Podejrzewam, że sam filtr który wchodzi w skład dolotu Performance to filtr jakiejś znanej marki tylko bez loga, więc bez obaw możesz go umyć jak każdy inny.

Czytałem na e90post, że ten filtr wygląda kropla w kroplę jak K&N, także prawdopodobnie to ten sam produkt z tym, że produkowany na zamówienie BMW. Przy następnej wymianie oleju (czyli wiosna) potraktuję go w takim razie zestawem do czyszczenia i konserwacji filtrów sportowych.

Bardzo ciekawy jestem efektu :D

Wrzuć jakiś filmik po montażu :)

postaram się opisać co i jak, może uda mi się zmontować jakiś filmik :wink:

BTK musisz dac znac jak zamntujesz bo jest grono ciekawcow ktorzy tez sa zainteresowani i nie wiedza czy wziasc bmw czy AFE...

Jak wszystko poskładam to dam znać :wink: AFE to też ciekawa propozycja, ze wszystkich dostępnych sensownych, kompletnych układów dolotowych do N52/N53 (Dinan Ram Air, Simota, BMW Performance) daje największe korzyści w postaci wzrostu KM i Nm. Trudno go tylko dostać, raczej import zza wielkiej wody, może UK? Dolot BMW Performance jest chwalony i nie spotkałem się z negatywnymi opiniami, ale daje bardziej konserwatywne przyrosty KM i Nm (odpowiednio 3-5 KM i 5 Nm). To i tak nieźle jak na samą wymianę dolotu w silniku wolnossącym.

  • Odpowiedzi 504
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Członkowie klubu
Opublikowano
bedziesz jechał na hamownie przed i po?
sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Filtr w dolocie performance to stożek ?

Czy poza wyglądem zewnętrznym i filtrem dolot performance różni się budową od seryjnego ?

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano (edytowane)
bedziesz jechał na hamownie przed i po?

Byłoby to sensowne rozwiązanie, wtedy czarno na białym wiedziałbym jak się to przełożyło na KM i Nm, co więcej, jaką mam moc wyjściową (sam jestem ciekawy, zdarza się podobno, że N52 nie trzymają mocy). Niestety montaż w poniedziałek i nie zdążę się już umówić na pomiar. Jedyne jak dla mnie miejsce gdzie mógłbym to zrobić (ze względu na wiedzę i lokalizację) to Pachura Moto Center w Środzie Wlkp, a u nich trzeba się umawiać z dużym wyprzedzeniem. Mam jeszcze w planach zmianę wydechu i wtedy wcześniej się umówię i wybiorę się do nich zmierzyć moc :wink:

Edytowane przez B-T-K
Opublikowano
Filtr w dolocie performance to stożek ?

Czy poza wyglądem zewnętrznym i filtrem dolot performance różni się budową od seryjnego ?

Ma kształt walca, wizualnie wygląda jak filtr K&N. Dolot Performance ma większe kanały ssące od dolotu seryjnego (tuż przy grillu i wewnątrz na wysokości łączenia elementu z carbonu z pokrywą dolotu). Część z pokrywą z carbonu sama w sobie ma większą pojemność od standardowej. Przed montażem zrobię kilka fotek jak jest zbudowany, plusem jest to że wszystkie elementy zostały wyprodukowane w UK, także nie jest to jakiś chińczyk. Znalazłem też ciekawe zdjęcia pokazujące różnice w budowie układów Performance vs seria:

http://i.imgur.com/AVRX1VX.jpg

http://i.imgur.com/sZsJwpF.jpg

http://i.imgur.com/zI6QSR3.jpg

http://i.imgur.com/aQgDf52.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zastanawiam się czy nie zamontować dodatkowych wlotów powietrza, tylko mam obawy że podczas jazdy np w deszczu do dolotu będzie wpadał cały drogowy syf i woda. Ma ktoś takie wloty i mógłby się wypowiedzieć ?
http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano

Dolot założony, różnica po montażu zauważalna, silnik ma bardziej basowy odgłos, zwłaszcza w zakresie obrotów pomiędzy 2500-3500 obr/min. kiedy to słychać charakterystyczne "buczenie", nie jest ono jednak w żadnym stopniu uciążliwe podczas jazdy. Po przekroczeniu 3500 obr/min do końca obrotomierza silnik ma bardziej gardłowy odgłos. Reakcja na gaz delikatnie się poprawiła, ale nie jest to jakaś duża różnica, którą można specjalnie odczuć, poprzednia reakcja na gaz była bez zarzutów. Generalnie jestem zadowolony ze zmiany, aczkolwiek relacja cena/zmiana być może do końca nie jest uzasadniona (tuningowanie silnika wolnossącego to inna zabawa niż w autach z turbem, czego byłem i jestem w pełni świadomy). No i pod maską zrobiło się zdecydowanie ładniej :8) Minusem jak dla mnie jest niestety to, że musiałem zdemontować rozpórkę zawieszenia Wiechers, którą miałem u siebie od dłuższego czasu. Byłem z niej bardzo zadowolony, niestety kształt pokrywy dolotu Performance (która różni się od oem pokrywy dolotu) wymusił jej demontaż (kształt ucha mocującego rozpórkę do kielicha spowodował, że pokrywa nie chciała się zwyczajnie zmieścić). Na szczęście zawieszenie B12 jest na tyle sztywne, że specjalnie nie odczułem różnicy na niekorzyść. Dlatego jeżeli jest ktoś zainteresowany rozpórka WIECHERS Alu Racingline jest na sprzedaż (wersja silniki benzynowe oczywiście, nr produktu 067032).

przed montażem z rozpórką:

http://i.imgur.com/i0S4f0o.jpg

po zainstalowaniu dolotu BMW Performance (wybaczcie, w komorze silnika nie jest idealnie czysto):

http://i.imgur.com/63AqQzi.jpg

http://i.imgur.com/6N8dAu5.jpg

http://i.imgur.com/tgXQCMr.jpg

http://i.imgur.com/aCDM3ju.jpg

http://i.imgur.com/pYUnDfq.jpg

Opublikowano
wyglada kozacko !!!!! szkoda ze nie zrobiles pomiaru przed i po aby zobaczyc jaka jest roznica :mrgreen: ale sam efekt wizualny jest fajny. :cool2:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Dokładnie. "Kozacko" to dobrze powiedziane :)

 

Znajdziesz jakas inna rozpórkę pasująca i będzie cudnie ;)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Dokładnie. "Kozacko" to dobrze powiedziane :)

 

Znajdziesz jakas inna rozpórkę pasująca i będzie cudnie ;)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

Oryginalna rozpórka Performance nie podejdzie teraz ?

Opublikowano
wyglada kozacko !!!!! szkoda ze nie zrobiles pomiaru przed i po aby zobaczyc jaka jest roznica :mrgreen: ale sam efekt wizualny jest fajny. :cool2:

To mój największy błąd, niestety nie pomyślałem o tym zawczasu :( po dalszych modyfikacjach wybiorę się sprawdzić jaki jest ich efekt końcowy.

 

Znajdziesz jakas inna rozpórkę pasująca i będzie cudnie ;)

Oryginalna rozpórka Performance nie podejdzie teraz ?

Rozpórkę znajdę, przynajmniej będę chciał założyć bo byłem z jej działania zadowolony :wink: zgadza się, teraz pasować będzie tylko Performance, alu albo jeszcze lepiej carbon :8) Jak ktoś coś widział albo wie proszę o PW :wink:

Opublikowano

Siemanko. Dodam jeszcze, że siedząc sobie na urlopie na plaży przeczytałem jeszcze raz dla odświeżenia Twój cały wątek :)

Mega robotę robisz gratki.

Zauważyłem też, że mieliśmy nawet wymianę zdań odnośnie lewarka performance i wchodzenia biegów. Powiem Ci, że u mnie po wymianie oleju w skrzyni ta przypadłość lekko ucichła. Nie wiem, może to efekt placebo ale wcześniej miałem wrażenie, że zdarzało się to raz na 1-2 tygodnie a teraz od 2 miesięcy nic.

 

Z ciekawości jeszcze spytam, na jakim oleju jeździsz (silnik)?

