Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Posiadam BMW E46 sedan 320i rocznik 2001.

 

W piatek wyciekło mi 2,5 litra oleju. Na szczęście zauważyłem wyciek na parkingu, przy przestawianiu auta po wymianie klocków i tarczy. Auto zostało już naprawione, aczkolwiek dzisiaj nasunęło mi się jedno pytanie. Mianowicie: Czemu nie zaświeciła mi się kontrolka oleju? Przy jakim stanie oleju zaczyna się świecić ta kontrolka. Jak się nie mylę do mojego silnika wchodzi 6.5 L wyciekło 2,5L. Możliwe że kontrolka się zepsuła? Została wcześniej jakoś wyłączona przez wcześniejszego właściciela? Jeżeli rzeczywiście coś jest nie tak, jak sprawdzić co się dzieje z tą kontrolką?

 

Pozdrawiam

Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
Opublikowano
Przy 2,5l ubytku prawdopodobnie mogła by się nawet nie zaświecić kontrolka od ciśnienia oleju którą masz zapewne aktywną, ale nie polecał bym tak jeździć autem.

 

 

W takim razie ile niby oleju musi wylecieć żeby kontrolka się zaświeciła? 2,5L to jest jakieś 35/40% mnie od zalecanego stanu.

Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pomarańczowa w chwili kiedy na miarce masz minimum, w praktyce nawet wcześniej.
Opublikowano
Tylko problem polega na tym, że u mnie nie było już na pewno minimum na miarce, a kontrolki nie widziałem nawet przez sekundę, także coś musi być nie tak. Teraz pytanie gdzie może leżeć problem i jak to sprawdzić?
Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
Opublikowano

To zależy też od stanu pompy i silnika, panewek. Zapala się jak jest poniżej ustalonego minimalnego ciśnienia. Żółta nie ma co się przejmować bo jest wadliwa.

Sprawdź sobie po wymianie oleju czy kontrolka działa. U mnie przy normalnym odpalaniu pali się kontrolka niecałą sekunde. Po wymianie oleju od 3sek bo napełnia się filtr oleju.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Od sprawdzenia diagnostyki czy ktoś inteligentny inaczej nie wyłączył sprawdzania. Bardzo popularny "mod" na forum "obok", ewentualnie podświetlenie samej kontrolki w liczniku.
Opublikowano
Hym... to moze inaczej spytam. Przy włączaniu zapłonu, albo przy odpalaniu silnika powinna się zaświecić pomarańczowa, albo czerwona kontrolka od oleju? U mnie żadna z nich nie świeci się nawet przez ułamek sekundy. Może rzeczywiście jest coś odłączone, albo nieaktywne.
Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
Opublikowano
Może po prostu nie masz tej funkcji aktywnej.

 

4.JPG

 

 

Co to jest za program? Zabieram się za zakup interfejsu do auta od jakiegoś czasu, a nie ukrywam że średnio się na tym znam.

Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Albo poszukaj filmów na YT, jest tego od groma.
Opublikowano
Hym... to moze inaczej spytam. Przy włączaniu zapłonu, albo przy odpalaniu silnika powinna się zaświecić pomarańczowa, albo czerwona kontrolka od oleju? U mnie żadna z nich nie świeci się nawet przez ułamek sekundy. Może rzeczywiście jest coś odłączone, albo nieaktywne.

Jak przekręcisz kluczyk na drugą pozycję to nie pali się czerwona?

Opublikowano
Hym... to moze inaczej spytam. Przy włączaniu zapłonu, albo przy odpalaniu silnika powinna się zaświecić pomarańczowa, albo czerwona kontrolka od oleju? U mnie żadna z nich nie świeci się nawet przez ułamek sekundy. Może rzeczywiście jest coś odłączone, albo nieaktywne.

Jak przekręcisz kluczyk na drugą pozycję to nie pali się czerwona?

 

No właśnie nie pali się :( teraz pytanie czy jest zepsuta czy wyłączona.

Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
Opublikowano
Zrobiłem test zegarów. Niestety kontrolka od stanu oleju się nie świeci. Teraz tylko pytanie co jest tego przyczyną? W ogóle jest tylko jedna kontrolka od oleju? Ona świeci na pomarańczowo i na czerwono w zależności co się dzieje?
Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
Opublikowano
Najpierw musiałbym sprawdzić przez komputer czy nie jest wyłączona, bo jak kupowałem to wiedziałem że cieknie olej. Może wyłączyli to celowo. Kolejny powód żeby w końcu zainwestować w interfejs, bo innego wyjścia nie ma.
Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
Opublikowano
Jakby ktoś wyłączył przez komputer to i tak na teście zegarów by się zapalała. Rozbieraj licznik i obstawiam że jakiś debil zakleił taśmą albo zniszczył diody.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rozkręć zegary (ja to robiłem i wlutowywałem diodę od poduszek) i zobacz może jakiś idiota tylko zasłonił kontrolkę oleju, jest szansa ze tylko odkleisz taśmę i będzie OK

pewnie masz problem z późno gasnącą kontrolką oleju czerwoną, z powodu uszkodzenia zaworu zwrotnego w obudowie filtra paliwa, jak się zapala po nocy to olej spływa do miski olejowej z obudowy filtra i zanim nabije trwa to z 3-4 sekundy zanim czerwona zgaśnie, nie jest to jakaś straszna usterka można z nią jeździć nawet 100 tyś i nic się nie stanie, ale jest też szansa że tylko z powodu tej żółtej jest zasłonięta ponieważ jest to dioda podwójna nie można zasłonić tylko żółtej a czerwoną zostawić więc zasłonił obie, gorzej jak idiota wyrwał diodę to będzie problem, ja dokupiłem do poduszki ale ta podwójna to będzie problem, jak byś potrzebował więcej informacji jak rozkręcić licznik to napisz,

(kup klucze torks i uważaj na pokrętła od licznika i zegara do złożenia musisz je odpowiednio ustawić) ale nie jest to specjalnie trudne tylko nie ruszaj wskazówek.

Myślę że ubytek już 1l oleju zapali czerwoną kontrolkę .....

Opublikowano

Będę musiał koniecznie wykręcić te zegary i sprawdzić co jest grane. Nie można jeździć bez tej kontrolki, bo nigdy nie wiadomo co się może wydarzyć. Teraz akurat szczęście w nieszczęściu, że przestawiałem auto i zauważyłem sporą plamę po oleju. W innym wypadku mogło być różnie. Jeśli chodzi o samą instrukcję wyciągania to pewnie są jakieś instrukcje, albo filmiki na necie (no chyba że ma ktoś coś takiego przygotowanego i mógłby podesłać, to byłbym wdzięczny).

 

Ps. W sumie to olej musiałem dolewać w miarę regularnie, bo ciągle mi sączyło auto. Teraz niby wszystko jest załatane, ale wracając do tematu nigdy się nie skupiłem na tym, że nie było kontrolki. Teraz dopiero skojarzyłem, że powinno mnie coś informować :)

Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
Opublikowano

 

Dzięki Din76 za linka. Będę musiał się za to zabrać i to jak najszybciej. Aczkolwiek dzisiaj zauważyłem że znowu auto zostawia jakieś pojedyncze krople oleju na ziemi. Czyli znowu gdzieś cieknie, będę musiał zobaczyć na kanale w poniedziałek co się dzieje. Zauważyłem, że olej jest ponad stan zalany. Może to być przyczyną że kapie? Stan sprawdzałem na rozgrzanym silniku, przejechałem około 40km, stanąłem na myjni, umyłem auto, sprawdziłem olej i stan był za wysoki.

Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.