Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja mam u siebie wersję smoke, bardzo dobrze się zgrywa, ale jestem zwyczajnie ciekaw jak to będzie leżeć z blackline
http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
  • Odpowiedzi 504
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Wersja smoke Depo? Z tego co kojarzę są ciemniejsze od Blackline. Blackline'y leżą dobrze na każdym kolorze. Najlepiej moim zdaniem wyglądają przy czarnym. Kolega z forum damp21plbe miał założone u siebie w e91 te lampy na sparkling graphite (przed zmianami, zerknij żeby mieć pogląd).
Opublikowano
plus depot ze masz ledy, minus ze jakosc jest ponizej BMW akurat w tym wypadku (czytaj jeszcze nizsza niz BMW) i sa wedlug mnie wlasnie za ciemne ale na niektorych kolorach (ciemnych) leza dobrze

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Wydaje mi się że na moim kolorze Smoke leży idealnie, ale chciałbym trochę "ożywić" ten tył dlatego zastanawiam się nad Blacklinem. Przeglądałem też różne strony, głównie z USA, gdzie robią takie lampy w kilku stylistykach, ale od każdej moim skromnym zdaniem zalatywało zbyt dużą wsią.
http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
Opublikowano

W międzyczasie zamówiłem chromowane listewki pokrywy maski (lewa, prawa). Dotychczasowe nie były złe, jednak było na nich widać małe odpryski od syfu drogowego (sprawa nieunikniona), które mnie po prostu drażniły:

http://i.imgur.com/q7gDIr6.jpg

http://i.imgur.com/URV5zkt.jpg

Opublikowano

Odebrałem dzisiaj w sumie drobiazg, naklejka forumowa dla przechodniów żeby wiedzieli co i jak :wink:

http://i.imgur.com/eOiQJx1.jpg

http://i.imgur.com/tSiivEf.jpg

Opublikowano
Wrzuć jeszcze fotkę z zapalonymi xenonami ja możesz.

voilà :wink: zdjęcia poglądowe, robione na szybko, z włączonymi światłami:

http://i.imgur.com/f9j7aF3.jpg

http://i.imgur.com/DQNVDjN.jpg

 

To są jakieś mocniejsze żarówki w ringach?

No nie powiem. Pięknie to wyglada :) jak nowe.

Robiłeś coś z lampami? Polerowałeś?

Opublikowano
Zarówno żarówki jak i ringi są oem, tak jak wyjechała z fabryki. Nic jeszcze nie było zmieniane. Ksenony świecą delikatnie na kolor niebieski, ringi standardowo na bursztyn. Lampy nie były jeszcze polerowane. Klosze były w nienagannym stanie więc zabezpieczyłem je folią Xpel. Nic się z nią nie dzieje, półtora roku po oklejeniu lamp wszystko jest ok a folia zabezpiecza je dodatkowo przed syfem drogowym i mniejszymi kamyszkami.
Opublikowano

Pozazdrościć.

Może na zdjęciu się wydaje, że te ringi mocniej świecą a może po prostu zamienniki które wsadziłem świeca gorzej od oryginalnych, ale obydwie mi sie przepaliły, więc nie miałem wyjścia. Sprobuje w swojej wstawić mogniejszą żarówkę.

A lampy muszę chyba spolerować, bo wyglądają tragicznie. Może też pokuszę się pózniej o taką folię, bo podobno polerowanie ściera jakieś warstwy ochronne (chociaż i tak pewnie już dawno temu starł je piasek i brud :mad2: )

 

Piękny stan samochodu. Gratuluje autka. Podobna mi się też ten shortshifter :cool2:

Opublikowano
Może na zdjęciu się wydaje, że te ringi mocniej świecą a może po prostu zamienniki które wsadziłem świeca gorzej od oryginalnych

jednak ori to ori a z zamiennikami bywa różnie. Ringi rzeczywiście są wyraźne ale jak wiadomo niestety do jazdy dziennej nie wystarczą.

