Skocz do zawartości

Na zimny silniku falują obroty kopci na biało e46 320d...


ziewww

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wiem, że już zakładane były takie tematy, ale nie za bardzo mogę się z moim przypadkiem ustosunkować do przypadłości innych użytkowników. Mianowicie u mnie w Bmw e46 320d 136km np. po nocy gdy odpalam samochód falują mi obroty ( w zależności od tem. na zewnątrz czyli zauważyłem gdy jest poniżej np. +5 to trwa parę minut ok. 5 min. gdy wskoczy w odpowiednie obroty i nie faluje)mam wrażenie że rzuca tym silnikiem i dochodzi duże kopcenie na biało ilość tego dymu wydmuchiwana z układu wydechowego uzależniona jest od temp. na zewnątrz czym niższa tym więcej dymu. Gdy temp. jest powyżej +10 odpala normalnie dymu jest mniej i przez chwilę jest nie równa praca silnika i nie rzuca silnikiem. Poczytałem sporo na forum kto miał taka przypadłość jak ja i sam już nie wiem czy to wtryski, uszczelka pod głowicą, przetwornica. Dodam że nie za bardzo w mojej okolicy znam speca od BMW, dlatego też we wtorek wyjeżdżam do znajomego wujka który się zna i robi ale chciałbym też usłyszeć od Was waszego sugestie. I może Wy mnie jakoś nakierujecie:)

 

Chciałbym się jeszcze dowiedzieć dziś wsiadając do samochodu po odpaleniu usłyszałem przy skręcaniu dziwne buczenie sprawdziłem zbiorniczek od wspomagania płyn jest ale na korku zauważyłem biały kolor myślicie że czas na wymianę płynu do wspomagania?

Edytowane przez ziewww
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zacznij od podłączenia po inpę, wygląda na spaloną świecę żarową (pewnie więcej niż jedną).

Dopisz 320d do tytułu :!:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego co Ci już Maniek napisał to jeszcze dobrze by było sprawdzić podgrzewacz płynu.

Ps.

Auto ma już 15 lat i może być kilka usterek co sie na siebie nakładają.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze sprecyzuj co dla ciebie znaczy kopci na biało, bo jak dla ciebie kopcenie oznacza chmure pary wodnej szczególnie efektownej w zimne zimowe poranki to jest raczej normalne w każdym samochodzie, ciepłe powietrze z wilgocią wychodzące z wydechu zostaje nagle oziebione i tworzy się chmura pary jednak po kilku metrach obłoki znikają bez sladu. Druga wersja (ta dużo gorsza) to biały lub biało-błękitnawy dym różni sie tym że NIE znika dwa metry od auta tylko snuje sie po horyzont.. to spalający się olej silnikowy. Wiec sprecyzuj czy to kłeby pary czy dym
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze sprecyzuj co dla ciebie znaczy kopci na biało, bo jak dla ciebie kopcenie oznacza chmure pary wodnej szczególnie efektownej w zimne zimowe poranki to jest raczej normalne w każdym samochodzie, ciepłe powietrze z wilgocią wychodzące z wydechu zostaje nagle oziebione i tworzy się chmura pary jednak po kilku metrach obłoki znikają bez sladu. Druga wersja (ta dużo gorsza) to biały lub biało-błękitnawy dym różni sie tym że NIE znika dwa metry od auta tylko snuje sie po horyzont.. to spalający się olej silnikowy. Wiec sprecyzuj czy to kłeby

 

Szczerze nie zwróciłem uwagi czy ten dym utrzymuje się kilka metrów, nie miałem przypadku nawet w zimę takiego jak teraz że aż tyle dymu wydostaje się z tłumika a BMW mam już 3-rok. Mam nadzieje że nie będzie to ta pesymistyczna dla mnie ewentualność co napisałeś.

W samochodzie jeszcze gdy włączę nawiew czuje spaliny czy to może być spowodowane też tymi objawami co napisałem wyżej?

Co do tych porad co koledzy wyżej wymienili dam znać jak już wróce od mechanika w sobotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Świece żarowe do sprawdzenia

 

-Sterownik Świec (U Ciebie przekaznik)

 

-Falowanie obrotów(falują po włączeniu ogrzewania? jeśli tak to podgrzewacz elektryczny 99% e46 ma z tym problem)

 

Falowanie obrotów jest odrazu po włączeniu silnika wyłanczam ogrzewanie i nadal falują po kilku minutach normują się i chodzi normalnie ( gdy tem. jest powyżej +5 krócej to trwa poniżej dłużej ) zauważyłem jeszcze że gdy przyspieszam na obrotach mam 2,6-3 tys. obrotów to jest takie bujnięcie jak by dostał więcej mocy, czym może to być spowodowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie nie ma falowania po włączeniu silnika jedynie po włączeniu ogrzewnia powyżej 16stp... w takim razie inpa i błędy odczytaj..pewna świeca lub świece..albo sterownik

 

 

Dam znać jak wrócę w takim razie 3ymajcie się i dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Byłem u mechanika, stwierdzono świeca żarowa 1 przepalona ( wymienione wszystkie na nowe ), wtrysk jeden lał ( wymienione wszystkie+końcówki nowe ), do tego wymieniłem olej w skrzyni biegów. Nie ma już falowania obrotów , ale mam problem ponieważ biegi mi nie chcą wchodzić mam dwumas do wymiany. Czytałem trochę o tych nie wchodzących biegach i skłaniał bym się że to wyprzęgnik ale może i jak wymienię dwumas ze sprzęgłem to pomoże jak sądzicie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.