Skocz do zawartości

Wymiana sprzegla we wlasnym zakresie. 525i


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, padlo mi sprzeglo w moim e39 525i. Nie mam kasy zeby placic mechanikom i zamierzam wymienic je sam. Nie moge znalezc zadnych informacji na ten temat. Prosilbym o przeslanie pdf sam naprawiam jezeli ktos ma.. Wiem ze wiele osob sceptycznie patrzy na sam naprawiam, ale sam wymienilem silnik w astrze 2002r z powodzeniem w moim garazu bez kanalu. Nic nie jest nie mozliwe, prosze tylko o cenne wskazowki oraz pomoc w zdobyciu fachowej literatury..
Opublikowano
A teraz dysponujesz kanałem? bo na leżąco można oczywiście odchudzić wszystko do demontażu skrzyni ale sam demontaż nawet we dwóch to ciężka sprawa bez kanału.
Opublikowano

sam wymienialem u siebie, mam maly kanal bylo ciasno ale dalem rade. jak juz jestes pod kanalem to widac co trzeba zdjac zeby zdjac skrzynie.

 

 

tu chlopaki na ceglach zmieniaja sprzeglo w m5 ;]

 

a tu masz juz godzinny film lopatologiczny krok po kroku.

 

 

 

masz sprzęgło z czy bez SAC?

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano
No nie mam kanalu:) Skrzynka wazy niby tylko 30kg wiec nie jest taka ciezka. Bardziej sie martwie czy uda mi sie to zrobic bez specjalistycznych narzedzi. Dziekuje za wskazowki, mam tylko wolne weekendy wiec troche to potrwa, ale zdam relacje. Jeszcze chcialbym wiedziec jak sprawdzic czy dwumas jest dobry czy tez do wymiany? Nie ma zadnych objawow, wszystko ladnie chodzi oprocz tego ze slizga. Koncowka vin jak cos BF60875
Opublikowano
Skrzynia tylko 30kg? Jak rozmawiałem z mechanikiem to mówił, że do beemki to stara się wołać trzeciego... Bez kanału bym się nie odważył, z kanałem chyba też. Coś tam czytałem, że trzeba mieć jakiś przyrząd żeby sprzęgło dobrze założyć. Nie zagłębiałem się ale sprzęgło pewnie z 600zł a myślę, że znajdziesz kogoś, kto ogarnie to za 300zł więc tragedii nie ma z robocizną. Kiedyś mi gość w Kappie 2.4 tds zmieniał sprzęgło za 220zł, da się tanio jak się poszuka.
Opublikowano
Skrzynia tylko 30kg? Jak rozmawiałem z mechanikiem to mówił, że do beemki to stara się wołać trzeciego...

 

to dobrzy anorektycy musieli byc, wiecej nie wazy bo jak swoja wzialem w reke to mogłem rzucać, ale przy zakladaiu i zdejmowaniu trzeba kogos zeby rowno utrafic na tarcze. do centrowania uzylem kija ze szczotki tylko opilowalem go dobrze.

 

ja jestem zdania ze jak masz troche smykałki i racjonalnego myslenia to rob sam, nawet nie chodzi o 300zl ale nie ufam mechanikom, robisz sam robisz po woli i widzisz, przy okazji cos innego wymaga wymiany to odrazu zmienisz dasz nowe itp wiesz co masz.

 

tylko musisz ogarnac temat albo z kanalem albo albo z czyms co pozwoli byc autu z 50cm w gorze i stabilnie, oraz spory zestaw kluczy wd40 szlifierek wiertarek zebys sie na czyms nie zatrzymal bo srubki swoje lata maja i czasem nie chca wspolpracowac, u mnie 4h zeszlo z odkreceniem wydechu przy portkach, najpierw sie sruby obrócily a potem ukrecily i musialem pozniej przewiercac w srubie od malego do odpowiedniego wiertła a reka chciala odpaść.