Może też pokuszę się pózniej o taką folię, bo podobno polerowanie ściera jakieś warstwy ochronne

takjak piszesz, przez polerowanie ściera się też warstwa ochronna (ale są to wielkości rzędu mikronów). Można taki zabieg powtarzać moim zdaniem góra z dwa razy bo później będzie już tylko gorzej. Po polerce warto zabezpieczyć folią tak jak mam u siebie. Po roku, dwóch jak folia będzie już zmęczona możesz zerwać i zawsze wymienić na nową. Można też zregenerować lampy, wyczyścić je od wewnątrz chemicznie a później ponownie nanieść na nie warstwę ochronną. Ale taki zabieg jest pewnie konieczny gdy klosze/lampy są już mocno zmęczone.

Piękny stan samochodu. Gratuluje autka. Podobna mi się też ten shortshifter :cool2:

Dzięki :cool2: Shortshifter rzeczywiście fajna sprawa,krótszy skok lewarka, biegi wchodzą szybciej.Nie wszystkim może się jednak podobać bardziej mechaniczna praca lewarka (większy opór przy zmianie biegów w porównaniu ze standardowym sworzniem).

Opublikowano

Jak się ma ten Twój shortshifter do mpakietowej gałki zmiany biegów jaką ja posiadam? Mam tylko krótszą końcówkę co daje podobny efekt? Czy mam też krótszy drążek? Twoj wydaje się być chyba jeszcze krótszy ale może to złudzenie. W każdym razie fajnie wyglada ta malutka gałeczką. Co do biegów to faktycznie w bmce chodzą dosyć ciężko. Czasami mam problem nawet, że jedynka nie chce wejść ale może to dlatego, że auto ma swój przebieg a poprzednia właścicielka zostawiała je zawsze na biegu, bo ręczny kiepsko działał. Rozważam wymianę oleju. Aczkowiek ten lekki opor przy wchodzeniu biegów lubię.

 

Na czym polega ta regeneracja lamp? Widzialem w galerii e60, że jeden kolega wziął sie porządnie za lampy. Wymienił lustra a od środka wyczyścił powietrzem sprężonym po czym nalał benzyny ekstrakcyjnej czy czegoś podobnego. Efekt świetny. Miałeś na myśli właśnie coś takiego?

Sam bym chetnie coś takiego zastosował tylko musze wcześniej znaleźć człowieka w wawie, który by mi to sprawnie i niedrogo zrobił :mrgreen:

Opublikowano

Sworzeń z zestawu BMW Performance jest inny niż mpakietowy i jeszcze krótszy (chociaż minimalnie). Ze wszystkich trzech tj. standard, mpakiet i performance, ten ostatni jest najkrótszy, a standard wiadomo jaki jest :wink: Biegi jak pisałem wchodzą odrobinę ciężej ale w sposób precyzyjny. Nie jesteś w stanie ich pomylić przy szybkiej zmianie.

Co do biegów to faktycznie w bmce chodzą dosyć ciężko. Czasami mam problem nawet, że jedynka nie chce wejść

zgadzam się z tym, też czasem mam problem z wbiciem pierwszego biegu. Wyjście to albo odpuszczenie i ponowne sprzęgło albo kombinacja biegów 1-2-1. Te typy tak mają, dużo o tym czytałem :reading2:

auto ma swój przebieg...Rozważam wymianę oleju.

tak naprawdę nic Ci to nie da. Wystarczy, że sprawdzisz jego poziom. Mam e87 kupione w salonie z ori przebiegiem 50 tys. km i ma tę samą przypadłość. Wymieniałem nawet jakieś gumowe zaworki i bez zmian. Jak pisałem wyżej, jest wiele przypadków problemów działania manualnej skrzyni biegów w e8x i e9x.

