Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem nowa na forum, pierwsze bmw kupiłam wczoraj i zastanawiam sie dla czego tak poźno, do tej pory kolibałam sie Peugeotem 308 1.6 HDI ale to jakies nieporozumienie było. Mam kilka pytań na które nie udało mi się znaleść odpowiedzi. Dodam ze spędziłam kilka godzin wertując te forum.

1) Czy mój model posiada dwa termostaty czy tylko jeden - poczytalam temat z termostatami bo po sprawdzeniu błedów aplikacja Torque Pro wywala mi błąd P0597 i P2EF5, jednak zauważylam ze głównie byla tam mowa o silnikach diesla, a ja mam benzyne.

2) Czy wymienia się oleje w manualnej skrzyni biegów i w tylnym moście? - wedlug autodaty, w skrzyni tak, a co do mostu to nie pisza tak/nie ale podaja jaki olej zalecaja. Co ile taka wymiana? Prosze o podanie nazw jakie najlepsze oleje kupic do skrzyni, silnika i tylnego mostu.

3) Czy wymienia sie całe lampy przednie czy tylko klosze mozna bo mam dwa pekniete ?

4) Co sadzicie panowie o stosowaniu tych środków. Warto czy nie?

- http://xado.pl/rewitalizanty/xado-1-stage-rewitalizant-do-silnikow

- http://xado.pl/1-stage/xado-1-stage-transmission

Jestem skłona to kupic ale jeżeli ktoś miał przykre doświadczenia to dam sobie spokój z tym tematem. No chyba że ktoś słyszał, że kolega mechanika od Kazika mówił ze ... to tak samo jak z płukankami do silnika, stosuje od lat i nie ma problemu,wczesniej płukalłam olejem ale płukanka wychodzi taniej i z tego co czytalam daje lepsze efekty.

5) Łańcuch rozrzadu i ślizgi - do wymiany czy nie, w temacie gdzie chłopakowi urwało łańcuch ktoś stwierdził, że niby sie nie wymienia i że on miał pecha bo była to wada materiałowa, gdzies wyczytałam że ślizgi powinno się wymieniać co ileś tam km, więc jak to jest ?

 

Prosze o pomoc i z góry dziekuje za odpowiedzi, chce zrobic moja błękitną strzałe żeby wszystko było jak trzeba :)

Opublikowano
Witam, jestem nowa na forum, pierwsze bmw kupiłam wczoraj i zastanawiam sie dla czego tak poźno (kwestia kasy ?), do tej pory kolibałam sie Peugeotem 308 1.6 HDI ale to jakies nieporozumienie było. Mam kilka pytań na które nie udało mi się znaleść odpowiedzi. Dodam ze spędziłam kilka godzin wertując te forum.

 

1) Czy mój model posiada dwa termostaty czy tylko jeden - poczytalam temat z termostatami bo po sprawdzeniu błedów aplikacja Torque Pro wywala mi błąd P0597 i P2EF5, jednak zauważylam ze głównie byla tam mowa o silnikach diesla, a ja mam benzyne.

 

Masz jeden termostat i jeden czujnik temperatury cieczy

 

2) Czy wymienia się oleje w manualnej skrzyni biegów i w tylnym moście? - wedlug autodaty, w skrzyni tak, a co do mostu to nie pisza tak/nie ale podaja jaki olej zalecaja. Jak wszystkie plyny eksploatacyjne. Wymienia aie w skrzyni i w moscie Co ile taka wymiana? co 2 lata lub 80 tys km dla obu Prosze o podanie nazw jakie najlepsze oleje kupic do skrzyni, silnika i tylnego mostu. ws skrzyni i mostu nie ma zdecydowanych roznic miedzy markami, ws silnika jest caly temat

 

3) Czy wymienia sie całe lampy przednie czy tylko klosze mozna bo mam dwa pekniete ? cale lampy

4) Co sadzicie panowie o stosowaniu tych środków. Warto czy nie? Warto ale sa dzisiaj lepsze archoil ale jezeli masz te to rownierz sa ok, tylko najpierw trzeba miec czysty silnik.