 

sruby od skrzyni tez wymagaja sporo roznych przedlużek, te u góry ciezko dostepne. duzo nerwow stracilem ale ta satysfakcja jak po skreceniu wszystlko pieknie hula a sprzeglo chodzi delikatnie ;]

 

drugi raz wymienilbym to 3x szybciej

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

Nie jestem mechanikiem ale wymienialem juz kilka skrzyn bez kanalu, Primera 2.0 GT (najtrudniejsza), Mercedes 123 (moj pierwszy samochod, najprostsza skrzynia do wymiany), Matiz, Wymienialem silnik w Astrze G Bertone 2,2 z22se. Wymienialem glowice w tym 2.0GT. Wszystko moje samochody i tez to robie bo po pierwsze lubie, po drugie nie ufam mechanikom i kasa tez piechotá nie chodzi. Kanalu nigdy nie uzywalem. Boje sie tylko zebym na jakichs narzedziach nie polegl. Kupilem juz przedluzki i pacholki do podpierania, mam dobre klucze nasadkowe, klucz dynamo, mam troche sprzetu. Na razie nie bede kupowal uszczelek i innych bo moze sa dobre, bez sensu w ciemno. Na filmiku widac ze nie trzeba hydrauliki rozkrecac wiec to bylo moje najwieksze zmartwienie.

 

 

No i poszlo wszystko dzisiaj bardzo ladnie oprocz tego ze zostala mi ostatnia gruba sruba trzymajaca skrzynie i nie moge jej odkrecic!!

okrecil sie lepek sruby, nasadka 12 katna wielkosc 11 i teraz jest jeszcze napor nasadka szesciokatna ale boje sie ze ja ukrece.. Co radzicie?? Wiem ze cos sie grzeje palnikiem ale nigdy tego nie robilem, czy lepiej ja uciac, wiercic i nagwintowac?

Opublikowano
No i udalo mi sie zlozyc skrzynie, zalozylem wal i przed wydechem chcialem sprawdzic czy nie ma wibracji. Okazalo sie ze wszystko jest ok poza tym ze przy szybkim puszczaniu sprzegla dochodza stuki z okolic lozyska wyciskowego:( teraz mysle jaki blad popelnilem bo dwumas sprzeglo zalozylem na pewno dobrze, jedynie nie zwrocilem dostatecznej uwagi na docisk i lozysko. W sumie to zapomnialem, nasmarowalem tylko trzpien, zalozylem lozysko i wrzucilem skrzynie nie sprawdzajac nic poza tym:(( na kolejny weekend czeka mnie ponownie rozbiorka. Dla wszystkich przerazonych wymiana sprzegla powiem ze ksiazka jest potrzebna tylko do momentow dokrecania, skrzynia jest lekka i zdjalem jak i zalozylem po prostu rekami. Nie ma zadnej filozofii.. ustawilem tarcze za pomoca klucza nasadkowego 9 lekko owinietego tasma klejaca i w ten klucz mialem wlozony lekko zeszlifowany klucz 8 i tez lekko owiniety tasma, ustawil sie idealnie;)
Opublikowano
Nie pakuje na silowni.. Wazy raptem 30kg to nie jest to znow nie wiadomo co. Lepiej by mi ktos cos madrego podpowiedzial..
Opublikowano

Sprzeglo wymienione. Stuk dochodzil z wycisku lozyska prawdopodobnie uderzalo o sruby z tylu, nie wiem dlaczego. Nalozylem plastikowa podkladke na to zeby nie stukalo i jest git:) Sruby laczace kolektor z wydechem nasterczyly najwiecej problemu, trzeba bylo je uciac i rozwiercac, kilka godzin i kupe wiertel, zauwazylem ze zlamanym wiertlem tez sie da wiercic;) Jak ktos nie ma wyobrazni i porzadnych stojakow to radze sie za wymienianie sprzegla bez kanalu nie zabierac. Jak bym byl lepiej przygotowany na wszystko to mysle ze 10h max..

Satysfakcja gwarantowana jak sie wsiadzie i samochod rusza z poslizgiem:))

Sprzeglo kupilem za £80 w Londynie, plus uszczelka i simmering na pokrywe walu.

Sprzeglo mialo sloneczko ktore naciskalo na zwalniacze.

Teraz wzialem sie za pierdoly i nie moge znalezc jeza ktorego wczesniej kupilem.. Klima jest strefowa.. http://zapodaj.net/67556f1aa757f.jpg.html

http://zapodaj.net/67556f1aa757f.jpg.html

Znalazlem tez cos ciekawego i nie wiem za bardzo jak tego uzyc..

http://zapodaj.net/199ecaad0c065.jpg.html

Opublikowano
Kolego to drugie cudeńko to głośnik od zestawu głośnomówiacego, zapewne pozostałość po wcześniejszym właścicielu
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Teraz wzialem sie za [bAD] i nie moge znalezc jeza ktorego wczesniej kupilem..