 

A propos lamp to poszło na PW :)

Opublikowano
No tak jak piszesz. To auto tak ma i już. Chociaż z drugiej strony to troche słabe, że w aucie klasy premium tego typu po prostu coś takiego występuje "jak ciezkie wchodzenie wręcz niemożnośc wrzucenia jedynki"
Opublikowano
To mnie trochę uspokoiliście. Też to mam i już chciałem sprzęgło wymieniać :)

Haha. Ja po zanotowaniu lekkiego koziołkowania w swojej przy ruszaniu przeczytałem ze strachu chyba wszystkie wątki o sprzeglach i dwumasach w e90 na forum, miałem już wizje padniętego dwumasa i dużych kosztów.. Tymczasem okazało się, że to ten zaworek dławiący Cdv i chyba nie ma się czym martwić. :))

Auto ma wprawdzie już 210 tysiecy na liczniku a sprzęgło było wymieniane przy jakimś stosunkowo niskim przebiegu typu 30 tysiecy. Dwumas chyba nigdy, no ale mam nadzieję, że żyją jeszcze :mrgreen:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Od dłuższego czasu nosiłem się z zamiarem zmiany zawieszenia w mojej e90tce. Zastanawiałem się nad zawieszeniem ze stałym obniżeniem nad tzw. kitem oraz zawieszeniem gwintowanym. O ile to drugie rozwiązanie daje większe pole manewru w zakresie regulacji wysokości o tyle dobry gwint kosztuje x2 ceny zawieszenia ze stałym obniżeniem (jest np. gwint AP Sportfahrwerke, ale słyszałem że zabezpieczenie antykorozyjne jest słabe a sprężyny z zestawu powodują, że auto w odczuciu wydaję się "miękkie"). Nie chciałbym inwestować aż takiej sumy w zmianę zawieszenia, tym bardziej że w planie mam jeszcze kilka innych zmian :twisted: Zdecydowałem się jednak na rozwiązanie pierwsze. I tutaj pojawia się dylemat. Przeglądałem ofertę różnych producentów i swój wybór zawężyłem do trzech propozycji. Mam opony RFT w rozmiarze 18" na lato i nie chciałbym zbyt twardego zawieszenia. Obecnie mam zawieszenie standardowe (najwyższe z mozliwych :wink: ). Obniżenie jakie chciałbym uzyskać to maksymalnie -30/-20 (na zimę mam jak na razie koła 16" i przy takim obniżeniu mam jakiś margines i mój zderzak nie będzie robił zimą za płóg). Zakładanie samych sprężyn z góry odrzuciłem, zwykłe amory nie dają rady na dłuższą metę ze sportowymi sprężynami np. Prokitem.

Pierwsza opcja to zawieszenie H&R Cup Kit wersja Komfort (obniżenie -35/-20mm). Podobno bardzo dobre wrażenia z jazdy, jednak zawieszenie H&R ma tendencję do "siadania" o dodatkowe 10mm więcej niż podaje producent (tylne koło może nawet delikatnie chować się w nadkole). Co więcej sprężyny H&R uchodzą na jedne z twardszych:

http://i.imgur.com/qMuLZup.jpg

Drugą opcja jest zestaw ST Suspensions. O tym zestawie wiem szczerze mówiąc najmniej. Najwięcej info znalazłem na e90post, może przez to, że zawieszenia te kiedyś były oferowane na rynek amerykański. ST to dawny Weitec, produkcja KW (sprężyny na pewno, nie wiem jak amory). Obniżenie -30/-20mm. Miał ktoś może do czynienia z takim zestawem? Jestem bardzo ciekawy jak to się sprawuje. Podobno najlepsza relacja cena a jakość prowadzenia.

http://i.imgur.com/iEB3URf.jpg

I ostatnie rozwiązanie (najwyższa cena z wymienionych trzech) to kit Bilstein B12 Prokit. Obniżenie -30/-25mm. Rozmawiałem z kolegą Michał 330xd, który montował ostatnio u siebie zestaw B12 w wersji Sportline (z większym obniżeniem -45 do 50/-35mm). Mówił, że jest z zestawu bardzo zadowolony, prowadzenie znacznie się poprawiło w porównaniu z zawiasem mpakiet. Ale tutaj ponownie pojawia się dylemat z zbytnim obniżeniem, opisanym wcześniej. Pomimo lepszego wyglądu w wersji Sportline zdecydowałbym się jak już na Prokit.

