Skocz do zawartości

ŚWIATŁA DZIENNE-WSPARCIE- wyjaśnienie jak dla 5 latka :)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Bardzo proszę o małe wsparcie. Temat dość mocno był poruszany na forum ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na swoje wątpliwości, a wszyscy dobrze wiemy iż bawiąc się komputerem możemy narobić sobie więcej szkód niż to warte....Związku z tym bardzo proszę o odświeżenie tematu.

Mam BWM 318i z 2002r po lifcie...; zainstalowałem INPA - zgodnie z instrukcją działa bo kasowałem błędy np sondy - jest Ok, działa, komputer łączy się z autem.

Przechodzę do kodowania świateł... wykonuje wszystko zgodnie z instrukcją zamieszaną na forum itp... tyle że po weryfikacji BASIC FUNCITON w notatniku zgodnie z instrukcją powinienem po zmieniać/aktywować funkcję:

 

DRL_DIMMUNG

wert_01

TAGFAHRLICHT_ECE

nicht_aktiv

GED_FL_ALS_DRL

nicht_aktiv

 

Niestety nie mogę odnaleźć takich funkcji, jedynie znajduje

DRL_WERT_DIMMUNG

wert_01

TAGFAHRLICHT_ECE

nicht_aktiv

 

NIe mam funckji - GED_FL_ALS_DRL

 

Po za tym jak na końcu klikam opcję "wciskamy Execute Job" - pojawia się informacja o zapisie z nazwą LSW.OBDII - to standardowe i prawidłowe działanie

 

Dodam iż przełącznik świateł mam z opcją A - automatycznie..

Podstawowe pytanie brzmi gdzie popełniam błąd:

1. Czy jest to wina instalacji INPA i należy zainstalować nowy program jeśli tak to proszę o linka lub podpowiedź, który będzie najlepszy ??

2. Czy jest może jakiś inna właściwa instrukcja ??

3. Czy błędnie wybieram komunikacje ALSZ praz moduł na ALSZ - na marginesie jakby ktoś podesłał mi linka, gdzie będzie opisane co to są za moduły ALSZ, LSW - było by mi również łatwiej ??

4. Ponadto wybierając przez ECU proces komunikacji pojawia się lista 8-10 możliwości np. ALSZ - gdzie mogę znaleźć oznaczenia pozostałych, skąd wiedzieć które użyć przy jakim aucie

5. Po za tym można gdzieś zaleść dobrą instrukcję INPA, NCS itp - może być w jężyku angielskim

 

Bardzo proszę o zrozumienie, zdaje sobie sprawę iż może gdzieś te tematy były poruszane nie mniej nie odnalazłem dość jasne odpowiedzi.... ewentualnie aby nie powtarzać tysiące razy tych samych tematów bardzo bym prosił o prywatny kontakt osoby, która poświęciła by mi czas i mailowo wyjaśniła wszelkie wątpliwości.

 

Z góry wielkie dzięki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Instrukcja kodowania świateł

Edytowanie profilu w NCS do kodowania w przez plik FSW_PSW.MAN

1. Uruchamiamy NSC (opis tyczy się NCS3.0.8 i NCS 3.1.0 w w 4.0.1 nie ma profilu expertmode trzeba samemu stworzyć)

musimy stworzyć profil tak więc klikamy

File-load profile -

expertmode - OK

następnie File- Edit prifl - hasło: repxet - ok

wybieramy w car/key memory przycisk Individualisierung i zaznaczamy wszystkie 3

opcje czyli :

individualierung aktiv, kernfunktionen, trace individualizable FSW/PSW - ok

conistance check = sprawdza czy wszystko

klikamy przycisk FSW/PSW i zaznaczamy ptaszkiem FSW/PSW-Manipulate with

FSW_PSW.MAN

OK OK

możemy zapisać ten profil żeby za każdym razem tego nie robić File -save i

nazywamy np E46

2. W katalogu ncsexpert/work utwórz pusty plik FSW_PSW.MAN (np. w notatniku)

 

 

3.Można tez tak mając gotowe profile przykładowo :

Włączamy zapłon.

Musimy mieć profil dla NCS z indywidualizacja lub np utworzony wcześniej "E46" wybieramy ten profil ale dla tych co nie umieją tworzyć profili to niech ściągną gotowe, a w NCS 4.01 to mało kto sobie poradzi z tworzeniem np czystego expertmode.

