Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Mam problem z moim bmw 120d (163). Wszystko zaczęło się od niedziałającej przepustnicy. Okazało się, że cały silniczek w niej zalany jest olejem... Przepustnice wymieniłem na sprawną ale oczywiście pozostał problem oleju w układzie dolotowym. Na pierwszy ogień poszła turbina. Okazało się, że jest sprawna więc zostały wymienione tylko uszczelniacze. Efektów brak więc następny był separator. Mój model posiada plastikową odme. Podobno nie trzeba wymieniać wiec dokładnie wyczyściłem, sprawdziłem membranę, wszystko wydawało się ok! Poza tym że olej dalej w układzie :cry: Nie wiem co robić bo dosyć mam już tej ruletki i wymieniania niepotrzebnych/sprawnych rzeczy...

To teraz pytania.

1. Jest sens kupić jednak nową odme?

2. Co jeszcze może być przyczyna? czytałem że mogą to być pierścionki... Ewentualnie jak można to sprawdzić?

3. Poza odmą co jeszcze warto wyczyścić/sprawdzić? wężyki tam są dość grube więc ciężko mówić o zapchaniu :/

W tym tyg autko idzie z powrotem do mechanika który ma sprawdzić co to jeszcze może być i czy aby turbina nie puszcza nadal (o ile wgl przepuszczała kiedyś)

Dodam jeszcze że poza olejem nic innego się nie dzieje (jeszcze). Nic nie dymi, no ale mam dpf.

DSC_0274.JPG

A tak wygląda moja przepustnica 2 dni po czyszczeniu... Jak widać trochę tego tam jest :/

Z góry bardzo dziękuje za odpowiedzi i sugestie !

Opublikowano

Jakiej klasy olej masz zastosowany w ukladzie smarowania?

Czy byl to olej z przeznaczeniem do silnikow diesla oznaczony na baniaku?

(Ja gdybym mial taka "usterke" to bym spuscil ten olej i zalal do silnika olej elfa diesla/forda i zobaczyl czy beda wystepowac takie symptomy na przecietnym oleju bo ten ktory masz jest zbyt lotny)

MADE IN PRL
Opublikowano

Olej w samochodzie to castrol edge 5w40.

No mam nadzieje że to jednak będzie turbo na które dostałem rok gwarancji lub ta odma... Posprawdzam jeszcze raz wężyki czy coś sie czasem nie zapchało, a odme chyba jednak kupie nową (choć z starą wydaje się być wszystko ok)

Jeśli jednak wszystko będzie z nimi ok to mam zamiar dołożyć dodatkowy separator tzw "oil catch tank". Parę osób z forum już to miało u siebie w autkach i działa jak trzeba. Przynajmniej oleju z układu się pozbędę

Opublikowano

Teoretycznie masz zalany dobrej klasy olej ale castrol edge znany jest wlasnie z tego ze wylatuje kazdymi mozliwymi kanalami :)

Ja nigdy nie leje castrola bo mu nie ufam.

MADE IN PRL
Opublikowano
To ciekawe co piszesz bo bmw zalewa swoje auta castrolami. Osobiscie tez lalem castrola i bez problemu. Tak wql to ta teoria z olejem jest bez sensu bo i tak pewnie Castrol to tylko naklejka, a olej taki sam jak inne.

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Opublikowano

To ze bmw zalewa swoje auta castrolem nie znaczy ze to najlepszy olej dostepny w niemczech czy na swiecie :)

Slyszales o takich markach jak liqui moly,aral,ravenol czy motul?

MADE IN PRL
Opublikowano

Nie dałem rady niestety dzisiaj zobaczyć tego intercoolera, jutro z rana się do tego zabiorę.

Dziś zaobserwowałem coś dziwnego. 2 dni temu wyczyściłem wejście przepustnicy z oleju. Przez ten czas jezdziłem spokojnie starając się nie przekraczać 2,5-3 tys obr. Dzisiaj rano sprawdziłem i co mnie zadziwiło oleju nie było praktycznie wgl. Już myślałem że problem z głowy a wcześniejszy olej został po porostu w układzie i już się wypalił. Wieczorem zrobiłem krótką trasę około 25 km gdzie naprawdę mi się spieszyło. Rozpędzałem się do "tylu ilu było bezpiecznie" przeciągając biegi do tych 4 tys obr. Po zajechaniu już spokojnie do domu i odczekaniu aż turbo oddychnie postanowiłem sprawdzić czy coś się zmieniło w moim układzie dolotowym. Przepustnica już niestety wyglądała tak:

DSC_0281.JPG

Nie wiem w 100% jak działa owy układ dolotowy ale czy to aby nie potwierdza nieszczelności na turbinie?

Ten czysty ślad to od mojego palucha :mrgreen:

Pozdrawiam i dziękuje za wcześniejsze i kolejne odpowiedzi :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.