http://i.imgur.com/Dn51IH9.jpg

Ma może któryś z Was doświadczenie z pozostałymi zawiasami? A może są jakieś inne zestawy warte rozważenia :idea: :?:

Edytowane przez B-T-K
  • Moderatorzy
Opublikowano
Zaraz polecą hejty ale jeździłem w kilku autach na samym pro-kicie z seryjnymi amorami i nigdy nie było żadnego problemu - spadku parametrów tłumienia czy uszkodzenia mechanicznego (wylanie itp). No ale napewno lepiej jest zmienić też amorki ;)
Opublikowano
Spory czas temu miałem podobny dylemat. Kupiłem pro-kity i zostawiłem standardowe amory. Dało taki efekt że samochód ładnie usiadł ale amortyzatory dostawały po du..e. Pół roku temu wymieniłem komplet amortyzatorów na Bilstein B8 do moich pro-kitów i teraz jestem mega zadowolony. Samochód zaczął pięknie wybierać dziury i znacząco poprawiła się amortyzacja przy pro-kit. Polecam Bilsteina B8 i pro-kity jestem z nich mega zadowolony. :8)
Lewy pas to nie kółko różańcowe.
Opublikowano

Pro kit 12 to sa amory b8 wlasnie + sprężyny obniżające?

 

Nie wspomnieliście o Eibachu, sporo osób wspominało je na forum. Jak to się ma do Bilsteina?

Opublikowano
Bilstein B12 to zestaw składający się z amortyzatorów Bilstein model B8 plus sprężyn firmy Eibach w wersji ProKit (mniejsze obniżenie) albo Sportline (większe). Zakładanie samych sprężyn ze zwykłymi amorami nie jest jakimś wielkim złem, jazda pozostaje komfortowa przy zadowalającym obniżeniu, ale tak jak pisałem na dłuższą metę lepiej założyć cały zestaw (amory plus sprężyny). Zastanawiam się cały czas nad zestawem ST Suspensions. Produkcja KW więc nie sądzę żeby była to jakaś lipa. Mało jest info na ten temat, jak już dotyczące wrażeń po montażu ST X czyli odpowiednika gwintu KW V1 (na temat stałych kitów dosłownie nic). Byłem w zeszłym tygodniu w Pachura Motorsport, handlują KW i twierdzili, że w tym przedziale cenowym nie dostanę nic lepszego (żaden gwint ani inny stały kit). Bilstein B12 to już inny przedział cenowy.
Opublikowano

Ok. Nie wiedziałem, że robią taką współpracę. Myślałem, że bilstein produkuje też swoje sprężyny a eibach swoje amory.

A da się zamontować mpakietowe zawieszenie? Czy tylko w aso jest taka możliwość a cena przewyższa nawet prokit b12?

Ja myślałem o założeniu u siebie tylko amorów bilstein b6 do zwykłych sprężyn, bo z moja z mpakietem i tak juz nisko siedzi

Opublikowano
Wedlug mnie st suspension to nawet ciut lepiej od eibach.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Wedlug mnie st suspension to nawet ciut lepiej od eibach.

Miałeś Rivasi do czynienia ze sprężynami ST? Na e90post forumowicze pisali, że to niby te same sprężyny co w KW ale z innymi numerami (czyli idąc tym tokiem powinieneś je mieć także u siebie w V3). Ale nie wiem czy to prawda czy niczym nie poparte domniemania. Eibach to czołówka jeżeli chodzi o sprężyny (czy to prokit czy sportline). Dlaczego mówisz, że ST są lepsze od Eibacha? Próbowałem znaleźć info na temat ST ale jeżeli chodzi o zestawy ze stałym obniżeniem nic nie znalazłem.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.