Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Problem dotyczy f10 528i, piszę tutaj bo w świecie FXX ten silnik praktycznie nie występuje i nikt mi nie pomoże w dziale F10, a w E90 trochę tych motorów siedzi.

 

Mam ten samochód od początku (2010r, przebieg 75kkm) więc znam go dobrze, zawsze osiągał pełną moc i moment zgodnie z danymi producenta, przynajmniej wg wskazań wskaźnika mocy i momentu który jest w idrive w seriach F. W mroźnie dni moc nawet bywała wyższa o 5-15KM.

 

Od około 2-3 miesięcy pojawił się problem. Przy temperaturze oleju 80-90st.C. moc maksymalna i moment są zawsze książkowe niezależnie od temperatury zewnętrznej, przy 120st.C moc spada do 235-240KM, przy 130st.C. spada do 230KM. Wtedy też już samochód przyspiesza wyraźnie dużo słabiej. Wzrosło też spalanie o około 2l. Objawy te powtarzają się dokładnie, regularnie każdego dnia.

 

Błędów żadnych nie ma, aso chce pomóc ale nie bardzo wiedzą jak, auto jest jeszcze na gwarancji. Poza tym reklamacje w stylu "czuje, że ma mniejszą moc" są traktowane, delikatnie mówiąc, z dystansem. Ale jeśli powiem im co jest zepsute to wymienią na pewno :)

 

Wymieniłem świece, filtr powietrza i olej przy okazji, poprawy brak.

Opublikowano
130 robi się w korku. Normalnie zawsze było 110-120. 120 jest "na środku" skali. Może to termostat, albo płyn chłodniczy do wymiany, ale czy wtedy nie powinien chodzić wentylator na max?
Opublikowano (edytowane)

Nie przesadzaj to w ch... za dużo, jak ja śmigałem benzyną to miałem 95-99 nie wiem czy mi kiedykolwiek dobiło do 105-110, albo POMPA wody jeszcze może być.

 

W sumie teraz też śmigam benzyną, też turbo i temp nie zależnie od jazdy właściwie stoi, czy to w trasie jadę wolno/szybko czy poszaleje po mieście itp to ciut wzrosnie. ale przy 130 to już można pomału olej zmieniać, bo w piku tam temp przy mocniejszej nodze strasznie skaczą w górę i po prostu olej się pali ...

 

 

pzdr. Łukasz

Edytowane przez wyspiarz.wolin
Opublikowano

Pewnie nie miała takich testów, wspomnę im o tym. Myślisz, że elektronika ogranicza moc by chronić silnik czy to silnik nie daje rady z jakiegoś powodu? Tylko jakiego, zapłon jest idealny, silnik kompresje trzyma, a więcej pomysłów nie mam :)

Miałem nadzieje, że to problem znany, rozwiązany, powtarzalny i recepta będzie w drugim poście ;)

@K8v8M

na rozwiązania "na ostro" jeszcze przyjdzie czas, wolę zawsze spróbować się dogadać i wspólnie rozwiązać problem. Niektóre ograniczenia aso są im narzucane przez bmw, stąd problemy przy naprawach mniej oczywistych.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Od około 2-3 miesięcy pojawił się problem. Przy temperaturze oleju 80-90st.C. moc maksymalna i moment są zawsze książkowe niezależnie od temperatury zewnętrznej, przy 120st.C moc spada do 235-240KM, przy 130st.C. spada do 230KM.

 

Dobrze do nas piszesz kolego? Bo pierw piszesz o temp oleju a później ze wentylator się nie wlacza. To co ci osiaga taka temp? Olej czy plyn?

Jezeli chodzi o silnik 2.8 to oczywiscie ze jest w f10 normalbie 6 cylindrowy. Oznaczenie 2.8 bylo również jako 4 cylindry w silniku N20. I to bylo 2.0 turbo. Ale kolega ma silnik N53 zapewne :cool2:

🙃🙃

Opublikowano

Mnie bardzej zastanawia jak kolega wyczuwa te maxymalne 10 ps spadku mocy....

Wozisz hamownie w bagazniku?

 

SORRY ale przy 60 ps to moz a poczuc ale nie przy 240 jak piszesz :mrgreen:

Dla mnie to wyglada na jakies twoje fanaberie. :wink:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
trudno porównywać n53 do n46, ale w n46 temp robocza płynu chłodzącego to 105C, jak dla mnie u Ciebie 130 to za dużo!! Z resztą jak sam zauważyłeś temp niższa i auto super śmiga, może to po prostu soft ogranicza moc aby nie przegrzać całkowicie układu. Ja zacząłbym od diagnostyki ukł. chłodzenia: poziom płynu + odpowietrzenie, wentylatory, termostaty, czujnik temperatury...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a sorki pisałeś o temp oleju, a nie płynu chłodzącego. To przy czym pozostaję że soft obniża moc aby nie przegrzać motoru, a to dlaczego się przegrzewa, to albo mocne ciśnięcie albo usterka w układzie chłodzenia cieczy/oleju.
Opublikowano
przecież tego silnika nie ma w E90 xD. to 2.0 Turbo :).