- http://xado.pl/rewitalizanty/xado-1-stage-rewitalizant-do-silnikow

- http://xado.pl/1-stage/xado-1-stage-transmission

Jestem skłona to kupic ale jeżeli ktoś miał przykre doświadczenia to dam sobie spokój z tym tematem. No chyba że ktoś słyszał, że kolega mechanika od Kazika mówił ze ... to tak samo jak z płukankami do silnika, stosuje od lat i nie ma problemu,wczesniej płukalłam olejem ale płukanka wychodzi taniej i z tego co czytalam daje lepsze efekty. kup, plukanki roznierz, to nie zwalnia od plukaniem oleju raz na 4 wymiany, dobry zwyczaj oraz plukanki dlugodystysansowe typu Archoil 2300

5) Łańcuch rozrzadu i ślizgi - do wymiany czy nie, w temacie gdzie chłopakowi urwało łańcuch ktoś stwierdził, że niby sie nie wymienia i że on miał pecha bo była to wada materiałowa, gdzies wyczytałam że ślizgi powinno się wymieniać co ileś tam km, więc jak to jest ? Rakiety Nasa rownierz wybuchaja, jezeli nie masz pecha wrodzonego albo samochodu powyzej 400 tys km to raczej nic sie nie stanie, kontrola raz na 6 miesiecy

 

Prosze o pomoc i z góry dziekuje za odpowiedzi, chce zrobic moja błękitną strzałe żeby wszystko było jak trzeba :)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Dziekuje za odpowiedź, wstrzymam się z Xado rewitalizantami i poczytam o tych które ty polecasz. Zaraz zabieram sie do szukania w zaawansowanym tematu o oleju do silnika.

Co do kasy to raczej nie, w Polsce nie mieszkam, wczesniej jeździlismy z mężem Mazda Xedos 9 z 2002r, bylo to 2.5L wiec za sam podatek drogowy 1.200 euro rocznie, piekne autko ale jak się pojawily dzieci to zaczelismy patrzec ekonomicznie i wyladowalismy z dwoma Peugeotami, pierwszy raz i ostatni. Jednego juz sprzedaliśmy i kupliśmy bmw, zostal jeszcze jeden do sprzedania i juz mamy plany na Mercedesa CLK pomiedzy 2003 - 2006r. Szkoda tylko że nie udało nam sie w ciagu ostatnich dwóch miesięcy znaleść modelu 320 M-Sport z tym silnikiem N43B20O0 ale to Irlandia wiec motoryzacyjna bieda, a anglik żaden za rozsądne pieniadze też się nie pojawił.

 

Wracając do punktu z rewitalizantem, napisałes że trzeba miec czysty silnik. Rozumiem że chodzi o to że do starego oleju jaki teraz mam wlać plukanke, zlać, później wlać czysty olej, uruchomic silnik na kilkanasie minut , zlać olej i wlac "właściwy olej"+rewitalizant i czy to samo tyczy się skrzyni i dyferencjału, pomijając płukanke bo chyba tam sie ich nie używa, czy sie mylę ?

Opublikowano
nie czysty silnik to np 10000 kmz archoil 2300 + plukanka olejem.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
mimo ze temat juz sie kilka razy pojawial na forum to zapytam w tym bo juz mi nie daje spokoju. pytanie mam do kolegi "Rivasi" chodzi mi o plukanke oleju. bo rozumiem ze plukanka to jest srodek czyszczacy. i czy kolega rivasi poleci wlewac taka plukanke do 320d czy innego motoru z przebiegiem 200tyś i wyzej? takie silniki w 90% zawalone sa szlamem po castrolu i wymianach co 20-30tyś. czy dodatek myjacy nie wymuje tego szlamu i nie przytka kanalow olejowych? pytam bo sam przy przebiegu 170tys kupilem olej millers i obrocilo mi panewke po 500km od wymiany. ,kupilem samochod z przebiegiem 160tyś 10000% pewnym i to byla moja druga wymiana oleju. mechanik stwierdzil ze po wymianie oleju na znacznie lepszy po prostu nagar zostal wyplukany i obrocilo mi panewke! pytanie wiec czy takie plukanki przy wyzszych przebiegach sa bezpieczne???
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Temat odnosnie oleju:

