Skocz do zawartości

BMW E36 1.8IS kilka pytań po kupnie


inventus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Trochę już poczytałem na te tematy które mnie interesują ale zależy mi na fachowej wypowiedzi. Od niedawna jestem użytkownikiem pierwszego w życiu BWM z silnikiem 1.8is wszystkie filtry płyny oraz świece oczywiście wymienione. Ale martwi mnie jedna rzecz kable zapłonowe są owinięte całe taśma izolacyjną nie mam pojęcia dlaczego. Patrząc na obroty silnika wszystko jest stabilnie ale mechanik mi powiedział ze pomimo tego nierówno chodzi i zastanawia mnie czy może to być spowodowane tym ze rura która idzie od przepływomierza do silnika również zaklejona jest taśma izolacyjna gdyż była w niej dziura, czy taka operacja zaklejenia nie wyeliminuje "fałszywego powietrza"?. Przy wymianie świec jedna była lekko mokra od oleju a druga natomiast miała nagar na gwincie. z góry dziękuje za pomoc i przepraszam jeśli zdublowałem post ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kable zapłonowe - do wymiany

Owinięcie ich izolacją nie wyeliminuje wyładowań i skoków napięcia rzędu 30.000 - 40.000 Volt, zapewne po pierwszym deszczu zobaczy kolega świecące kable pod maską.

Koszt przewodów do ISa to 200 - 400zł

 

Rura przepływomierza - raczej do wymiany

można ratować izolacją czasami pomaga, koszt nowej rurki to ok. 100 - 120zł

 

Zaolejone świece - przyczyną jest przepuszczenie uszczelki gniazda świecy (oczywiście jest ich 4szt.)

Koszt kpl. uszczelki pokrywy z uszczelkami gniazd świec i uszczelkami śrub to ok. 70 - 100zł

Nagar na gwincie być może skutek spalania oleju, lepiej przy okazji wymiany przewodów zapłonowych zmienić również świece.

Koszt kpl. świec zależny od upodobania:

Zwykłe świece 50 - 100zł

Irydowe / platynowe 120 - 200zł

 

Wymiana wszystkich elementów raczej łatwa.

 

Silnik M42 cz M44?



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik bodajże M42 (łańcuch). Byłem właśnie zobaczyć te nowe świece co mam włożone i po zrobieniu 300 km żadna nie jest od oleju może po prostu świeca przepuszczała ?. jeśli chodzi o przewody zapłonowe trudno mi powiedzieć czytałem w internecie by spryskać trochę wodą i wtedy sprawdzić czy się iskrzy gdzieś ale nic nie dostrzegłem. Związku z rura jak byłem na warsztacie to mi powiedziano ze oklejenie taśma nic nie pomoże bo fałszywe powietrze i tak się dostanie a wystarczy trochę fałszywego i silnik nie będzie równo pracować
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.