 

Pzdr

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano (edytowane)
U mnie skrzynia pracuje w sumie bez zarzutów, owszem raz czy dwa razy na jakiś czas jedynka ma opory żeby wejść w swoje miejsce ale generalnie jest ok. W e87 od nowości też się tak zdarza dlatego się tym jakoś specjalnie nie przejmowałem. Ale jak mówisz, że po wymianie oleju jest lepiej może w tym właśnie rzecz. Przy wymianach oleju (silnikowego) stosuję Castrol Edge 5W-30. Edytowane przez B-T-K
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie czasem 2 bieg wchodzi ciężej, ale występuje to sporadycznie. W używanej skrzyni którą kupiłem było to samo. W 330xd ciężko wchodził wsteczny i czasami 3.

Manualne skrzynie w E90 do super udanych chyba nie należą, więc nie ma się co przejmować.

W zeszłym tygodniu jeździłem E36 mojego mechanika z 92r i tam biegi wchodzą perfekcyjnie.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano

Ja tez miewam problemy z wejściem "1" Wymiana oleju w skrzyni pomogła o tyle że póki co nie pojawia się blokada w połowie drogi do jedynki, natomiast nadal nie jest idealnie i nie będzie z tego co słyszałem. Wiem, że ludzie nerwowo reagują na zdanie "ten typ tak ma" ale chyba rzeczywiście tak jest w tej kwestii :?

Kiedyś jak stałem na luzie na światłach a nie chciała mi 1 wejść, to z nerwów wpadł... wsteczny - mina kierowcy za mną, bezcenna :D :cool2: Koniec końców niewiele samochodów wtedy przejechało bo byłem na początku stawki :twisted:

 

BTK jesteś jedną z niewielu osób która teoretycznie nic już nie może poprawić w samochodzie a jednak ciągle zaskakujesz :8)

Opublikowano
BTK jesteś jedną z niewielu osób która teoretycznie nic już nie może poprawić w samochodzie a jednak ciągle zaskakujesz :8)

Dzięki, ale uwierz że jeszcze można coś ulepszyć :wink: Zostało mi jeszcze trochę rzeczy do zrobienia z mojej listy, kilka grubszych tematów i parę pierdółek.

Opublikowano
Filtr w dolocie performance to stożek ?

Czy poza wyglądem zewnętrznym i filtrem dolot performance różni się budową od seryjnego ?

Ma kształt walca, wizualnie wygląda jak filtr K&N. Dolot Performance ma większe kanały ssące od dolotu seryjnego (tuż przy grillu i wewnątrz na wysokości łączenia elementu z carbonu z pokrywą dolotu). Część z pokrywą z carbonu sama w sobie ma większą pojemność od standardowej. Przed montażem zrobię kilka fotek jak jest zbudowany, plusem jest to że wszystkie elementy zostały wyprodukowane w UK, także nie jest to jakiś chińczyk. Znalazłem też ciekawe zdjęcia pokazujące różnice w budowie układów Performance vs seria:

http://i.imgur.com/AVRX1VX.jpg

http://i.imgur.com/sZsJwpF.jpg

http://i.imgur.com/zI6QSR3.jpg

http://i.imgur.com/aQgDf52.jpg

 

kozak :twisted: :twisted:

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano

Rozpórkę znajdę, przynajmniej będę chciał założyć bo byłem z jej działania zadowolony :wink: zgadza się, teraz pasować będzie tylko Performance, alu albo jeszcze lepiej carbon :8) Jak ktoś coś widział albo wie proszę o PW :wink:

 

1400 zl z wysylka... trudno ci bedzie znalesc taniej : http://www.ebay.de/itm/322197596219

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Jakiś czas temu w moje posiadanie weszły listwy/kratki z listewkami ozdobnymi chrom montowane w przednim zderzaku (te biegnące od halogenu do halogenu). Z tego co wyczytałem, chromowane listwy kratek montowane były w autach na rynek amerykański w modelu 335i (wersja SE sport edition, m.in. na felgach styling 162, zawieszenie 226, fotele sport itd.,czyli lista wyposażenia zbliżona do mojej). Zastanawiam się czy nie założyć takich listew u siebie, od jakiegoś czasu mam dylemat czy nie będzie tego chromu "za dużo". Udało mi się znaleźć zdjęcia e90tki akurat w moim kolorze:

http://i.imgur.com/hanbmMJ.jpg

http://i.imgur.com/N8fmK1f.jpg

http://i.imgur.com/RDzonHb.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.