viewtopic.php?f=70&t=181830

Olej w skrzyni bym zmienil, jaki? Na kanal i zobacz jaka masz naklejke na skrzyni i taki olej bym kupil w ASO. W moscie sprawdzilbym stan. Odkrecil korek i sprawdzil czy pelno i czy czysty. Jak tak to bym nie ruszal. Rewitalizanty, plukanki? Odkrec korek wlewu oleju i zobacz jak wyglada w srodku. Jak sie blyszczy i nie widać zadnego czarnego nagaru to zmien tylko olej na nowy dobry i najwazniejsze oryginal a nie jakas podroba i ciesz sie z jazdy. Po co glowe zaprzatac jakimis wynalazkami skoro silnik w dobrej kondycji i czysty. Jezeli masz trochę nagaru lub szlamu to zapodaj plukanke LM przed wymiana oleju i juz. Kolega Rivasi zaraz zawalu dostanie jak to przeczyta :norty: bo tyle srodkow co zna i poleca jako dodatki do oleju ze zastanawiam sie czasami czy jeszcze w silniku ma jakis olej czy juz tylko dodatki :mrgreen: no ale on juz tak ma. :mrgreen: (bez urazy Rivasi :wink: )

🙃🙃

Opublikowano

W moim przypadku auto ma 180k potwierdzone w serwisie bmw telefonicznie bo ksiazki serwisowej brak, podobno ostatni właściciel "zgubił". Sprawdzałam pod maską i brak jakichkolwiek naklejek czy kartek z poprzednich wymian oleju, na pasie przednim jedynie fabryczne naklejki, maż podnosił auto i nie ma żadnych naklejek ani na skrzyni ani na moście i tak patrze na post maćka i zastanawiam sie mocno co do mocnego płukania mojego silnika.

Na stronach producentów np: Motul, MB1 czy Castrol każdy poleca inne oleje do skrzyni i mostu, chyba po prostu kupie od któregoś z tych producentów byle zgodne ze specyfikacja i tyle.

Na 99.9% w moim nic nie bylo wymieniane bo Irlandczycy i ich serwisy to sie nadaja do czyszczenia opon i tyle więc chce zrobic wszystko w moim bmw jak należy.

 

Znajomy ma bmw od nowości z salonu, ostatnio sciągał most z polski bo mu padł. Jego FACHOWEIC Z SERWISU BMW IRLANDZKIEGO twierdził że oleju się nie wymienia :shock: , ja rozmawiałam osobiście z serwisantem Mercedesa i wciskał mi, że w ASB olej jest dozywotnio :duh: W sumie miał racje że dożywotnio, jak skrzynia padnie to koniec żywota i trzeba naprawiać i nie umiał mi wytlumaczyć po co producenci wypuszczają na rynek zetawy do wymiany oleju w ASB jak np do mercedesa clk, bo za takim alkualnie sie rozglądam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dlatego napisalem ci kolezanko zeby w dyfrze zobaczyc stan i klarownosc oleju. Jak jest malo lub czarny to wymiana. Trzeba przez gore wysysac bo nie ma korka spustowego. Na skrzyni jest naklejka z boku od strony pasazera nad korkiem spustowym. Ja zmienialem w e46 olej w dyfrze mimo ze bylo pelno i byl czysty i dyfer zaczal delikatnie wyć. Teraz w e90 tylko sprawdzilem stan i kolor. Majac zle doswiadczenia postanowilem nie wymieniac skoro jet pelno. Zrobisz jak bedziesz uwazac. W skrzyni wymienilem bo byl czarny. Wiem jak to jest jak sie auto kupuje to by sie najlepiej wymienilo polowe podzespolow :norty:

