Skocz do zawartości

e91 n47 184km wskazanie przebiegu do wymiany oleju


robiola1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zmienilem olej w serwisie bylo 30 000km do wymiany w panellu sterowania. Przejechalem jakies 4000km zmniejszylo sie do 28 000km. Zmienilem olej z filtrem po tym przebiegu u pana miecia I komputer sam zmienil z 28 000km na 29 000km do wymiany.

Czy tam jest jakis czujnik ktory mierzy zabrudzenie oleju?

 

Druga sprawa nie wylacza sie silnik podczas czerwonego swiatla na skrzyzowaniu. Tem silnika 85stopni. Skrzynia automat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnego czujnika. Wszystko zależy jak jeździsz, jakie jest spalanie, wtedy komputer Ci dopasowuje sam. preferuję wymianę co 15k km i nie zawracanie sobie głowy kompem.

 

Silnik nie gaśnie, czy przycisk systemu start/stop się świeci? Jaka jeste temperatura zewnątrzna?

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoć jakiś czujnik jednak tam jest. Jednak olej ten wskaźnik. Olej wymienia się co 10-15 tysięcy. Przy automacie silnik się nie wyłączy. To działa dopiero w serii F z ośmiobiegowymi automatami

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym olejem to powiem wam jak jest naprawde. w starszych modelach tzn tych 2.0 D 150KM i 163KM olej wymienialiśmy zawsze wg wskazan komputera w serwisie czyli co 40-50 tys km faktycznego przebiegu. auta jezdzily maksymalnie do 500 tys km i kupowało się nowsze modele. nigdy nie bylo problemu z autami, zadnej awarii.

komputer pokazywal 30 000 i odliczal w praktyce wychodzilo cos miedzy 40-50 000 km faktycznego przebiegu. doswiadczenia powyzsze mam z przed 5 lat pozniej zmienilem prace i skoczyl sie kontakt z bmw.

dlatego wymiany oleju co 10-15 000km mnie dziwia, no chyba ze minelo 2 lata od wymiany to wtedy jest sens, albo te nowsze silniki sa jakies bardziej wrażliwe.

w niemczech nikt oleju nie wymienia co 10-15000km tylko wszyscy wymieniaja w serwisie wg. zalecen - wystarczy sprawdzic w historii ASO, pozniej w polsce nowy wlasciciel wymienia 2 albo 3 razy czesciej niz poprzednik.

 

zastanawia mnie fakt bo w starszych modelach tego nie mialem, ze sam zmienil w gore liczbe KM do wymiany, co jest dla mnie dziwne, taki czujnik jest w samochodach cieżarowych ale w osobowkach?

wymieniajac 2 czy 3 razy czesciej olej poprawiasz jedynie swoje samopoczucie, mowie o autach do 2009 roku popartym obserwacjami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz. Moje obserwacje z kolei to w autach do 2007 roku czyli M47 notorycznie obracające się panienki, podające turbo. To jest efekt wymieniana oleju co 30-50 tysięcy. Problemy są najczęściej miedzy 120-250 tys km. Wejdź w link z mojego podpisu i sobie poczytaj.

Dodatkowo jeśli Niemiec robil autostrada 50 tysięcy km to silnik pracowal tyle samo czasu co w Polsce po mieście na dystansie 15 tysięcy km.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

w niemczech nikt oleju nie wymienia co 10-15000km tylko wszyscy wymieniaja w serwisie wg. zalecen - wystarczy sprawdzic w historii ASO, pozniej w polsce nowy wlasciciel wymienia 2 albo 3 razy czesciej niz poprzednik.

 

Na niemieckich forach BMW zalecają tak samo jak i na naszych czyli co 10-15kkm a duża część robi wymiany między serwisem w BMW a firmy to firmy, robią co 30kkm bo jest na gwarancji i im to zwisa.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W silnikach n jest wskaźnik jakości oleju. Wiem bo mi padł.

Chyba raczej czujnik, a nie wskaźnik. W takim razie powinien on mieć kontakt z olejem.

Ciekawi mnie, gdzie dokładnie on się znajduje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ nie chciałem wydawać w błoto 600pln, znalazłem taki post na innym forum e90post.com, który powtierdził co usłyszałem w ASO. Nie wiem czy to co jest opisane jest prawdą ale jeśli tak to wyjaśnia dlaczego błąd przestał wyskakiwać.

Uwaga tłumaczone tłumaczem google-a

 

"Ten post nie pomoże naprawić czujnik oleju, ale raczej wyjaśnia, jak działa czujnik. Czujnik poziomu oleju jak wszystko inne na BMW jest bardziej skomplikowany niż się wydaje, co sprawia, że po zbyt długo. . Niestety, czujnik nie pozwoli, aby łatwe sprawdzenie poziomu oleju, że kij dip robi czujnik oleju (OZS) spełnia dwie funkcje - mierzy: (1) poziom oleju, i (2) olej "jakość". Czujnik działa na zasadzie elektrycznej, jest wykonany jako cylindryczny kondensatora, którego pojemność elektryczna jest mierzona cyfrowo i przetwarzane w celu uzyskania danych, które mogą być przekształcone w parametrach: (1) i (2). Poziom oleju: pojemność zależy od wymiarów elektrod ( średnica i długość) oraz na właściwości dielektrycznych między elektrodami. Czujnik jest wykonany jako kondensator składa się z dwóch cylindrów współosiowych, wykonane z metalu, umieszczony jest w pionie w misce olejowej silnika, działające jako elektrody. Olej ten jest dopuszczony do układu koncentrycznego, a ponieważ część wypełniona olejem ma większą pojemność niż części, które jest wolne od oleju, poziom oleju silnikowego może być ustalona. Wynik jest wyświetlany na podobieństwo poziomu oleju mierzoną próbnikiem. Oil "jakości" Jako pojemność zależy nie tylko od wymiarów elektrod, ale również od właściwości materiału dielektrycznego (olej silnikowy) między elektrodami, parametru, który można nazwać "jakości oleju" można określić na podstawie pojemności, i podawany jako jeden parametr przyczyniając się do algorytmu, który determinuje czas dla wymiany oleju. (Możliwe, że idealnie razem algorytm wymiana oleju musi być zresetowany, gdy olej został zmieniony dla algorytmu działać "prawidłowo".) "Jakość" zależy od temperatury oleju - to jest powód, wskaźnik poziomu oleju opóźnione, gdy wywoływany, gdy silnik jest zimny. Dla tych, którzy lubią matematyki Wzór do określania pojemności jest to: C = [2 pi K (T) L] / [ln (d2 / d3)] gdzie C jest pojemności, d2 i d3 średnica elektrod (patrz Cylindry 2 i 3 na schemacie), L długość olejowy z kondensatorów i K (T) jest przenikalność (stała dielektryczna) oleju, który zależy temperatura oleju T; Temperatura jest mierzona za pomocą termometru platynowego (pozycja (8) w załączonym schemacie). skan strony z instrukcji Bentley jest wliczony, dając szkic czujnika, który jest używany w serii 3 i wyjaśniając, w jaki sposób osoba części OZS interakcji. Należy zauważyć, że chociaż czujnik OZS wygląda jeden kondensator, działa jako dwie części: część dolną ze współosiowych cylindrów napełnia się olejem silnikowym i działa jako jeden kondensator, zaś górna część tych samych dwóch cylindrów wypełniana z par węglowodorów i powietrza nad poziomem oleju, działać jako drugi kondensator. Określenie (1) i (2) z obu pojemności odbywa się przez ECM."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.