 

pzdr. Łukasz

Nieprawda.

 

 

Nie wiem może czegoś nie wyłapałem ale gdzie w E90 był montowany 2.0 turbo ?? Z tego co wiem wlazły dopiero do eFek

 

 

pzdr. Łukasz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A kto mowi o 2.0 turbo? To ty zalozyles ze skoro kolega ma 528i to musi miec 2.0 turbo a to nieprawda.

 

Postprzez wyspiarz.wolin » Czw Lis 06, 2014 5:25 pm

przecież tego silnika nie ma w E90 xD. to 2.0 Turbo :).

 

Tu jest wlasnie twoje zalozenie ze to silnik N20 2.0 turbo 4 cylindry.

 

Moze miec normalnie 6 cylindrowy ktory wlasnie byl montowany i w e90 czyli N53.

🙃🙃

Opublikowano

Tak tylko w E90 pod oznaczeniem 328 to 3.0 N51/albo N52, i tylko na usa :). i z mocą 233konie :). Gdzie on pisał, że SPADA mu do 235-240. co całościowo nie trzymało się kupy, a wcześniej w temacie nie napisał że to N53 ;), jak i wraz ze wzrostem temp w silnikach turbo odczuwa się wyraźniejszy spadek osiągów, co też mnie zmyliło ;)

 

pzdr. Łukasz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak dla mnie to calosc czeski film. Kolega napisal oznaczenie 528i, w opisie ma 530i. Pisal o temp oleju i o ppmpie wody. Moze w koncu napisze dokładnie co i jak i jaki ma silnik w tym aucie.

🙃🙃

Opublikowano

Za bałagan w oznaczeniach modelu odpowiada bmw. W 2010r montowali N53 (3.0 N/A) w F10 i oznaczali go 528i, w 2011r wszedł N20 (R4 2.0T) i zaczęli go nazywać 528i, a N53 przez krótki czas, przed wyłączeniem z oferty, nazywał się 530i, dlatego w opisie mam 530i by ludzie w dziale forum o F10 nie mylili, że mam N20.

Jeszcze raz, mam silnik N53B30 3.0i R6 N/A 258KM. Montowany w E9X w EU w wielu wariantach, od 218-272KM

 

Na zegarach mam tylko temperaturę oleju i to ją odczytuje. Dywagację o chłodziwie i pompie są zasadne ponieważ wydajność chłodzenia ma związek z temperaturą oleju.

 

Skąd znam dokładną moc? Pisałem w pierwszym poście, w idrive w seriach F jest wskaźnik mocy i momentu, działa dobrze, ma tylko skale z dokładnością do 5-6KM. Wygląda tak:

 

http://www.bmw-sg.com/forums/attachments/elebest-pte-ltd/58783d1390220194-bmw-fxx-cic-upgrade-sport-display-voice-control-bmw-apps-etc-1511309_815945035087309_1545956778_n.jpg

Opublikowano

Temp OLEJU może, sięgać takich TEMP, ludzie montują dodatkowe duże chłodnice oleju, chcąc utrzymać poziom do 120*C na oleju.... Pytanie kiedy auto osiąga te 130*C i czy ma to związek z tą utratą mocy. Która wraz ze wzrostem temperatury w sumie ciut spada w każdym aucie. Wcześniej też kontrolowałeś temp, czy dopiero teraz zacząłeś wnikać jak coś sie zaczęło dziać ?

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

Często patrzyłem na "wskaźniki sportowe" to fajny bajer, poza tym w zimę moc się zwiększa. Zawsze do tej pory trzymała serię nawet przy 130*C oleju, moc spadała nieznacznie tylko przy wysokich temp zew. ~34-37stC. Ale to wynikało z gęstości powietrza a nie temperatury oleju.

130*C oleju pojawia się teraz w korku stojącym tak po 20-30 minutach. 130*C pojawia się też po 15-20 minutach ostrzejszej jazdy typu wyprzedzanie kick down cały czas. Do wyższej temperatury oleju nie dopuszczam, jak zwolnię do spada do 120*C ale nie niżej. Zwracam regularnie uwagę na temp oleju, odkąd w e92 strzeliła mi pompa wody.

Wygląda to tak jakby elektronika odcinała dalszy wzrost mocy. Przy 120*C pełna (ta niższa ~235 KM) moc jest osiągana przy ~5500rpm i tak zostaje do odcinki, czyli wykres mocy pod koniec jest płaski. Natomiast kiedyś, lub teraz przy niższej temp oleju, moc rośnie do samego końca by osiągnąć max 192KW/258KM przy ~6800rpm.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czyli tak jak pisałem to kwestia softu, że masz niższą moc, a tak jak pisałem wcześniej poszukaj przyczyny dlaczego tak szybko temp oleju wzrasta do 130C, może ubyło Ci go? Jaki masz stan oleju? W sumie jeśli jest na min (czyli 1 litr mniej niż przy max) to będzie szybciej się grzał. Pozdro P.S. Poza tym to super fura!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.