🙃🙃

Opublikowano
mimo ze temat juz sie kilka razy pojawial na forum to zapytam w tym bo juz mi nie daje spokoju. pytanie mam do kolegi "Rivasi" chodzi mi o plukanke oleju. bo rozumiem ze plukanka to jest srodek czyszczacy. i czy kolega rivasi poleci wlewac taka plukanke do 320d czy innego motoru z przebiegiem 200tyś i wyzej? takie silniki w 90% zawalone sa szlamem po castrolu i wymianach co 20-30tyś. czy dodatek myjacy nie wymuje tego szlamu i nie przytka kanalow olejowych? pytam bo sam przy przebiegu 170tys kupilem olej millers i obrocilo mi panewke po 500km od wymiany. ,kupilem samochod z przebiegiem 160tyś 10000% pewnym i to byla moja druga wymiana oleju. mechanik stwierdzil ze po wymianie oleju na znacznie lepszy po prostu nagar zostal wyplukany i obrocilo mi panewke! pytanie wiec czy takie plukanki przy wyzszych przebiegach sa bezpieczne???
lne

 

tylko to zalezy jakie masz podejscie do samochodu Czy to podejscie inteligientne czyli szlam to nie srodek ktory powinien byc w silniku a wiec go wywaleam z silnika i wymieniam to co sie zepsulo przez szlam (pluknka millersa ci nie obrocila panewki hein...), uszczelki/panewki itd czy masz podejscie a la polaczek czyli lubie moje bmw nawet jezeli mu brakuje 20% mocy... a szlam no trudno taki life, mam brudny silnik, i trymam kciuki abym sie nie rozkraczyl w srodku niemiec.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

dobrze ze nie wszyscy mają takie podejście że jak olej czysty i nie brakuje to niema co wymieniać!! a po czasie znowu zajrzysz a tam już full opiłek i powoli dyfer szmelc trzeba wymienić...i potem człowiek po głowie się puka że jak już 200 kkm to mogłem wymienić i byłby spokój(oczywiście na taki jak ma być a nie półśrodki).

Co do xado to środek sprawdzony u mnie w rodzinie w sporcie więc warto no i przezemnie jak dolałem środek do wtrysków. Korekcje poszły w dół i auto jechało tak jakby na lepszym jeszcze paliwie niż shell v power nitro+

Opublikowano

Bardzo ładnie to opisałeś z tym dyfrem ale ja ci opowiem inną historię.

Zaglądałeś kiedyś do dyrfra? Widziałaś w którym miejscu osadza się ten szlam z opiłkami?

Osadza się na przeciwko koła talerzowego. Jeśli go nie usuniesz "ręcznie" to nowy olej po wymianie go rozpuści i wtedy dopiero opiłki będą hulać po całym zespole.

Także sama wymiana to błąd. Oczywiście każdy niech sobie myśli co chce.

Do puki nie będę miał czasu aby pozdejmować osłony i wyczyścić przed wymianą wolę go nie dotykać. I spotkałem się nie raz z problemami typu wycie po kilkuset kilometrach od wymiany.

Opublikowano
ja jeszcze nie zdążyłem wymienić u siebie oleju w dyfrze ale u mnie w e36 e34 m5 e30, e38 nie było czegoś takiego żeby po zmianie oleju było wycie...chyba ze od 2005 w góre są jakieś gorsze te dyfry :?
Opublikowano
Niestety cos w tym jest co napisales. Wadliwym elementem dyfrow po 2005r sa lozyska, ktore padaja niestety.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.