 

Bo szukasz po zlej stronie.Jeza masz pod kierownica.

 

Jest dokladnie w tym samym miejscu.Tyle ze Ty z tej strony masz kiere :wink:

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Opublikowano
To nie jest glosnik tylko To jest MODUŁ BLUETOOTH NOKIA Panie Bonzo, mozna to latwo po numerze seryjnym rozszyfrowac kj45133361.. Jez jest po prawej stronie zawsze jezeli jest automatyczna klimatyzacja z tego co znalazlem juz wczesniej. Malo pomocne to forum. Chyba moderatorzy troche spia bo jak by nie patrzec to ruch daje pieniadze na forach a tu troche lipa z pomoca.
Opublikowano
Jez jest po prawej stronie zawsze jezeli jest automatyczna klimatyzacja z tego co znalazlem juz wczesniej. Malo pomocne to forum.

 

Tak jest po prawej stronie.

Masz "anglika" wiec napisalem Ci,ze jest pod kierownica.

Dostales tez film instruktazowy a Ty i tak marudzisz.

Skoro do tej pory nie znalazles jeza to albo jestes kompletnym ignorantem albo leniem,ktory czeka az ktos mu podstawi pod nos.

Wymiana jeza zajmuje 20min do pol godziny z przerwa na faje.

Nie pisz wiec,ze forum do bani bo nie sadze,ze tu jest problem.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W środe będę u siebie zmieniał dwumasę i sprzęgło.

Znacie momenty dokręcania śrub ?

Skrzyni biegów.

Koła do wału.

Śrub docisku sprzęgła.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

A więc z tego co znalazłem

- koło zamachowe 105Nm

- docisk w zależności od użytych śrub

klasa 8.8 - 25Nm , 10.9 - 35 Nm

- skrzynia:

śruba torx: M8- 25, M10 45, M12 - 70

śruba sześciokątna M8- 25, M10-50, M12-80

 

Nie daję gwarancji na podane wartości, ponieważ podaje je będąc jeszcze w Andrzejkowym klimacie :lol: pzdr

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

poczawszy od 11 Listopada przez 12 dni nikt sie nie wypowiedzial poza tym ile na laweczce wyciskam. Jeza juz dawno wymianilem jak wspomnialem w posciez 30Lis. Film byl bardzo fajny, obejrzalem oba przed wzieciem sie do pracy. ale to wszystko bylo przed 11Lis. No nic nie pozostaje tylko czekac i szukac samodzielnie, bo jak umiesz liczyc to...

A fora sa po to zeby sobie pomagac, a reklamy na nich zeby zarabiac;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dwumas zmieniony.

Nie to auto !!!

 

Dzięki za podanie momentów ale tylko dokręcając koło się zastosowałem. Resztę dokręcałem na oko. Robię tak dlatego , że gwinty śrub nie są jak z fabryki i stawiają większy opór niż jak by były nowe.

 

Co do wyjęcia skrzyni to ja robiąc w kanale spokojnie sam ją dałem radę zdjąć.

Większy ciężar to wydech.

 

JAk ktoś chce prawie nowe sprzęgło < sachs> to mogę niedrogo komplet odsprzedać. Sprzęgło to zmienił poprzedni właściciel silnika w nadzieji , że to rozwiąże problem z dwumasą. Niestety nie rozwiązał. Ja zmieniłem wszystko na nowe a te sprzęgło jest naprawdę w świetnej kondycji. Ma przejechane jakieś 40 000km.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
No, racja wydech jest strasznie ciezki. Mysle ze na kanale samemu sie tego nie da zalozyc. Mi bez kanalu udalo sie tylko dlatego ze zaczepilem najpierw koncowke a potem srodek i dopiero reszte..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie stukał.

Ja kupiłem silnik z auta którym jeździła kobieta. Sprzęgło było spalone. A to uszkadza dwumas. JAk go wymontowałem to cały smar z dwumasy był na zewnątrz. Wszystko wokoło ubabrane.

Taki dwumas bez smaru nie amortyzuje prawidłowo i jak jechałem to po dodaniu gazu "kopał" i to solidnie.

 

Dodatkowo powierzchnia koła po spaleniu jest pouszkadzana < jakby zahartowana> i czasem się sprzęgło potrafiło uślizgiwać.

No i nie bardzo się dawało ruszyć płynnie i jeździć bez szarpnięć na niskich obrotach.

 

Teraz wszystko ustąpiło.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.