Musimy mieć utworzony pusty plik FSW_PSW.MAN w ncsexpert/work

F1 (VIN/ZCS/FA),

F3 (ZCS/FA f.ECU)

(wybieramy model bmki (np. E46) oraz moduł do połączenia np: EWS)

F6 back

F4 "Process ECU"

wybieramy LSZ (w nowszych ALSZ) i wciskamy OK

F2 job

wybieramy CODIERDATEN_LESEN i wciskamy OK (zmieniamy na sczytywanie danych z auta)

F3 Execute Job

teraz plik FSW_PSW.TRC będzie dużo mniejszy, w nim są zapisane dane z naszego modułu.

Kopiujemy go np. na pulpit.

Za pomocą notatnika zmieniamy poniższe parametry z activ na nich_activ:

 

US DRL swiatla dzienne

LSZ od CI31 (CodierIndex)

 

GED_FL_ALS_DRL

aktiv

DRL_DIMMUNG

wert_02

 

Postojowki jako swiatla dzienne (opcjonalnie dl tych co chcą tak ryzykować)

LSZ od CI37

 

PO_ALS_DRL

aktiv

 

wybieramy opcje do zmiany które chcemy

 

Jak już zmieniliśmy powyższe wartości na activ (lub na nicht_activ jak nie chcemy aktywować) to zapisujemy plik jako FSW_PSW.MAN i kopiujemy do katalogu ncsexpert/work.

F2 job

wybieramy SG_CODIEREN i wciskamy OK (zmieniamy na zapisywanie danych w aucie)

F3 Execute Job (czekamy aż pokaże się coding end)

F6, wyłączamy NCS Export.

Wyłączamy zapłon. gotowe

 

 

Jak nie masz niektórych opcji ( ja w LSZ mam ale mam ksenony w uboższych wersjach sterowników nie zawsze jest wszystko dostępne)

bywa też że ktoś usunie te opcje jest możliwość sprawdzenia zczytaj sterownik EWS czyli wykonaj plan do F1 >F3 > E46 > moduł do komunikacji EWS i jak zczyta to

w NCSEXPER/ WORK jest plik FSW_PSW.TRC dla całego samochodu, otwórz w notatniku i sprawdź czy te opcje są, jak są to mozna je przywrócić w ALSZ pustym plikiem MAN

tylko nie zapomnij po każdym kodowaniu wyczyścić cały WORK zostaw tylko pusty FSW_PSW.MAN (i jak ma się ori 3 puste pliki ze starszych NCS ale nie konieczne jest to)

Kolego na youtube są filmy jak kodowanie NCS wygląda, wystarczy tylko wpisać BMW NCS.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Ok..dzięki za podpowiedź...działa. Nie mniej w pozycji przełącznika auto...na zewnątrz pala mi się cały czas światła mijania. Z tego co się orientowałem to czujnik zmierzchu powinien automatycznie przełączać pomiędzy dziennym i a mijania. Czy jeszcze jakaś opcje powinienem uruchomić ??
Opublikowano
Ostatni kodowałem sobie DRL i miałem ten sam problem, pomógł zapis TAGFAHRLICHT_ECE nicht_activ. Ponadto o tej porze roku sprawdzaj działanie DRL w godz. 11-13 później jest już słabe światło jak masz ustawioną wysoką czułość sensora zmierzchu to będzie odbierał ranek i popołudnie jako zmierzch. Na wiosnę i lato działa normalnie.
E39 523iA, e46 coupe 330Ci 2004 r.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam. Chciałbym się podpiąć do tematu świateł dziennych.

Nurtują mnie dwie rzeczy:

1/ Zapalanie świateł dziennych dopiero po uruchomieniu silnika -- czy jest taka możliwość?

2/ W wersji z ręczną regulacją wysokości świateł, po przełączeniu na pozycję świateł postojowych, światła dzienne wyłączały się. Można było zostawić odpalony samochód tylko na pozycyjnych światłach. W tej chwili mam samochód z samopoziomującymi się światłami i przełącznikiem z automatycznym włączaniem świateł. Światła dzienne kodowałem tak samo, ale w tym przypadku dzienne świecą również w pozycji świateł postojowych :roll:

Czy może ktoś sprawdzić jak to jest w Waszym przypadku z tymi dziennymi, ewentualnie, która opcja może odpowiadać za to. Myślałem, że może LSZ_VARIANTE, ale nic z tego :(

 

Z góry dzięki za wszelkie uwagi.

A wszystko to przez REKINA ;-)
Opublikowano

Dzięki, tego się obawiałem, mówi się trudno. Może trzeba byłoby coś przy przełączniku grzebnąć :?: Dogrzebałem się natomiast do jednej opcji, która wyłącza światła dzienne (w zasadzie długie) na moment rozruchu silnika.

FL_KL_50 aktiv

To samo można zrobić ze światłami mijania oraz przeciwmgielnymi.

AL_KL_50 activ
NSW_KL_50 activ

A wszystko to przez REKINA ;-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.