Skocz do zawartości

[318i n42b20 143km] Wyciek płynu chłodniczego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mój poprzedni temat został zamknięty więc tworze nowy. Czy mogę prosić o podanie przyczyny zamknięcia poprzedniego tematu?

 

Wyciek widać spod dwóch kół(?) które są zaznaczone na zdjęciach. Dodatkowo zamieszczam film. Wyciek na większym kole jest widoczny bardziej za nim. Nie bardzo to widać na zdjęciu.

 

http://wgrajo.pl/img/imag01gng.jpg

 

http://wgrajo.pl/img/imag0165.jpg

 

 

Jutro jadę jeszcze na kanał i sprawdzę czy nie ma wycieków w innych miejscach. Co trzeba wymienić? Nie domyślacie się co może być przyczyną tych wycieków? Trochę dziwne wyciek pojawił się w tym samym czasie w 2 miejscach. Wzrost ciśnienia w układzie? Ale czym spowodowany?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nr 15 na diagramie http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3192-pompa-wody-ukl-chlodntermostat/i47632/kL/sN/r2002/m05 albo co gorsza już sama pompa sie kończy ale jeśli nie masz zacieku z góry spod termostatu to na 80% będzie nr 15 na diagramie. To duże koło które pokazujesz to jest właśnie pompa wody.
Opublikowano

Hmmm ok. A to mniejsze koło? Co to jest bo nie mogłem jednoznacznie potwierdzić na schematach. :?

 

I kurcze skąd nagle te wycieki się pojawiły? Może za duże ciśnienie jest. Ten układ można jakoś odpowietrzyć, zgadza się?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hmmm ok. A to mniejsze koło? Co to jest bo nie mogłem jednoznacznie potwierdzić na schematach. :?

 

I kurcze skąd nagle te wycieki się pojawiły? Może za duże ciśnienie jest. Ten układ można jakoś odpowietrzyć, zgadza się?

To mniejsze koło to zwykła rolka prowadząca po prawej a po lewej masz napinacz paska oba koła nie mają nic wspólnego z wyciekiem http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3183-naped-pasowy-sprezarki-klimatyzacji/i47632/kL/sN/r2002/m05 układ oczywiście można odpowietrzyć, na górnym wężu masz naciętą plastikową śrubę ale to nie jest przyczyna wycieku. Napisałem Ci co masz sprawdzić.

Opublikowano

Ok, wszystko jasne oprócz tego jak taka ilość płynu dostała się na tą mniejszą rolkę. No nic sprawdzę pompę wody. Dzięki. :cool2:

 

Jeśli ktoś jeszcze ma coś do dodania, zapraszam. ;)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzisiaj zabieram się do wymiany uszczelki. Jakieś rady? Na co uważać? Czy coś można w łatwy sposób zepsuć?

Czy będę potrzebował czegoś szczególnego do wymiany?

Opublikowano

Skoczyłem do garażu, popatrzyłem i mam 3 pytania :

 

1. W jaki sposób zlać cały płyn chłodniczy? Gdzie mam co odkręcić.

2. W jaki sposób poluzować ten pasek napędu pompy? Odkręcić po prostu rolkę napinającą? Ona ma określoną siłę naciągu? Trzeba specjalny klucz?

3. Gdzie znajdę zawory do odpowietrzania układu?

 

Będę BARDZO wdzięczny za pomoc. Ciężko znaleźć w internecie jakiekolwiek informacje na temat takiej naprawy. Szczególnie do n42 :cry:

 

Edit:

 

Chciałbym dodatkowo potwierdzić. Uszczelka nr. 15 to na pewno uszczelka powiązana z pompą wody? Na zdjęciu zaznaczone są 2 "koła". Które ma pod sobą pompę wody? Mi się wydaje że 1, ale kolega wcześniej pisał że 2. Proszę o poradę. Dodam że wyciek jest pod nr.2 :|

 

http://wgrajo.pl/img/img0182.jpg

Opublikowano
Nr 15 na diagramie http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3192-pompa-wody-ukl-chlodntermostat/i47632/kL/sN/r2002/m05 albo co gorsza już sama pompa sie kończy ale jeśli nie masz zacieku z góry spod termostatu to na 80% będzie nr 15 na diagramie. To duże koło które pokazujesz to jest właśnie pompa wody.

 

Witam ponownie

 

Niestety podałeś mi błędną informacje. To duże koło które pokazywałem to nie pompa wody. Niestety z rozpędu zamówiłem uszczelkę i jestem biedniejszy o 40zł. :?

 

Problem zdiagnozowałem przez przypadek. Przy naprawie czujnika wału korbowego niechcący odpiąłem zaczep od przewodu którym idzie płyn. Przewód oparł się na rolce napinającej i po jakiś czasie został przetarty. Ciężko to było zauważyć bo cały płyn szedł po pasku wieloklinowym.

 

http://wgrajo.pl/img/imag0254.jpg

 

Na zdjęciu winowajca.

 

Od strony zakupowej. Ten przewód to nr. 1 na diagramie?

 

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/64_1169-weze-wodyzawor-wody/vCJ69889#part01

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Dla potwierdzenia - to jest ten wąż i leży już u mnie na biurku. Dzięki za pomoc.. ;)

 

Ze względu na to że nie wiem co mam wlane przy okazji naprawy robię całkowitą wymianę płynu. Nie wiem gdzie znajdę śrubę od spuszczenia płynu chłodniczego z bloku.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AY71&mospid=47632&btnr=11_3172&hg=11&fg=10

 

To nr 9. Śruba zamykająca?

 

Pozdrawiam

 

Edit:

 

Zastanawiam się również nad zlaniem płynu poprzez zdjęcie najniżej położonego węża dochodzącego do chłodnicy. Takie rozwiązanie wystarczy do "wymiany całości"? W bloku zostanie jeszcze trochę płynu? Będzie to dużo? Ta reszta się wymiesza z tym nowym co wleje?

  • 1 rok później...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Odkopuję stary temat, bo mam akurat taki sam problem. Cieknie na łączeniu tego przewodu co wchodzi z prawej strony do końcówki przyłączeniowej. Zaznaczony czerwoną strzałką na zdjęciu powyżej.

Mam pytanie do autora, bo jeszcze tego nie rozbierałem, czy jest tam oring który można wymienić, czy trzeba kupić cały wąż? U mnie cieknie jak się tym rusza, więc albo pękł plastik, albo uszczelnienie puszcza.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Dzięki bardzo. Jakby ktoś wiedział jaka średnica jest tego oringu, to byłbym wdzięczny, bo bym się zaopatrzył przed rozbiórką.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.